Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

12 uren geleden, cinco zei:

Ik denk ook nog aan die magazinewinkel waar kleine Robbe altijd rondhangt.

Als mensen daar afbeeldingen van hebben...

Daar had ik ook aan gedacht maar kon de pagina, die ik in gedachte had, niet meteen vinden in de albums, die ik heb.

Ook aan De toverwinkel dacht ik in eerste instantie maar kon mijn album niet vinden.

Link naar reactie

Mijn tweede inzending is een hobbelig parcours geweest.

 

Eerst dacht ik aan de pop up everzwijnenwinkel van Asterix.

1124422717_WhatsAppImage2021-11-30at11_28_56.thumb.jpeg.70e068d30870f6d3c80a02ec9465c546.jpeg

 

Maar dat is in feite meer gewoon grappig dan een winkel. 

 

Een pagina voor dit plaatje staat deze charmante markt:

1098731267_WhatsAppImage2021-11-30at11_28.55(1).thumb.jpeg.e29403097191d7befa0fc68de7b3d851.jpeg

 

Maar laat ons wel wezen, je mist hier de eminente dreiging van rondvliegende vissen die Ambreville met zijn Kostunrix inzending wel heeft. Kansloos dus.

 

Wie de woorden Ambreville en toernooi zegt, kan dit natuurlijk niet zonder Manara in dezelfde zin te vernoemen.

Het niet verkiezen van de schakelaar tot beste uitvinding blijft tot op heden nog steeds één van de meest duistere en ondoorgrondelijke pagina's in de forumgeschiedenis. 

Na een paar pagina's bladeren kwam ik reeds op deze winkel uit:

972480667_WhatsAppImage2021-11-30at11_28.56(1).thumb.jpeg.017bfa52ebce211ba30ecf7b0d421cba.jpeg

 

Als we deze pagina uitkleden van zijn hoofdrolspeelster blijven evenwel ook maar de paskotjes van de lokale H&M over. Een beetje magertjes hein.

 

Deze morgen dan uiteindelijk bij het opruimen van de strips op de kamer van de zoon op iets gestoten. Wat is er Vlaamser dan een nostalgisch snoepwinkeltje in het midden van het dorp? Wie ging vroeger na school niet snel naar de dorpswinkel twee sjieken van de teenant mutant ninja turtles scoren voor 10 frank, vooral voor de stickertjes die in de verpakking zaten? Zo ben ik op Snoeperdepoep van Urbanus uitgekomen.

Wat deze pagina uniek maakt is dat we niet alleen het creatieproces van de winkel zijn, we maken de officiële opening mee, een voorstelling van het assortiment alsook de eerste verkoop. Daarenboven zit er ook nog een gag in, wat aan de vorige inzendingen te zien populair is hier. Enig minpunt is Urbanus die op de laatste plaat 'bedankt en tot ziens' zegt. Het is immers algemeen geweten dat ze in de Tollembeekse contreien standaard afscheid nemen met een 'dag en bedankt é' al dan niet gevolgd door een 'aske wilt é'. 

 

310361587_WhatsAppImage2021-11-30at11_28_55.thumb.jpeg.9761936408831921130dc4a4b7d47a52.jpeg

Link naar reactie

Eigenlijk zou mijn tweede nominatie een boekjeswinkel-prent uit De Kleine Robbe zijn.  Zoals @cinco zegt, die mag niet ontbreken.  Maar ik kan niet bij m'n albums.  Deze dan: De allereerste blik op het winkeltje van De Bolle in Samson & Gert 12, door Wim Swerts.  Het is meteen ook een typisch moment uit de reeks.

 

debolle.thumb.jpg.50fbaf6f842a54b9fe4980ae004fffb8.jpg

* Scherper kreeg mijn cameraatje het niet.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mijn eerste kennismaking met het rollenspel D&D was in de film ET maar toen wist ik niet juist wat ze aan het spelen waren. Enkele jaren later kreeg ik een duidelijker beeld door de strip Draken en Kerkers in het weekblad Kuifje (door Bosse en Darasse), waar een groepje avonturiers in een rustig Ardens dorp regelmatig samenkomt om "heroïsche avonturen en gruwelijke drama's" te beleven. De Dungeon Master is eigenaar van een typische kruidenierswinkel die we enkel nog in strips en films te zien krijgen. Pas 35 jaar later ben ikzelf effectief D&D beginnen spelen en telkens moet ik terugdenken aan Jos, sorry, Astrobald De Sluwe die het in zijn winkel aan de stok krijgt met Hemoglobine.

 

20211202090441687_0001.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...