Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

57 minuten geleden, sjaakie zei:

Hier nooit een briefje in de brievenbus gehad het naar een ophaalpunt was gebracht.

Dus toen ik wat lang vond duren en post.nl belde hoorde ik dat het al terug was gezonden.

Postnl doet dat ook niet. Die brengen een pakket waarvoor betaald dient te worden meteen naar een ophaalpunt. Vervolgens hoor je een paar dagen later een bericht te krijgen met een code erop en het bedrag dat je moet betalen, maar dat werkt nog van geen kanten. Het bedrag kan daarnaast ook verschillen. Als je online betaalt dan ben je goedkoper uit dan als je op het ophaalpunt betaalt.

Link naar reactie
16 minutes ago, JPAR said:

 Als je online betaalt dan ben je goedkoper uit dan als je op het ophaalpunt betaalt.

 

Dat verbaast me niets, want je zadelt het ophaalpunt met extra administratie op, die een dienst is die ze aan jou en de verkoper leveren. Als je online betaalt, betaal je de verkoper rechtstreeks

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

 

Dat verbaast me niets, want je zadelt het ophaalpunt met extra administratie op, die een dienst is die ze aan jou en de verkoper leveren. Als je online betaalt, betaal je de verkoper rechtstreeks

Nee, ik doel op de kosten van Postnl. Die heeft dat opgedeeld. Je mag zelf kiezen welke optie. Echter werkt dat nog niet.

Link naar reactie

Hoe zit dat nu met amazon.nl?

 

Als ik daar de blu-ray van The Long Halloween bestel gaan ze mij afgaande op het afbeeldingsvoorbeeld met de Duitse versie opzadelen.

 

Zijn er nog andere addertjes onder het gras? (bijvoorbeeld verborgen taks voor iets wat ze van UK laten overkomen, ik zeg maar wat)

 

afbeelding.thumb.png.5e149b3f6242dff7750dee5cf49999f9.png

Link naar reactie
2 minuten geleden, cinco zei:

Hoe zit dat nu met amazon.nl?

 

Als ik daar de blu-ray van The Long Halloween bestel gaan ze mij afgaande op het afbeeldingsvoorbeeld met de Duitse versie opzadelen.

 

Zijn er nog andere addertjes onder het gras? (bijvoorbeeld verborgen taks voor iets wat ze van UK laten overkomen, ik zeg maar wat)

 

afbeelding.thumb.png.5e149b3f6242dff7750dee5cf49999f9.png

Je moet even kijken welke versie in de gegevens onderaan beschreven staat. Dan weet je of het de juiste is. Extra kosten zou je niet mogen krijgen. Als je die wel krijgt dan kun je dat claimen en krijg je het terug.

Link naar reactie
Zojuist, JPAR zei:

Je moet even kijken welke versie in de gegevens onderaan beschreven staat. Dan weet je of het de juiste is. Extra kosten zou je niet mogen krijgen. Als je die wel krijgt dan kun je dat claimen en krijg je het terug.

 

Ja, zie mijn tweede bericht. De beschreven gegevens komen niet overeen met de achterkant van de hoes, die waarschijnlijk de correcte beschrijving bevat.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Ambreville zei:

Go Digital

 

 

 

Mwah... alleen als het niet anders meer gaat.

 

-------------------------------------------

 

De stem van Catwoman in the Long Halloween was ook Naya Rivera's laatste rol voor ze verdronk, maar buiten mij is er waarschijnlijk niemand hier die haar kent.

 

afbeelding.thumb.png.249cb10d277e142e93244dbb23948cd4.png

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

 

 

Mwah... alleen als het niet anders meer gaat.

 

-------------------------------------------

 

De stem van Catwoman in the Long Halloween was ook Naya Rivera's laatste rol voor ze verdronk, maar buiten mij is er waarschijnlijk niemand hier die haar kent.

 

afbeelding.thumb.png.249cb10d277e142e93244dbb23948cd4.png

 

 

 

Wil je nu subtiel vertellen dat je dan bent van Glee?

