Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

16 uren geleden, DeRillendeRots zei:

Waar ik nu na het hele discussiepunt van de huidige Rode Ridders nieuwsgierig naar ben geworden is:

Wat is nu volgens jullie vanaf album 250 de beste Rode Ridder (met de net verschenen 'De Heksenjager' meegerekend)?

'De toverspiegel' door Patrick Cornelis.

Link naar reactie
9 uren geleden, Aerogi zei:

dat was toen met star wars dacht ik, toen zowel sus en wis, robert en bertrand, de rode ridder en wie weet welke strips nog allemaal plots met aliens te maken kregen

 

De Katamarom nr 12. De saga van Thorgull. Getekend in de Star wars periode begin jaren 80.
Kijk maar naar de robot-man op de cover, denk er een cape bij en dan weet je direct waar de inspiratie vandaan kwam.

Link naar reactie

Ik heb wel alle rode ridders liggen (op 6 delen na 260 na), maar eigenlijk niets gelezen vanaf een beetje boven de 200. Daarom ben ik dit weekend vanaf deel 1 opnieuw begonnen. Dit is eerder om tussen de andere strips door te lezen dus ik neem aan dat het wel enkele jaren duurt om up to date te zijn, maar dat is geen probleem natuurlijk ;)

 

Het geeft me een enorm nostalgisch gevoel deze eerste delen weer op te nemen, aangezien ik ze als kind meerdere malen heb gelezen in de weekends, voor mijn ouders opstonden. De eerste 114 die we hebben liggen zijn door mijn vader en nonkel verzameld tussen 1975 en 1985. De geur van het papier riekt ook sterk naar het hout van het huis van mijn grootouders. Ik word ook blij van de stomme details zoals een schrijffout dat men dan verbeterd heeft door de letter er gewoon onder te plaatsen 😛

 

image.thumb.png.dbc75ba51e8ee80ebd6613b22035b8be.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur terug, Ambreville zei:

Je weet toch dat de serie op de comic gebaseerd is en niet omgekeerd?

 

Uiteraard, ook al is het mijn ding niet. Ik ben nochtans een fan van Neil Gaiman, meer specifiek hoe hij dergelijke oude verhalen gebruikt en inpast in zijn werk, net als Pratchett dat doet in zijn Discworld-reeks. Ik heb de Netflix-serie een tijdje gevolgd maar op den duur komt er teveel rek op te zitten naar mijn smaak.


Nu ik mijn vorige post teruglees staat het er inderdaad maar vreemd.

Link naar reactie

Het verhaal van de net aangekondigde Rode Ridder is wel mooi getimed met de toestanden in Nederland rondom The Voice etc.

Uberhaubt een verhaal waar ik niet zo op zit te wachten eerlijk gezegd, maar wie weet valt hij in de smaak.

 

De Rode Ridder 274. De Hundaprest

Johan redt de herbergier Birre en diens dochter Asha uit de handen van een bende struikrovers. Birre biedt Johan een slaapplaats aan in de herberg, maar 's nachts gebeuren er vreemde dingen. Asha wordt aangerand en een meisje uit de buurt wordt vermoord. De dorpelingen zijn ervan overtuigd dat de schuldige de Hundeprest is, een zelfzuchtige pastoor die jaren geleden gestorven is en op wraak zint.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De laatste gelezen.

Het begint eigenlijk beloftevol met een vrij klassieke premisse rond de Duivelspenning. Zodra Allis in beeld komt, zakt het verhaaltje weer ineen als een oude soufflé. Weer dat oneindig getrek, geduw in diverse richtingen rond haar afkomst en haar opvolging van Merlijn. Dus weer niets. Enfin, deze keer was er toch een redelijk begin.

 

 

 

Link naar reactie

image.png.19ae028c06ae99c519339cef9b5002c3.png

 

ik loop achter idd

 

On 2/7/2022 at 3:56 PM, Ambreville said:

Het begint eigenlijk beloftevol met een vrij klassieke premisse rond de Duivelspenning. Zodra Allis in beeld komt, zakt het verhaaltje weer ineen als een oude soufflé.

fingers crossed dat hier op een gegeven moment iets meer body aan wordt gegeven, dan!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Aangekondigd:

 

De Rode Ridder 274: De Hundeprest (mei): Het contract met Fabio Bono is opnieuw verlengd voor twaalf delen. Er komen alvast belangrijke wendingen aan in de twee albums na dit deel 274 die de reeks een nieuwe richting uitsturen. "Johan redt de herbergier Birre en diens dochter Asha uit de handen van een bende struikrovers. Birre biedt Johan een slaapplaats aan in de herberg, maar 's nachts gebeuren er vreemde dingen. Asha wordt aangerand en een meisje uit de buurt wordt vermoord. De dorpelingen zijn ervan overtuigd dat de schuldige de Hundeprest is, een zelfzuchtige pastoor die jaren geleden gestorven is en op wraak zint."

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Zojuist ‘De Hundeprest’ gelezen. Al hoewel ik 3 jaar geleden gestopt ben met de Rode Ridder en zelfs al mijn delen verkocht heb, was ik toch verschrikkelijk benieuwd naar dit verhaal. Ook omdat het al een tijd weer losse delen zijn was ik na ruim 10 delen gestopt te zijn weer eens benieuwd hoe het leest, zo’n Rode Ridder als je die al een tijdje niet meer volgt. Ik moet zeggen dat het verhaal op zich heel goed is, maar de elementen die verwijzen naar Johan, zeker op de laatste 3 bladzijdes, mijn erg onduidelijk waren. Ik weet niet wat ik er dus van moet vinden…

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...