Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

Op 9/7/2021 om 15:16, Peter Motte zei:

Maar dan moet je waarschijnlijk de Belgische btw betalen bij ontvangst van het pakje (nieuwe regels)

Nee, dat geldt alleen voor import van buiten de EU.

Intracommunautaire leveringen (dus binnen de EU) vallen voor bedrijven onder het 0% tarief.

Daar staat tegenover dat er ook geen voorbelasting kan worden afgetrokken bij de aangifte Omzetbelasting, dus uiteindelijk is het lood om oud ijzer.

Link naar reactie
51 minuten geleden, Lefranc zei:

Ik bestelde onlangs een strip in een webshop en ik moest even slikken toen ik de verzendkosten zag : 9 euro binnen België.  Wat is jullie ervaring met verzendkosten? Is 9 euro  een normaal prijs?

Nee. Betaal ik er niet voor. Zijn wel andere opties.

Link naar reactie

Uiteindelijk vraagt iedereen als verzendkosten wat hij wil.

Je kunt natuurlijk denken dat het alleen maar om de postzegel gaat, maar je hebt ook de verpakking en de tijd van de afhandeling.

Dus kan ik me wel voorstellen dat sommigen 9 euro vragen.

Maar ik vermoed dat wie zo veel vraagt, eigenlijk niet echt belangstelling heeft voor de webshop-afdeling van zijn winkel.

Overigens kost zo'n webshop ook het een en ander aan IT.

De enige reden dat webshops goedkoop zijn, is dat er met prijzen wordt gestunt om marktaandeel te krijgen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Strip van 7€ en dan 9€ verzendkosten 😋

Op een strip van 7 euro verdient een winkel maximaal € 2,80. Met verpakken en verzenden ben je al gauw 10 tot 15 minuten bezig. Gemiddelde uurvergoeding dus niet meer dan € 11,20 tot € 16,80. Bruto.

Een online bestelling van één strip is dus bijna altijd verliesgevend voor een winkel. Klantenservice is een groot goed, maar van klanten mag je toch ook wat inlevingsvermogen verwachten.

Als je 4 of 5 stripboeken tegelijk bestelt zullen de verzendkosten wellicht even hoog zijn, en dan is het ook voor de winkelier nog rendabel.

Link naar reactie
7 hours ago, Boekenmagazijn said:

Op een strip van 7 euro verdient een winkel maximaal € 2,80. Met verpakken en verzenden ben je al gauw 10 tot 15 minuten bezig. Gemiddelde uurvergoeding dus niet meer dan € 11,20 tot € 16,80. Bruto.

Een online bestelling van één strip is dus bijna altijd verliesgevend voor een winkel. Klantenservice is een groot goed, maar van klanten mag je toch ook wat inlevingsvermogen verwachten.

Als je 4 of 5 stripboeken tegelijk bestelt zullen de verzendkosten wellicht even hoog zijn, en dan is het ook voor de winkelier nog rendabel.

Ja dat snap ik heus wel. Wou alleen maar aanhalen dat als je maar 1 of 2 strips moet hebben een fysieke winkel toch een meerwaarde is. Strips zijn door hun prijs en moeilijke verpakking niet zo rendabel te versturen in kleine hoeveelheden.

Link naar reactie
11 hours ago, Boekenmagazijn said:

Met verpakken en verzenden ben je al gauw 10 tot 15 minuten bezig.

 

Verpakken en verzenden kost mij een half uur.

Het is bij mij natuurlijk niet zo professioneel georganiseerd als wat je van een echte winkel verwacht. Het heeft er o.a. mee te maken dat ik meestal een geschikte doos moet zoeken, i.p.v. zomaar direct het goeie formaat uit het rek te kunnen nemen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb de laatste maanden enkele online testbestellingen van strips gedaan en de ervaring moedigt me niet aan om verder regelmatig online strips te bestellen. Zo heb ik bijvoorbeeld langs 2 verschillende kanalen een SC toegestuurd gekregen terwijl ik een HC had besteld. Ook komen SC-albums meer wel dan niet met lichte beschadigingen aan, waarschijnlijk door het transport.

Dus ja... het online bestellen van strips, niet echt iets wat ik van plan ben om nog te doen.

Link naar reactie
22 uren geleden, cinco zei:

Ik heb de laatste maanden enkele online testbestellingen van strips gedaan en de ervaring moedigt me niet aan om verder regelmatig online strips te bestellen. Zo heb ik bijvoorbeeld langs 2 verschillende kanalen een SC toegestuurd gekregen terwijl ik een HC had besteld. Ook komen SC-albums meer wel dan niet met lichte beschadigingen aan, waarschijnlijk door het transport.

Dus ja... het online bestellen van strips, niet echt iets wat ik van plan ben om nog te doen.

Ik heb weleens wat promopakketten besteld bij De Striep. Dat zat toch wel heel goed verpakt. Kwam dus zonder beschadigingen binnen. 

Link naar reactie
22 hours ago, cinco said:

Ik heb de laatste maanden enkele online testbestellingen van strips gedaan en de ervaring moedigt me niet aan om verder regelmatig online strips te bestellen. Zo heb ik bijvoorbeeld langs 2 verschillende kanalen een SC toegestuurd gekregen terwijl ik een HC had besteld. Ook komen SC-albums meer wel dan niet met lichte beschadigingen aan, waarschijnlijk door het transport.