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Er is geen loophole nodig om een afdeling in de EU op te richten.

 

Het gaat niet om een afdeling.

Laat me het voorbeeld van die blu-ray hierboven nemen.

Nu is bij amazon.nl alleen de Duitse versie bestelbaar met de Duitse hoes.

Normaal bestelde ik via amazon.co.uk de Engelse versie met de Engelse hoes.

Dit soorten releases krijgt in Nederlands taalgebied meestal een stiefmoederlijke behandeling met een dvd-release zonder extra's.

Ook al is er een afdeling van amazon in Nederland, toch garandeert dat dus niet dat ik de preferabele versie van deze blu-ray kan aanschaffen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

In verband daarmee:

https://www.bbc.com/news/technology-58492953

 

"Since the start of the year, around one in four small exporters have stopped exporting to the EU, citing amongst other reasons the costs involved in selling to EU-based customers," vice-chairman Martin McTague said.

And over the past three months, a little over 40% of small exporters said the value of their exports had dropped.

 

Het is ook interessant omdat ik al veel YT-filmpjes had zien passeren over problemen door Brexit, maar dit is de eerste die ik daarover vind op de website van de BBC.

Overigens had ik zelf enkele jaren geleden door de Brexit besloten me minder op de Engelse markt te richten, en meer op de Duitse. En dat is me gelukt.

Er zijn dus toch wel enige dingen aan het verschuiven in de handel tussen het VK en de EU.

Volgens cijfers die ik onlangs kreeg, zou de import-export tussen het VK en de EU het VK per saldo 300 miljoen minder per jaar opleveren.

Link naar reactie

Correct, maar de trend zet zich inderdaad wel door binnen de Britse boekenmarkt om ergens een "vestiging" in Europa te openen (tussen aanhalingstekens, want soms gaan ze een soort unie aan met een bestaande verdeler of winkel). Dan de boeken en strips naar hun partner in Europa te sturen zonder extra kosten, wegens intern verkeer, en dan zo door te sturen naar de koper.

 

Maar het is inderdaad frappant dat de BBC het vermeldt. Tot nu toe werden alle economische problemen toegeschreven aan corona als een excuus.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Online strips bestellen valt mij toch tegen.

Ik heb dit jaar via verschillende kanalen geprobeerd en in de meeste gevallen kwam het niet in perfecte staat aan.

Strips en dan vooral softcovers zijn eigenlijk veel te kwetsbaar om via de post verstuurd te worden.

Zelfs minieme plooien in de hoeken stoort mij al. :o

 

1 bestelling van 2 hardcovers is wel perfect aangekomen en was ook uitstekend verpakt.

Maar ik weet niet of ik het risico wil blijven nemen.

Link naar reactie
18 minutes ago, cinco said:

Online strips bestellen valt mij toch tegen.

Ik heb dit jaar via verschillende kanalen geprobeerd en in de meeste gevallen kwam het niet in perfecte staat aan.

Strips en dan vooral softcovers zijn eigenlijk veel te kwetsbaar om via de post verstuurd te worden.

Zelfs minieme plooien in de hoeken stoort mij al. :o

 

1 bestelling van 2 hardcovers is wel perfect aangekomen en was ook uitstekend verpakt.

Maar ik weet niet of ik het risico wil blijven nemen.

Stripweb al geprobeerd? Het zou me verbazen als die verpakking onderweg het niet zou houden. Rond de strips zit bubble-wrap. Dat gaat in een kartonnen enveloppe. Die gaat in een stevige doos, die nog opgevuld wordt indien nodig.

 

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Ambreville zei:

Stripweb al geprobeerd? Het zou me verbazen als die verpakking onderweg het niet zou houden. Rond de strips zit bubble-wrap. Dat gaat in een kartonnen enveloppe. Die gaat in een stevige doos, die nog opgevuld wordt indien nodig.

 

Ok, als ik nog eens iets op het oog heb dat ik niet in de buurt kan vinden, dan zal ik via Stripweb eens proberen.

Link naar reactie

Het is me hier niet duidelijk wat verstaan wordt onder een online-webshop.

