cinco Posted January 27, 2020 Posted January 27, 2020 Wat zijn je favoriete stripreeksen? En hoe ziet je top 3 voor elk van die reeksen eruit? Quote
Ambreville Posted January 27, 2020 Posted January 27, 2020 Favoriete van nu of all-time? Ik zou voor nu gaan, anders begint dat gedoe weer over het beste dood papier. Doe maar Lanfeust (niet kiezen he) UCS Dolores (maar 2 albums). Sangre. (maar 2 albums). Quote
kurisu74 Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 Mijn favoriete reeks is (of was, want tegenwoordig vind ik er niet meer zo veel aan) dus Canardo, en ik kies geen drie, maar vier albums: Het teken van Raspoetin (1982) De zachte dood (1983) De roes van het bloed (1985) Amoxonië (1986) Quote
cinco Posted January 29, 2020 Author Posted January 29, 2020 6 uren geleden, cartoonesk zei: 1. Een top 3 van een gagstripreeks vind ik moeilijk om te doen. Knap dat je dat kunt. Met Guust Flater wordt het nog complexer omdat er ondertussen zoveel verschillende versies van de reeks bestaan. Quote
sanderg Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 Thorgal 1. De schaduwen voorbij 2. De Boogschutters 3. De meester van de bergen Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Rik Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 32 minuten geleden, sanderg zei: Thorgal 1. De schaduwen voorbij 2. De Boogschutters 3. De meester van de bergen 2! Precies mijn favorieten in de juiste volgorde.. Quote Omnia mutantur nihil interit
sanderg Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 2 hours ago, Rik said: 2! Precies mijn favorieten in de juiste volgorde.. jij hebt n goede smaak Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
De Hollander Posted January 29, 2020 Posted January 29, 2020 Dit is te moeilijk. Mijn eerste gedachten gaan uit naar reeksen als. - De kinderen van de wind 1 tm 5 - XIII 1 tm 19 - Blueberry Pearle tm Einde van de lange rit - Durango 1 tm 6 - De kronieken van de zwarte maan 1 tm 14 - Aquablue 1 tm 5 - Thorgal, Qa delen Ach, laat ik stoppen, ik waardeer een serie in z'n totaliteit, elke serie heeft wel mindere verhaallijnen. Kiezen daarbinnen is te lastig. Quote
cartoonesk Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 14 uren geleden, cinco zei: Een top 3 van een gagstripreeks vind ik moeilijk om te doen. Knap dat je dat kunt. Met Guust Flater wordt het nog complexer omdat er ondertussen zoveel verschillende versies van de reeks bestaan. Ik ben uitgegaan van de originele, klassieke reeks. Dat had ik er misschien bij moeten zetten. Quote
Aerogi Posted January 31, 2020 Posted January 31, 2020 Eerste cyclus van Aldebaran staat eigenlijk mijlenver voor welke stripreeks ook. heb ik denk ik al 10 keer opnieuw gelezen. Zo onwaarschijnlijk knap uitgewerkt, zowel naar verhaallijn als de karakters. Geen schreeuwirige SF of übermenschen. Thorgal Ik ga geen top 3 geven, maar pakweg de eerste 15-20 albums zijn gewoon geweldig om te lezen Asterix Ook hier geen top 3, vind ik te moeilijk, maar het meeste heb ik moeten lachen met de humor van de Gothen, mbt de grensovergangen. En de Intrigant. Oei ben ik toch bezig met een top 3. Laten we dan nog de humor van het album op Corsica nemen. Quote
Coen Posted January 31, 2020 Posted January 31, 2020 Corto Maltese -In Siberie -De fabel van Venetie -Balade van de zilte zee Sandman -erh... onmogelijk uit de vele sterke episodes te kiezen Thorgal -idem Quote
Robertkees Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 De Blauwbloezen de neven van de overkant Canadees goud De blauwe groentjes Blueberry Generaal Geelkop De lange mars De ongrijpbare Navajo’s Buck Danny De hellepiloten Vuur uit de hemel Operatie apocalypsis Quote
