Ga naar inhoud

Uw favoriete buitenaardsen in een strip.


cartoonesk

Recommended Posts

4 uren geleden, Krimson zei:

Karpax de stalen man maakte indruk op mij als kind 

Same, vond ik toen een fijn album.

 

11 uren geleden, cartoonesk zei:

Plunk, door Cromheecke en Letzer (oorspronkelijk een personage uit Taco Zip)

 

plunk-1-1.jpg

 

En hooo deze is eveneens een kinderherinnering, eentje die ik zelfs vergeten was.

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

De mysterieuze aliens in Vlucht 714 die we niet te zien krijgen en die de wereld van Kuifje definitief verlossen van Rastapopoulos en consoorten.

Mag ik vragen, wat heb jij toch met kuifje, Cinco? Zelfs in een draad waarin het echt niet over kuifje kan gaan, gaat het toch weer even over kuifje.  

Link naar reactie
1 uur geleden, Vittorio zei:

Mag ik vragen, wat heb jij toch met kuifje, Cinco? Zelfs in een draad waarin het echt niet over kuifje kan gaan, gaat het toch weer even over kuifje.  

 

Ondanks dat ik Kuifje de laatste tijd meer ter sprake heb gebracht, heb ik er niets speciaal mee hoor. (ik heb zelfs niet alle albums :o )

Ik zat gewoon te denken aan voorbeelden waarin de aanwezigheid van buitenaards leven ambigu, vaag en mysterieus wordt gehouden, want soms blijft hetgene dat je niet toont langer hangen dan datgene dat je wel toont. (zie ook horror)

En dat vind ik ook een belangrijke benadering voor buitenaards leven in fictie.

Link naar reactie
3 minutes ago, kbellon said:

De originele reeks hiervan was wel echt goed, eerste ervaring met iets meer in de trend van comics. Waren zij dan buitenaards? Kan me niet veel meer herinneren van het verhaal.

Spoiler

Ja. Aliens die gecrashed zijn op een vreemde planeet. Die technisch gezien ook de aarde niet is. :)  Uitgebreid uitgewerkt in de Koningen van het Gebroken Wiel - cyclus.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...