Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

Verzending door Amazon zelf inderdaad in een kartonnen envelop, soms een doos, afhankelijk van de grootte van de bestelde boeken maar geen verdere bescherming. Merkwaardig genoeg komen de boeken meestal onbeschadigd aan….. indien beschadigd doen ze niet moeilijk om een nieuw exemplaar te sturen. Als je zeker wilt zijn van een onbeschadigd boek dan raad ik Amazon niet aan.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
5 hours ago, cinco said:

Als iemand je online besteld pakket voor je deur weggrist en dan ergens langs de weg dumpt, dan moet je blijkbaar zelf sluikstortboete betalen voor je gestolen pakket. Dat kunnen dan dure strips worden.

 

afbeelding.thumb.png.5350c7b053c4b0f2a7be87e832daf4b3.png

 

https://www.hln.be/wetteren/freek-ziet-zijn-postpakket-gestolen-en-moet-nu-zelf-390-euro-ophoesten-compleet-van-de-pot-gerukt~aef2207c/

Heel de wettelijke regeling rond dat systeem trekt op niks. Er is 0 bescherming van consumenten. Je hebt zo ook dat artikel van die man die een macbook terugstuurde maar waarbij een lege doos aankwam. Hij kan bewijzen dat volgens het gewicht de macbook in de doos zat bij afgifte en toch weigeren ze hem terug te betalen. En de post zelf vindt het niet hun probleem als mensen zaken uit pakjes stelen terwijl ze in het distributiecentrum zijn.

 

Bezorgers tekenen zelf af en als je dan zegt dat je niks gekregen hebt, zeggen ze doodleuk dat je afgetekend hebt. Achter de telefoon verstoppen is makkelijk, klaag je in een fysieke winkel komen ze al sneller over de brug.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
9 minuten geleden, Lestat zei:

Kent er iemand een goede webshop à la Stripweb, LastDodo, etc. voor Frankrijk? Er zijn nog enkel Franse strips die ik zoek, maar die hier niet te vinden zijn.

Mijn Franse BD's komen vooral uit Brusselse SSZ's, maar daarnaast bestel ik online regelmatig via Rakuten, Bedetheque en Librairies Canal BD. Die laatste zoekt je artikel in alle Franse stripwinkels ! Zo vond ik zelfs OOP exemplaren, nieuw en tegen "list price" !

Link naar reactie
9 minuten geleden, Lestat zei:

Kent er iemand een goede webshop à la Stripweb, LastDodo, etc. voor Frankrijk? Er zijn nog enkel Franse strips die ik zoek, maar die hier niet te vinden zijn.

 

Stripweb verkoopt ook Franse strips. Rechtsboven staat een keuzeknop voor Frans of NEderlands.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...
On 12/14/2023 at 11:54 AM, Waldorf said:

 

Stripweb verkoopt ook Franse strips. Rechtsboven staat een keuzeknop voor Frans of NEderlands.

Iemand vaste klant bij stripweb?

Bij stripweb.be krijg ik 10% korting als VIP. Ik merk dankzij het bericht van Waldorf dat bdweb.be werkt met dezelfde account en dat al mijn bestellingen van stripweb.be ook hierin verwerkt zijn. Maar mijn VIP-account is niet actief. Zou graag switchen naar bdweb.be want die website ziet er veel beter uit en daar kan ik pre-orders plaatsen.

Link naar reactie
12 hours ago, lukoste said:

Iemand vaste klant bij stripweb?

Bij stripweb.be krijg ik 10% korting als VIP. Ik merk dankzij het bericht van Waldorf dat bdweb.be werkt met dezelfde account en dat al mijn bestellingen van stripweb.be ook hierin verwerkt zijn. Maar mijn VIP-account is niet actief. Zou graag switchen naar bdweb.be want die website ziet er veel beter uit en daar kan ik pre-orders plaatsen.

