Ga naar inhoud

Doe je aankopen onder invloed van het forum die je anders niet zou doen?


cinco

Doe je aankopen onder invloed van het forum die je anders niet zou doen?  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Doe je aankopen onder invloed van het forum die je anders niet zou doen?

    • Zeker weten, maar ik heb nooit of zelden spijt.
    • Yep! En achteraf denk ik regelmatig dat ik die aankopen beter niet had gedaan.
    • Slechts heel af en toe.
    • Eigenlijk totaal niet.


Recommended Posts

Goh, niet echt meer. Vroeger bezocht ik dit forum dagelijks, nu heel wat minder. Af en toe kom ik nog wel eens iets tegen waar ik niet van wist.

Onlangs kocht ik nog Asterix en Cleopatra met het dossier. Het verhaal had ik al in een oudere uitgave, zonder dit forum had ik dat dus niet gekocht. 

 

Ik laat me veel meer leiden door Youtube dan door dit forum. Ik koop dan ook voornamelijk Engelstalig. 

 

 

Link naar reactie

Ik heb de meesters van de gerst gekocht om dat dat heel hoog stond in lijstjes en iedereen dit geweldig vond.

 

En echt wel een hele goeie reeks.

 

Duke daarentegen werd ook min of meer bewierrookt en heb de eerste drie delen gekocht paar jaar terug, en dat vond ik maar matig, zo'n slechte tekeningen. 

Link naar reactie

Ik ben al lang geen echte verzamelaar meer, en koop enkel nog strips die hier worden aangeraden. Het is ook altijd leuk om een foto van het binnenwerk te zien: @Ambreville, @cinco en anderen posten die wel eens, en dat is geweldig!

 

Wat ik hier ook aftoets, is de aanschaf van monografieën, catalogi of naslagwerken over stripauteurs en stripreeksen (dat interesseert mij meer dan stripverhalen zelf).

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb vooral in de periode 2000-2010 te veel gekocht, ook onder invloed van het forum. Reeksen die ik wel graag heb gelezen, maar die ik eigenlijk niet had hoeven kopen en waar ik al weer afscheid van heb genomen. Lanfeust van Troy is een mooi voorbeeld, of het indertijd zo fel bejubelde Sabels en Galjoenen. Tegenwoordig is mijn koopgedrag compleet veranderd. Ik focus nu vooral op integrales van oude reeksen uit de jaren 60, 70, 80...  En op het bijhouden van een paar topfavorieten, zoals Blake en Mortimer of Buck Danny. De rest probeer ik dan te lenen in De Krook. Ik ben zelf ook bibliothecaris, maar onze middelen zijn te beperkt om een écht goede stripcollectie uit te bouwen.

Link naar reactie
Op 1/10/2021 om 15:46, Yncke zei:

Ik denk dat ik Dagen van Zand zou laten liggen hebben zonder 't forum. Terwijl dat toch een heel erg sterke strip is waarvan ik blij ben dat ik 'm gelezen heb.

3

Aaron, Het Beest en Ondanks alles zijn andere voorbeelden die ik dankzij het forum heb aangekocht in 2021

Link naar reactie

Ik heb een aparte smaak (zie maar mijn topics over Mandryka en Crumb, die niet zoveel reacties kregen), dus het komt niet zoveel voor maar dankzij het forum in combinatie met stripspeciaalzaak.be, De Stripvlogger e.a. ben ik toch op de hoogte van de nieuwigheden op stripgebied en daar kunnen altijd interessante dingen tussen zitten.

Link naar reactie
49 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Ik vind het op z'n tijd heerlijk om op het forum rond te struinen, maar voor bijzonderheden is dit helaas niet de plaats. Ik geloof niet dat ik hier ooit iets ben tegen gekomen waarvan ik het bestaan niet kende. Daarvoor is het hier over het algemeen veel te braaf en mainstream. 

 

Maar dan is het uw taak om hier reclame te maken voor de dingen die we niet kennen! Ik heb overigens ooit iets gekocht dat jij hier hebt aangeraden. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

 

Maar dan is het uw taak om hier reclame te maken voor de dingen die we niet kennen! Ik heb overigens ooit iets gekocht dat jij hier hebt aangeraden. 

Dat is leuk om te horen, vooral als het dan ook in uw smaak past. Natuurlijk wil ik best 'ns een tip opperen, maar ik heb als eigenaar van een fysieke winkel er een belang bij dat het dan ook bij me aangeschaft wordt. Ik ben niet echt van plan om mijn nek uit te steken met mijn aanschaffen zodat deze vervolgens bij een Bol of Amazon gekocht worden. Noem het egoïstisch, wat het in zeker zin ook is, maar ik schotel mijn tips graag voor aan degenen die mijn bescheiden etablissement ook daadwerkelijk bezoeken.

Link naar reactie
6 uren geleden, Neat Stuff zei:

Ik geloof niet dat ik hier ooit iets ben tegen gekomen waarvan ik het bestaan niet kende. Daarvoor is het hier over het algemeen veel te braaf en mainstream. 

 

"Mainstream" is nogal een subjectief begrip. Een reeks als Undertaker wordt hier sowieso als mainstream bestempeld. Voor een beginnende lezer is het dat sowieso niet. Wanneer valt iets buiten die mainstream? Wat zijn de criteria? Een bepaalde oplage, naamsbekendheid...?

Link naar reactie
27 minuten geleden, Gilles zei:

 

"Mainstream" is nogal een subjectief begrip. Een reeks als Undertaker wordt hier sowieso als mainstream bestempeld. Voor een beginnende lezer is het dat sowieso niet. Wanneer valt iets buiten die mainstream? Wat zijn de criteria? Een bepaalde oplage, naamsbekendheid...?

Ik denk dat je iets als 'mainstream' kunt bestempelen wanneer het niet afwijkt van de gemiddelde smaak. In die zin zou ik Undertaker dus ook zeer zeker de term mainstream toebedelen. Het is immers een geheel conventionele western.

 

Link naar reactie

Mainstream op stripvlak zie ik als iets wat ook het casual publiek koopt. (Asterix, S&W...)

Er zijn dus waarschijnlijk niet echt veel titels meer die daaronder vallen als je vertrekt vanuit mijn interpretatie van de term.

 

Maar je kan natuurlijk ook die lijn verschuiven. Misschien val ikzelf dan gewoon onder mainstream in vergelijking met de meer gedreven stripliefhebbers hier. (ik kom zelden op beurzen, heb vooral softcovers, amper luxes, heb ook praktisch geen dedi's)

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik vind de Reep niet erg mainstream. Soms wel, ja, en er is nogal eens aandacht voor strips zoals S&W, Jommeke, Kuifje, Kiekeboe etc., maar er passeert hier ook het een en ander de revue dat ik niet bij mainstream zou rekenen, zoals Dagen van zand (dat ik noch gelezen, noch gekocht heb, en dat ik ook zo wel zal houden) of Keizerin Charlotte.

Link naar reactie
3 uren geleden, Neat Stuff zei:

Gezien de publiciteit, onderscheidingen, vertalingen en aantal verkochte exemplaren zou ik stellen dat 'Dagen van Zand' ondertussen de meest mainstream strip is die de laatste jaren is verschenen...

Nederlandstalige mainstream strips krijgen zelden publiciteit, onderscheidingen of vertalingen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...