Ga naar inhoud

Wat gebeurt er met je strips als je er niet meer bent?


jouw strips  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat gebeurt ermee als je er niet meer bent?

    • geen idee
    • er zijn nog stripliefhebbers in de familie
    • naar een bevriende stripliefhebber
      0
    • waarschijnlijk op de zolder in een donker hoekje
    • op zijn Egyptisch: mee in het graf
    • bij het oud papier
    • degenen die me overleven zullen mijn strips proberen door te verkopen
    • andere optie
    • deze vraag is luguber


Recommended Posts

Ik heb geen erfgenamen als ik dood ben , dus ik denk dat al mijn strips (en dus met name mijn eigen tekenwerk) op de vuilnishoop komt.

Ook al vind ik dat niet een prettig idee. Daarom ben ik blij dat ik hier ook wat plaatsen kan :)

geen idee waar ik het kwijt kan en hoe ik dat moet regelen (op een testament na waar ik het geld niet voor heb)

 

Link naar reactie

Ik vraag me af hoe zo'n deal tot stand komt, Ton heeft echt geen 1,8 miljoen in zijn achterzak ( vermoed ik )

en Hans heeft ook niet het eeuwige leven, evenals Ton, dan is 15 jaar best wel een lange termijn.

Of de bank een borgstelling in dit specifieke geval over heeft, of een derde partij de financiering regelt, ook

hier speelt dan dat 15 jaar een lange tijd is.

Link naar reactie

Ga ervan uit dat ze een deal hebben gemaakt.

Ton Mackaaij gaat de Hans Matla verzameling mondjesmaat op Catawiki, Bobbedoes of andere veilingen plaatsen

En dan krijgt Ton Mackaaij een percentage bij de verkoop.

Wijlen Patrick van Gelder van Brabantstripspektakel had ook zo'n zelf soort bedrijf en die deed dat ook voor anderen.

Link naar reactie
4 uren geleden, CBP2 zei:

Ik heb geen erfgenamen als ik dood ben , dus ik denk dat al mijn strips (en dus met name mijn eigen tekenwerk) op de vuilnishoop komt.

Ook al vind ik dat niet een prettig idee. Daarom ben ik blij dat ik hier ook wat plaatsen kan :)

geen idee waar ik het kwijt kan en hoe ik dat moet regelen (op een testament na waar ik het geld niet voor heb)

 

 

Echt zonde van je eigen werk.

Link naar reactie

ik ben vermoed ik de jongste persoon in een straal van honderd kilometer die nog echt gepassioneerd strips leest en verzamelt.

ik heb ook nog veel ruimte.

wel vooral geïnteresseerd in alle Europese strips voornamelijk onder standaard maar ook de klassiekers van morris peyo herge en Jacobs E,P  .

dus als iemand zijn verzameling wil schenken of voor lage prijzen wil verkopen zou ik het leuk vinden als ik gecontacteerd word

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie

als iemand anders nog jongeren kent die ook de zelfde interesse heeft zou ik graag in contact willen worden gebracht 

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie

Onlangs is er iemand die ik ken overleden : had honderden strips in perfecte staat, veel hardcovers, veel eerste drukken.
Familie weet niet wat ermee aan te vangen.  Laat stripwinkel komen : verkocht voor €880 en weg ermee.  
Ik kwam het achteraf te weten.  Hoewel ik eigenlijk geen plaats meer heb voor veel extra strips vond ik het toch pijnlijk.

Link naar reactie
On 5/15/2021 at 7:02 AM, Dickerdack said:

Ik zou t doneren aan een bibliothekenkoepel bij ons in de buurt.

AL eens nagevraagd, maar hier doen die bibliotheken dat niet. Die willen ze namelijk "behandelen" dus dan komen er extra kosten bij om ze van een speciale kaft te voorzien enzo. En het zal dan ook langs een commissie moeten ofzo. En dan zijn sommige van mijn strips echt leesvoer dus dat gaat ook niet werken.

 

Kids: ik heb er 3 en die lezen geen comics. Dus dat houdt op.

