Ambreville Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 6 minutes ago, kbellon said: Online dus niet meteen gevonden. Het wordt 1 van volgende 2. Ik kies nog wel de welke Hierbij Quote
kbellon Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 4 minuten geleden, Ambreville zei: Hierbij Bedankt Waar gevonden of op je harde schijf? Quote
Ambreville Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 4 minutes ago, kbellon said: Bedankt Waar gevonden of op je harde schijf? In de cloud. Ook niet te vergeten. Handelaars in informatie. Quote
Yncke Posted November 29, 2021 Author Posted November 29, 2021 Volgens mijn boekhouding zit je al aan twee inzendingen, @Ambreville. En informatie valt ook niet onder goederen. Ook volgens mijn boekhouding, met een plaatsje voorbehouden voor @Werner's wonderwinkel, zitten we aan 31 winkels... Quote yncke.be
Tanuki Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 De Snurkende Spreuk, de Feng-herberg uit de Ythaq-reeks. Dit is m'n tweede inzending, moest het nog mogelijk zijn... Quote
cinco Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 1 uur terug, Ambreville zei: De meest ongezellige winkel, en soort thuislevering. De reizende kliniek/Elixirwinkel van Jeronimus Quint. Ja, graag die dokterspraktijk er ook bij. Quote
Yncke Posted November 29, 2021 Author Posted November 29, 2021 @cinco Jamaar, mij niet in de war brengen met wie wat indient, he! Dit is wat ik momenteel heb: @Tanuki Sure thing! Quote yncke.be
cinco Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 10 minuten geleden, Yncke zei: @cinco Jamaar, mij niet in de war brengen met wie wat indient, he! Dit is wat ik momenteel heb: Negeer die reactie van mij maar. Quote
Boekenmagazijn Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Kan deze Hollandse bijdrage er nog bij? Een stripwinkel mag toch niet ontbreken?! Uit Het 9e eiland van Marcel Ruijters. Quote
Ambreville Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 64 lijkt me zeer haalbaar. Zeker met slavenmarkten er bij. Quote
Yncke Posted November 29, 2021 Author Posted November 29, 2021 Nope, geen slavenmarkten. Mensen zijn geen goederen. Maar bon, op naar de 64 inzendingen! Stel me niet teleur, Repers! Quote yncke.be
cinco Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 12 minuten geleden, Yncke zei: Nope, geen slavenmarkten. Mensen zijn geen goederen. Wat met robots die verhandeld worden als slaven? Quote
Yncke Posted November 29, 2021 Author Posted November 29, 2021 8 minutes ago, cinco said: Wat met robots die verhandeld worden als slaven? Allez how. De markt van Danderzei wil ik wel door de vingers zien. Quote yncke.be
cinco Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 2 minuten geleden, Yncke zei: Allez how. De markt van Danderzei wil ik wel door de vingers zien. Ja, die had ik in gedachten. Maar ik heb er niet dadelijk een afbeelding van. (ik heb die Stormstrips ook niet meer ) Quote
Rik Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Op naar de 64? Dan mogen Opa en Eppo natuurlijk niet ontbreken. Quote Omnia mutantur nihil interit
Ambreville Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 nog iemand een inzending nodig? Deze mag je hebben voor twee lachjes. Quote
cinco Posted November 29, 2021 Posted November 29, 2021 Ik denk ook nog aan die magazinewinkel waar kleine Robbe altijd rondhangt. Als mensen daar afbeeldingen van hebben... Quote
cartoonesk Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 12 uren geleden, cinco zei: Ik denk ook nog aan die magazinewinkel waar kleine Robbe altijd rondhangt. Als mensen daar afbeeldingen van hebben... Daar had ik ook aan gedacht maar kon de pagina, die ik in gedachte had, niet meteen vinden in de albums, die ik heb. Ook aan De toverwinkel dacht ik in eerste instantie maar kon mijn album niet vinden. Quote
Bart 01 Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Parker door Darwin Cooke, deel 1 The Hunter. Geen betere plaats om een financiële investering te scoren tijdens de golden sixties in New York dan bij Frederick Carter Investments. Helaas kan de martini edition niet deftig op de scanner en moet het met een foto. Quote
Bart 01 Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Mijn tweede inzending is een hobbelig parcours geweest. Eerst dacht ik aan de pop up everzwijnenwinkel van Asterix. Maar dat is in feite meer gewoon grappig dan een winkel. Een pagina voor dit plaatje staat deze charmante markt: Maar laat ons wel wezen, je mist hier de eminente dreiging van rondvliegende vissen die Ambreville met zijn Kostunrix inzending wel heeft. Kansloos dus. Wie de woorden Ambreville en toernooi zegt, kan dit natuurlijk niet zonder Manara in dezelfde zin te vernoemen. Het niet verkiezen van de schakelaar tot beste uitvinding blijft tot op heden nog steeds één van de meest duistere en ondoorgrondelijke pagina's in de forumgeschiedenis. Na een paar pagina's bladeren kwam ik reeds op deze winkel uit: Als we deze pagina uitkleden van zijn hoofdrolspeelster blijven evenwel ook maar de paskotjes van de lokale H&M over. Een beetje magertjes hein. Deze morgen dan uiteindelijk bij het opruimen van de