Ga naar inhoud

reeksen, albums, graphic novels waarvan je de zwart/wit-versies beter vindt dan de kleurenversies


cinco

Recommended Posts

  • cinco changed the title to reeksen, albums, graphic novels waarvan je de zwart/wit-versies beter vindt dan de kleurenversies
Op 12/2/2022 om 15:47, Tanuki zei:

Manga. Alle reeksen wat dat betreft. Om één of andere reden komt ingekleurde manga vreemd over.

+1. Er worden voornamelijk in het Frans steeds vaker manga in gekleurde versies uitgegeven.

Waarschijnlijk is het uit gewoonte, maar ik zou het zelf nooit kopen.

Haalt wat van eigenheid en charme weg imho

Link naar reactie

Ik heb zo geen voorbeelden van strips in kleur die beter zouden zijn geweest in zwart en wit maar alles van Tardi dat in zwart en wit is verschenen zie ik liever zo dan in kleur. Vergelijk bijvoorbeeld " De grote slachting" met "loopgravenoorlog". Laatstgenoemde is echt zoveel beter in zwart wit.. ik heb dat ook met de meer recente Nestor Burma delen.. de oude zwart wit delen waren toch de mooiste.. kleur voegde niets toe

Link naar reactie
Op 13/2/2022 om 21:59, hemweg zei:

De 'dikke' uitgaven van Tex Willer en de integrale reeks Torpedo 1936, beide ook van HUM!, zijn ook mooi in zwart-wit.

 

Torpedo en Tex worden/werden ook echt getekend als zwartwit strip. Torpedo is in Frankrijk wel eens ingekleurd dacht ik - ik wil ‘t niet eens zien. En die Tex Willer bundels worden na verloop van tijd door Bonelli Italië ingekleurd - vaak tenenkrommend slecht.

 

Toch is de vraag of de moderne consument nu liever full color albums wil... zijn er Repers hier die zwartwit bewust laten liggen?!

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
2 uren geleden, eriktex zei:

 

Torpedo en Tex worden/werden ook echt getekend als zwartwit strip. Torpedo is in Frankrijk wel eens ingekleurd dacht ik - ik wil ‘t niet eens zien. En die Tex Willer bundels worden na verloop van tijd door Bonelli Italië ingekleurd - vaak tenenkrommend slecht.

 

Toch is de vraag of de moderne consument nu liever full color albums wil... zijn er Repers hier die zwartwit bewust laten liggen?!

De zwart-wit Tex reeks vind ik toch bijzonderder dan de kleuren Tex (ook van HUM!), maar dit komt misschien ook door dikte. Het lijkt wel of de verschillende tekenstijlen bij de zwart-wit  uitgaven beter tot hun recht komen.

Link naar reactie
Op 13/2/2022 om 00:26, AHMO zei:

Was ik vergeten ....

Steven Severijn van René Follet

Daar zou ik ook graag een integralen van zien.

 

Die komt er aan, in zwart-wit uiteraard. Dat had Follet destijds ook het liefste zo gehad in Eppo, maar het moest van de redactie in kleur.

 

Het eerste deel staat gepland bij Arboris in juni.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...