Ga naar inhoud

Vandaag toch niet Gekocht


Vittorio

Recommended Posts

Alles wat je onlangs hebt vastgehouden, doorgebladerd en toch niet gekocht.

 

20190226_164631.jpg.67364f0d1919030a1a9dfd3517f0f9eb.jpg

 

Bij De Slegte. Weinig geld voor een erg mooie uitgave met brede linnen rug maar ook (dacht ik net op tijd) typisch zo'n boek voor op de grote stapel.

 

Bij Mevrouw Kern toch weer Gung Ho vastgehouden en teruggelegd. Ik kan de digitale prenten van Von Kummant best goed smaken, maar als je zoveel sfeer weet te maken door het weglaten van contouren dan vallen de keiharde contouren van de tekstballonnen extra op en verpesten voor mij het 'zachte' beeld. Daar was toch wel iets op te verzinnen?

Link naar reactie

Lol, wat een thread.  Ik denk dat ik hier wel een neverending-post kan maken.  Ik ben een krak in 't vastnemen, terugleggen, opnieuw vastnemen, toch maar terugleggen, toch meenemen, toch maar niet ... Of ik soms twijfel?  Euh ... :)  Het laatste dat ik laten liggen heb:

image.thumb.png.f1f1d2da9b034b3f648d4aa3c57a07ba.png

 

Omdat ik er gewoon geen budget voor heb.  Maar ik ben wel een sucker voor dergelijke art-books.

image.thumb.png.937696fc65539da4ce1312a230e90cc0.png

Het was aan de helft van de prijs, maar de papieren omslag was langs alle zijden nogal beschadigd. Mijn haar komt daar van recht. ;) 

 

Wat die tekstballonen in GUNG HO betreft, @Vittorio, die zijn naar mijn gevoel dan weer perfect.  Zachte randen zou helemaal niet werken, denk ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
56 minuten geleden, esteban² zei:

Wat die tekstballonen in GUNG HO betreft, @Vittorio, die zijn naar mijn gevoel dan weer perfect.  Zachte randen zou helemaal niet werken, denk ik.

Ik vraag me dat toch af. Als je in je beelden streeft naar soft fotorealisme moet je daar dan nog wel klassieke tekstballonnen op willen leggen?

 

Hieronder een pagina uit de preview van deel 4. Denk je niet dat alleen al de keuze voor een zachte ondergrondkleur in plaats van dat harde wit (vooral in het vierde prentje vind ik het enorm storend) de sfeer ten goede was gekomen?

 

2643_P11.jpg

 

De sporadische keren dat er (noodgedwongen) een ondergrondkleur wordt gebruikt, werkt dat juist erg goed en 'verzachtend':

 

1588297282_Screenshot2019-02-27at14_15_10.thumb.png.cb3e90c3bdcd4c9f42f1c5bd0dcdf3b8.png 

Link naar reactie
2 uren geleden, Vittorio zei:

Alles wat je onlangs hebt vastgehouden, doorgebladerd en toch niet gekocht.

 

Bij De Slegte. Weinig geld voor een erg mooie uitgave met brede linnen rug maar ook (dacht ik net op tijd) typisch zo'n boek voor op de grote stapel.

 

Bij Mevrouw Kern toch weer Gung Ho vastgehouden en teruggelegd. Ik kan de digitale prenten van Von Kummant best goed smaken, maar als je zoveel sfeer weet te maken door het weglaten van contouren dan vallen de keiharde contouren van de tekstballonnen extra op en verpesten voor mij het 'zachte' beeld. Daar was toch wel iets op te verzinnen?

Leuk idee voor een thread.

Link naar reactie
3 uren geleden, Vittorio zei:

Alles wat je onlangs hebt vastgehouden, doorgebladerd en toch niet gekocht.

 

20190226_164631.jpg.67364f0d1919030a1a9dfd3517f0f9eb.jpg

 

Bij De Slegte. Weinig geld voor een erg mooie uitgave met brede linnen rug maar ook (dacht ik net op tijd) typisch zo'n boek voor op de grote stapel.

 

Bij Mevrouw Kern toch weer Gung Ho vastgehouden en teruggelegd. Ik kan de digitale prenten van Von Kummant best goed smaken, maar als je zoveel sfeer weet te maken door het weglaten van contouren dan vallen de keiharde contouren van de tekstballonnen extra op en verpesten voor mij het 'zachte' beeld. Daar was toch wel iets op te verzinnen?