1 - grote webwinkels, zoals Bol.com of Amazon, die behalve strips alles verkopen;

2 - stripspeciaalzaken, die ook online boeken verkopen, bijvoorbeeld De Striep of Akim;

3 - verkopers die vanuit hun garage/bijkeuken/zolder strips versturen, via bijvoorbeeld Lastdodo.

Ik vermoed dat het om de derde groep gaat.

 

Is online-webshop overigens niet een tautologie en is het niet gewoon webshop? Ik ken namelijk geen offline-webshops.

Link naar reactie
11 minuten geleden, hemweg zei:

Het is me hier niet duidelijk wat verstaan wordt onder een online-webshop.

1 - grote webwinkels, zoals Bol.com of Amazon, die behalve strips alles verkopen;

2 - stripspeciaalzaken, die ook online boeken verkopen, bijvoorbeeld De Striep of Akim;

3 - verkopers die vanuit hun garage/bijkeuken/zolder strips versturen, via bijvoorbeeld Lastdodo.

Ik vermoed dat het om de derde groep gaat.

 

Is online-webshop overigens niet een tautologie en is het niet gewoon webshop? Ik ken namelijk geen offline-webshops.

 

Mijn ervaringen gingen over enkele webwinkels die onder categorie 2 vallen.

Maar omdat ik slechts beperkte ervaring heb met langs deze weg strips online te bestellen, geef ik hen het voordeel van de twijfel, al was er ook een geval van levering van een verkeerd artikel.

 

 

 

Link naar reactie
42 minuten geleden, hemweg zei:

Is online-webshop overigens niet een tautologie en is het niet gewoon webshop? Ik ken namelijk geen offline-webshops.

 

Dat wordt een semantische discussie: hoe noem je een winkel waar je wel online de catalogus kunt zien, en dan een e-mail naartoe kunt sturen om verdere afspraken over een aankoop te

maken?

Je hebt natuurlijk winkels waar je compleet online kunt winkelen: je kunt door de catalogus, je kunt aanduiden wat je wilt hebben, je prijs en kosten worden automatisch berekend, je kunt online betalen, en dan moet je alleen nog maar wachten tot het pak aankomt.

Maar je kunt ook veel tussenvormen hebben.

Dus ik denk niet dat "online webshop" een volle tautologie is.

Link naar reactie
27 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Dat wordt een semantische discussie: hoe noem je een winkel waar je wel online de catalogus kunt zien, en dan een e-mail naartoe kunt sturen om verdere afspraken over een aankoop te

maken?

Je hebt natuurlijk winkels waar je compleet online kunt winkelen: je kunt door de catalogus, je kunt aanduiden wat je wilt hebben, je prijs en kosten worden automatisch berekend, je kunt online betalen, en dan moet je alleen nog maar wachten tot het pak aankomt.

Maar je kunt ook veel tussenvormen hebben.

Dus ik denk niet dat "online webshop" een volle tautologie is.

Ik bedoelde dat webwinkel inhoudt dat via het web - online - gewinkeld wordt. Web en online is dubbelop.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
5 minuten geleden, Gilles zei:

Hoe zijn de ervaringen met shop.standaarduitgeverij.be? Goed verpakt? Algemene tevredenheid?

Geen hele goede verpakking. Bij mij kwamen ze een aantal keer beschadigd aan. Deze werden dus steeds opnieuw verzonden, totdat het goed was. De beschadigde weer retour. De klantenservice is prima. Maar het heeft me wel weerhouden om vaker te bestellen.

Link naar reactie
18 uren geleden, Gilles zei:

Hoe zijn de ervaringen met shop.standaarduitgeverij.be? Goed verpakt? Algemene tevredenheid?

 

Al 2 keer via hun webshop iets gekocht.

Pakket en strips elke keer in uitstekende staat ontvangen, dus 2 op 2.

 

Op die manier eindelijk die Nino-integrale aangeschaft.

 

afbeelding.thumb.png.5c18f46bfe8399e64aeac3e3c8e0735c.png

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...