Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

afbeelding.thumb.png.73afc03e712e3720ed5bea7b01966909.png

paar tips
:

 

- zorg dat de titel meteen aangeeft dat het een 100+ pg HC betreft.

- zorg dat de previews duideljik zijn alsook de plaatjes (groter) van de covers. 2 plaatjes naast elkaar is beter... want groter :)

- zorg voor meer preview pages

- een deel van de KS-ers zijn amerikanen, dus als je CM gebruikt dan zet er ook Inches bij

- de samenvatting is "heist gone wrong". Het is toch fijner als er uitgebreider wordt ingegaan op de karakters, en de wereld waarin ze leven etc.

- laat iemand eens door de engelse zinnen in het project lopen... please :)

- bij rewards staat aangegeven dat je een tekening mag vragen. Leuk, maar showcase een stel voorbeelden van het werk

 

succes ermee!


 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Naast ULULE en KICKSTARTER en VOORDEKUNST en INDIEGOGO is er ook ZOOP en sinds kort is dit ook opengesteld voor 'normaal' publiek, na een proefperiode met enkel celebs.

 

Vampocalypse Origins

by Underglow Comics

Prequel to the hit series about the President ordering a cull of 7 billion people, only to be thwarted by a tribe of vampire women.

For Fans Of: it’s like if the 1990s Bad Girl era of comics was modernised for the 21st Century. It’s a story about survival that just happens to star a tribe of beautiful vampire women!

 

https://zoop.gg/c/vampocalypseorigins

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

afbeelding.thumb.png.73afc03e712e3720ed5bea7b01966909.png

paar tips
:

 

- zorg dat de titel meteen aangeeft dat het een 100+ pg HC betreft.

- zorg dat de previews duideljik zijn alsook de plaatjes (groter) van de covers. 2 plaatjes naast elkaar is beter... want groter :)

- zorg voor meer preview pages

- een deel van de KS-ers zijn amerikanen, dus als je CM gebruikt dan zet er ook Inches bij

- de samenvatting is "heist gone wrong". Het is toch fijner als er uitgebreider wordt ingegaan op de karakters, en de wereld waarin ze leven etc.

- laat iemand eens door de engelse zinnen in het project lopen... please :)

- bij rewards staat aangegeven dat je een tekening mag vragen. Leuk, maar showcase een stel voorbeelden van het werk

 

succes ermee!


 

Bedankt voor de tips.

 

- de uitvoering en het aantal pagina's staan in de eerste lijn onder de titel (dat is een bewuste keuze)

- previews covers, het zijn nu eenmaal 3 edities

- er zijn niet meer preview pages in kleur (dat is inderdaad een probleem, maar is financieel bepaald)

- ik heb gekozen voor cm, omdat ik niet echt 'mik' op een Amerikaans publiek (ondertussen is er een Australische backer)

- 'heist gone wrong' dat weet je niet (volledig) ...

- de Engelse zinnen, zie ik niet echt een probleem (een typefout kan altijd), ik heb acht jaar ervaring in schrijven in het Engels (ik vertaal niet naar het Engels)

- de tekeningen als rewards staan op de pagina

 

 

Voor de rest heb ik hoofdzakelijk een achterban in Nederland en België die eerder 'paperminded' zijn, daar ligt echt de uitdaging: hoe haal ik die groep over de streep ...

 

Dus bedankt voor het 'succes' 😉

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
19 minutes ago, Pilsudski said:

en is dat een beetje de moeite vaillant? heb als kind wel een paar albums gelezen maar herinner me er niks van. Weet niet of die reeks als volwassene van enige waarde is? 

Ze zijn best leuk. Familiedrama met een laag soapgehalte tegenover historische autosport. Het blijft een favoriet.

Ik denk dat het wel beter is om als je van de serie wil genieten, ze gewoon in de goedkope tweedehandsbakken te zoeken. Die strips zijn groter en hebben een eigen cover. Deze bundels gaan een gekreukte rug hebben vrees ik zodra je er eentje leest. Ze hebben ook niets extra.

 

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, Gilles zei:

Ik vraag me werkelijk af of ze echt 65 kapitaalkrachtigen gaan vinden die dat bedrag daarvoor over hebben. Of ben ik nu de zwartgallige?

Eigenlijk willen ze 1000 stuks aan de man brengen of ze die gaan halen is weer een andere vraag?

 

Om eerlijk te zijn twijfel ik tussen twee opties, maar ga nog een beetje afwachten ...

Link naar reactie

ze hebben er al 99 of 100

afbeelding.thumb.png.d1b6a00a70e25cc062529918078b1831.png

 

Ik vind het opmerkelijk dat er geen totaalbedrag te zien is. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.

 

Ik zie dat er meer uitgeverijen bezig zijn... het gevierde Lumberjanes gaat blijkbaar in de richting van Frankrijk

 

https://www.ulule.com/lancement-de-lumberjanes-en-france-integrale-1-2-/

 

afbeelding.thumb.png.8d05a2f8d7181f22cb31e348a9ed7e00.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Just now, $tripofiel said:

Eigenlijk willen ze 1000 stuks aan de man brengen of ze die gaan halen is weer een andere vraag?

