Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

17 uren geleden, cinco zei:

Met nog 18 dagen te gaan moeten ze er gemiddeld zo een 55 per dag binnenhalen.

 

Er is een wonder gebeurd waardoor ze dat gemiddelde in een klap naar beneden zullen halen. Volgens de recente nieuwsmail hebben ze een groot order dat ze manueel nog toe zullen voegen. Wordt vervolgd. 

 

Alles om niet aan gezichtsverlies te lijden. 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Gilles zei:

 

Er is een wonder gebeurd waardoor ze dat gemiddelde in een klap naar beneden zullen halen. Volgens de recente nieuwsmail hebben ze een groot order dat ze manueel nog toe zullen voegen. Wordt vervolgd. 

 

Alles om niet aan gezichtsverlies te lijden. 


Dat vond ik ook grappig toen ik dat las. Ik zou wel eens willen weten van waar dat groot order vandaan komt. :D :D

Link naar reactie
6 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

kan voor S&W ondertussen niet beter een aparte topic gemaakt worden?

Lol, deze thread wordt overbelast door mensen die hopen dat die crowdfunding faalt en door medewerkers van SU. Het is ook geen echte crowdfunding, eerder een onmiddellijk te betalen voorinschrijving.

 

 

 

Link naar reactie

1500 funders - de magistrale Merho

 

Vandaag zijn we de 1500 funders gepasseerd! Dat wil zeggen dat de art-print van Ken Broeders al vrijgekomen is. Volgende doel: 2000 crowdfunders voor de tekening van Merho. En dat is er eentje met een heel verhaal achter! 

Na zijn opleiding ging Merho een paar jaar stage lopen in de Studio Vandersteen. Het is daar dat hij naar eigen zeggen écht de stiel geleerd heeft. Hij was dan ook meteen enthousiast toen we vroegen om een hommage tekening te maken. De tekening bevat dan ook een dubbele knipoog: enerzijds is het een duidelijke verwijzing naar Antwerpen, de geboortestad van Willy Vandersteen (de beeldengroep die je ziet vind je in het echt aan de voet van de kathedraal). Anderzijds zie je ook Willy Vandersteen zelf aan het werk, en wel in zijn eerste beroep als ornamenteur! 

Een magistraal eerbetoon aan de grootmeester van de Vlaamse strip! 

Snel op naar de 2000 funders dus! Deel deze actie gerust, hoe meer funders, hoe meer art-prints! 

suske en wiske merho.jpg

Link naar reactie

Door al die problemen met PayPal zul je mij echt niet gauw zien meedoen aan crowdfunding. We vertrouwen veel te veel op onlinediensten. En waarom? Omdat het gemakkelijk lijkt. Maar als er iets misloopt, kunnen we er niets tegen beginnen, en daar houden we veel te weinig rekening mee.

Link naar reactie

ik weet niet waaraan je refereert, maar ik ben wel blij met Paypal of online betalen.
Laatst een Red Sonja statue gekocht, maar had al snel in de gaten (of eigenlijk net te laat) dat het malafide was. Aangekaart bij Paypal en na onderzoek gewoon mijn geld terug ontvangen. Dus er is wel een vorm van bescherming...

 

Crowdfunding ZOOP loopt via Creditcards, alsook Kickstarter en IGG dus ook daar heb je bescherming.

het enige écht vervelende is als je inderdaad op de creators vertrouwt, je voorbestelling plaatst en dat er dan niets wordt geleverd. Dat gebeurt helaas ook wel eens...

 

Van mijn 114 Kickstarters die ik heb gesteund op deze manier, heb ik er NUL fails.
Van mijn 10 Indiegogo-rs heb ik er 1 niet ontvangen...

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En ik blijf Gary Parkin toch wel fascinerend vinden, zijn artstyle en zijn storytelling... En zijn nieuwe project is erg leuk!
Dit wordt dan mijn 115e :)

 

Underglow POP! Vampocalypse #1 - 72-page PopArt style comic

See the first meeting between vampires Rachel & Katie of Vampocalypse in this engaging spin-off story. No previous knowledge required!

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

de nieuwe RON MARZ is online!

https://zoop.gg/

Resolution

by Ron Marz , Andy Lanning and Rick Leonardi

Join forces with comic legends Ron Marz, Andy Lanning and Rick Leonardi in creating a new cosmic saga!

RESOLUTION is an epic new tale by the masters of cosmic storytelling, presented as an oversized hardcover graphic novel.

 

 

 

ook gaaf om een kijkje te krijgen (background) in de mancave/workspace van deze creators/artiesten!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Gisteren een update van Standaard Uitgeverij gehad over de Geuzen-uitgave via Ulule.
De doorlopende tekening op de ruggen van de albums bleek geen haalbare kaart. Niet geheel verwonderlijk gezien de beperkte breedte van de ruggen. Ruggen gaan er nu zoals op de bijgevoegde foto uitzien. Op zich netjes, met uitzondering van die 3 en die 6, die (op de afbeelding) groter zijn dan de andere cijfers. Hopelijk doen ze daar nog iets aan, voor het naar de drukker gaat.

 

  

geuzen.jpg

Link naar reactie
3 minuten geleden, JaxStrumley zei:

Ziet er netjes uit! Wanneer wordt deze uitgave geleverd (en is dat conform wat beloofd was)?


Uit de nieuwsbrief:

"De levering bij u thuis zal dan in de tweede helft van augustus gebeuren. Mogelijks stellen we dit uit tot de eerste dagen van september, omdat er in augustus mogelijks nog veel klanten op vakantie zijn. Hierover meer zodra we exacte data weten. "

Augustus is conform wat beloofd was.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Een extraatje van Urbanus!

Dag krasse krowdfunders,

We zijn er nu heel erg dichtbij, met nog negen dagen te gaan... Spannend! 

Onze actie is natuurlijk ook Urbanus ter ore gekomen, en hij kon het niet laten een klein stripje te maken voor Suske en Wiske. Maar uiteraard is het toch maar Urbanus die de show steelt... 🙂 De plaat werd getekend door Willy Linthout, die ook de Urbanus-albums tekent. 
We willen jullie deze plaat dan ook niet onthouden, en zullen een mooi afgewerkte en ingekleurde versie als extra toevoegen aan de verzamelaars- en all-in collecties. 

urbanus suske en wiske.jpg

Link naar reactie
7 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

Het feest kan beginnen want de 2021 verkochte collecties zijn binnen!

 

 

Ja, proficiat.

Kan ook andere toekomstige soortgelijke acties ten goede komen.

Hoeveel oppervlakte in centimeter neemt dat ganse pakket eigenlijk in beslag? (die kleinere bibs die mee ingeschreven hebben kunnen gaan zoeken naar plaats om die hele stapel in te passen)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...