Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

Gaat de stap naar lockdowns bij andere omstandigheden in een toekomstige post-viruswereld nu sneller gezet worden?

Bijvoorbeeld bij aanslagen zoals 2016, dat ze nachtklok invoeren tot ze de daders gevat hebben...

De bestuursorganen hebben immers geproefd van de mogelijkheden van crowd control op grote schaal.

Link naar reactie
3 uren geleden, cinco zei:

Gaat de stap naar lockdowns bij andere omstandigheden in een toekomstige post-viruswereld nu sneller gezet worden?

Bijvoorbeeld bij aanslagen zoals 2016, dat ze nachtklok invoeren tot ze de daders gevat hebben...

De bestuursorganen hebben immers geproefd van de mogelijkheden van crowd control op grote schaal.

Uiteraard, als ze een bepaalde macht krijgen gaan ze die uiteindelijk ook gebruiken, dat is altijd zo.

Link naar reactie

Ik blijf erbij: het is onzinnig. Het zou gewoon niet worden nagevolgd. Het is nu al moeilijk om mensen de maatregelen te laten navolgen.

Het is ook overbodig, want door die smartphones kunnen ze je toch opsporen. Ze weten waar je bent, en wat je gewoonten zijn, dus ook waar je gewoonlijk heen gaat.

Link naar reactie

Welja, het is nu al het geval. Covid is het probleem niet echt meer, er sterven nauwelijks meer mensen dan gewoonlijk. Het is vanwege de zorg die het niet meer kan bijhouden. Dan is het maar een kleine stap naar een blackout omdat onze centrales het niet meer aankunnen, een avondklok omdat onze politie het niet meer aankan, een reis-stop omdat we onze klimaatdoelstellingen niet halen enzovoort. 

Link naar reactie
Op 1/12/2021 om 15:34, Bonte zei:

 een reis-stop omdat we onze klimaatdoelstellingen niet halen enzovoort. 

 

Zou ik helemaal voor te vinden zijn.

En weet je wie het meest daarover zou klagen?

Bijna al die bosbrossers.

Want die roepen op die manifestaties toch alleen maar dat er iets aan moeten worden gedaan, zodat ze zelf niets moeten doen.

Link naar reactie

Uit de Tijd:

 

BART HAECK

Redacteur Politiek

02 december 2021 21:16

 

De stijgende coronacijfers dwingen ook het politieke debat voorbij de pijngrens. Ze maken de vraag almaar pertinenter of er niet te veel begrip is voor wie zich niet laat vaccineren.

Het blijft vechten met een grillig en wendbaar monster. De Amerikaanse minister van Financiën Janet Yellen waarschuwde donderdag dat de omikronvariant van het coronavirus tot stevige problemen in de wereldeconomie kan leiden. De huidige dominante variant, delta, is ondertussen zo besmettelijk dat de ziekenhuizen de komende weken weer niet-urgente zorg uitstellen. 

Vrijdag komt het Overlegcomité daardoor voor de derde keer in evenveel weken bijeen om het coronabeleid strikter te maken. In de Kamer waarschuwde premier Alexander De Croo (Open VLD) donderdag dat we daarbij de luxe zijn verloren om alle heilige huisjes overeind te houden.

Elders sneuvelen de taboes al. Nadat eerder Oostenrijk de vaccinatie verplicht heeft gemaakt, effende afscheidnemend bondskanselier Angela Merkel donderdag de weg om in Duitsland hetzelfde te doen. Bij onze oosterburen geldt al een lockdown voor wie niet-gevaccineerd is.

De nog altijd stijgende cijfers duwen ook België voorbij de pijngrens. Zo wordt de lagere scholen openhouden niet evident, net omdat de pandemie zich daar heel sterk verspreidt. De realiteit van het virus haalt er zelfs de politieke besluitvorming in: de ene na de andere school in Vlaanderen sluit vanwege besmettingen. 

Ook is het niet meer zeker of we ons de luxe kunnen permitteren om begrip te blijven tonen voor vaccinweigeraars. De vaccins zijn niet zaligmakend, maar ze helpen significant om de besmettingen terug te dringen én om de druk op de zorg te verlichten.