Ik zou dat boek over Eisner best wel willen kopen.

Maar ik vind het niet meteen op de site van De Slegte.

In de winkels van Antwerpen of Gent zal het wel helemaal niet liggen...

Link naar reactie
8 minuten geleden, linthout zei:

Ik zou dat boek over Eisner best wel willen kopen.

Maar ik vind het niet meteen op de site van De Sleghte.

In de winkels van Antwerpen of Gent zal het wel helemaal neit liggen...

 

Het staat er wel op:

 

https://www.deslegte.be/will-eisner-1739342/?utm_campaign=boekwinkeltjes&utm_medium=paid-media&utm_source=boekwinkeltjes

 

Alleen de vestiging in Leiden heeft 5 exemplaren. 

 

Dit is misschien helemaal geen goed draadje 😱 Ik heb alweer spijt van mijn niet-aankoop, maar kom voorlopig niet meer in Leiden.

Link naar reactie
1 uur terug, Vittorio zei:

Dank voor je inspanning, ik vind het een grote verbetering, zeker als de kleur - zoals in het derde plaatje - is afgestemd op het geheel, dan kan GUNG HO zomaar door naar het Vandaag Gekocht-draadje 😏 

Leuk gedaan, idd. Maar het is meteen de bevestiging van mijn idee daarover. Wit is de juiste keuze, no doubt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik was vandaag in de galerie van Maghen in Parijs. Ik heb al hun prachtige art book over Will en heb minutenlang staan bladeren in het art book van Tillieux. Uiteindelijk niet gekocht vanwege de 59 Euro en het feit dat ik de Will tot op heden maar 1 maal heb doorgenomen.

 

nu alweer spijt natuurlijk, het zijn fantastisch mooie uitgaven... 😩.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
7 hours ago, Vittorio said:

Ik vraag me dat toch af. Als je in je beelden streeft naar soft fotorealisme moet je daar dan nog wel klassieke tekstballonnen op willen leggen?

 

Hieronder een pagina uit de preview van deel 4. Denk je niet dat alleen al de keuze voor een zachte ondergrondkleur in plaats van dat harde wit (vooral in het vierde prentje vind ik het enorm storend) de sfeer ten goede was gekomen?

 

2643_P11.jpg

 

De sporadische keren dat er (noodgedwongen) een ondergrondkleur wordt gebruikt, werkt dat juist erg goed en 'verzachtend':

 

1588297282_Screenshot2019-02-27at14_15_10.thumb.png.cb3e90c3bdcd4c9f42f1c5bd0dcdf3b8.png 

Ik zie geen enkel probleem met die tekstballonnen.

 

 

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie
5 uren geleden, eriktex zei:

Ik was vandaag in de galerie van Maghen in Parijs. Ik heb al hun prachtige art book over Will en heb minutenlang staan bladeren in het art book van Tillieux. Uiteindelijk niet gekocht vanwege de 59 Euro en het feit dat ik de Will tot op heden maar 1 maal heb doorgenomen.

 

nu alweer spijt natuurlijk, het zijn fantastisch mooie uitgaven... 😩.

leve amazon.fr 😃

 

Alles is daar verkrijgbaar. Met Prime zelfs :)

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, eriktex zei:

 Uiteindelijk niet gekocht vanwege de 59 Euro en het feit dat ik de Will tot op heden maar 1 maal heb doorgenomen.

 

Er is altijd wel een stemmetje dat precies dat zegt als ik zulke uitgaven in handen heb... Je kijkt er toch maar 1 keer in.

 

Maar je hebt ook gelijk, fantastisch mooie uitgave, en wat is nou 59 euro helemaal? 😏

 

863_P4.jpg

 

863_P8.jpg

 

 

Screenshot 2019-02-28 at 09.15.49.png

Link naar reactie
5 hours ago, Vittorio said:

Er is altijd wel een stemmetje dat precies dat zegt als ik zulke uitgaven in handen heb... Je kijkt er toch maar 1 keer in.

 

Maar je hebt ook gelijk, fantastisch mooie uitgave, en wat is nou 59 euro helemaal? 😏

 

863_P4.jpg

 

 "Bob Bang", waar haal je het?

