Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

On 11/23/2021 at 2:55 PM, Hamirubi said:

De Sterrenplukkers!

Wie dient die in?

 

Ik heb het overwogen, maar hoewel daar een klassiek Suske & Wiske-album begint, is dat eigenlijk niet zo mooi getekend. Ik dacht eraan om één van de vele Afrikaanse marktjes uit 'Equator' van Dany te nomineren, omdat die je toch echt wel het gevoel geven ter plaatse te zijn, maar dan schoot er me een andere te binnen.

 

Mijn tweede inzending komt uit 'De Archipelvreter' van Theodoor Cleysters. De pagina waar Theodoor op een markt in Jakarta (denk ik) een vogeltje koopt om het vrij te laten, terwijl hijzelf gezocht wordt voor moord:

 

le-gall-theodore-poussin-2-le-mangeur-d-

 

In het album is de plaat ingekleurd maar die vind ik niet online. Doet dat ertoe? 

 

 

Link naar reactie

@Yncke Ik heb nog een vervanging voor die Bollie en Billie beenhouwer en eventueel nog een 2e en 3e inzending ook, maar moet me nog even lukken om er foto's van te trekken en te plaatsen (sorry scannen zal niet lukken). Als ik het niet vergeet, doe ik het morgen in de loop van de dag.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Van alle strip-frieterieën is die van Jan Spier toch wel de meest iconische. Maar valt de horeca onder de noemer 'winkels'?

 

Goh, Doorzon's winkel. Die was ik helemaal vergeten.

Doet me meteen ook denken aan de vele, vele winkels waar Sjef van Oekel altijd binnenstormde.

 

afbeelding.thumb.png.83b3e115fcf4925cea6ac32fe144f346.png

 

afbeelding.thumb.png.923f8f41b892b4d0fd5881edf31ca692.png

 

afbeelding.thumb.png.d84d86676ace9036b9fa4ac282fdda53.png

Link naar reactie

Ik ben het spoor een beetje bijster. Er komen nu veel winkels langs, die niet iedere keer als hoofdonderwerp een winkel hebben:

Een geldige inzending is minstens een volledig kader en meestens een enkele hele pagina die komt uit een reguliere uitgave van een strip, gepubliceerd in eender welke taal met als hoofdonderwerp van de scène of pagina een winkel. 

Link naar reactie

@mojo Er is nog wat tijd om betere versies te zoeken. Ik vraag alleen om 't niet in de originele post te vervangen, maar een nieuwe post te maken, zodat de boekhouding aangepast kan worden.  Mensen met een Izneo-account of zo: als je kunt helpen... ;)

 

@hemweg, @TDPB  Ik maak meteen weer een overzichtje, dan kan iedereen helpen controleren of ik nog kan volgen. :)

 

Mijn tweede inzending: de smidse/ijzerwinkel van Boomvoet.

 

Thorgal.jpg

 

 

Link naar reactie
On 12/3/2021 at 2:22 PM, TDPB said:

Van alle strip-frieterieën is die van Jan Spier toch wel de meest iconische. Maar valt de horeca onder de noemer 'winkels'?

 

On 11/21/2021 at 8:22 PM, Yncke said:

Een nette taverne of een restaurant, daar valt over te discussiëren.

 

Dus als 't eten en/of drinken is dat verkocht wordt: sure. :)

 

Het overzicht tot nu toe. Als ik een echte inzending over 't hoofd gezien heb of verward heb met een voorstel voor een ander, laat 't vooral weten alstublieft.

 

overview.png

 

Maandag is 't open voor een derde inzending... ;)

 

Link naar reactie

De vervanging van mijn Bollie en Billie pagina. De slagers uit deel 2. Met in die oude albums te bladeren heb ik beseft dat ik bij de atoomstijl eerder aan Roba denk dan aan Franquin. 

 

 

9B22392E-8F7D-4EE7-8795-23FDF6469EF1.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Mijn tweede inzending. Een dubbelpagina uit Friday v Ed Brubaker en Marcos Martin. 
 

52B9FF9E-5E4A-4DA3-BEC9-1A91948543A9.thumb.jpeg.75835484319359ebb3e9ca1207ff9aee.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik zal wachten met een derde inzending tot morgen. Ik heb er ondertussen nog veel meer gevonden door random in enkele strips te bladeren. Het wordt nog keuzestress. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 4/12/2021 om 11:34, Yncke zei:

@mojo Er is nog wat tijd om betere versies te zoeken. Ik vraag alleen om 't niet in de originele post te vervangen, maar een nieuwe post te maken, zodat de boekhouding aangepast kan worden.  Mensen met een Izneo-account of zo: als je kunt helpen... ;)

 

@hemweg, @TDPB  Ik maak meteen weer een overzichtje, dan kan iedereen helpen controleren of ik nog kan volgen. :)

 

Mijn tweede inzending: de smidse/ijzerwinkel van Boomvoet.

 

Thorgal.jpg

 

 

Ha! Deze had ik ook gedachten maar je bent me voor 🙂

Link naar reactie

Omdat mijn eerste Franka inzending niet aan de voorwaarden voldeed voor de competitie bijgaand een nieuwe..

Het gaat hier om een afbeelding uit 'De blauwe Venus' (album no 12).

Een antiekwinkel zoals er verschillende te vinden zijn in de buurt van de Amsterdamse spiegelgracht. Echt een winkel waar je nog leuke ontdekkingen kunt doen en waar je lekker in rond kunt struinen en waar je steeds wat nieuws ziet.

 

De winkel in kwestie wordt echter, zo blijkt uit het verhaal, gerund door een heler ("De Belgische Baron'). Op het moment van Franka's bezoek is de winkel eigenlijk gesloten en is ze enkel open voor duistere zaakjes... 


Kuijpers maakt er een bijzonder sfeervol geheel van vind ik..
 

Franka.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, Yncke zei:

Dat het niet vertaald is, is geen probleem. Maar dat ziet er mij een schets uit. Kun je me een scan/foto van de pagina zoals ie in de strip voorkomt, bezorgen?

De strippagina's zien er niet anders uit dan afgebeeld. Eén van de allerleukste strips van afgelopen jaar. Soms wordt hier wel veel gemist denk ik...

550x775.jpg

book-tour-3-741x1024.jpg

Link naar reactie
35 minutes ago, Neat Stuff said:

De strippagina's zien er niet anders uit dan afgebeeld.

Druk haalt toch altijd een beetje van de charme van de originele tekening weg, vandaar de regel van de uitgegeven reguliere versie. Levelling the playing field kind of thing.

 

@fenip Ok als ik de pagina van @Neat Stuff gebruik?

 

35 minutes ago, Neat Stuff said:

Soms wordt hier wel veel gemist denk ik...

Waarom denk je dat ik mijn tijd steek in 't organiseren van een toernooi? ;) Zo veel goede strips, zo weinig tijd om ze ook maar te ontdekken...

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...