Ga naar inhoud

Welke van de SSZ top 30 van 2020 heb je gelezen?


cinco

de SSZ top 30 van 2020  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke strips heb je gelezen?

    • Het Beest 1
    • De Beestenburcht 1: Miss Bengalore
    • Het Goud van de Zwendelaar
    • De Slang en de Speer 1: Berg-Schaduw
    • Een Godverdomse Klootzak 2: O Maneta
    • De Beestenburcht 2: Margrieten in de Winter
    • Zwarte Waterlelies
    • Tot de Laatste
    • De Blauwbloezen 65: De Oorlogscorrespondent
    • De Avonturen van Blake en Mortimer 27: De Schreeuw van de Moloch
    • De Nieuwe Avonturen van Roodbaard 1: Gehangen maar niet Dood
    • De Bom
    • Thorgal 38: De Selkie
    • Blast integraal
    • Het Venijn 2: Vloedgolf
    • Wild West 1: Calamity Jane
    • De Kronieken van Amoras 7: Wie Niet Horen Wil
    • Driftwereld 2: Een Verhaal over Tovenaars
    • De 5 Rijken 1: Uit Alle Macht
    • Murena 11: Lemuria
    • Robbedoes bij de Sovjets
    • Keizerin Charlotte 2: Het Rijk
    • Nero: De Toet van Tut
    • Mattéo 5: Vijfde Periode
    • RIP 1: Derrick - De Dood Overleef Ik Niet
    • Een Avontuur van Luitenant Blueberry 1: Apache Rancune
    • New York Cannibals
    • Krasse Knarren 6: Het Verstopte Oor
    • De Wolf
    • De Kronieken van Amoras 6: De Underdog


Recommended Posts

Dit jaar is 't een top waar ik me heel erg kan vinden.

Alleen mag de schrijver van de samenvattingen wel een beetje meer vertrouwen hebben in de recensenten van de SSZ ;) :

 

De Stripspeciaalzaak said:

Ook van deze strip (zie hieronder bij Zwarte Waterlelies) sloot onze medewerker zijn bespreking van De Beestenburcht deel 2 meer dan terecht af met: "We voorspelden al in januari dat dit weleens toplijstjesmateriaal kon zijn. Die "weleens" mag je schrappen. Je mag ons met pek en veren afvoeren als deze De Beestenburcht niet in onze lezerstop-10 van 2020 raakt. Topstrip." En daar is dus geen woord van gelogen. Alleen jammer van dat vat pek en de zak veren die we hadden besteld.

 

Link naar reactie

Ik heb er maar 6 gelezen.

Blast is al oud.

Waterlelies vond ik niets

Beestenburcht is een instant klassieker

Keizerin charlotte is een instant klassieker.

Krasse knarren blijft een toffe reeks.

 

De rest interesseert me niet.

Wat me ook opvalt: de review van de nr 1 is niet onverdeeld positief. Hetgeen me toch eerder een zwak stripmaker doet vermoeden. Ik vond dat op comic en mangagebied ook.

 

Ik kocht wel erg veel voor mijn doen. Maar veel integrales en opwaarderingen.

 

Link naar reactie

Ik heb er nog enkele ongelezen liggen en enkele die ik nog moet kopen (zoals Goud vd Zwendelaar en Beestenburcht 2), dus in totaal 10 tal.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 17/3/2021 om 17:21, cinco zei:

de top 3 meest gelezen albums van de top 30 van 2020 na 54 stemmen:

 

- De Beestenburcht 1: Miss Bengalore: 37 stemmen

- De Beestenburcht 2: Margrieten in de Winter: 31 stemmen

- De Kronieken van Amoras 6: De Underdog: 27 stemmen

Ook al ga ik ze niet kopen zal ik De Beestenburcht eens oppikken bij de bib.

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Ook al ga ik ze niet kopen zal ik De Beestenburcht eens oppikken bij de bib.

 

Als ik zie hoe weinig strips de forummers uit de top kopen en dan zwijgen we nog over de strips die niet in de top staan, dan moet het toch niet verwonderlijk zijn dat uitgeverijen bepaalde reeksen stoppen of op een lager pitje zetten

Link naar reactie
3 uren geleden, bammar zei:

Als ik zie hoe weinig strips de forummers uit de top kopen en dan zwijgen we nog over de strips die niet in de top staan, dan moet het toch niet verwonderlijk zijn dat uitgeverijen bepaalde reeksen stoppen of op een lager pitje zetten

Of hoe minder relevant het forum is geworden... 

 

PS 27/30 gekocht... 29/30 gelezen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, Kool Thing zei:

Of hoe minder relevant het forum is geworden... 

 

27/30 gekocht... 29/30 gelezen. 

Aan de reacties op het forum, moet ik de relevantie van het forum inderdaad in twijfel trekken. Daarom zijn er zoveel, spijtig genoeg, gestopt op dit forum.

