Ga naar inhoud

De perfecte ''gag'' strip 222


Waldorf

Recommended Posts

Mijn perfecte gag-strip staat hieronder :-) Ik heb hier echt enorm hard om moeten lachen en telkens als ik m weer zie moet ik weer lachen (dat gebeurt me niet vaak).

Echt alles klopt voor mij!- de tekenstijl (het serieuze van De Rode Ridder vermengt met Jeroom's eigen (knullige) tekenwerk, de (slordige en afwijkende) belettering, de opbouw van de grap en de clou) 


Puur goud :-D

 

UXocMSJ.jpg

Link naar reactie

Ik vind 'm niet online, maar de gag van Biebel waarbij de familie op restaurant zit en na afloop het resterende eten wil meenemen voor de hond, waarop Biebel roept "Joepie, we krijgen een hond!". Eenvoudig, maar zo herkenbaar en zalig!

 

Zwartkijken van Franquin is nogal zwartgallige humor, maar blijft toch ook een topper (bv. de gag met de protestmars waarbij iemand uit een raam naar de betogers staat te roepen, waarop het raam naar beneden valt en als een guillotine werkt..).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
47 minuten geleden, sanderg zei:

Mijn perfecte gag-strip staat hieronder :-) Ik heb hier echt enorm hard om moeten lachen en telkens als ik m weer zie moet ik weer lachen (dat gebeurt me niet vaak).

Echt alles klopt voor mij!- de tekenstijl (het serieuze van De Rode Ridder vermengt met Jeroom's eigen (knullige) tekenwerk, de (slordige en afwijkende) belettering, de opbouw van de grap en de clou) 


Puur goud :-D

 

UXocMSJ.jpg

E IN DE kloten :e007: Ik moet ook lachen om dat lettertype.

Link naar reactie
7 minutes ago, Ambreville said:

Snappen de Nederlanders hem?

Ik ben een Nederlander en ik snap (en waardeer) m ;-)

Heineken verdient het predikaat 'bier' eigenlijk helemaal niet. Bier brouwen dat kunnen jullie Belgen toch echt een stuk beter dan wij..

 

Voor de liefhebbers- mocht je eens in Amsterdam zijn, bezoek dan eens café 'het Arendsnest'  (Herengracht 90) en bestel een 'Golden Eagle'. Dit is naar mijn mening een van de weinige enige Nederlandse bieren die echt goed zijn.. Ze brouwen het zelf en volgens mij is dit café de enige plek waar je het kunt proeven

Link naar reactie
52 minuten geleden, sanderg zei:


Heineken verdient het predikaat 'bier' eigenlijk helemaal niet. Bier brouwen dat kunnen jullie Belgen toch echt een stuk beter dan wij..

 

Nee hoor. Nederland heeft België als craft beer land al een tijdje voorbijgestoken. Dat is geen schande.

Belgische brouwerijen moeten maar wat beter hun werk doen.

 

Geef mij qua gags ook maar Knuffelbos en Reetman van Jeroom (ik herinner me een geweldige Marc Reynebeau-lol).

Af en toe een Kamagurka. Cyanide and Happiness deed me altijd hard lachen.

 

 

am7N412_460s.jpg

 

 

Link naar reactie

In het echt is Jeroom totaal niet grappig.

 

Het moet inderdaad zijn: Have you just wasted...?

5 uren geleden, Aerogi zei:

Casper en Hobbes, vooral de gags met de sneeuwtoestanden. Heb met sommige echt ongelofelijk hard moeten mee lachen

Daar moet ik eigenlijk zelden om lachen. Ik zie het ook niet echt als gags maar eerder als strips die een glimlach op m'n gezicht toveren :) Vooral die sneeuwmannen! :e007:

 

Ik heb wel al hard moeten lachen om die met die stofzuiger. En er was er nog eentje maar ik kan er niet opkomen.

Link naar reactie

Ik herinner me nog een oud interview in de Humo waarin Jeroom zei dat hij helemaal geen grappig persoon is in het echt. Dat je voor het maken van een cartoon in de Humo een ander soort humor nodig hebt dan het maken van grapjes in het echt. Tijden zijn veranderd, blijkbaar.

 

Z'n snor waardeer ik wel. Leuke rechthoek.

Link naar reactie

Elke dag op facebook, de eerste (glim)lach en met Jasper en Yvonne ook de eerste Soap.

1.thumb.jpg.4a1a7b893e7f074aacb2e60846c77443.jpg

 

Er is hoop voor Jasper. Sheldon Cooper heeft uiteindelijk ook doorgekregen hoe bloemen en bijtjes werken.

Ere waar ere toekomt. Een leuke bijdrage van onze noorderburen aan de betere humorstrips. Voetbalstrips zijn er niet meer zo populair ;)

 

 

 

 

Link naar reactie

Dirkjan, Jeroom, Café Cowala. Stuk voor stuk toppers waarmee ik hardop mee heb moeten, en nog steeds, lachen.

image.png.6938962ee8668758509d6523cdc35f30.png

Gags waar de droogheid van het acteerwerk de absurditeit onderstrepen en versterken.
Iets raars op zich is niet grappig, de reactie van de personages maakt of breekt de humorsituatie.

In combinatie met geen woord dialoog te veel of te weinig.

 

Gags die me toch vaak op z'n minst een glimlach weten maken zijn Dating for Geeks, Snippers, De Ridder.


 

Link naar reactie

Boerke, DfG en Eugene

En Hagar, toch ook nog steeds...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...