De voorbije maanden is gekozen voor de strategie vaccinweigeraars niet te verplichten, maar hen te overtuigen en niet al te zeer lastig te vallen. De belangrijkste uitzondering daarop is dat niet-gevaccineerden zich moeten laten testen als ze op café of restaurant willen. De politiek zocht een balans tussen virusbestrijding en het niet kwader maken dan nodig van een minderheid die zich al in de hoek gedrumd voelt én die nodig is om de vaccinatiebescherming voor de hele bevolking te bereiken.

Een strengere aanpak van vaccinweigeraars zal opnieuw tot colère leiden. Maar aan de andere kant van het publieke debat raakt het begrip ook stilaan op.

Die balans is aan het overhellen, omdat de zorg zo zwaar onder druk staat. Mensen die er alles aan deden om gezond te leven, zien nu een medische ingreep uitgesteld. Tegenover de inbreuk op de vrijheid van niet-gevaccineerden staat een ziekenhuissysteem dat straks geen bedden genoeg dreigt te hebben.

Die noodzaak leidt tot de ongemakkelijke discussie of het Overlegcomité vrijdag niet strenger moet worden voor wie het vaccin weigert. Ergens is het zoals met de maximumsnelheid op de weg: je beperkt hardrijders in hun vrijheid, maar dwingt hen tot meer veiligheid voor zowel zichzelf als anderen.

Op korte termijn kan zo'n beleid bijzonder snel effect hebben, door op zijn Duits te verbieden dat niet-gevaccineerden nog veel mensen kunnen ontmoeten. Op lange termijn zal de vaccinatiegraad echt omhoog moeten, om de ziekenhuisproblemen die in een vierde golf al moesten verdwenen zijn in een volgende golf te kunnen vermijden.

Het zal opnieuw tot colère leiden. Maar aan de andere kant van het publieke debat raakt het begrip ook stilaan op.

Link naar reactie
21 minuten geleden, 156 zei:

23 Nov:   654 covid patienten op IC in België, waarvan 181 niet gevaccineerd (27,7%)
En dan zijn er hier nog idioten die bij hoog en bij laag beweren dat het allemaal de schuld is van de "antivaxers"

 

 

Je denkt toch niet dat die ene zin het omgekeerde bewijst? Zo eenvoudig is het leven niet.

Link naar reactie
6 hours ago, 156 said:

23 Nov:   654 covid patienten op IC in België, waarvan 181 niet gevaccineerd (27,7%)
En dan zijn er hier nog idioten die bij hoog en bij laag beweren dat het allemaal de schuld is van de "antivaxers"

 

Ik weet niet wat uw bron is maar zou het kunnen dat u iets verkeerd geïnterpreteerd hebt? Dit artikel van één week later geeft ongeveer dezelfde cijfers maar heeft het over ziekenhuisopnames, niet patiënten op IC. Nuance. En er wordt nog wel wat meer genuanceerd in dat artikel, kan misschien geen kwaad om wat verder dan de eerste paragraaf te lezen. 

 

Ik zou het niet 'bij hoog en bij laag' beweren (en ik heb er dat hier ook nog niemand zien doen), maar als u aandringt: ik vermoed inderdaad dat we deze nieuwe golf te danken hebben aan vaccinweigeraars - en dan in het bijzonder het militante type, dat ook andere maatregelen overbodig vindt. Een idioot ben ik nochtans niet.

Link naar reactie
10 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Ik weet niet wat uw bron is maar zou het kunnen dat u iets verkeerd geïnterpreteerd hebt? Dit artikel van één week later geeft ongeveer dezelfde cijfers maar heeft het over ziekenhuisopnames, niet patiënten op IC. Nuance. En er wordt nog wel wat meer genuanceerd in dat artikel, kan misschien geen kwaad om wat verder dan de eerste paragraaf te lezen. 