Dus ja... het online bestellen van strips, niet echt iets wat ik van plan ben om nog te doen.

Was dat bij de echte webshops (Stripweb, De Poort,...) of bij LastDodo shops? De eerste zijn professionele moderne bedrijven die je strips verpakken om een aardbeving te weerstaan. Bij de tweede heb je amateurs die het karton gebruiken dat ze toevallig nog hebben liggen.

 

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Ambreville said:

Was dat bij de echte webshops (Stripweb, De Poort,...) of bij LastDodo shops? De eerste zijn professionele moderne bedrijven die je strips verpakken om een aardbeving te weerstaan. Bij de tweede heb je amateurs die het karton gebruiken dat ze toevallig nog hebben liggen.

Ik gebruik ook dozen die ik toevallig heb liggen, maar ik zorg wel dat ze sterk genoeg zijn.

Ik werk met verschillende lagen:

- een laag tegen water

- een laag tegen schokken

- een laag tegen binnendringen door scherpe voorwerpen

- een laag om alles samen te houden

- een uniformiseringslaag

- een adresseringslaag

En verder mag de doos niet te klein zijn, maar ook niet te groot. Als ze te groot is, komt er nog vulsel bij, zoals papiersnippers.

Link naar reactie
On 3/16/2021 at 12:03 PM, Bart 01 said:

Geen idee hoe belangrijk de EU markt is voor een speler als bvb bookdepo, maar misschien dat ze nu al bezig zijn met een magazijn in de EU te openen om van daar uit de distributie te doen. Anders zal er toch heel wat business wegvallen.

 

Misschien verklaart dat waarom ik sinds kort reclame zie van bookspot.

Link naar reactie
On 6/22/2021 at 4:22 PM, Lamme Goedzak said:

Bij bol.com zelfs geen kartonnen envelop of bubbelplastic envelop meer maar een simpele flinterdunne papieren envelop.

20210622_161905.jpg

 

Misschien krijgen ze de verpakkingen onvoldoende aangeleverd?

Geef toe: geen verzendkosten, geen verpakkingskosten... Al die dozen halen ze misschien ook al in China.

Link naar reactie
7 hours ago, Peter Motte said:

 

Misschien krijgen ze de verpakkingen onvoldoende aangeleverd?

Geef toe: geen verzendkosten, geen verpakkingskosten... Al die dozen halen ze misschien ook al in China.

Die geen verzendkosten moet je met een korreltje zout nemen hoor. Ze hebben ook veel producten die duurder zijn dan in de winkel. Waarom? Omdat verzendkosten bij in de prijs zitten.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Die geen verzendkosten moet je met een korreltje zout nemen hoor. Ze hebben ook veel producten die duurder zijn dan in de winkel. Waarom? Omdat verzendkosten bij in de prijs zitten.

Dat zijn voor Nederlandstalige boeken wel vaak prijzen van externe verkopers.

Link naar reactie
27 minuten geleden, cinco zei:

Betreffende die SC die ik heb gehad in plaats van een HC, ik heb zowel een mail erover gestuurd als een bericht via het contactformulier op de site van de webshop, maar na een week nog geen reactie.

 

Zie je, dat heb je allemaal niet aan de hand met een irl aankoop.

Ik zou de telefoon pakken en even bellen.

Link naar reactie
Op 13/8/2021 om 11:35, Peter Motte zei:

 

Misschien verklaart dat waarom ik sinds kort reclame zie van bookspot.

 

Midden juli nog eens een bestelling bij bookdepo gedaan.

Het pakje kwam (via de UK) uit Oostenrijk deze keer. Geen extra tax moeten betalen.

Iets langer onderweg dan vroeger, maar dat is dan het enige verschil.

 

Tijdens mijn verlof een kickstarter toegekomen waarop douane betaald moest worden.

Deze keer kwam de postbode niet aan de deur maar krijg je eerst een brief van bpost om de tax te betalen waarna het pakje geleverd zal worden.

Pakje op 28/07 bij bpost geleverd, op 02/08 op reis vertrokken en nog geen brief ontvangen.

Bij thuiskomst na twee weken brief opengedaan en (korte) betalingstermijn was reeds verstreken.

Gebeld naar de klantendienst gezien het pakje nog in het depot lag of er toch nog iets mogelijk was en dat de betaaltermijn toch maar één dag voorbij was. Wat een ongelofelijk droeve ervaring. Verder dan een arrogante 'je moet de afzender contacteren' ben ik niet geraakt. Mijn pakje wordt dus volgende week teruggestuurd naar de UK. 😭

 

 

Link naar reactie

Bpost is rampzalig qua customer support. Weet je, er kan altijd iets mislopen, maar om iets rechtgezet te krijgen bij Bpost is altijd heel frustrerend.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Maandag zat er ook zo'n brief in de brievenbus voor een kickstarter uit de UK, gedateerd op de 13e en deadline op de 19e. Slechts een week betalingstermijn vanaf de datum dat de brief gedateerd is, is echt een belachelijk korte termijn, zeker in 't verlof en gezien de snelheid van de post, vandaag de dag.

 

Het is de eerste keer dat ik douane moet betalen op een kickstarter buiten de EU.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...