Dat was me nog niet opgevallen. Ik heb de laatste paar keer ook via bdweb besteld omdat je daar kan kiezen tussen PostNL en Bpost. En aangezien hier al eens een stripweb pakket verdwenen is aan de voordeur... Op stripweb kan je (nog) niet kiezen. De voorbestellingen zijn door idd ook al veel beter zichtbaar.

Als je het vraagt ben ik wel benieuwd naar het antwoord.

 

 

 

Link naar reactie

Ik zie nu dat als je naar stripweb.be gaat, er komt te staan dat het webadres veranderderen gaat naar naar BDweb.be.

Ik heb wel eens een preorder geplaatst bij stripweb. be en dat ging prima.

Alleen is stripweb.be enkel voor de nederlandstalige strips en als je klikt op bv franstalige strips werd je al automatisch naar de site van BDweb.be gestuurd.

Begrijp dat het nu 1 website gaat worden.

Link naar reactie
15 uren geleden, Willem zei:

Ik zie nu dat als je naar stripweb.be gaat, er komt te staan dat het webadres veranderderen gaat naar naar BDweb.be.

Ik heb wel eens een preorder geplaatst bij stripweb. be en dat ging prima.

Alleen is stripweb.be enkel voor de nederlandstalige strips en als je klikt op bv franstalige strips werd je al automatisch naar de site van BDweb.be gestuurd.

Begrijp dat het nu 1 website gaat worden.

Het wordt 1 website op 14 februari nl. BDWEB.be. Als je bovenaan rechts de voertaal en taal strips op 'NEDERLANDS' zet kom je op de vernieuwde site van stripweb.be(is linksboven vermeld). 

Link naar reactie
49 minuten geleden, bammar zei:

Het wordt 1 website op 14 februari nl. BDWEB.be. Als je bovenaan rechts de voertaal en taal strips op 'NEDERLANDS' zet kom je op de vernieuwde site van stripweb.be(is linksboven vermeld). 

 

Handig voor de Nederlandstaligen die het immense Franstalige aanbod willen verkennen. B)

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik ben eens gaan kijken. Het is momenteel waarschijnlijk nog niet afgewerkt, maar de indruk die ik heb is dat Stripweb gewoon is overgenomen door de Franstalige site, en dat we dat zouden kunnen merken.

Was Stripweb wel volledig onafhankelijk? Was dat eigendom van een van die distributiemaatschappijen die onlangs is gestopt?

Link naar reactie
17 minutes ago, Peter Motte said:

Ik ben eens gaan kijken. Het is momenteel waarschijnlijk nog niet afgewerkt, maar de indruk die ik heb is dat Stripweb gewoon is overgenomen door de Franstalige site, en dat we dat zouden kunnen merken.

Was Stripweb wel volledig onafhankelijk? Was dat eigendom van een van die distributiemaatschappijen die onlangs is gestopt?

Dat moet je er allemaal niet achter zoek. Het is de groep achter Stripweb, Lauwert, De Striep nog altijd.

De site van BDweb was gewoonweg veel nieuwer en beter uitgewerkt. Het is dan ook logisch om daarop verder te bouwen.

Als ze de dns rerouten zal stripweb ook wel terug meer zichtbaar worden.

In ieder geval is het bijzonder plezant om Nederlandstalige strips aan de bestelling van Franse te kunnen toevoegen. Ook Bpost kunnen gebruiken is zalig.

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ik ben eens gaan kijken. Het is momenteel waarschijnlijk nog niet afgewerkt, maar de indruk die ik heb is dat Stripweb gewoon is overgenomen door de Franstalige site, en dat we dat zouden kunnen merken.

Was Stripweb wel volledig onafhankelijk? Was dat eigendom van een van die distributiemaatschappijen die onlangs is gestopt?

In 2020 lanceerde Stripweb.be BDWeb en verkoopt nu ook Franse stripboeken. Dit is dus een samenvoeging van beide sites.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...