Is dat trouwens "Bob  de Bangerd" of "Bob de Knaller"?

Link naar reactie
  • 9 months later...

Vastgepakt, lang in gebladerd... Lang getwijfeld maar uiteindelijk niet gekocht. Mss verander ik ooit van gedachten... als dit album in dump bij lokale Hypermarkt Carrefour ligt. 😋Vrijwel zekerheid bij uitgaves van Dark Dragon Books. Ik betrap me er zelf op dat ik quasi nooit iets van DDB onmiddellijk koop. 

 

 

250_2882019224834-X-woman-manara-cover-stripweb.jpeg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Op ‎28‎/‎02‎/‎2019 om 09:19, Vittorio zei:

Er is altijd wel een stemmetje dat precies dat zegt als ik zulke uitgaven in handen heb... Je kijkt er toch maar 1 keer in.

Maar je hebt ook gelijk, fantastisch mooie uitgave, en wat is nou 59 euro helemaal? 😏

863_P4.jpg

 

 

Prijs op Amazon.de = € 45,40 (verzendingskosten inbegrepen).

984399444_TillieuxHeroic.thumb.jpg.c93469d660eff095174517fae34f974b.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Heb onlangs de laatste Yoko Tsuno, de Schorpioen, lady S en IR$ laten liggen. Gewoon geen zin meer in om een verhaal te lezen wat ik amper kan volgen, tenzij ik ergens een dag verlof neem om al die voorgaande delen weer te lezen (Yoko Tsuno is gewoon omdat de laatste albums gewoon niet te volgen waren). XIII ook niet meer gekocht. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Aerogi zei:

Heb onlangs de laatste Yoko Tsuno, de Schorpioen, lady S en IR$ laten liggen. Gewoon geen zin meer in om een verhaal te lezen wat ik amper kan volgen, tenzij ik ergens een dag verlof neem om al die voorgaande delen weer te lezen (Yoko Tsuno is gewoon omdat de laatste albums gewoon niet te volgen waren). XIII ook niet meer gekocht. 

Dit verklaart natuurlijk veel over de verminderende stripverkoop....als deze reeksen al niet meer verkopen bij de stripliefhebbers...

Link naar reactie
1 minuut geleden, Chia zei:

zou de mensen ook zo veel vragen hebben gesteld bij steenkool? waarom kopen mensen geen steenkool? steenkool is zo warm! koop meer steenkool! de tijden zijn anders nu. veel entertainment overal. benzine, elektriciteit, kernenergie. steenkool is niet meer nodig!

Dus strips zijn niet meer nodig door veel entertainment overal....wat doe ik dan eigenlijk nog op dit forum??????

Link naar reactie

Vandaag wederom de JOHN BYRNE FANTASTIC FOUR ARTIST SELECT Edition in mijn handen gehad. De comics hebben de tand des tijds niet helemaal doorstaan. Ook al blijft Johnny B wel een held. 

 

Ik ga een poging doen om een echte man te zijn., Zo eentje met een ruggegraat. Daarom laat ik het liggen.

Link naar reactie

Gisteren besloten, na inkijken magazine Eppo, niet aan te schaffen a.s. album met nieuwe Nederlandse Westernstrip "Jenny Pine." Bij de voorpublicatie van dit verhaal staat deel 1 van 11. Dus 11 weken van 4 platen. Is totaal 44 platen, in standaard formaat album met ruimte voor 46 platen. Dus straks 2 witte pagina's, waar - zeker als uitgegeven wordt door Uitgeverij L-, er ook nog extra voor betaald moet worden... (zie ook hun series Storm, January Jones, etc.)

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Hardcover zei:

Gisteren besloten, na inkijken magazine Eppo, niet aan te schaffen a.s. album met nieuwe Nederlandse Westernstrip "Jenny Pine." Bij de voorpublicatie van dit verhaal staat deel 1 van 11. Dus 11 weken van 4 platen. Is totaal 44 platen, in standaard formaat album met ruimte voor 46 platen. Dus straks 2 witte pagina's, waar - zeker als uitgegeven wordt door Uitgeverij L-, er ook nog extra voor betaald moet worden... (zie ook hun series Storm, January Jones, etc.)

 

Mag ik de AVA aanraden als papier het voornaamste criterium is?

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...