Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

Hallo daar!

 

Houden jullie een lijst bij van online webshops voor stripboeken?

Ik ben op zoek naar een aantal stripboeken.

 

Ook weet ik zelf wel een aantal online webshops die ik kan aanraden.

 

Ik ben maar gewoon begonnen:

 

NL

 

bol.com - NL/US comics

Comics42 - US comics

House of M - US comics

De Strip Aap - NL comics

De Poort - NL comics

Akim - NL comics

Comic stripshop - NL/US comics

Stripwinkel Barabas - NL comics

Cheap Comics - US comics

Yendor - NL comics

Stripwinkel Dick Bos - NL comics

Strips & Zo - NL/US comics

 

BE

 

Mekanik - NL comics

Lambiek - NL comics

Stripweb - NL/US comics

Gobelijn - NL comics

De Striep - NL comics

 

DE

 

ComicExpress - DE/US comics

X-Comics - DE/US comics

 

UK

 

Book Depository

Waterstones

 

FR

 

Amazon FR

 

Meerdere landen

 

Archonia

Link naar reactie

Gobelijn (BE) www.gobelijn.be NL strips

 

Je spaart bij elke bestelling een korting van 10% op het totaalbedrag.  Bij de achtste bestelling, krijg je dat gespaarde bedrag dan in korting.  Er zijn 2 tot 3 keer op het jaar acties waarbij het gratis verzending is vanaf 50 of 75 €.  De communicatie verloopt soms wat chaotisch wat e-mail betreft (vergissingen, missen van mails, vergeten te beantwoorden, etc) maar ze zijn wel héél behulpzaam en klantvriendelijk.  Dat maakt het ruimschoots goed.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Als ik online aankoop is dat via Amazon, Bookdepository en Bol maar met alle drie heb ik wel al slechte ervaringen gehad van beschadigde boeken, die doen de boeken los in een kartonnen envelop en er is altijd wel een hoek beschadigd.

 

Ook m'n mooi boek van Laurent Durieux had een deukje. :(

41EAoANJBYL._SX380_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...

Is dit de thread waar ze gratis Thai massages weg geven?

 

Amazon verpakkingen zijn vaak zwaar onvoldoende. Bij mij amazon.fr omdat daar de meeste strips zitten. Ik heb daar ook mijn Prime.

Gewoon een simpel envelopje en daarbinnen vaak een boek die vrij kan bewegen. Geregeld komt dus een boek beschadigd aan. Gewoon aanmelden via site en terugsturen. De tweede keer is die vaak beter verpakt.

Opmerkelijk bij Amazon is dat ze vaak een meer dan behoorlijke stock hebben van eerste-inleg-zwartwit uitgaves. Bv. al mijn Ekho Noir & Blanc komen van daar. Maar bv. ook de zwart-wit van Gagner la Guerre, ... US-boeken en comics-bundels hebben ze evenveel als de UK-store.

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

[on-topic]

 

De lijst op de eerste pagina lijkt mij nog lang niet volledig.  Nog tips?  Met zoveel stripverzamelaars hier moet die toch wel nog aangedikt kunnen worden? :) 

Dat bdnet.com en bdfugue.com nog niet bij de Franse sites vermeld staan vind ik toch wel een aanfluiting. Ook DePoort mag bij de Franse sites vermeld worden, want daaf kun je werkelijk alles bestellen in het Frans indien nog te verkrijgen. Ook de fysieke winkel zelf is half gevuld met Franse vrij recente en nieuwe bds.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
2 minutes ago, Chorasan said:

Dat bdnet.com en bdfugue.com nog niet bij de Franse sites vermeld staan vind ik toch wel een aanfluiting. Ook DePoort mag bij de Franse sites vermeld worden, want daaf kun je werkelijk alles bestellen in het Frans indien nog te verkrijgen. Ook de fysieke winkel zelf is half gevuld met Franse vrij recente en nieuwe bds.

Spijtig genoeg is De Poort vorig jaar gestopt met het franse aanbod. Hun Frans aanbod was voor mij echt de meerwaarde om via hen te bestellen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Bonte zei:

Zijn er Nederlandse webshops die de Getekende Reep Magazine meegeven? 

Mijn webshop is net online gegaan en verre van compleet, maar ik zal met liefde je magazine aan de eventuele bestellingen toevoegen. In de winkel is het blad ruimschoots voorhanden en wordt al opgepikt.

 

 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Mijn webshop is net online gegaan en verre van compleet, maar ik zal met liefde je magazine aan de eventuele bestellingen toevoegen. In de winkel is het blad ruimschoots voorhanden en wordt al opgepikt.

 

Goed om te horen, de verdeling in Nederland lijkt toch goed te lopen omdat ze nog open zijn. Er zijn Nederlanders die vragen om het op te sturen maar ze moeten maar eens naar een stripwinkel gaan hé, dat was ook 1 van de doelstellingen van het magazine. Het is bijna goedkoper om een strip te kopen in een webshop dan voor mij om 1 nummer op te sturen naar Nederland, de post hier is belachelijk.

Link naar reactie

Engels materiaal bestelDE ik vaak op bookdepository. 2 op de 3 zat beschadigd in de bus, vaak ook omdat de postbode het in de bus ramde. Bij BPost gemeld dat ik pakjes wel in het postkantoor kwam ophalen maar voor hen zijn pakjes zonder tracing geen pakjes dus dat gaat niet.

Wel goede service bij bookdepo, beschadigde exemplaren worden eenvoudig opnieuw verstuurd. En een derde keer... Blijkbaar is het goedkoper een boek 3x te versturen dan wat bubbel wrap er rond te doen.

Maar ik was dat wat beu, dus nu neem ik ze mee in de SSZ als die ze heeft (wel duurder maar tenminste als nieuw) of ik ga eens naar Londen met de grote rugzak.

Manga bestel ik er wel nog, die gaan niet zo snel stuk.

 

Amazon slaagt er ook niet in strips heelhuids af te leveren, Standaard boekhandel en Fnac evenmin. In de winkels die ik ken, springen de werknemers er ook niet bepaald zachthandig mee om.

 

Gobelijn is prima in orde.

Mijn eerste bestelling bij de Poort was wat teleurstellend maar wel goede after service en zeer vriendelijk. Ze hebben meteen aangeboden 2 nieuwe exemplaren opzij te leggen die ik dan van de zomer kan komen omruilen. Wel niet bij de deur, maar een dagje Gent kan leuk zijn. Duimen dat die wel in orde zijn en dan is dat toch ook een happy end.

Link naar reactie
21 hours ago, Bonte said:

 

Goed om te horen, de verdeling in Nederland lijkt toch goed te lopen omdat ze nog open zijn. Er zijn Nederlanders die vragen om het op te sturen maar ze moeten maar eens naar een stripwinkel gaan hé, dat was ook 1 van de doelstellingen van het magazine. Het is bijna goedkoper om een strip te kopen in een webshop dan voor mij om 1 nummer op te sturen naar Nederland, de post hier is belachelijk.

Is je magazine eigenlijk verdeeld geraakt in Vlaanderen?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...