Veto Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Tijdens de voorbije zomervakantie mijn hele verzameling eens doorgenomen en opvallend is dat er toch best wat reeksen zijn die zowel in het Frans als in vertaling vroegtijdig werden afgevoerd. De ene al meer terecht dan de ander vind ik. Maar goed, dat hangt van je eigen voorkeur af. Een eerste aanzet van mijn kant : - Vuur (2005) : 1 album, vond ik nochtans prima begin - Trust (2007) : 1 album, vond ik een enorme 'stinker', afvoeren van deze reeks verwonderde me dus ook niet - Argyll (1998) : 2 albums, heb ik wel van genoten - Vigilantes (2008 - 2009) : 2 albums - De Mangakiller (2012) : 1 album - Matt Peterson (2012) : 1 album - Baba Yega (2018) : 1 album - Aathon (2006) : 1 album, vind ik nog altijd een aangenaam verhaal en dito tekeningen - Gilgamesh (1996) : 1 album, ook graag gelezen Aan welke reeksen denken jullie ? En vinden jullie het terecht of niet dat de auteurs, uitgevers... er vroegtijdig de stekker hebben uitgetrokken? Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
sanderg Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 ik betreur nog altijd het stopzetten van de reeks Jaguar Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Yncke Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Ik had heel graag het vervolg gelezen van "De Vraatkevers". Quote yncke.be Link to comment
laliB Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Vind het nog steeds jammer dat Turpin al na 1 album ermee gestopt is. Ik zag en zie potentie in deze strip. Quote Link to comment
Veto Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Oh ja, 'Turpin'... idem. Hier zat echt muziek in! Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
marioboon Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Is Turpin gestopt omdat het moest of omdat het altijd maar 1 deel ging zijn? En wat is er van Daniël gebleven? Quote Link to comment
linthout Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 52 minuten geleden, Yncke zei: Ik had heel graag het vervolg gelezen van "De Vraatkevers". De Vraatkevers???? Creepy! Niet echt iets waar ik op zou zitten wachten... Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Uhu. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Zojuist, Hamirubi zei: Ik vond deze heus niet zo slecht: (jaja, ik weet ook wel dat dit de oerversie is van Murena) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
pudifar Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 "Oerbosvertellingen" door Aouamri. Dàt was nog eens een reeks! Inventief verteld en knap getekend. Jammer dat het is stopgezet na 3 albums. Quote Link to comment
knobbel Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Makabi. Sabatini en Betty&Dodge van Du Caju. Quote Link to comment
TDPB Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Is één album een stopgezette reeks? Of is dat, analoog met de tv-wereld, een pilot-aflevering? Ik denk al jaren dat de grote uitgevers gewoon een reeks met losstaande albums zouden moeten maken. En diegene die succesvol blijken te zijn een eigen reeks geven. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Top Cow deed dat met comics. Ze noemden het ook Pilot Season. Quote Link to comment
TDPB Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 4 minuten geleden, Ambreville zei: Top Cow deed dat met comics. Ze noemden het ook Pilot Season. Slimme mensen! Quote Link to comment
globetrotter Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 De Meesters van Benson Gate, eerste 2 delen waren best ok Mekong, concept was goed Quote Link to comment
esteban² Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Zelf kan ik er niet meteen enkele bedenken waarvan het mij jammer lijkt dat er niet meer van verschenen is, terwijl dat wel de bedoeling was. Als er meer dan 3 albums waren, beschouw ik het al niet meer als een echte flop. Wel talloze titels waarvan ik het jammer vond dat de NL uitgaves niet verkochten, terwijl deze in het Frans blijven lopen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
laliB Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. Quote Link to comment
De Hollander Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 De laatste wolf van os. Slechts 1 deel verschenen. Ik kan mij het verhaal niet heel goed herinneren, maar de tekeningen waren weergaloos. Meestal voer ik niet afgewerkte series af, maar dat krijg ik in dit geval niet over het hart. Te mooi!!! Quote Link to comment
olli Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 4 uren geleden, knobbel zei: Makabi. Sabatini en Betty&Dodge van Du Caju. Ja... Betty en Dodge. Echt zonde dat Standaard de stekker eruit trok. Gelukkig nog twee albums via BD Must. Little England is daarentegen ook weer een mooie serie van hun.... Quote Link to comment
Tweetie Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 2 uren geleden, laliB zei: Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. De kan nog steeds, dat ligt volgens mij aan Kolk en de Wit. Met een uitgave in diverse ook luxere versies moet het kunnen, mits de makers ook de originelen bij de uitgaven willen stoppen. Quote Link to comment
linthout Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Als ze zich op die manier willen prostitueren om een boekje te forceren zal het wel kunnen... Quote Link to comment
Yncke Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 7 hours ago, linthout said: De Vraatkevers???? Creepy! Niet echt iets waar ik op zou zitten wachten... Allez, een zalig getekend fantasy-verhaal met dinosaurussen, what's not to like?! Quote yncke.be Link to comment
linthout Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Ha! Dinosaurussen! Al beter dan Vraatkevers! Je weet toch wat vraatkevers doen, hé... Die kruipen langs achter binnen, leggen hun eitjes in je lichaam en daarna komen ze met duizenden via je mond weer naar buiten... Dinosaurussen doen dat gelukkig niet, want die zijn daar te groot voor! Quote Link to comment
shakeitupguy Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 De 2 laatste delen van de eerste cyclus van Finkel door Gine & Convard zijn ook niet in het Nederlands vertaald. In het Frans is men met een 2de cyclus begonnen waar maar 1 deel van verscheen en dan ook stopgezet. Quote Link to comment
AHMO Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 8 uren geleden, marioboon zei: Is Turpin gestopt omdat het moest of omdat het altijd maar 1 deel ging zijn? En wat is er van Daniël gebleven? Turpin is gestopt omdat er voor Daniel te veel werk en te weinig geld in zat. Hij was al begonnen met deel2 op de scenario van Robbert Damen. Er zijn toen ook een aantal pagina's van getekend. Ik heb ze ooit mogen zien en ik vond die pagina's prachtig en ik werd gelijk het verhaal ingezogen. Helaas is hij er om financiële redenen ermee gestopt. Maar gelukkig is samenwerking (Met Robbert Damen) wel verder gegaan met Captain Ecki Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Midgard van Steven Dupré. Vond ik een aardige reeks. Quote Link to comment
sanderg Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 6 hours ago, laliB said: Zoals aan mijn avatar te zien, ben ik liefhebber van Gilles de geus. Als de 'Nederlandse Asterix' had ik graag gezien dat deze serie jarenlang door zou lopen. +10.000 Gilles is de beste Nederlandse stripreeks ooit Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
De Hollander Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 1 uur terug, shakeitupguy zei: De 2 laatste delen van de eerste cyclus van Finkel door Gine & Convard zijn ook niet in het Nederlands vertaald. In het Frans is men met een 2de cyclus begonnen waar maar 1 deel van verscheen en dan ook stopgezet. Dat vond ik ook een fijne serie. Quote Link to comment
esteban² Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 2 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Midgard van Steven Dupré. Vond ik een aardige reeks. Ah, voila! Die schoot mij daarstraks plots te binnen en wou ik komen posten. Zonde. Uitstekend werk van Dupré. Ik vond het opzet van De Inval / De Aanval bijzonder goed gevonden. Dat Sarah & Robin ooit stopte, vond ik ook jammer. Maar goed, die reeks had wel 5 albums. Nog zo ééntje waar ik graag véél meer van gezien had, Tandori door Arleston en Curd Ridel. Ik vond dat redelijk fantastisch. Dat De Gowap hier ook geen kans meer kreeg na 2 albums, terwijl daar over de taalgrens zelfs tekenfilms van bestaan, blijf ik ook jammer vinden. Hetzelfde voor Angela en René. Dat waren gewoon ongelooflijk fijne gags. Tijdloos ook. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 1 uur geleden, sanderg zei: +10.000 Gilles is de beste Nederlandse stripreeks ooit Ze hebben het nog geprobeerd via Crowdfunding. We waren met veel te weinig sponsors. Te vroeg en verkeerd platform denk ik. Als ze dat vandaag via Kickstarter, Ulule of Sandawe zouden proberen, dan zou het zeker lukken. Quote Link to comment
