cinco Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Auto's, paarden... tijd voor degenen die liever het ruime sop kiezen. Quote Link to comment
Yncke Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Nävis' woonschip: Peter Motte 1 Quote yncke.be Link to comment
mojo Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 een gestrand schip, telt dat ook? Peter Motte 1 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
mojo Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Dit is trouwens nog altijd 1 van mijn favoriete verhalen met schepen: Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Hamirubi Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 3 uren geleden, mojo zei: een gestrand schip, telt dat ook? Luchtschip, ruimteschip, kofschip, alles telt! Quote Link to comment
Aleksandr Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 7 uren geleden, Yncke zei: Nävis' woonschip: YES! zeker weten! maar de verwarmingskosten, aiaiai Quote Link to comment
Rik Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Er komt uiteraard maar 1 schip in aanmerking voor deze thread.... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 3 minuten geleden, Rik zei: Er komt uiteraard maar 1 schip in aanmerking voor deze thread.... Kan je in deze situatie van maar één schip spreken als het na elk album aan vervanging toe is? Quote Link to comment
Rik Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 33 minuten geleden, cinco zei: Kan je in deze situatie van maar één schip spreken als het na elk album aan vervanging toe is? Dit ene schip met al zijn vervangers heeft er toe geleid dat er in ieder geval 1 scheepsbouwer met dit ene model stinkend rijk geworden is. . Je mag namens hem dus spreken over 1 schip. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 2 minuten geleden, Rik zei: Dit ene schip met al zijn vervangers heeft er toe geleid dat er in ieder geval 1 scheepsbouwer met dit ene model stinkend rijk geworden is. . Het zou me niets verbazen als die anonieme scheepsbouwer een link heeft met deze figuur hier. Quote Link to comment
esteban² Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Even over nagedacht en ik kan werkelijk geen enkel schip of boot voor de geest halen dat mij is bijgebleven. Als een duikboot ook telt, misschien toch wel een vermelding voor ... Mzee 1 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 3 minuten geleden, esteban² zei: Even over nagedacht en ik kan werkelijk geen enkel schip of boot voor de geest halen dat mij is bijgebleven. Als een duikboot ook telt, misschien toch wel een vermelding voor ... Die is recent geredesigned, maar de originele versie blijft toch stukken beter. In de look van de nieuwe versie is alle subtiliteit verloren gegaan. De interpretatie van Conz daarentegen ziet er dan weer wel goed uit. Quote Link to comment
cinco Posted November 24, 2020 Author Share Posted November 24, 2020 Hier nog zo een lekker scheepswrak. Het zal die rode vissen in de voorgrond worst wezen. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Er zijn wel enkele schepen/boten waar ik aan denk: de Cormoran van Bernard Prince de Karaboudjan in Kuifje Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Deze heb ik eens gefiguurzaagd. Quote Link to comment
Tanuki Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 There can be only one! 夢幻の軍艦大和 Dichter bij huis heb ik wel een boon voor de plastieken walvis. Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 19 uren geleden, Rik zei: Er komt uiteraard maar 1 schip in aanmerking voor deze thread.... De Zwarte Valk van de échte Roodbaard. djkeos 1 Quote Link to comment
Rik Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 2 uren geleden, Boekenmagazijn zei: De Zwarte Valk van de échte Roodbaard. De echte??????? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
kbellon Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 Het schip uit Orphanimo!! ontdekt door de betovergrootvader van de weeshuismadame. Was als kind met voorsprong mijn favoriete strip (met concurrentie van thorgal, de rode ridder en bakelandt) Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 25, 2020 Share Posted November 25, 2020 3 uren geleden, Rik zei: De echte??????? Ja?! De Roodbaard van Hubinon en Charlier bestaat sinds 1959, de imitatie uit Asterix is 5 jaar jonger. Quote Link to comment
Rik Posted November 26, 2020 Share Posted November 26, 2020 7 uren geleden, Boekenmagazijn zei: Ja?! De Roodbaard van Hubinon en Charlier bestaat sinds 1959, de imitatie uit Asterix is 5 jaar jonger. Imitatie . Nee, hoor de Roodbaard uit Asterix is een verre voorvader van de Roodbaard waar jij het over hebt. Hij is pakweg 1700 jaar ouder... djkeos 1 Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cartoonesk Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 De Zeemadelief van kapitein Knevel de Killer, de schrik der zeven zeëen. (uit Brammetje Bram door Ryssack) Quote Link to comment
Ptrck Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 Op dit moment is dat toch echt Pakjesboot 12 voor mij. gevonden in een strip van Roger Klaassen. Quote Link to comment
Hardcover Posted December 5, 2020 Share Posted December 5, 2020 Zeker niet mijn favoriet: dit (aangemeerde) schip in Buck Danny Classic ~ Sea Dart (2020): geen ankers, geen ankerkettingen, geen naam: Uit de gelijknamige serie deel 3 (1948): het Britse S.S. Ocean Honour (opgeleverd in 1942 en gekelderd in 1942): Sfeervol nagetekend door J.-M. Charlier. djkeos 1 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
cinco Posted December 9, 2020 Author Share Posted December 9, 2020 bejaarde Vlaamse stripkapiteins en hun schuiten Quote Link to comment
Aleksandr Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 tja, die lijken de 65 toch ook al even voorbij Quote Link to comment
Lichtman Posted December 10, 2020 Share Posted December 10, 2020 Dit vind ik ook een knap schip. Lekker veelzijdig :). Quote Link to comment
cinco Posted December 21, 2020 Author Share Posted December 21, 2020 Stripverhalen hebben de valse illusie gewekt dat een modelschip wel altijd naar een schat zou leiden. Quote Link to comment
cinco Posted November 1, 2022 Author Share Posted November 1, 2022 Heb het desbetreffende album nooit gelezen, maar voor een dagelijkse krantenstrip was deze zeeslag toch wel erg gedetailleerd uitgewerkt. (al klopt er gevoelsmatig iets niet met dat water) Quote Link to comment
Ambreville Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 Omdat oude draden soms boven water komen… de Queen Marcy in Equator, een kleine hommage van Dany aan mevrouw Henrotin, die ook model stond voor Duifje. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 De sleepboot van Kapitein Bakbaard uit Robbedoes / Spirou (een strip van Francis, ik weet niet of er in het Nederlands een album van is). Peter Motte 1 Quote Link to comment
WILCO Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 De Medusa van Yann de Kermeur (de Havik). djkeos 1 Quote Link to comment
WILCO Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 Mijn favoriete schepen zijn met voorsprong deze die Jean-Yves Delitte uit zijn tekenpen tovert. djkeos and Rik 2 Quote Link to comment
cinco Posted July 18 Author Share Posted July 18 Op 25/11/2020 om 17:18, Boekenmagazijn zei: De Zwarte Valk van de échte Roodbaard. en de versie van de reboot djkeos 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 18 Share Posted July 18 Op 2/11/2022 om 16:32, WILCO zei: Mijn favoriete schepen zijn met voorsprong deze die Jean-Yves Delitte uit zijn tekenpen tovert. Die kent er wat van. Hij heeft zelfs de fokkemastbovenbraamzeilonderkabel niet vergeten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 18 Share Posted July 18 Op 25/11/2020 om 09:56, cartoonesk zei: Deze heb ik eens gefiguurzaagd. Dat bootje zou moeten omkantelen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 18 Share Posted July 18 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts