Ga naar inhoud

Al ingeënt? (vernieuwde vragenlijst/u kan nog steeds anoniem stemmen)


Al ingeënt? (anonieme poll)  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. -

    • 3de prik gehad
      16
    • 2de prik gehad
      6
    • 1ste prik gehad
      2
    • nog geen prik gehad, maar ik ben wel van plan om me te laten inenten
      0
    • niet van plan om me te laten inenten
      4
    • geen inenting omwille van medische redenen
      0
    • 4de prik gehad
      12


Recommended Posts

't Ging inderdaad goed vooruit, wetende dat het de eerste week was dat er weer werd opgeschaald.

Achteraf gezien kan ik eigenlijk niet echt ontevreden zijn over de Belgische aanpak. Het geklungel in het begin was toch vooral te wijten aan de logistieke problemen bij de leveranciers. Veel van mijn collega's moeten naar Park Spoor Oost in Antwerpen (de locatie uit het filmpje), toch één van de grotere in België, en ook daar liep het even gesmeerd als bij mij in Brasschaat.
Eén van de buren, een apotheker, wordt regelmatig opgeroepen om in het centrum achter de schermen te werken en die wist me te zeggen dat ze door het tempo dat wordt aangehouden eigenlijk nooit echt in de problemen zijn gekomen. In het begin ging het heel rustig, met maar enkele lijnen open, wat hen in staat stelde de procedures regelmatig aan te scherpen, zodat er eigenlijk nooit fouten zijn gemaakt of men tijdelijk heeft moeten stoppen.
 

Link naar reactie

In Geraardsbergen lijkt het vierkant te lopen. Ik ben nu al zowat een maand aan het telefoneren voor een afspraak, en krijg alleen maar te horen dat er niet is waarvoor ik ben ingeschreven. Geef dan iets anders, zeg ik. Mag  niet, antwoorden ze. Het begint er verdacht veel op te lijken dat er ondertussen al een hoop zijn ingespoten aan wie ze wél eender wat geven.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Peter Motte zei:

In Geraardsbergen lijkt het vierkant te lopen. Ik ben nu al zowat een maand aan het telefoneren voor een afspraak, en krijg alleen maar te horen dat er niet is waarvoor ik ben ingeschreven. Geef dan iets anders, zeg ik. Mag  niet, antwoorden ze. Het begint er verdacht veel op te lijken dat er ondertussen al een hoop zijn ingesporen aan wie ze wél eender wat geven.

 

Een mateke kon deze week blijkbaar wel ter plaatse veranderen van vaccin.

Mijn broek zakte af. Nou!

 

Veel succes en goede moed tijdens deze administratieve rompslomp, Peter!

Link naar reactie

New discovery shows human cells can write RNA sequences into DNA

 

Thomas Jefferson University researchers provide the first evidence that RNA segments can be written back into DNA, which potentially challenges the central dogma in biology and could have wide implications affecting many fields of biology.

 

https://www.jefferson.edu/about/news-and-events/2021/6/discovery-shows-human-cells-can-write-rna-sequences-to-dna.html

Link naar reactie

Volgespoten door een verpleger!

 

En ik heb ook mijn eerste vaccin gekregen.

 

Spoiler

Wat een slechte grap, Esteban!

 

Toch redelijk wat volk aanwezig.  De man voor mij moest zich vandaag aanmelden voor z'n tweede vaccin.  Maar hij was niet komen opdagen bij de eerste.  (ik dacht dat die afspraak voor deel 2 dan afgezegd werd)  Hij zei dat hij van gedacht veranderd was en vandaag ipv z'n tweede dan z'n eerste vaccin zou willen.  Ze zijn dat even gaan vragen en dat bleek geen probleem te zijn. 

 

Alles ging ongelooflijk vlot en iedereen was even vriendelijk.  Bij mijn vragenlijst-ronde zijn ze toch even een dokter gaan halen om zeker te zijn of het wel OK was om het vaccin toe te dienen.  Er was twijfel.  Blijkbaar zijn daar ook permanent artsen ter advies aanwezig.  Goed geregeld allemaal, zeg ik.  Die arts is dan even bij mij gekomen, maar kwam ook niet verder dan: "Het zal dan wel geen kwaad kunnen zeker, niet?  Wat zeggen de behandelende artsen?"  (no surprise there)  Het was aan mij om te beslissen.  Ach, ik ben hier nu toch, dacht ik.  :) 

 

tenor.gif

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 uren geleden, Peter Motte zei:

Vandaag de eerste gekregen.