 

Om eerlijk te zijn twijfel ik tussen twee opties, maar ga nog een beetje afwachten ...

Wat ik vooral erg vind aan die serie is dat die de mogelijke uitgave van de echte integrales van Michel Vaillant van het bord veegt. Ik ga die dus maar beginnen in het Frans. Ik heb er lang genoeg op gewacht.

 

 

 

Link naar reactie
1 minute ago, Richard Boom-vavavoom said:

 

Ik vind het opmerkelijk dat er geen totaalbedrag te zien is. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.

 

Dat heb ik nog gezien. ulule heeft ook een formaat waarbij je het aantal verkopen kan gebruiken ipv. een doelbedrag. Dat gaat meestal om als crowdfunding verkochte prefinanciering van een sowieso geplande uitgave. Net wat er hier gebeurt.

 

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, $tripofiel zei:

Eigenlijk willen ze 1000 stuks aan de man brengen of ze die gaan halen is weer een andere vraag?

 

Om eerlijk te zijn twijfel ik tussen twee opties, maar ga nog een beetje afwachten ...

 

Yep, ik weet het. Dat ze uiteindelijk aan duizend geraken zou me niet verbazen. Zoals we bij Suske en Wiske zagen hebben ze er zo hun trucjes voor. Verkopen aan bibliotheken en dergelijke. Nu bieden ze zelfs de optie aan om er meerdere aan te kopen. Leuk voor de speculanten die ze achteraf op veilingsites willen zetten. 

 

Dat ze op dit moment aan honderd zitten is eigenlijk niet speciaal. Ze hebben nu eenmaal mails gestuurd naar de backers van de vorige drie projecten. De eerste dagen gaat het over het algemeen het hardst. 
 

Link naar reactie
Op 17/4/2022 om 22:05, Firmin Van De Kasseien zei:

Na een niet al te  goede start zijn er vandaag 2 funders bijgekomen, wat het totaal op 149 brengt.

Standaard Uitgeverij zal serieus wat gas moeten bijgeven om het doel te halen! 

 

Vandaag staat het aantal op 156, niet het resultaat dat ze verwacht hadden.

image.thumb.png.dce5d107cb9acf753d3d2a44fd2fc27c.png

Hetgeen ik me afvraag is welk bedrag ze voor ogen hadden om deze te financieren?

Een vlugge berekening brengt me op €56650,00 van degene die nu al gefunderd hebben. 🤔

 

Link naar reactie
Op 12/4/2022 om 17:24, Pilsudski zei:

en is dat een beetje de moeite vaillant? heb als kind wel een paar albums gelezen maar herinner me er niks van. Weet niet of die reeks als volwassene van enige waarde is? 

 

Ik denk het wel, maar of je er 70 van zult lezen... Misschien gewoon wachten tot de 1e integrale uitkomt, en die aanschaffen.

Ik heb bijna alles van Rik Ringers. Dat zijn er bijna 80. Op het einde krijg je er wel een beetje genoeg van.

Zo lang die dingen verschenen in het stripweekblad Kuifje, à rato van ongeveer 1 verhaal per jaar, meestal iets minder, lees je dat samen met de rest. En slechts weinig mensen zijn tientallen jaren geabonneerd.

Het sterke punt van strips als Rik Ringers en Michel Vaillant was, dat ze altijd bij de tijd pasten, en dus ideaal waren voor een TIJD-schrift.

De verhalen pasten bij het moment waarop ze werden gelezen.

Maar nu 70 albums in één keer kopen... Dat is wel wat veel.

Met Ravian ging het nog: dat waren maar 21 albums.

 

Link naar reactie

Superbacker. Nou, klinkt goed.

Ik heb 178 projecten ondersteund, ik heb zelf 15 projecten gemaakt en ik heb 45 projecten geholpen. Handvol runde ik voor een vriend, zoals Eliseu Gouveia op Sheeva en Paulo Teles Yonami op Midnight Witch.

 

afbeelding.thumb.png.fe4b83b129d6b587a7300129658dc4a1.png

 

 

 

Er zijn 6 projecten waar ik reikhalzend naar uitkijk, die te laat zijn. Maar slechts 2 (Nina/Ariel van Ed Benes en de Aztlan GN) zonder enige recente update. Frustraties dus!

 

De anderen hebben allemaal goede redenen

 

Er zijn 7 projecten die maar net een beetje achterstallig zijn. Minxx Cyberpunk van Molly Schofield is het wachten waard en ik ken Romano Molenaar en zijn waanzinnige schema, dus geen verrassing. Ook een paar projecten die pech hebben met printen, douane/haven (2 maanden wachten!!) en meer.... dus no biggies

 

En dan nog 5 die net klaar zijn. War Party is 6 nummers in één, dus je moet wachten tot de laatste klaar is. Arachna (nog steeds op KS) is een enorme 64-pager, dus ik zal gewoon geduld moeten hebben.

