Ga naar inhoud

Wat gebeurt er met je strips als je er niet meer bent?


jouw strips  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat gebeurt ermee als je er niet meer bent?

    • geen idee
    • er zijn nog stripliefhebbers in de familie
    • naar een bevriende stripliefhebber
      0
    • waarschijnlijk op de zolder in een donker hoekje
    • op zijn Egyptisch: mee in het graf
    • bij het oud papier
    • degenen die me overleven zullen mijn strips proberen door te verkopen
    • andere optie
    • deze vraag is luguber


Recommended Posts

Ik zou t doneren aan een bibliothekenkoepel bij ons in de buurt. Mijn kinderen lezen ze namelijk maar sporadisch. Boeken leven pas als ze gelezen blijven worden en ik vind het een mooie gedachte dat mijn strips na mijn dood anderen meevoeren op spannende reizen naar exotische oorden of dat ze een glimlach op andermans gezicht toveren, net zoals ze dat bij mij deden. 

Link naar reactie

originelen doneren aan een museum ofzo, daar dacht ik eerst ook aan, maar...

 

in America was er zo iemand die Microcars verzamelde, kleine autootjes, van een meter of 2-3 lang

hij kreeg er zo een 400 bij elkaar, meestal gratis, voor in zijn museum, en dat museumpje had veel succes, maar op een dag besloot die man alles te verkopen, kreeg er via een veiling 60 miljoen Dollar voor, hij rijk natuurlijk!

 

maar al die gulle schenkers, die dachten dat hun verzamelstuk voor eeuwig ten toon gesteld zou worden voor het nageslacht, lekker beetgenomen, ze hadden het gratis uitgeleend.

 

ik ken mensen die hun schaalmodellenverzameling aan een speelgoedmuseum hadden geschonken en daar werd, na enige tijd, ook alles weer doorverkocht,

ze <hadden plaatsgebrek>

kassakassa ja! 

 

 

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, Aleksandr zei:

originelen doneren aan een museum ofzo, daar dacht ik eerst ook aan, maar...

 

in America was er zo iemand die Microcars verzamelde, kleine autootjes, van een meter of 2-3 lang

hij kreeg er zo een 400 bij elkaar, meestal gratis, voor in zijn museum, en dat museumpje had veel succes, maar op een dag besloot die man alles te verkopen, kreeg er via een veiling 60 miljoen Dollar voor, hij rijk natuurlijk!

 

maar al die gulle schenkers, die dachten dat hun verzamelstuk voor eeuwig ten toon gesteld zou worden voor het nageslacht, lekker beetgenomen, ze hadden het gratis uitgeleend.

 

ik ken mensen die hun schaalmodellenverzameling aan een speelgoedmuseum hadden geschonken en daar werd, na enige tijd, ook alles weer doorverkocht,

ze <hadden plaatsgebrek>

kassakassa ja! 

 

 

 

Hmmm.. dat geeft inderdaad te denken.. misschien dat ik tegen die tijd mijn kinderen aanraad om, als ik in mijn kist lig, de originelen maar te verkopen als zij ze niet willen hebben.. erfbelasting technisch ook helemaal geen gek idee denk ik 🙂

Link naar reactie

Ik denk dat ik met de jaren steeds meer strips zal trachten te verkopen. 

De pareltjes blijven dan over, tevens is het overzichtelijker voor de nabestaanden. 

Ik zal ze vooraf veryellen dat zij de strips moeten verkopen aan de laatste bestaande stripwinkel van Nederland. Dat deze dan de hele zooi overneemt voor een schijntje, vind ik niet zo erg. Zoals ik het begrijp worden maar weinig uitbaters rijk, dus een meevallertje gun ik deze persoon dan wel.

Link naar reactie

Ze gaan werk hebben bij mij, dat is het enige wat zeker is. 🙂

 

Ik hoop dat ze die bijhouden en af en toe wat verkopen als hobby om er iets leuks mee te doen, daar gaan ze ettelijke jaren zoet mee zijn. Anders een samenwerking met Catawiki of gelijkaardig die dan maandelijks een kast komt halen om te veilen.

 

Dat allemaal in de veronderstelling dat strips nog een speciale waarde gaan hebben tegen dat ik m'n hoofd neerleg ergens tussen nu en 40 jaar in de toekomst. 

Link naar reactie

Toevallig is dit er een waar gebeurd verhaal van een goede vriend van ons. Hij had een hele grote verzameling van zowel strips, als comics en boeken. Hij is onlangs overleden, had wel een testament, maar niet aangepast en de erflater is ook overleden. Op dit moment is men op zoek naar erfgenamen. De stripverzameling ( met veel speciale exemplaren en eerste drukken) is getaxeerd en is onderpand van de hypotheek. Het is maar de vraag of eventuele erfgenamen de erfenis willen aanvaarden ( ook al is dat beneficiair) en of er iets overblijft na het aflossen van alle schulden is nog maar de vraag. Een opkoper zal beslist niet de waarde geven en in delen verkopen zullen de schuldeisers (hypotheekverstrekker o.a.) waarschijnlijk niet. Lastig en zo jammer van die prachtige verzameling.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Bonte zei:

Ze gaan werk hebben bij mij, dat is het enige wat zeker is. 🙂

 

Misschien roepen ze de gemeentelijke reinigingsdienst.

