Ga naar inhoud

strips/reeksen waarvan je spijt hebt dat je ze hebt verkocht


Recommended Posts

Vroeger verkocht ik ook niets. Alleen maar bijkopen. Maar daarin is ondertussen verandering gekomen. In vakanties herlees ik heel bewust reeksen of losse albums die ik al hele tijd niet meer gelezen heb. Als de 'vonk' er niet meer is, gaan ze de deur uit. Zo verdwenen recent reeksen als Malemort, Lotusbloem, De Vier van Baker Street, De Haas van Mars, Waterland, Aspis, Brougue, Goudvreter en heel wat albums van Vrije Vlucht. Ander en beter... 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik sluit me aan bij Veto,

Na een tweede ronde verdwenen bij mij reeksen als XIII, Largo Winch, Lefranc, Jonge jaren van Blueberry, Baard en Kale, Durango, Storm (Molenaar) en nog veel meer. Deze komen in tweedehands bakken en zo hebben anderen er leesplezier van.

Het lucht op en geeft ruimte voor iets nieuws.

 

Link naar reactie

Eerder spijtig dat ik ze gekocht had; dus zeker geen spijt van verkoop!

En zie er maar weer vanaf te komen (voor een redelijke prijs). Voor de gehypte oneshot Tot de Laatste is zelfs geen belangstelling...

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
8 uren geleden, lukoste zei:

Voortdurende aankoop en verkoop hier. Soms inderdaad wel spijt. Maar door het verkopen van strips heb ik al de tofste verzamelaars met indrukwekkende verzamelingen over de vloer gehad. Altijd boeiend.

Inderdaad heb ook al wat gepassioneerde kopers gehad  bij me thuis. Zeer leuk om dan mijn eigen verzameling te kunnen tonen en tips te geven. 

 

Ik heb zelfs eenmaal al een zeer gepassioneerde verkoper gehad die 40 km reed om me persoonlijk mijn gewone tweedehandse aankoop te brengen ☺️ 

Link naar reactie

Verschillende reeksen verkocht / weg gegeven en daar nooit spijt van gehad. Reeksen als Djinn bijvoorbeeld... dat herlas ik echt nooit.. als ik merk dat series stof staan te happen in mijn kast dan wordt het tijd dat ze het veld gaan ruimen. 

Iets met kaf en koren en zo 🙂

Er worden ontzettend veel strips gemaakt maar ik merk bij mezelf dat er eigenlijk maar een select kransje van reeksen/ one-shots is die ik echt goed vind. 
Van nieuwe reeksen wacht ik toch altijd af wat de reviews zijn en in hoe verre mensen op dit forum er echt laaiend over zijn of niet. Smaken verschillen uiteraard maar van de nieuwere reeksen heb ik o.a. Undertaker aangekocht mede omdat iedereen hier dat zo goed vond. Dat is inderdaad een prima reeks met prachtig tekenwerk. Hetzelfde gaat overigens naar mijn idee op voor Charlotte. 

Vroeger kocht ik veel en veel meer.. daar ben ik wel mee gestopt.  Gewoonte aankopen doe ik nog wel maar eigenlijk slaat dat nergens op.. De nieuwe Thorgals bijvoorbeeld zijn geen schim meer van wat ze ooit waren en de nieuwe Blake en Mortimers zijn vrij wisselvallig van kwaliteit..

De latere Nestor Burma's heb ik wel allemaal met plezier gelezen, al is het tekenwerk van Moynot echt abonimabel..
at is zo'n reeks nog wel herlees zit hem puur in het verhaal. Dat weet me altijd nog te beklijven. 

Wat dat betreft is Ravard echt een schot in de roos overigens- beste Tardi opvolger die ik me kon bedenken.. 

 

Link naar reactie

Ik  heb eigenlijk nog geen enkele nieuwe B&M echt slecht gevonden, id. voor de nieuwe R&K's.

Wel heb ik soms het gevoel dat ze aan een bekende scenarist een verhaal vragen, en dat hij een scenario uit zijn la haalt en gewoon de namen van de personages heeft veranderd. Dat is zeker het geval met R&K.

Link naar reactie

Ik schrik er toch van hoe weinig Repers ook af en toe eens 'de grove borstel' door hun verzameling halen? Ofwel stapelen jullie strips op in bananendozen/curverboxen ofwel wonen jullie allemaal in gigantische huizen...
Plaatsgebrek is toch het grootste probleem voor elke striplezer/-verzamelaar. Je kan toch niet blijven bijkopen zonder hier en daar wat de deur uit te gooien...?

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

Het is niet omdat al die brol te koop staat dat het ook verkocht geraakt. Ik krijg nu al plaatsgebrek voor de shit die verkocht moet worden. Seffens eens wat HC's naar het containerpark brengen, zie.

Brol..shit...containerpark..wat geniet jij van je 'hobby'

Link naar reactie
17 minuten geleden, bammar zei:

Brol..shit...containerpark..wat geniet jij van je 'hobby'

 

Ik geniet zeer zeker van mijn hobby. Maar het is soms nodig om te snoeien in de collectie, en dat vind ik wel gedoe. Prijszetting van tweedehands, boeken te koop zetten, versturen. Ik vind dat niet leuk. En een heleboel boeken blijven gewoon onverkocht liggen, waardoor er geen plaatswinst uit te halen valt. Waardoor ik soms denk dat ik ze beter naar het containerpark kan brengen. Maar u begrijpt dat ik ook soms in hyperbolen spreek en schrijf.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ah het containerpark is ook gedoe. Afgelopen weekend drie volle plooiboxen dvd's naar het containerpark.

Schijfje en doosje moeten apart gesorteerd worden en van de hele stapel luxe uitvoeringen moest het papieren boekje uitgescheurd worden. Dat belooft als alle CD's ooit wegmoeten.

Moraal van het verhaal: geef je papieren brol gratis mee met de ophaling aan huis. Of met Hamirubi.

Link naar reactie

Piet pienter en Bert Bibber reeks in eerste druk in zeer degelijke staat , wij waren toentertijd aan het bouwen en ik kon de centjes goed gebruiken , zeer deftig bod gekregen en weggedaan metals resultaat dat ik ze nu aan t terugkopen ben , 10 jaar later 😏 en dat het mij meer geld gaat kosten .

Nog altijd hartzeer van 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...