cinco Posted April 9, 2021 Author Posted April 9, 2021 Op 27/1/2020 om 14:24, Ambreville zei: Sangre. (maar 2 albums). Misschien moet ik deze reeks ook eens leren kennen. Wat zijn de overeenkomsten/verschillen kwestie verhaal en toon met andere reeksen van Arleston en wat maakt deze reeks voor jou een topper? Quote
Ambreville Posted April 9, 2021 Posted April 9, 2021 2 uren geleden, cinco zei: Misschien moet ik deze reeks ook eens leren kennen. Wat zijn de overeenkomsten/verschillen kwestie verhaal en toon met andere reeksen van Arleston en wat maakt deze reeks voor jou een topper? Het verhaal van Sangre is 'enorm' geinspireerd door de Duivelsprinsen van Jack Vance. Dat was vroeger een absolute lieveling van me. Ik heb het aan Adrien Floch gevraagd, maar hij beweerde de Duivelsprinsen nooit gelezen te hebben. Van Arleston geloof ik dat wel niet. Los daarvan, het basisidee wordt overgenomen, maar de realisatie is heel 'Arleston'. Je hebt interessante werelden, unieke ideeën en ondanks het thema en de doden die er vallen, toch wel de nodige humor. Hierbij dan ook nog het tekenwerk van Adrien, die me nog altijd een cover beloofd heeft, maakt dat het wel een serie is om naar uit te kijken. Vanwege Arleston is de serie even blijven liggen doordat er na Sangre 2, twee Ythaqs eerst gemaakt moesten worden. Dat is nu achter de rug. Quote
Peter Motte Posted April 9, 2021 Posted April 9, 2021 Ik leef al een tijdje, en mijn lijst favorieten is een woelige zee. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Ambreville Posted April 9, 2021 Posted April 9, 2021 Doeme, nu heb ik weer zin om de Duivelsprinsen te herlezen dit weekend. Er loopt trouwens een verstripping van. Quote
Omzeep Posted April 10, 2021 Posted April 10, 2021 Storm 1. De Wentelwereld 2. De Robots van Danderzei 3. De Doder van Eriban Gebaseerd op sentiment van +25 jaar geleden. Quote
Tanuki Posted April 10, 2021 Posted April 10, 2021 Ik heb wel wat van Jack Vance gelezen indertijd, maar deze kende ik nog niet. Quote
esteban² Posted April 10, 2021 Posted April 10, 2021 Goh ... Zo echt van die uitgesproken favoriete reeksen van nu, dat heb ik als volwassene niet echt meer. Dan moet ik toch eerder terug naar wat ik (ook in m'n latere) jeugd keer na keer verslonden heb en vandaag de dag nog steeds steengoed vind. Sarah & Robin 1. Zes Weken 2. Hersenspinsels 3. Het Dagboek Robbedoes & Kwabbernoot 1. In New York 2. De Vallei der Bannelingen 3. De Komeet van de Tijd ^ (deze TOP 3 durft te wijzigen hoor, aangezien zowat alles op dezelfde hoogte staat bij mij) Thorgal 1. Alinoë 2. De Kroon van Ogotaï 3. De Schaduwen Voorbij Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted June 15, 2021 Author Posted June 15, 2021 Op 9/4/2021 om 13:30, Ambreville zei: Vanwege Arleston is de serie even blijven liggen doordat er na Sangre 2, twee Ythaqs eerst gemaakt moesten worden. Dat is nu achter de rug. Ze zouden bezig zijn aan 3. Heb nog altijd 1 en 2 niet gekocht of gelezen. Maar blijf er nieuwsgierig naar. Quote
hemweg Posted June 16, 2021 Posted June 16, 2021 Naast de reeksen Jerome K. Bloks, Thorgal, Blake en Mortimer, Guus Slim, Murena, Agent327, Lucky Luke, Guust en Jerry Spring kies ik voor: Kuifje - de zwart-wit boeken in kleiner formaat; Blueberry - de integrale reeks; Franka - een strip zoals een strip bedoeld is, heerlijk vermaak. Quote
Werner Posted June 16, 2021 Posted June 16, 2021 Asterix: - Obélix En Co - De Koperen Ketel - Het Geheime Wapen. Nee, geintje. De Romeinse Lusthof Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
cinco Posted September 23, 2021 Author Posted September 23, 2021 Op 27/1/2020 om 14:24, Ambreville zei: Doe maar Lanfeust (niet kiezen he) UCS Dolores (maar 2 albums). Sangre. (maar 2 albums). Ik heb Sangre eindelijk gekocht. Aangezien dat zo hoog bij jou scoort en je toch heel wat van Arleston achter de kiezen hebt, vertrouw ik er op dat-ie heel goed is. Quote
Ambreville Posted September 23, 2021 Posted September 23, 2021 2 hours ago, cinco said: Ik heb Sangre eindelijk gekocht. Aangezien dat zo hoog bij jou scoort en je toch heel wat van Arleston achter de kiezen hebt, vertrouw ik er op dat-ie heel goed is. Cool. Ik ben net met Adrien aan het afspreken om nog eens naar hier te komen. Quote
Chorasan Posted September 24, 2021 Posted September 24, 2021 De Beverpatroelje: Het verzonken dorp Het geheim van Diepenbos De onbekende uit villa Mysterie Guus Slim: Bomaanslag in de bergen De rode paters Verdronken wagen Comanche: Moeilijk om er hier 3 uit te halen. De eerste 10 zijn weergaloos... Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes
Rik Posted September 25, 2021 Posted September 25, 2021 16 uren geleden, Chorasan zei: Comanche: Moeilijk om er hier 3 uit te halen. De eerste 10 zijn weergaloos... Het Dobbsdrieluik? Het middelste deel, De hemel is rood boven Laramie, schreef geschiedenis met de koelbloedige moord op Russel Dobbs. Quote Omnia mutantur nihil interit
Willem Posted September 25, 2021 Posted September 25, 2021 Trollen van Troy. Agent 212. Blake en Mortimer. Helaas zeer moeilijk om er albums uit te halen Quote
Blutch Posted September 26, 2021 Posted September 26, 2021 Even een poginkje doen: Blueberry: Het einde van de lange rit Gebroken neus Chihuahua Pearl De Blauwbloezen: Blauwen in zwart-wit Blauwen in de puree Bronco Benny Blake en Mortimer: Het raadsel van Atlantis Het gele teken SOS Meteoren Kuifje: Mannen op de maan De juwelen van Bianca Castafiore De scepter van Ottokar Samber: de eerste drie delen Yoko Tsuno: De draak van Hong-Kong De drie zonnen van Vinea De grens van het leven Maar ik zou nog eindeloos kunnen doorgaan met Asterix, Buck Danny, Roodbaard, Jeremiah, Buddy Longway, XIII... Quote
cinco Posted September 26, 2021 Author Posted September 26, 2021 3 minuten geleden, Blutch zei: Maar ik zou nog eindeloos kunnen doorgaan met Asterix, Buck Danny, Roodbaard, Jeremiah, Buddy Longway, XIII... Doe je top 3 voor Asterix en XIII nog even. Quote
Blutch Posted September 26, 2021 Posted September 26, 2021 8 minuten geleden, cinco zei: Doe je top 3 voor Asterix en XIII nog even. Asterix: Het eerste legioen (Ik weiger "Asterix als legionair" te zeggen) Asterix en de Belgen De zoon van Asterix (eigenlijk gewoon omdat het mijn eerste Asterix was) XIII: Waar de Indiaan gaat Alle tranen van de hel Rood alarm Quote
Iznogoedh Posted August 27, 2024 Posted August 27, 2024 Asterix: de Britten, Obelix en co en Het eerste legioen Blueberry: Prosit-tweeluik, Dust en Generaal geelkop Kuifje: de scepter van Ottokar, tweeluik zeven kristallen bollen en zonnetempel en de blauwe lotus lukoste 1 Quote
creeper64 Posted November 24, 2024 Posted November 24, 2024 favoriete stripreeksen: op 1: agent 212 briljante gags, uitmuntend tekenwerk. Zoals gewoonlijk bij stripreeksen, zijn het vooral de eerdere uitgaven die het geslaagdst zijn. zonder twijfel mijn favoriete stripreeks, via mijn vader leren kennen. Erg underrated. hier geen top 3, de eerste 14 strips zijn allemaal top op 2: kuifje Elke strip lijkt wel een diepgaande actie/avonturen film. Ik kan de tekeningen en de research appreciëren. - de zwarte rotsen - sigaren van de farao - kuifje in tibet op 3: kiekeboe wint het nipt van jommeke. Kiekeboe wint het uiteindelijk op humor, maar de humor van jommeke komt aardig in de buurt. - tegen de sterren op - geef acht - hotel O Quote
Recommended Posts