En dan zij: Wat doet al dat oud papier hier? We zullen een container moet brengen.

- Ja, en breng ook maar een vorkheftuck, want met een kruiwagen gaat dat niet lukken.

🥶

Link naar reactie

Ze zijn hier toevallig net het huis van de onlangs overleden buren aan het legen. Deze ochtend is er al een eerste enorme container gevuld. Als ik, op het moment van mijn dood, nog steeds hier woon (en niet al eerder ben moeten verhuizen naar een klein kamertje) gaan ze toch ook wel wat containers moeten huren.

Link naar reactie

hier in het dorp kan je je inboedel (gratis) schenken aan een kringwinkel,

die dat langs de achterpoort alles moois aan een opkoper verkoopt en de centjes stilletjes achterhoud

 

net nog gezien: 4x 22 duims velgen met nieuwe banden voor een Porsche  = 700eurootjes

misschien een schenking van 1 bedrogene echtgenote   :D

Link naar reactie
7 minuten geleden, Aleksandr zei:

hier in het dorp kan je je inboedel (gratis) schenken aan een kringwinkel,

die dat langs de achterpoort alles moois aan een opkoper verkoopt en de centjes stilletjes achterhoud

 

net nog gezien: 4x 22 duims velgen met nieuwe banden voor een Porsche  = 700eurootjes

misschien een schenking van 1 bedrogene echtgenote   :D

Als het tv-programma 'pano' dit leest, hebben ze een geweldig onderwerp voor een reportage(vooral over dat centjes achterhouden). Ik hoop wel dat de kringwinkel niet weet wie Aleksandr is in dat dorpje.

Link naar reactie
9 minuten geleden, bammar zei:

Als het tv-programma 'pano' dit leest, hebben ze een geweldig onderwerp voor een reportage(vooral over dat centjes achterhouden). Ik hoop wel dat de kringwinkel niet weet wie Aleksandr is in dat dorpje.

 

Nop, niemand hier kent de grote Aleksandr nog,

trouwens, in de kringwinkel is de voertaal al lang niet meer Nederlands,

dus: wat niet weet, kanni lezen,

euh, nee, fout zeker  :D

Link naar reactie
43 minuten geleden, Aleksandr zei:

 

Nop, niemand hier kent de grote Aleksandr nog,

trouwens, in de kringwinkel is de voertaal al lang niet meer Nederlands,

dus: wat niet weet, kanni lezen,

euh, nee, fout zeker  :D

'trouwens, in de kringwinkel is de voertaal al lang niet meer Nederlands,

dus: wat niet weet, kanni lezen,'  Pano moet heel snel contact met je opnemen, alweer een onderwerp voor een interessante reportage

Link naar reactie

Dit item komt af en toe terug, en dan gaan mijn gedachten uit naar Sprit, tien jaar terug één van de smaakmakers van de Getekende Reep. Hij werd ziek, en om zijn partner niet op te schepen met een vracht strips verkocht hij die strips die hij dan persoonlijk ging afleveren bij de kopers. Op die manier heb ik hem één keer ontmoet. Een indrukwekkende man.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mijn zus en/of petekind zullen zich wel over mijn collectie ontfermen.  Of dat allemaal gehouden zal worden, is een andere vraag.  Maar 'k ben er vrij zeker van dat ze bepaalde zaken bewaard zullen worden als herinnering, of gewoon omdát het van mij was en ik er om gaf.  Ik heb bijvoorbeeld ook een paar boeken van mijn grootvader staan, enkel daarom.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Laat ik even meegaan in die fantasie ... Iets van Sarah & Robin, denk ik.  Ik heb die albums voor mijn zus gekocht toen zij klein was en ik heb de reeks ondertussen ook doorgeschoven naar mijn petekind.  Die zullen altijd aan mijn gelinkt worden, I guess. :)  Als ik zelf mag kiezen: Zes Weken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

5 strips inderdaad.  En een integrale.  Maareuh ... als er nu één iets is waardoor ik zélf als kind fan geworden ben, is het wel dat mooie tekenwerk van Steven Dupré.  En dat is eveneens waarvoor de reeks bekend staat.  Ik kan alvast melden dat zowel mijn zus als petekind het enorm goed vonden.  Het enige dat voor mij nu ietwat gedateerd aanvoelt, is de inkleuring.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...