 

Ik zou het niet 'bij hoog en bij laag' beweren (en ik heb er dat hier ook nog niemand zien doen), maar als u aandringt: ik vermoed inderdaad dat we deze nieuwe golf te danken hebben aan vaccinweigeraars - en dan in het bijzonder het militante type, dat ook andere maatregelen overbodig vindt. Een idioot ben ik nochtans niet.

+1

Link naar reactie
21 uren geleden, 156 zei:

En dan zijn er hier nog idioten die bij hoog en bij laag beweren dat het allemaal de schuld is van de "antivaxers"

 

Zeggen dat àlles de schuld van antivaxxers is, is inderdaad idioot.

Vooreerst moet je onderscheid maken tussen de rabiate antivaxxers, de aanhang ervan en zij die om wat voor reden dan ook twijfelen. Een collega van me is zo iemand uit die laatste categorie die beslissingen steeds voor zich uitduwt, en elke kans om dat te doen dan ook gretig aangrijpt. Komt er ook nog eens bij dat 'm zo iemand is die ziek wordt als je aan hem zegt dat hij precies een beetje bleek ziet, bang is van injecties, ...

Er zijn dus verschillende redenen waarom iemand niet gevaccineerd is, vergeet ook niet de (weliswaar zéér kleine) groep die om medische redenen niet kunnen gevaccineerd worden...

 

Wat we wél zien en dat is niet te ontkennen, is dat de ongevaccineerde groep zwaar oververtegenwoordigd is in de ziekenhuizen. En dat zien we al maandenlang en niet enkel in de Benelux. Een zeer beperkte groep lawaaimakers, laten we hen voor 't gemak rabiate antivaxxers noemen, grijpen deze cijfers echter aan om bewust foute informatie te verspreiden. Ze gebruiken namelijk de absolute cijfers en vergeten "toevallig" wat eenvoudige wiskundige statistiek toe te passen. Mogelijk omdat ze hiervoor te dom zijn, wat hen tot onbewuste leugenaars maakt, of mogelijk doen ze dit bewust om twijfel te zaaien bij de aanhang en de twijfelaars, wat hen tot leugenaars én fraudeurs maakt.

 

Niet enkel zijn ze zwaar oververtegenwoordigd, we zien ook nog iets anders in die populatie in het ziekenhuis: niet-gevaccineerden blijken ook op de IC nog eens extra vertegenwoordigd te zijn. Bovendien zijn ze ook nog eens gemiddeld jonger, en hebben ze minder tot zelfs geen onderliggende aandoeningen. Allemaal zaken die aantonen dat een vaccin wel degelijk een verschil maakt én dat gokken op de o zo geroemde natuurlijke immuniteit verkrijgen best wel wat risico's inhoudt. Jonger zijn, sportiever zijn, ... het is allemaal geen garantie.

 

Er zijn intussen al tal van handige grafiekjes verspreid om dit wiskundige dingetje bevattelijk te maken, @TDPB heeft er een mooie van gepost, maar toch blijft dit hardnekkig hangen bij een aantal mensen.

Misschien een youtube-filmpje proberen?

 

 

Link naar reactie

All of the above. Het is maar hoe je het bekijkt.

 

 

totaal aantal inwoners België:            11.521.238

minstens deels gevaccineerd.            8.771.304.            76,13%

volledig gevaccineerd.                        8.639.196.            74,98%

niet gevaccineerd.                              2.749.934.            23,87%

 

Maar als het over hospitalisaties gaat moet je eigenlijk de min 12-jarigen uit de vergelijking halen, want die komen zelden in het ziekenhuis terecht.

 

 

totaal aantal inwoners +12                  9.996.174

minstens deels gevaccineerd.             8.695.476.           86,99%

volledig gevaccineerd.                         8.573.461.            85,77%

niet gevaccineerd.                                1.300.698.            13,01%

 

749 mensen op ic (eind november)

243 niet-gevaccineerd

20 gedeeltelijk

401 volledig

rest: weten ze niet

 

Je kan zeggen: slechts 32% is niet-gevaccineerd en 53% wel. Dus de ‘plaag’ wordt veroorzaak door de gevaccineerden.

