Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

4 hours ago, Bonte said:

De beste stuurlui staan aan wal?

Dat is het volgens mij.

@Hamirubi zoekt eigenlijk een spreekwoord voor het Dunning-Kruger-effect. Je zou het ook het Donald-Trump-effect kunnen noemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat DT dom is. Wel dat hij weinig weet. Dat is niet hetzelfde. Hij is volgens mij wél slim, maar weet niets.

Link naar reactie
Op 16/8/2020 om 01:05, Hamirubi zei:

Ik zoek een spreekwoord of een gezegd, maar ik weet niet of het überhaupt bestaat:

 

Casus: Er wordt iemand zonder smaakpapillen geboren, iemand die ook werkelijk geen keukenprins is, maar die gaat wel op restaurant de topgerechten gaan bekritiseren.

 

Enfin, werkelijk de omgekeerde wereld.

Hoe kan je een dergelijk scenario in een spreekwoord vervatten?

 

Al gevonden: "in het land van de blinden, enz.", "de balk in iemands oog, enz.", "de pot verwijt enz.", maar die vlaggen dekken de lading niet.

 

in mijn land zeggen ze zo: hij is geboren als een schaap en leidt de wolven (ongeveer)

Link naar reactie
Op 16/8/2020 om 01:05, Hamirubi zei:

Ik zoek een spreekwoord of een gezegd, maar ik weet niet of het überhaupt bestaat:

 

Casus: Er wordt iemand zonder smaakpapillen geboren, iemand die ook werkelijk geen keukenprins is, maar die gaat wel op restaurant de topgerechten gaan bekritiseren.

 

Enfin, werkelijk de omgekeerde wereld.

Hoe kan je een dergelijk scenario in een spreekwoord vervatten?

 

Al gevonden: "in het land van de blinden, enz.", "de balk in iemands oog, enz.", "de pot verwijt enz.", maar die vlaggen dekken de lading niet.

 

Noemt dat niet gewoon een recensent?

 

Deze die strips recenseren kunnen meestal ook niet tekenen. 🙂

Link naar reactie
20 hours ago, Bonte said:

Noemt dat niet gewoon een recensent?

 

Deze die strips recenseren kunnen meestal ook niet tekenen. 🙂

Ik zou zelfs zeggen, een slechte recensent.


Je kan over alles een mening hebben maar een mening is geen recensie. Je moet geen filmmaker zijn om de films van Michael Bay ruk te vinden of een Nobelprijs literatuur op de schouw hebben om Brusselmans te bestempelen als een uitgeschreven sufferd. Het kan wel helpen maar de enige vereisten zijn affiniteit met het genre/medium en een zeker respect voor de artiest.

In Vlaanderen zitten we helaas met veel slechte recensenten; pedante eikels die "mening" verwarren met "recensie".

Link naar reactie
  • 2 months later...

 

Ik zoek een registrar voor mijn website.

 

De domeinnaam is nu nog in handen van iemand anders, maar ik heb een transfercode gekregen. Nu moet ik dringend op zoek naar een geschikte registratiedienst/host/hoe-heet-zoiets?
Of desgevallend een nieuwe transfercode aanvragen, wanneer er niet meteen iets geschikts wordt gevonden.

 

De vorige domeinnaameigenaar had webruimte bij het Deense One.com A/S.


https://www.dnsbelgium.be/nl/domeinnaam-registreren/vind-registrar

Heeft iemand aanraders? Hoe kies je zoiets?

 

Veel webruimte zoek ik niet nodig, ik vraag wel een lage onderhoudskost.
Mijn website mag in de eerste plaats een placeholder zijn.
Ik zie dat Telenet ook een optie is (waar ik al klant ben, al biedt dat geen meerwaarde).

Link naar reactie

Wel. Registrar en web hosting zijn twee verschillende dingen, he. Ik heb mijn domainname bij Combell (gekozen omdat 't een Belgisch bedrijf is met een goede reputatie). Die hebben ook webhosting, maar goedkoop zou ik 't niet noemen. Meer iets voor bedrijven.