 

afbeelding.thumb.png.1f3ebe2188a0409d775beb7881e40f5e.png

 

 

Quote

Ik heb 178 projecten ondersteund,


Dat is Kickstarter en Indiegogo. Die ene via VDK (is er maar 1) laat ik maar voor wat het is.

 

 

 

 

Anyway

 

ARACHNA dus :) . 64-pager!! De moeite waard!!

 

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Het begint nu toch echt wel moeilijk te worden voor de crowdfunding van Michel Vaillant. 

Misschien moeten ze bij SU toch een beter marktonderzoek doen vooraleer ze aan zoiets beginnen. 

Hopelijk voor hen hebben ze nog wat trucs uit hun mouw te schudden. Advertenties in kranten, tijdschriften...

 

Voor reeksen zoals deze, die niet in ieder Vlaams huisgezin liggen/lagen, kijken ze beter naar kwaliteit. Dan heb ik het niet over de verhalen op zich, maar op de manier waarop ze willen drukken. Als het een vertaling was van de Franstalige integrales kan ik me voorstellen dat er meer stripliefhebbers interesse hadden gehad. 

 

Als dit project faalt hoop ik dat er bij SU toch beslist wordt om een ander project te lanceren met een duidelijker doelpubliek. 

 

174.jpg

Link naar reactie

image.thumb.png.a8d35e48bc5a35d2e5d629cceed9d106.png

 

25 jaar geleden kwam Billy TUcci met zijn comic SHI op de markt. Zijn oorspronkelijke serie WAY OF THE WARRIOR heeft het enorm goed gedaan en er waren zelfs spinoffs, zoals Tomoe met tekenaar Amanda Conner en ook tekenaar JG Jones met "Black, White and Red" en vele crossovers zoals met Daredevil, Cyblade (1e Witchblade), Vampirella...

 

`Na 100ofzo comics was de rek er wel even uit en heeft Tucci zich ook gefocust op ander werk...

 

Een paar jaar geleden heeft hij wat gesprekken gehad met Brian Pulido en Jimmy Palmiotti, die hem het fenomeen Crowdfunding hebben uitgelegd.

 

Sindsdien heeft hij zijn SHI OMNIBUS (200k via KS/IGG) uitgebracht, maar ook een nieuwe trilogie "RETURN OF THE WARRIOR" met het 2e deel HAIKYO (163K) en het huidige 3e deel SAKURA.

 

Hier kan je meer lezen over zijn start, zijn carriere en zijn toekomts: https://www.firstcomicsnews.com/billy-tucci-talks-about-shi-haikyo/

 

HIER is zijn laatste crowd-project.

https://www.indiegogo.com/projects/shi-sakura/x/19876561#/

 

image.thumb.png.dec92e9c1ac20caa0c6964e7d4bdcf12.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik stuur deze week Sisterhood #4 naar de printers... daarna is het tijd voor #5!!

 

https://www.kickstarter.com/projects/boomvavavoom/sisterhood-oneshot-5-dragons-and-ghosts-and-mermaids

 

image.thumb.png.4d01e30929cc6cd4958955257fb50418.png

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

https://www.indiegogo.com/projects/war-party--3/x/19876561#/

 

image.thumb.png.cad550f234a5482a0c9f8978cd5056a0.png

 

Opmerkelijk hoge productiewaarde en zelfs incluis shipping naar NL is dit goed te doen!

Er zijn 6 delen (wordt eind dit jaar als 1 pakket opgestuurd) en via een Secret Perk kan je ook nog een #0 van 32 pgs toevoegen alsook een 32 pg Handbook.

Dat zijn 8 boeken voor 45 euro. Dat vind ik goed te doen!!

 

image.thumb.png.9d28eb0fcf9bc6d31a7af832f400f06d.png

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
9 minutes ago, darthfrysk said:

De SHI omnibus reeds besteld

ik nog niet, verdorie :)

Maar moet even inhouden met grote aankopen, tot ik weer een Kickstarter draai of er weer wat %% binnenkomt van mijn Art Agency. Want is nogal een flinke smijt!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ook maar even een rondje Indiegogo dan!

 

DALE KEOWN en MANDY SUMMERS hebben GEMSHOCK bedacht!

 

https://www.indiegogo.com/projects/gemshock-issue-1/x/19876561#/

 

image.thumb.png.80ed474631c5e3b2a5a0ac4d550c62ff.png

 

The Dominus komt met een vervolg!!!

 

https://www.indiegogo.com/projects/dominus-ii-babylon-rising/x/19876561#/

 

Ik ben fan van de tekenaar, die binnenkort een Sisterhood-comic zal tekenen!

 

image.thumb.png.7592192ecf2016e49349ed3e6a0e54c8.png

 

 

 

 

en dan heb je Billy Tucci.... hij heeft gewoon zowel op IGG alsook op KS hetzelfde project lopen. Tegelijkertijd!

Het is het 3e deel van zijn "return of the warrior" trilogie.

 

https://www.indiegogo.com/projects/shi-sakura-graphic-novel-indiegogo-exclusive/x/19876561#/

 

image.thumb.png.57ba1f9f4df5142d9baf7134f79f5b59.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...