Maar je moet dat wel plaatsen tegenover de 13% die niet gevaccineerd is en de 86% die het wel is. Dan wordt het deel dat eigenlijk nooit op ic had mogen liggen een stuk hoger.
 

Overigens moet je dat ook op leeftijd zien. De gevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen zijn oudere mensen waar het effect van het vaccin wat verlopen is. Telt dat dan nog als gevaccineerd? En moet je je de vraag niet stellen hoe bewoners in een WZC besmet geraken aangezien zij het alleen via bezoek of personeel kunnen krijgen (en niet in de nachtclubs.) 

 

Ik vind dit wel een mooie grafiek die illustreert wat het effect van vaccinaties op hospitalisaties is. Voor de vaccinaties volgde de curve van de hospitalisaties altijd de curve van de besmettingen. Nu leidt een besmetting veel minder tot een hospitalisatie.

 

C6702DA9-DEED-41DB-8FA9-C416CD281DF9.thumb.jpeg.f2ed246bd4bf6a95c1bff43d7e8b4de3.jpeg

 

En dan ook deze. De verhouding van niet-gevaccineerden/gevaccineerden per 100.0000 in de hospitalisaties (1e grafiek) en in de ic (2e grafiek) waarbij lichtgroen niet-gevaccineerd is.D11F8E66-D7B1-4365-A980-4F0BE3260A77.thumb.jpeg.61b4cd4b9b0a5d7a546823ce5dcbb8ed.jpeg50120432-94F7-4D16-A80C-541D0B866052.thumb.jpeg.e0405e63fb0793deb981c2f9f42861eb.jpeg

 

 

 

En dan tenslotte ook de mortaliteit bij gevaccineerden/niet-gevaccineerden.

 

212702C7-A705-40BF-9BD9-62C30BDE8F5A.thumb.jpeg.6ce7862568eda83a7ed8d0555f669235.jpeg

 

 

Dus ja, het aandeel gevaccineerden is hoog in de ziekenhuizen. Maar de ziekenhuizen zouden allang ontploft zijn als er helemaal niet was gevaccineerd.

 

Link naar reactie

Ik vind het belachelijk dat ze doen alsof natuurlijke immuniteit niet bestaat, dat is geen wetenschap volgen. Daarom wil ik ook geen vaccin, ik ben de reeds besmette controlegroep. 🙂  


Waar bovenstaande cijfers geen rekening mee houden is inderdaad leeftijd maar ook onderliggende aandoeningen. HIV patiënten, mensen in kanker behandeling, allergieën, zwangere vrouwen, immuniteitsproblemen enzovoort. De vaccins zijn zogezegd toch aangeraden voor die groepen maar je moet ze daarin hun keuze laten omdat het hun eigen lichaam is en hun eigen redenering, dat zijn geen antivaxxers maar mensen met reële twijfels die tot de huidige crisis altijd die keuze gehad hebben, zonder daarvoor gedemoniseerd te worden.

 

Die groep zal ook meer dan gemiddeld een ziekenhuisbed of IC innemen bij Covid, soms gewoon vanwege hun andere aandoening en niet door Covid zelf. In die ziekenhuis cijfers worden ze dan ronduit misbruikt voor ‘de goeie zaak’ en daarmee is de medische wereld wel erg laag gevallen. De ene persoon aanvaard die trucjes voor de goeie zaak, een ander verliest daarmee nog een stuk vertrouwen in die wereld. Een zeer jammerlijke evolutie, hoe je het ook bekijkt.

Link naar reactie

Het volgende is een interessant gegeven, het gaat ‘m blijkbaar over personeelsgebrek. Een coronapatient moet volgens de regels ook meer personeel hebben (dat wordt zo voorgeschreven en heb ik ook mogen ervaren). Mijn voorstel zou zijn om Covid patiënten een normale personeelsbezetting te geven, om de 2 uur bloed afnemen is belachelijk, tenzij ze dat ondertussen gestopt zijn. Ook meer inzetten op thuisverzorging, ook bij zwaardere gevallen. Veel mensen zouden liever thuis liggen tussen familie als ze de middelen kregen zoals medicatie en een zuurstof fles, dat wordt ook gedaan bij andere ziektes.


