Ga naar inhoud

Stripverzameling beheren


Mr.EGO

Recommended Posts

Excel zou inderdaad kunnen. Acces werkt toch een beetje op de dezelfde manier? 

 

Stel voor dat ik 100 keer hetzelfde album heb, maar in ieder album staat een andere tekening met een andere tekst. 

Ik wil graag bijhouden in een database wat er allemaal van een bepaalde tekenaar wordt aangeboden op verkoop en veilingsites. Hoe zou je dit bijhouden?

 

Link naar reactie
9 uren geleden, P3TJQ zei:

Excel zou inderdaad kunnen. Acces werkt toch een beetje op de dezelfde manier? 

 

Stel voor dat ik 100 keer hetzelfde album heb, maar in ieder album staat een andere tekening met een andere tekst. 

Ik wil graag bijhouden in een database wat er allemaal van een bepaalde tekenaar wordt aangeboden op verkoop en veilingsites. Hoe zou je dit bijhouden?

 

Excel met gebruik van filters?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
12 hours ago, P3TJQ said:

Excel zou inderdaad kunnen. Acces werkt toch een beetje op de dezelfde manier?

Access werkt compleet anders dan Exell en is ook een stuk moeilijker.

Access is een databasemanagementsysteem. Je moet weten hoe je databases organiseert.

In Exell moet je alleen maar de vakjes invullen, sort of.

Link naar reactie

Dat klopt zeker.

Maar Excel (geen dubbele l) kan natuurlijk net zo goed dienen voor databankmanagement, en het is intuïtiever in gebruik. Bovendien weet Microsoft de laatste jaren niet zo goed wat aan te vangen met Access. Gaat het programma op de schop, komt er een nieuwe opvolger, krijgt elke Office-gebruiker toegang? LibreOffice Base is een sterk alternatief.

Het linken van data en datasets en het maken van queries is eveneens te implementeren in Excel, maar je kan dan best werken met macro's en verschillende functies onder de knie hebben (je hoeft zeker niet te kunnen programmeren of python aan te leren).

 

Dat gezegd zijnde twijfel ik zelf al een vijftiental jaar over de beste offline stripdatabankformule.

Link naar reactie
Op 22/8/2018 om 08:16, Waldorf zei:

Hebben de dudes van Kakawietie destijds niet de Bonte databank overgenomen? Of herinner ik me dat verkeerd?

Yep, daar zijn ze ongeveer mee begonnen samen met postzegels dacht ik, het ter ziele gegane EncycloBD ook btw. Ik kon het niet meer bijhouden dus ik ben blij dat Catawiki/LastDodo het heeft verdergezet.

Link naar reactie
Op 30/6/2020 om 20:59, Hans zei:

Ik heb zelf een grafische database gemaakt in Filemaker. Bevalt mij prima en helemaal zelf naar je eigen hand te zetten.

Mijn Stripdatabank was ook in Filemaker, ik werk daar ongelofelijk graag mee. Het probleem is alleen dat het onbegonnen werk is met al hun updates en de verdeling van de databank als app.

Link naar reactie
On 7/8/2020 at 8:11 PM, P3TJQ said:

Filemaker kende ik nog niet, maar wat ik gezien heb, vind ik het nog niet heel duidelijk. 

FileMaker is een ontwikkeltool, je zult het dus zelf moeten maken. Of iemand zoeken die al iets heeft gemaakt.

Staat wel aan de top voor wat betreft Rapid Development.

Link naar reactie
3 hours ago, Bonte said:

Mijn Stripdatabank was ook in Filemaker, ik werk daar ongelofelijk graag mee. Het probleem is alleen dat het onbegonnen werk is met al hun updates en de verdeling van de databank als app.

Nu FileMaker de runtime geschrapt heeft wordt het ook een dure oplossing.

Link naar reactie
2 minuten geleden, bigbadwolf zei:

Nu FileMaker de runtime geschrapt heeft wordt het ook een dure oplossing.

Het was die runtime die ik gebruikte, jammer, ik werkte daar wel graag mee. Met andere databases kan ik niet overweg, in Filemaker zit er nog een logica die ik kan begrijpen.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • Yncke changed the title to Stripverzameling beheren

Stripweb.be neemt Stripinfo.be over. De toekomst van Stripinfo is bij deze gegarandeerd. Meer zelfs, op termijn zal de site in een vernieuwde, geoptimaliseerde versie verschijnenn.
Hierdoor is de vele verzamelde data safe voor de toekomst en is er ook een garantie dat ook jouw stripbibliotheek veilig en wel geregistreerd blijft en nog verder kan ontwikkeld worden.