We moesten na de inspuiting een kwartier wachten, maar ik ben er direct vandoor gegaan. Wham, bam, afgelopen.

 

Mijn broer moest vandaag dan weer drie kwartier nablijven: men vertrouwde het zaakje niet.

Ik heb het al eerder gezegd: het is een raadsel waarom die jongen niet als risicopatiënt is opgegeven.

Vooralsnog is hij onder de levenden. Goed zo.

 

Link naar reactie
12 uren geleden, retep zei:

Wel weer de gebruikelijke weirdos die: hun prik kwamen halen met het hele gezin (baby mee), hond mee, bellen tijdens het inchecken, mondkapje onder de neus, papieren vergeten in te vullen etc.

 

Dat soort taferelen werd mij bespaard. Iedereen was erg behulpzaam en vriendelijk, zowel mijn medeburgers die hun prik kwamen halen als de vrijwilligers in het vaccinatiecentrum. Ik zeg het niet graag maar onze overheid pakt dit heel goed aan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Comicoos zei:

 

05D54211-C15E-4881-B95D-4E9EA211E144.jpeg

 

De mensen kunnen nog een stap verdergaan en onderhuidse chips inplanten om hun deuren te openen.

 

https://www.hln.be/bizar/bovenmenselijk-deze-vrouw-liet-microchips-implanteren-om-zonder-sleutels-deuren-te-openen~a59dc9f0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Bovenmenselijk zoals in bovenstaand artikel zou ik het niet noemen.

Eerder... euh... zou ik me afvragen, zijn alle pros en cons wel goed tegen elkaar afgewogen?

 

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, cinco zei:

 

De mensen kunnen nog een stap verdergaan en onderhuidse chips inplanten om hun deuren te openen.

 

https://www.hln.be/bizar/bovenmenselijk-deze-vrouw-liet-microchips-implanteren-om-zonder-sleutels-deuren-te-openen~a59dc9f0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Bovenmenselijk zoals in bovenstaand artikel zou ik het niet noemen.

Eerder... euh... zou ik me afvragen, zijn alle pros en cons wel goed tegen elkaar afgewogen?

 

 

 

Volgens sommige mensen krijg je die chip toch al gratis bij je vaccinatie 🤔🤪

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Omdat ik het niet kon verzetten via de website, direct gebeld naar het centrum. Het antwoord was kort, maar bondig ‘nee, afspraken worden niet gewijzigd.’  
Blijkbaar kon het ze niet schelen dat, als ze een paar honderd leerlingen van dezelfde school oproepen op de eerste schooldag, de organisatie van de school volledig in de soep draait.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Comicoos zei:

Omdat ik het niet kon verzetten via de website, direct gebeld naar het centrum. Het antwoord was kort, maar bondig ‘nee, afspraken worden niet gewijzigd.’  
Blijkbaar kon het ze niet schelen dat, als ze een paar honderd leerlingen van dezelfde school oproepen op de eerste schooldag, de organisatie van de school volledig in de soep draait.

Is dit in België?

Link naar reactie
4 hours ago, esteban² said:

Op dezelfde dag maar ander tijdstip komen is meestal geen probleem, gewoon even bellen. :)

 

Ik ben in beide gevallen zowat een half uur te vroeg opgedoken, zonder bellen of afspreken, en heb nooit extra moeten wachten.

Te laat komen lijkt me wel riskant, maar misschien kan een half uurtje geen kwaad.

 

Link naar reactie

Ja, is in België.
Het verbaasde me ook wat omdat er op myhealthviewer letterlijk wordt gezegd dat je mag bellen naar je vaccinatiecentrum om de afspraak te verzetten. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze het niet doen, is hun eigen gemak. 
Blijkbaar gebeurt het wel meer. Elders zag ik reacties van mensen waarvan de kinderen op kamp zaten op de eerste datum. Die kregen ook te horen dat ze maar twee opties hadden: kamp vroegtijdig verlaten of vaccin weigeren. Die mensen hadden geweigerd. Hoezee voor de vaccinatiecampagne!
Ik kom gewoon een stuk vroeger en hoop dat andere ouders niet net hetzelfde idee hebben.

Link naar reactie

Het hangt misschien af van waarmee je ingeënt wordt.

Enige tijd geleden bleek België een extra lading AZ te hebben gekregen. Ik heb toen een dag of twee gewacht en dan gebeld om de 2e inspuiting te vervroegen. Dat was geen probleem.

 

Op dit moment zijn er ook nogal wat mensen die niet opdagen voor de 2e injectie. Dus volgens mij kun je daardoor in principe zo goed als gaan wanneer je wilt.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...