“In theorie zijn er in de verschillende ziekenhuizen in ons land 2.000 bedden op de afdelingen intensieve zorg. Daarvan zijn er echter 223 gesloten wegens personeelsgebrek, waardoor er in de praktijk minder dan 1.800 bedden beschikbaar zijn.”

https://www.hln.be/binnenland/zorgsector-heeft-er-genoeg-van-we-werken-niet-meer-in-normale-omstandigheden-vertelt-intensivist-dominique-benoit-uz-gent-bij-hln-live-br~a75c8482/

Link naar reactie
34 minuten geleden, Bonte zei:


Waar bovenstaande cijfers geen rekening mee houden is inderdaad leeftijd maar ook onderliggende aandoeningen. HIV patiënten, mensen in kanker behandeling, allergieën, zwangere vrouwen, immuniteitsproblemen enzovoort. De vaccins zijn zogezegd toch aangeraden voor die groepen maar je moet ze daarin hun keuze laten omdat het hun eigen lichaam is en hun eigen redenering, dat zijn geen antivaxxers maar mensen met reële twijfels die tot de huidige crisis altijd die keuze gehad hebben, zonder daarvoor gedemoniseerd te worden.

 


Dat durf ik niet te bevestigen. Met uitzondering van zwangere vrouwen misschien, zijn mensen met aandoeningen denk ik zelfs meer geneigd om het vaccin te nemen.

Als risicopatiënt weet ik ook niet wat corona met me gaat doen. Ofwel val ik direct dood (als ik afga op hoe ik reageer op een verkoudheid) ofwel waait het zonder effect voorbij. Maar met een vaccin voel ik me toch iets beter beschermd.

Toen ik mijn booster moest halen, gingen de vaccinaties door van ‘s morgens tot ‘s avonds, dus ik kreeg toch de indruk dat veel mensen met een onderliggende pathologie gemotiveerd zijn om zich te vaccineren.


Er is ook een grafiek ivm hospitalisaties van kwetsbare personen. Die volgt de algemene curve: meer besmettingen, dus meer hospitalisaties. Maar in vergelijking met de periode oktober/november 2020 is de stijging niet zo significant hoger.

 

C5002238-D9E1-482B-9D6B-7830CB479E81.thumb.jpeg.e2523794b6c123d240b09f62ae2ec1e3.jpeg

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Bonte zei:

Ik vind het belachelijk dat ze doen alsof natuurlijke immuniteit niet bestaat, dat is geen wetenschap volgen. Daarom wil ik ook geen vaccin, ik ben de reeds besmette controlegroep. 🙂  

 

De realiteit is natuurlijk niet zo eenduidig dan dat. Natuurlijke immuniteit bestaat, maar niet voor 100% en vermindert na verloop van tijd. Het is niet duidelijk of de immuniteit werkt voor de andere covid varianten, maar met de omikron variant lijkt het al niet te gelden.

 

Het artikel dat ik hierover las (als vb want ik ga niet massa's artikelen doorpluizen, zoveel ben ik er niet mee bezig):

https://www.healthline.com/health-news/how-long-does-immunity-last-after-covid-19-what-we-know#Hownatural-immunity-works-after-COVID-19-develops

 

Quote

Dr. William Schaffner, professor of preventive medicine and infectious diseases at Vanderbilt University Medical Center, said it’s not known exactly how long the protection after natural infection will last and how durable that protection will be against a variety of different variants.

“There are some people who have the notion that after you’ve gotten natural infection, you will be permanently protected against COVID-19 as if this were measles. Unfortunately, the two viruses are very, very different. The coronavirus protection wanes naturally after a period of time,” Schaffner told Healthline.

Al bij al geloof ik niet echt in de 100% effectiviteit van de natuur, en leg ik mijn hoofd liever bij de wetenschap. Dus vaccin en booster.

Link naar reactie

Forse oversterfte in Nederland, vooral in Limburg.