Link naar reactie
5 uren geleden, bammar zei:

Stripweb.be neemt Stripinfo.be over. De toekomst van Stripinfo is bij deze gegarandeerd. Meer zelfs, op termijn zal de site in een vernieuwde, geoptimaliseerde versie verschijnenn.
Hierdoor is de vele verzamelde data safe voor de toekomst en is er ook een garantie dat ook jouw stripbibliotheek veilig en wel geregistreerd blijft en nog verder kan ontwikkeld worden.

Oef... gelukkig gaat Stripinfo door. Ik gebruik dit al jaren. Ben er heel tevreden over. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
35 minuten geleden, retep zei:

Excel, heel fijn filteren op reeks, uitgeverij, tekenaar etc

Met 30000 strips enorm veel intikwerk en niet meer zo overzichtelijk, zelfs met filter. Bij stripinfo kun je gemakkelijk strips ingeven en dan ook exporteren naar excel, waar je dan weer de filters kan toepassen.    

Link naar reactie
Op 26/8/2021 om 15:03, bammar zei:

Stripweb.be neemt Stripinfo.be over. De toekomst van Stripinfo is bij deze gegarandeerd. Meer zelfs, op termijn zal de site in een vernieuwde, geoptimaliseerde versie verschijnenn.
Hierdoor is de vele verzamelde data safe voor de toekomst en is er ook een garantie dat ook jouw stripbibliotheek veilig en wel geregistreerd blijft en nog verder kan ontwikkeld worden.

En nu ook de Striep.

 

Vanaf 1 september behoort De Striep Brugge tot de groter wordende familie van Stripweb. En daar profiteer jij als klant van mee!
 Het in West-Vlaanderen gehuisveste Stripweb.be is nu al de grootste Nederlandstalige stripwebshop, we kijken ook verder. Na de overname van de Brusselse stripspeciaalzaak Forbidden Zone, het oprichten van de Franstalige verkoopsite BDweb.be en recent nog de overname van de zeer uitgebreide stripdatabank Stripinfo.be, kunnen we nu ook officieel de overname van De Striep aan je melden. 

Link naar reactie
21 uren geleden, bammar zei:

Met 30000 strips enorm veel intikwerk en niet meer zo overzichtelijk, zelfs met filter. Bij stripinfo kun je gemakkelijk strips ingeven en dan ook exporteren naar excel, waar je dan weer de filters kan toepassen.    

 

Jammer dat dit met stripmunk niet mogelijk is, of vergis ik me?

Want dat is inderdaad een probleem: als de provider ermee ophoudt ben je je data kwijt.

Link naar reactie
21 uren geleden, Ron P zei:

En nu ook de Striep.

 

Vanaf 1 september behoort De Striep Brugge tot de groter wordende familie van Stripweb. En daar profiteer jij als klant van mee!
 Het in West-Vlaanderen gehuisveste Stripweb.be is nu al de grootste Nederlandstalige stripwebshop, we kijken ook verder. Na de overname van de Brusselse stripspeciaalzaak Forbidden Zone, het oprichten van de Franstalige verkoopsite BDweb.be en recent nog de overname van de zeer uitgebreide stripdatabank Stripinfo.be, kunnen we nu ook officieel de overname van De Striep aan je melden. 

 

Oei ... Ik hoop niet dat dit het einde zou kunnen zijn van de mooie promoties bij De Striep?  Ik kocht daar steeds de gewoontereeksen (Sus & Wis, Kiekeboes) omdat ik ze de nieuwprijs niet meer waard vind of hier en daar andere titels aan heel mooie prijzen. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
32 minuten geleden, esteban² zei:

 

Oei ... Ik hoop niet dat dit het einde zou kunnen zijn van de mooie promoties bij De Striep?  Ik kocht daar steeds de gewoontereeksen (Sus & Wis, Kiekeboes) omdat ik ze de nieuwprijs niet meer waard vind of hier en daar andere titels aan heel mooie prijzen. 

 

Ik denk dat je zoiets beter in De Striep zelf vraagt. Bij mijn weten valt de tweedehandsafdeling (en dus misschien ook de promoties) niet onder de overname. Tenzij dit ondertussen veranderd is. Manu of Yves zullen waarschijnlijk een echt antwoord kunnen geven. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...