strips op de kamer van de zoon op iets gestoten. Wat is er Vlaamser dan een nostalgisch snoepwinkeltje in het midden van het dorp? Wie ging vroeger na school niet snel naar de dorpswinkel twee sjieken van de teenant mutant ninja turtles scoren voor 10 frank, vooral voor de stickertjes die in de verpakking zaten? Zo ben ik op Snoeperdepoep van Urbanus uitgekomen. Wat deze pagina uniek maakt is dat we niet alleen het creatieproces van de winkel zijn, we maken de officiële opening mee, een voorstelling van het assortiment alsook de eerste verkoop. Daarenboven zit er ook nog een gag in, wat aan de vorige inzendingen te zien populair is hier. Enig minpunt is Urbanus die op de laatste plaat 'bedankt en tot ziens' zegt. Het is immers algemeen geweten dat ze in de Tollembeekse contreien standaard afscheid nemen met een 'dag en bedankt é' al dan niet gevolgd door een 'aske wilt é'. Quote
esteban² Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Eigenlijk zou mijn tweede nominatie een boekjeswinkel-prent uit De Kleine Robbe zijn. Zoals @cinco zegt, die mag niet ontbreken. Maar ik kan niet bij m'n albums. Deze dan: De allereerste blik op het winkeltje van De Bolle in Samson & Gert 12, door Wim Swerts. Het is meteen ook een typisch moment uit de reeks. * Scherper kreeg mijn cameraatje het niet. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Madam Kito Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 20 uren geleden, mojo zei: en in Jojo gaat er volgens mij ook wel ergens een leuk winkeltje in staan. In FC De Kampioenen komt er naar het schijnt een brocanterie voor. Quote
Ambreville Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Raar dat niemand deze opgepikt heeft. @Yncke anders mag je deze als mijn tweede inzending nemen. Quote
cinco Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 49 minuten geleden, Ambreville zei: Raar dat niemand deze opgepikt heeft. @Yncke anders mag je deze als mijn tweede inzending nemen. Euhhh... heb je tussen al mijn blabla mijn tot nu toe enige inzending op de eerste pagina niet gespot? Quote
Ambreville Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 8 minutes ago, cinco said: Euhhh... heb je tussen al mijn blabla mijn tot nu toe enige inzending op de eerste pagina niet gespot? Goede content filter? Go Marie Go ! Quote
cinco Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Oh natuurlijk, waarom heb ik hier nog niet aan gedacht? Deze mag als mijn tweede inzending gezien worden. Quote
Ptrck Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 Een tweede bijdrage. Geheel geschikt voor deze tijd van het jaar. Biebel en Reggie ontmoeten Sinterklaas in de plaatselijke supermarkt: Vroegâh lag er nog wel eens sneeuw rond Sinterklaas, zucht... Quote
cinco Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 41 minuten geleden, Ptrck zei: Biebel en Reggie ontmoeten Sinterklaas in de plaatselijke supermarkt: Uit welk album is dat? Quote
Yncke Posted November 30, 2021 Author Posted November 30, 2021 @Ptrck Ik heb de rechterpagina genomen, want 't is maximum 1 pagina, tenzij 't een spread is. Of heb je liever de linkerpagina? Quote yncke.be
Ptrck Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 @Yncke uitstekend. @cinco Biebel nr 21, Kassa, kassa Quote
cinco Posted November 30, 2021 Posted November 30, 2021 1 minuut geleden, Ptrck zei: @cinco Biebel nr 21, Kassa, kassa Eén van de Biebelalbums die ik niet meer heb. Ik hield wel van de tekenstijl van de reeks in die periode. Quote
Yncke Posted December 1, 2021 Author Posted December 1, 2021 We gaan toch niet stranden op 40, he? Quote yncke.be
cinco Posted December 1, 2021 Posted December 1, 2021 2 minuten geleden, Yncke zei: We gaan toch niet stranden op 40, he? Vorig jaar werd het opgelost door mensen uiteindelijk een derde inzending te laten doen, maar dat is misschien nog te vroeg nu. Wat was de deadline? Quote
Yncke Posted December 1, 2021 Author Posted December 1, 2021 Derde inzending is inderdaad het plan, maar eerst inderdaad nog wat meer mensen opporren voor een tweede. (Inclusief mijzelf, maar ik vind de winkel die ik voor ogen heb maar niet terug... ) Quote yncke.be
Rik Posted December 1, 2021 Posted December 1, 2021 24 minuten geleden, mister o zei: Uit Agent 327, Dossier nachtwacht Een stripwinkel op een stripforum! Een serieuze kanshebber voor de overwinning Quote Omnia mutantur nihil interit
Bonte Posted December 2, 2021 Posted December 2, 2021 Mijn eerste kennismaking met het rollenspel D&D was in de film ET maar toen wist ik niet juist wat ze aan het spelen waren. Enkele jaren later kreeg ik een duidelijker beeld door de strip Draken en Kerkers in het weekblad Kuifje (door Bosse en Darasse), waar een groepje avonturiers in een rustig Ardens dorp regelmatig samenkomt om "heroïsche avonturen en gruwelijke drama's" te beleven. De Dungeon Master is eigenaar van een typische kruidenierswinkel die we enkel nog in strips en films te zien krijgen. Pas 35 jaar later ben ikzelf effectief D&D beginnen spelen en telkens moet ik terugdenken aan Jos, sorry, Astrobald De Sluwe die het in zijn winkel aan de stok krijgt met Hemoglobine. Quote
Recommended Posts