 

In de laatste week van november (week 47, 22 tot en met 28 november 2021) overleden naar schatting bijna 4 100 mensen. Dat zijn er bijna 1 100 meer dan verwacht. In elke week van november was er oversterfte, in totaal overleden ongeveer 3 500 mensen meer dan verwacht voor deze maand. In Limburg was de oversterfte relatief het hoogst. Dat meldt het CBS op basis van de voorlopige sterftecijfers per week.

 

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/48/in-laatste-week-van-november-overleden-bijna-1-100-meer-mensen-dan-verwacht

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

Ik vind het belachelijk dat ze doen alsof natuurlijke immuniteit niet bestaat, dat is geen wetenschap volgen. Daarom wil ik ook geen vaccin, ik ben de reeds besmette controlegroep. 🙂 

 

En je hebt nog altijd niet door dat die zogezegd natuurlijke immuniteit in feite net hetzelfde is als immuniteit door het vaccin? Dat éxact dezelfde reactie wordt getriggerd door ofwel het virus ofwel het vaccin? En dat dus jouw zo geroemde "natuurlijke" immuniteit in feite evenveel bescherming biedt als het vaccin tegen nieuwe varianten?

 

Gewoon ter info: ik ken ondertussen al twee mensen die zowel de alfa- als deltavariant op bezoek hebben gekregen. Gelukkig voor hen zonder opnames in het ziekenhuis, maar wel strontziek elke keer.

Beiden vonden een vaccin niet nodig want hey, we hebben het al gehad.

 

Wat de bezetting in de ziekenhuizen betreft: ja er zijn bedden gesloten. Ook zij volgen immers de quarantainemaatregelen, worden ziek, hebben al eens geen kinderopvang of, en dat is niet onbelangrijk: kunnen de werkdruk niet meer aan en zien geen licht aan het eind van de tunnel.

Een verpleger (m/v/x) voor IC opleiden vergt vijf jaar bovenop de gewone opleiding. Die worden dus niet zomaar vervangen.

 

Reden te meer om ervoor te zorgen dat  je daar dus niet nodeloos terecht komt. En dan kijken we dus inderdaad naar die mensen die er desondanks toch terechtkomen terwijl dit vermeden had kunnen worden.

Link naar reactie
3 uren geleden, Bonte zei:

Ik vind het belachelijk dat ze doen alsof natuurlijke immuniteit niet bestaat,

 

Inderdaad, natuurlijke immunniteit bestaat.

Het ontstaat als iedereen dood is die de ziekte kan krijgen.

Het zoals de pest ook verdween, nadat ze ongeveer een derde van de Europese bevolking rond het midden van de veertiende eeuw had uitgemoord.

Dus hou eens op over dat gezeik over natuurlijke immuniteit.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

En je hebt nog altijd niet door dat die zogezegd natuurlijke immuniteit in feite net hetzelfde is als immuniteit door het vaccin? Dat éxact dezelfde reactie wordt getriggerd door ofwel het virus ofwel het vaccin? En dat dus jouw zo geroemde "natuurlijke" immuniteit in feite evenveel bescherming biedt als het vaccin tegen nieuwe varianten?

 

Gewoon ter info: ik ken ondertussen al twee mensen die zowel de alfa- als deltavariant op bezoek hebben gekregen. Gelukkig voor hen zonder opnames in het ziekenhuis, maar wel strontziek elke keer.

Beiden vonden een vaccin niet nodig want hey, we hebben het al gehad.

 

Een mRNA vaccin beschermt tegen slechts 3 eiwitten van het virus, een gewone immuniteit tegen het volledige virus. Gewone immuniteit is dus sowieso beter dan dat van een vaccin, dat is gewoon een feit. Het vaccin activeert de eerste maanden wel een gigantische hoeveelheid antistoffen op, zo'n 100 keer meer dan een besmetting waardoor het die eerste maanden erg goed werkt.