Link naar reactie

Het zou nogal wat zijn moesten we hier allemaal hetzelfde kopen en dezelfde smaak hebben. Dan zou de relevantie pas volledig wegvallen.

 

Ik vind die top elk jaar terug plezant om zien, maar van veel zaken vraag ik mij ook af wat die daar staan te doen. Zelfs zaken die ik ook gelezen heb en hierboven staan. Je kan niet alles kopen, zeker als je ook nog eens bvb comics volgt.

Les goûts et les couleurs ...

 

Ik haal hier toch nog voldoende inspiratie om nieuwe zaken te ontdekken, dus voor mij blijft het forum wel relevant!

Link naar reactie
2 uren geleden, bammar zei:

Aan de reacties op het forum, moet ik de relevantie van het forum inderdaad in twijfel trekken. Daarom zijn er zoveel, spijtig genoeg, gestopt op dit forum.

 

U hebt volledig gelijk. In die top dertig staan strips waar op dit forum nooit over geschreven is. Zelf probeer ik altijd iets neer te pennen over wat ik lees.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, bammar zei:

Als de 'top-forummmers' maar 5 of 6 strips uit de top 30 gelezen hebben, dan stel ik mij toch vragen bij hun commentaren over strips

 

38 minuten geleden, Waldorf zei:

 

In die top dertig staan strips waar op dit forum nooit over geschreven is. Zelf probeer ik altijd iets neer te pennen over wat ik lees.

 

Het heeft soms ook met keuzes te maken. Het is uiteindelijk nog altijd een hobby naast mogelijk andere hobbies en bepaalde aspecten zoals tijd of geld kunnen een invloed hebben op het aankoopgedrag.

Ik merk trouwens ook dat er veel meer feedback komt als er gepost wordt over langlopende reeksen dan over bijvoorbeeld een gloednieuwe serie of een kortlopende reeks. En dat is begrijpelijk.

 

Je kan het allemaal zien in de respons op items.

Mijn bespreking van Zoo haalde bijvoorbeeld 300+ weergaven terwijl die van Asterix en de Belgen 1200+ weergaven haalde.

 

Dus ja, ik weet ook dat er mensen zullen zijn die zuchten als er alweer wordt gepraat over Suske en Wiske of Robbedoes ipv over Zwarte Waterlelies of de Slang en de Speer.

Maar net door die populaire reeksen kun je ook de aandacht van meer potentiële toekomstige leden naar dit forum trekken en die komen dan vervolgens via andere threads ook in contact met het wijdere aanbod op de stripmarkt. Keizerin Charlotte zou ik bijvoorbeeld nooit ontdekt hebben zonder dit forum. Dus het één sluit het ander niet uit. Je kan wat zitten discussIëren over De Kiekeboes en daarnaast ook De Beestenburcht leren kennen.

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, bammar zei:

dan moet het toch niet verwonderlijk zijn dat uitgeverijen bepaalde reeksen stoppen of op een lager pitje zetten

 

Ik respecteer die bezorgdheid wel.

Maar uiteindelijk blijven de gateway-strips en de quick reads belangrijk voor de weg naar het stevigere materiaal open te houden. En je kan artistiek genot vinden in zowel iets wat in feite een jeugdstrip is als in een diep persoonlijke graphic novel.

 

Link naar reactie

Er staan dit jaar toch meer mainstream strips in dan ik had verwacht. Ik heb er heel veel van gelezen, en onder degene die ik niet heb gelezen zijn er een paar waarvoor ik wacht tot de reeks is afgewerkt (de beestenburcht, de slang en de speer). Het enige dat me echt verbaast is dat 'tot de laatste' zo hoog scoort. 

Ik ga op basis van deze lijst De Kronieken van Amoras een kans geven. Amoras was best ok, weet niet goed waarom ik dit niet meer heb gevolgd.

Link naar reactie
23 minuten geleden, lukoste zei:

en onder degene die ik niet heb gelezen zijn er een paar waarvoor ik wacht tot de reeks is afgewerkt (de beestenburcht)

 

Kan misschien wel een gans decennium duren, afgaande van een interview dat de tekenaar in Ballon Magazine heeft gedaan.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

(Minstens) 1.000 strips gelezen in 2020? Zonder meer indrukwekkend.

Het is een ruwe schatting. Minstens heb ik niet gezegd, maar probeer toch alles te lezen wat er op 1 jaar wordt uitgegeven.  Als je dus het aantal uitgaven van 2020 telt, weet je hoeveel ik ongeveer gelezen heb.

Link naar reactie
55 minuten geleden, bammar zei:

Het is een ruwe schatting. Minstens heb ik niet gezegd, maar probeer toch alles te lezen wat er op 1 jaar wordt uitgegeven.  Als je dus het aantal uitgaven van 2020 telt, weet je hoeveel ik ongeveer gelezen heb.

 

Stiekem wist ik het nog wel (het blijft indrukwekkend):

 

  

Op 17/1/2021 om 14:18, bammar zei:

2-3 strips per dag

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...