 

Ik denk dat ik een opkoper voor zal willen zijn, en er voor zorgen dat mijn pensioen-hobby zal bestaan uit het zelf verkopen van mijn collectie.

 

Original art: al mijn mummies en meer? Tsja... die zal ik inderdaad niet zelf willen of kunnen verkopen. Daar mogen mijn kids over beslissen als ik er niet meer ben.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Is er iemand die zijn verzameling apart heeft beschreven in excel of op papier voor nabestaanden. En dan ook nog zo dat het duidelijk is voor hen.

 

Ik ben van plan om bij elk album een A4 toe te voegen met alle info (prijs, gesigneerd, dedicase) over dit album zodat het per album direkt duidelijk is voor mijn nabestaanden. 

 

Hoe ga ik een leek uitleggen dat de heruitgave van Kuifje album X veel gezocht wordt? En waar deze zich bevind in mijn kast tussen de andere uitvoeringen.

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik gebruik Comic Collector al een aantal jaren.

Is een zeer uitgebreid prgramma(maand lang gratis te proberen) en heb daar de aankoopprijzen en  de waarde ingevuld.

Je kunt dan een bestand naar excel trekken, hetgeen ook naar mijn verzekeringsagent gaat.

Maar het is net als met veel verzamelingen, het is maar wat de gek er voor geeft.

Link naar reactie

sorry verkeerd topic

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie
Op 8/1/2024 om 19:05, P3TJQ zei:

Ik ben van plan om bij elk album een A4 toe te voegen met alle info (prijs, gesigneerd, dedicase) over dit album zodat het per album direkt duidelijk is voor mijn nabestaanden. 

 

Op 8/1/2024 om 19:05, P3TJQ zei:

En ga je de prijs dan ieder jaar bijwerken? Na 5 jaar kan door een herdruk of integrale een album van €100 naar €5 zakken.

 

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, P3TJQ zei:

Daar heb gelijk in en ik heb nog geen idee hoe ik dat moet oplossen. 

Maar mijn nabestaanden weten niet waar ze prijzen moeten zoeken.

Dus je moet wat.

 

 

Steek er een algemene disclaimer bij dat prijzen kunnen veranderen en dat ze bij de duurdere beter zelf wat opzoekwerk doen voor ze het te koop zetten. Zeker ben je nooit, maar zo weten ze toch al beter waar ze aan toe zijn.

Link naar reactie

@gilles een disclaimer...😂

Bij mij kun je niet meer reclameren dan.

 

Mijn nabestaanden weten heus wel dat ik enkele interessante strips bezit en het hoeft niet allemaal precies te zijn.

Maar ik kan ze handvatten geven zodat het wat duidelijker wordt. Bij de meeste albums gaat het overigens maar over een paar euro.

Zoals ik al zei, voor een leek wordt het gewoon moeilijk om uit te zoeken. Alle boeken lijken op elkaar.

 

 

 

Link naar reactie
On 1/15/2024 at 2:13 PM, cinco said:

Veel erfgenamen gaan waarschijnlijk geen zin hebben om veel tijd te steken in het opzoeken van de meest actuele prijzen om ze dan druppelsgewijs te verkopen. Ze gaan er zo rap mogelijk van af willen zijn.

Dit denk ik er ook van. Ik doe dan ook geen enkele moeite mij bezig te houden met waardes. Ik verlies er alleen maar tijd mee en ik wil niemand aandoen kostbare tijd te verspillen met elk boekje apart te proberen verkopen aan een prijs die je er waarschijnlijk pas na jaren geduld voor zal krijgen.

 

Ik koop ze ook om te lezen en te genieten. De waarde interesseert me niet.

Link naar reactie
12 hours ago, Lamme Goedzak said:

 

Ik koop ze ook om te lezen en te genieten. De waarde interesseert me niet.

Idem. Hier zijn ook geen cellofane maagden te vinden. De aankoop van een boek is net omdat je die MINSTENS één keer wil lezen. Het enige tempel/aanbiddingsgedrag hier zit bij de Tirages de Tête. Maar die zijn ook mooi genoeg om dat toe te laten.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...