Hardcover Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 - Bowen? Deel 1 in 2011, deel 2 in 2012, en daarna blijft het stil. Deze 2 delen (van trilogie ?) waren best OK. In a.s. Buck Danny deel 56 (nov. 2018) -van dezelfde tekenaar- heeft Bowen wel een gastrol/comeback... - Little England van DuCaju. Eerste deel vermeld nog 1e cyclus; weggelaten op 2e deel plus dat dit deel niet 't niveau haalt van 1e deel. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Waldorf Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 8 uren geleden, Hardcover zei: Bowen? Dat was echt niet goed. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
sanderg Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 10 hours ago, Ambreville said: Ze hebben het nog geprobeerd via Crowdfunding. We waren met veel te weinig sponsors. Te vroeg en verkeerd platform denk ik. Als ze dat vandaag via Kickstarter, Ulule of Sandawe zouden proberen, dan zou het zeker lukken. yes- i know... jammerlijk mislukt.. ik snap niet waarom ze niet net als bij 7 provinciën de originele pagina's verkochten tegen een inbreng.. nu kreeg je bij 1000 e schetsen... tja.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
linthout Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Ik vind Gilles de Geus ook schitterend. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze hun originelen liever houden. Als je, als stripmaker, je originelen al moet afgeven om er toch maar in te slagen om een boekje op de markt te kunnen brengen vind ik dat zeer treurig. Ik heb nooit begrepen waarom Gilles niet beter verkocht. Zo'n geniale strip... Quote Link to comment
Aerogi Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 ik denk vooral aan Voorbij de Steen van Ken Broeders. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Ze moeten niets. Het principe is wel bij crowfunding dat als je meer geeft, er ook wat meer tegenover staat. Dat kan gaan van een puzzel, een dédicace tot als een cameo getekend worden. Als de tekenaar toch al besloten had om zijn platen te verkopen zoals er veel zijn, waarom dan niet. Voor een heeeeel grote donatie. Ik was zaterdag in Veldhoven ook aan het praten met Ciza Di Felice. Haar serie Oliver & Peter is opgestart via Sandawe. Blijkbaar begint het toch te lopen. Het is echt wel een goede campagne uitdenken, het goede platform kiezen en dan via de sociale media reclame maken tegen de sterren op. Voor Gilles de Geus zou dat op dit moment perfect mogelijk moeten zijn. Quote Link to comment
Ambreville Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Even nagekeken voor Oliver & Peter. Deel 1 : 40.000 € opgehaald bij 270 donors. Deel 2 : 42.000 € opgehaald bij 227 donors. Deel 3 : 42.000 € opgehaald bij 271 donors. Aan de rondheid van de getallen te zien lijkt de campagne daar geconfigureerd te zijn op juist dat bedrag. Aan deze heb ik zelf meegedaan. https://www.ulule.com/witch-memory-bd/ Ik geef toe, Pedro Perez is een guilty pleasure. De campagne mikte op 22.222 € en haalde uiteindelijk 232% daarvan of 51.719 € binnen. Dit via 1235 sponsors wat bewijst dat strips over schaarsgeklede dames nog altijd goed verkopen. Het team kan nu in alle vrijheid aan de strip werken. De funders nemen de plaats in van een editor zoals Dargaud. Via een facebook groep en via dropbox zijn er elke week updates en kan er ook al in het werk onder constructie geneusd worden. Quote Link to comment
olli Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 De Lemen Troon. Wanneer komt dat laatste deel uit of is die reeks ook gestopt.....a Quote Link to comment
lukoste Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 John tiffany? Laatste deel verscheen in 2014. Vond dit een aangename desberg. Quote Link to comment
Recommended Posts