 

Als je voor iedere opgelopen ziekte zoveel antistoffen zou hebben dan weeg je 6 ton, je kunt dat dus niet aanhouden. Mijn vrees is dat mijn natuurlijke immuniteit zal verminderen door het vaccin erbovenop te nemen omdat het zoveel antistoffen opwekt, je lichaam wordt het gewoon om een vaccin aanval te krijgen waardoor het te laat reageert bij een gewone besmetting. Bij griep vaccins zien ze dat ook al gebeuren bij jaarlijkse vaccinatie.

 

In mijn geval erkennen ze de besmetting niet eens omdat het al in april 2020 gebeurd is tijdens een bezoek aan de spoed, ik zou dus 2 vaccins moeten nemen plus de boosters, bovenop mijn anderzijds driedubbel bevestigde besmetting. Ik vind dat belachelijk.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Inderdaad, natuurlijke immunniteit bestaat.

Het ontstaat als iedereen dood is die de ziekte kan krijgen.

Het zoals de pest ook verdween, nadat ze ongeveer een derde van de Europese bevolking rond het midden van de veertiende eeuw had uitgemoord.

Dus hou eens op over dat gezeik over natuurlijke immuniteit.

 


 

Zo stevig zou ik het nu ook niet uitdrukken. Ik denk dat Bonte vooral wil zeggen: waar in de cijfers zitten de mensen die op natuurlijke wijze geïmmuniseerd zijn. Hoe zit met hun aandeel in de hospitalisaties? Hij heeft gelijk dat daar geen aandacht aan wordt besteed.

 

Maar of natuurlijke immunisatie beter is dan natuurlijke?

 

In Nederland hebben ze de vraag ook gesteld: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2021/11/15/beantwoording-kamervragen-over-infecties-versus-injecties/beantwoording-kamervragen-over-infecties-versus-injecties.pdf

 

Ik onthoud:

- ze weten het nog niet wat het effect op lange termijn is.

- natuurlijke immunisatie is heel individueel. De bescherming die de ene heeft, is niet dezelfde voor de andere.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Bonte zei:

 

Mijn vrees is dat mijn natuurlijke immuniteit zal verminderen door het vaccin erbovenop te nemen omdat het zoveel antistoffen opwekt, je lichaam wordt het gewoon om een vaccin aanval te krijgen waardoor het te laat reageert bij een gewone besmetting. 


Daar antwoordt het RIVM ook op. Blijkbaar is de ideale combinatie één injectie en natuurlijke besmetting. (Vraag 5)
 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Comicoos zei:

Zo stevig zou ik het nu ook niet uitdrukken. Ik denk dat Bonte vooral wil zeggen: waar in de cijfers zitten de mensen die op natuurlijke wijze geïmmuniseerd zijn. Hoe zit met hun aandeel in de hospitalisaties? Hij heeft gelijk dat daar geen aandacht aan wordt besteed.

 

Maar of natuurlijke immunisatie beter is dan natuurlijke?

 

In Nederland hebben ze de vraag ook gesteld: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2021/11/15/beantwoording-kamervragen-over-infecties-versus-injecties/beantwoording-kamervragen-over-infecties-versus-injecties.pdf

 

Ik onthoud:

- ze weten het nog niet wat het effect op lange termijn is.

- natuurlijke immunisatie is heel individueel. De bescherming die de ene heeft, is niet dezelfde voor de andere.

Natuurlijke bescherming tegen corona virussen is algemeen erg goed, het is wel afhankelijk van de besmetting (de virale lading). Positief testen zonder ziek te zijn is geen garantie op immuniteit, dat is waarschijnlijk de reden waarom ze geen rekening willen houden met natuurlijke besmettingen. Dat begrijp ik ergens wel maar wees dan gewoon eerlijk in je advies in plaats van iedereen als dommekloot te behandelen.

Link naar reactie
Zojuist, Comicoos zei:

Daar antwoordt het RIVM ook op. Blijkbaar is de ideale combinatie één injectie en natuurlijke besmetting. (Vraag 5)

Ja, je krijgt dan een super hoeveelheid antistoffen, super immunity voor enkele maanden. Maar dat is net hetgeen ik wil vermijden.