De data van mijn site staat elders (vroeger Scarlet, nu self hosted). Je kunt dat ook waarschijnlijk doen met Telenet.

 

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Yncke zei:

Wel. Registrar en web hosting zijn twee verschillende dingen, he. Ik heb mijn domainname bij Combell (gekozen omdat 't een Belgisch bedrijf is met een goede reputatie). Die hebben ook webhosting, maar goedkoop zou ik 't niet noemen. Meer iets voor bedrijven.

De data van mijn site staat elders (vroeger Scarlet, nu self hosted). Je kunt dat ook waarschijnlijk doen met Telenet.

 

 

 

 

Ik ben een n00b, dat had ik misschien nog moeten aanhalen.

Ik kan dus wellicht gemakkelijk van https://users.ugent.be/~kverbove/ (voorbeeldwebsite) een .be-website maken. Bij One.com kon ik enkel hosting + registratie domeinnaam aanvinken.

Link naar reactie
18 minutes ago, Hamirubi said:

 

Ik ben een n00b, dat had ik misschien nog moeten aanhalen.

Ik kan dus wellicht gemakkelijk van https://users.ugent.be/~kverbove/ (voorbeeldwebsite) een .be-website maken. Bij One.com kon ik enkel hosting + registratie domeinnaam aanvinken.

Inderdaad. Bij combell kun je kiezen om enkel een domain name te kopen, en die kun je dan laten doorverwijzen naar waar je maar wilt. Meer nog, stel nu dat je een ugent site en een telenet site hebt, dan zou je professioneel.hamirubi.be naar de ugent kunnen sturen, en persoonlijk.hamirubi.be naar die op telenet.

Link naar reactie

De Kettler cross trainer van mijn ouders geeft een error code. Maar Kettler is failliet, en de winkel waar ze de cross trainer kochten stuurde de dingen die gerepareerd moesten worden gewoon door naar de fabriek.

Kent er misschien iemand een vroegere Kettler-reparateur of zo? Of goede handleidingen die in detail weten te vertellen hoe componenten te vervangen?

Link naar reactie

Een snelle toch op google leert dat er weinig of geen documentatie van Kettler te vinden is op het net.

Is er een repair café in je geburen? Dikwijls zitten daar mensen die er beter in thuis zijn. Of kan je de error-code in google gooien en zien wat dat oplevert? Met mijn speed pedelec heeft dat al eens geholpen.

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

Helaas niet.  Leuk idee trouwens, veel succes met de zoektocht.  Ooit overwogen hetzelfde te doen met MotU, maar het was onbegonnen werk en niet voor mijn portemonnee. :) 

 

Daarom dat ik ze sowieso niet allemaal hoef. Enkel de courante en vooral van de eerste jaren waarin ze enorm populair waren (en dus gigantisch veel exemplaren hebben verkocht).

Link naar reactie
15 uren geleden, Simon zei:

Heeft er iemand van jullie ervaring met het bestellen van zeefdrukken op CanalBD? Ik had daar graag een zeefdruk gekocht, maar wil wel zeker zijn dat het deftig wordt verpakt. Heb al eens gehad dat een zeefdruk (kleine weliswaar) gewoon in een A4 enveloppe werd opgestuurd, waardoor deze helemaal gekreukt was. 
(https://www.canalbd.net)

Wel met strips, niet met zeefdrukken.  Het is een netwerk van stripwinkels, verzending hangt af van bij welke winkel je bestelt.  

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dan heb je niet de juiste tape gebruikt denk ik. Bij mijn ouders heb ik er twee gehangen met dubbelzijdige tape en die hangen er nog altijd. En dat was gewoon met de tape die er bijgeleverd was.

 

Leent het apparaat dat je hebt zich ertoe om met tape opgehangen te worden? Ik bedoel daarmee: is er niet een klein randje aan waardoor de tape niet met genoeg kracht tegen het plafond gedrukt kan worden?

 

Komt de tape los van het plafond of komt hij los van het apparaat?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...