Ga naar inhoud

Dronkenschap in de Europese strip


cinco

Recommended Posts

Wat mij opviel in heel wat Suske en Wiskes is dat ze Lambik, die duidelijk een drankprobleem heeft, vaak actief dronken voeren. Omdat een ander personage toevallig dorst heeft of zo wordt er dan gestopt in een dorp of bij een café/herberg. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat Lambik zichzelf meteen een stuk in zijn voeten zuipt, waarna hij door degenen die hem naar de drank gesleurd hebben uitgescholden wordt voor zatlap en dronkaard.

img_13702437443307.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Brouwerij Van Steenberge uit Ertvelde is de koning onder de etiketbieren.

Baas J.S. - in de eerste plaats een (knappe) commerçant - heeft maar een handvol brouwkuipen, en die van de Bornem Tripel gebruikt hij voor heel wat etiketbieren - een publiek geheim, dat zal hij zelf ontkennen: blonde bieren van 8% tot 9,5%. Hier in het Meetjesland is Bornem Tripel vaak op de bierkaarten terug te vinden. Maar je kan het net zo goed anders benoemen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bornem_(bier)

Vanuit de brouwerij kan je de gekste bierverhalen horen, dat het niet lief meer is.

 

(en in België mag je trouwens op een bieretiket tot 1% alcoholpercentage "zeuren", vandaar ook de soms stupide 6,66%-bieren)

 

Enfin: neem zeker eens een kijkje in The Chocolate Bar, voor meer bier-ongein!

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Hamirubi zei:

Brouwerij Van Steenberge uit Ertvelde is de koning onder de etiketbieren.

Baas J.S. - in de eerste plaats een (knappe) commerçant - heeft maar een handvol brouwkuipen, en die van de Bornem Tripel gebruikt hij voor heel wat etiketbieren - een publiek geheim, dat zal hij zelf ontkennen: blonde bieren van 8% tot 9,5%. Hier in het Meetjesland is Bornem Tripel vaak op de bierkaarten terug te vinden. Maar je kan het net zo goed anders benoemen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bornem_(bier)

Vanuit de brouwerij kan je de gekste bierverhalen horen, dat het niet lief meer is.

 

(en in België mag je trouwens op een bieretiket tot 1% alcoholpercentage "zeuren", vandaar ook de soms stupide 6,66%-bieren)

 

Enfin: neem zeker eens een kijkje in The Chocolate Bar, voor meer bier-ongein!

 

Bedankt voor de uitleg. Was niet meteen de eerste plaats waar ik had verwacht dit te weten te komen ;) 

Link naar reactie

Ik heb zelf het Cesarbier helpen samenstellen.

We zijn al minstens een jaar op zoek naar een lichter bier om ook op de markt te brengen. Maar we vinden de juiste smaak maar niet...

Verder: er zijn twee soorten glazen (geweest) van het Cesarbier.

Aperitiefglazen waren er ook.

Binnenkort worden die allebei vervangen door een heel nieuw glas.

Er komen ook zes nieuwe etiketten en twaalf nieuwe kroonkurken met tekeningetjes.

De verdachtmaking van Hamuribi is totaal ongegrond, slaat op niks en is beledigend .

Wat Van Steenberge verder doet met etiketbier weet ik niet, maar ik weet wel dat Cesar een origineel samengesteld bier is. Enkel Cesar smaakt zoals Cesar.

We nemen dat allemaal heel serieus.

 

Link naar reactie

Dat kan ik alleen maar bijtreden: Cesar is een heel lekker biertje. Eentje die ik zonder twijfelen aanraad aan mensen die het voor tripels en zo hebben. Zo een beetje halverwege tussen een Duvel en een Witte Chimay, als ik me goed herinner.

 

Maar straf, inderdaad, dus ik ben heel blij dat jullie op zoek zijn naar een lichter bier. Ik kijk - smaak? - er naar uit!

Link naar reactie

Roflcopter. Ik doe niet mee aan verdachtmakingen, dat zou flauw zijn.

Natuurlijk hebben jullie eerst een bier samengesteld en was er een origineel recept, maar nu drinken jullie gewoon een gerstenat uit het standaard assortiment. Soms krijgt een botteling nog wat extra, maar veel meer dan suiker of wat extracten zijn het niet.

Wil je een eigen bier met grote afname, kijk dan uit naar De Proefbrouwerij of Deca Brouwerij. Neem Cesar gerust heel serieus, maar doe dat niet voor Van Steenberge.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Hamirubi zei:

Roflcopter. Ik doe niet mee aan verdachtmakingen, dat zou flauw zijn.

Natuurlijk hebben jullie eerst een bier samengesteld en was er een origineel recept, maar nu drinken jullie gewoon een gerstenat uit het standaard assortiment. Soms krijgt een botteling nog wat extra, maar veel meer dan suiker of wat extracten zijn het niet.

Wil je een eigen bier met grote afname, kijk dan uit naar De Proefbrouwerij of Deca Brouwerij. Neem Cesar gerust heel serieus, maar doe dat niet voor Van Steenberge.

Nu beweer je hier  ijskoud dat Van Steenberge ons oplicht. Iets anders kun je dat toch niet noemen ? Hoe kom je daarbij??? Wie ben jij eigenlijk ? Een gefrustreerde concurrent? Werk je daar? Nu wil ik het echt wel weten hoor!!! Contacteer me eens persoonlijk zou ik zeggen.

Link naar reactie

Allez: ik vraag na hoe het specifiek zit met het Cesar-bier - dat wil ik doen voor jullie, en hier indien nodig een rechtzetting zetten 🙂. Maar noem deze zytholoog geen willekeurige bezoeker (uiteraard wordt dit niet aan bezoekers diets gemaakt).

Het gaat om Van Steenberge, hé. Niet gehinderd door enige bierliefde.

Ze hebben geen tien basisbrouwsels, en het is geen standaard huurbrouwerij.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...