 

Ik mag ook niet opteren voor die ene extra prik met halve dosis vanwege kafkaiaanse bureaucratie omdat ik te vroeg werd besmet. En het telt ook maar 6 maanden dus daarbovenop komen nog eens de boosters elk jaar, dat is een straatje zonder einde en dat is ook wat hoog aangeschreven Britse wetenschappers zeggen. Wetenschap is in deze crisis als een religie, het hangt ervan af wie je wil geloven en welk onderdeel je belangrijk vindt, je kan letterlijk alle kanten op.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Bonte zei:

Wetenschap is in deze crisis als een religie, het hangt ervan af wie je wil geloven en welk onderdeel je belangrijk vindt, je kan letterlijk alle kanten op.

 

Natuur versus wetenschap, .... Geef me dan maar wetenschap. Zonder de wetenschap was ik al lang dood of als beste verlamd.

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Inderdaad, natuurlijke immunniteit bestaat.

Het ontstaat als iedereen dood is die de ziekte kan krijgen.

Het zoals de pest ook verdween, nadat ze ongeveer een derde van de Europese bevolking rond het midden van de veertiende eeuw had uitgemoord.

Dus hou eens op over dat gezeik over natuurlijke immuniteit.

 

 

Correct.

Aanvullend: 95% van de Europeanen is immuun voor lepra door natuurlijke immuniteit.

Kanttekening: die natuurlijke immuniteit heeft iets meer dan 1700 jaar nodig gehad om te ontwikkelen.

 

De pest is zelfs nog een te recente ziekte om volledig natuurlijke immuniteit te hebben.

 

Dus ik zou inderdaad eerder vertrouwen op vaccins om wat sneller te schakelen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Comicoos zei:

Ik verkies een spuitje boven dodelijk ziek zijn 😃

Uiteraard, ik ook.

Moest ik het niet gehad hebben ging ik die spuit misschien ook wel halen want het helpt tegen ziekte, al ben ik niet te vinden voor het eeuwig boosteren of het nutteloos vaccineren van kinderen en jongeren. Er worden toch vreemde beslissingen genomen onder druk van angst.

Link naar reactie
14 uren geleden, Lestat zei:

Correct.

Aanvullend: 95% van de Europeanen is immuun voor lepra door natuurlijke immuniteit.

Kanttekening: die natuurlijke immuniteit heeft iets meer dan 1700 jaar nodig gehad om te ontwikkelen.

 

De pest is zelfs nog een te recente ziekte om volledig natuurlijke immuniteit te hebben.

 

Dus ik zou inderdaad eerder vertrouwen op vaccins om wat sneller te schakelen.

 

Jullie verwarren natuurlijke immuniteit met erfelijke weerstand, dat zijn verschillende zaken. Erfelijke weerstand verkrijg je inderdaad historisch via je voorouders omdat die niet zijn doodgegaan aan bepaalde ziektes. Natuurlijke immuniteit verkrijg je als je de ziekte hebt doorgemaakt via antistoffen, T-cellen en nog een deel zaken die je lichaam direct zelf aanmaakt.

 

Vaccins proberen diezelfde natuurlijke immuniteit op te wekken zonder ziek te worden, daarom dat een vaccin in principe nooit beter kan zijn dan natuurlijke immuniteit al moet je uiteraard wel eerst de ziekte overleven. Soms is een vaccin handiger, soms is het beter de ziekte door te maken, al naargelang.

 

De pest wordt verspreidt door luizen van ratten en het blijkt dat men na 1 generatie al evolutionair voordeel heeft verkregen, evolutie doet overuren in tijden van grote sterfte, een wonderlijk systeem.

https://www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210518114827.htm

Link naar reactie
5 uren geleden, Peter Motte zei:

De inwoners van Hiroshima en Nagasaki waren kort na 1945 natuurlijk immuun voor de atoombom. Echt waar.

Ken je het verhaal van die ene man die in Hiroshima was toen de eerste bom viel, dat overleefde, naar Nagasaki trok en daar juist arriveerde toen de tweede bom viel en ook dat overleefde?

Ik ben er nog steeds niet uit of die man heel veel geluk had of juist heel veel ongeluk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...