Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

53 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik vind die garage toch leuker dan die racistische stereotypering van de Chinese industrie

 

Ok, ik hou het bij die garage dan. (kijk eens hoe snel ik beïnvloed ben :ph34r: )

Met dat maanlandschap van Kuifje was ik vorig toernooi immers ook niet ver gekomen,

 

@Yncke Mijn nominaties mogen dus blijven zoals ze zijn.

Link naar reactie
14 uren geleden, Yncke zei:

Uhm, ik ben niet zo thuis in de strips van dat tijdperk: is het een strip of een boek? :s

het boek van die cover is een jeugdboek, geen strip. Er was ook een strip die in Pats verscheen (zie scan) en later is die in album verschenen in kleur. Net het album kan ik jammer genoeg niet vinden, enkel het tijdschrift maar die heeft erg beperkte kleuren.

Link naar reactie

Oke, dan heeft 't een reguliere uitgave, en telt het als een inzending. Bedankt, @Bonte!

 

@esteban² Dan is de Kleine Robbe net te laat. (Spijtig, ik vind 't een hele leuke.)

 

@cinco Ok. :)

 

@Spiro Omdat ik het ongelooflijk dapper vind om een eigen pagina voor de leeuwen te gooien (dat lef heb ik niet), mag jij dit jaar de seed van het toernooi kiezen. Graag had ik van jou een getal tussen -2147483648 en 2147483647, maar 3, 28, 150213  en -64 zijn al een keer gebruikt.

 

@ iedereen Zodra ik de seed heb, zet ik me aan 't werk om het toernooi op te zetten.  Betere scans kunnen nog terwijl het loopt, maar laat 't mij weten in een berichtje.

En check eens of dit klopt voor jou, alstublieft:

 

 

overview.png

Link naar reactie
6 uren geleden, Yncke zei:

Oke, dan heeft 't een reguliere uitgave, en telt het als een inzending. Bedankt, @Bonte!

 

@esteban² Dan is de Kleine Robbe net te laat. (Spijtig, ik vind 't een hele leuke.)

 

@cinco Ok. :)

 

@Spiro Omdat ik het ongelooflijk dapper vind om een eigen pagina voor de leeuwen te gooien (dat lef heb ik niet), mag jij dit jaar de seed van het toernooi kiezen. Graag had ik van jou een getal tussen -2147483648 en 2147483647, maar 3, 28, 150213  en -64 zijn al een keer gebruikt.

 

@ iedereen Zodra ik de seed heb, zet ik me aan 't werk om het toernooi op te zetten.  Betere scans kunnen nog terwijl het loopt, maar laat 't mij weten in een berichtje.

En check eens of dit klopt voor jou, alstublieft:

 

 

overview.png

 

 

Dank je voor de eer!!😃 Ik kies als seed het zeer lukrake getal  -265543965. Nu  maar duimen wie wint!

Link naar reactie

 

Vanaf morgen kan de strijd losbarsten! Ik geef nog eens de premisse van dit toernooi mee:

 

 

Op 21/11/2021 om 20:22, Yncke zei:

 

De komende week krijgt iedereen de kans om een inzending te doen die meedingt naar de titel van de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... winkel.

 

 

 

Enkele beoordelingscriteria: intiemste winkelgevoel, mooiste tekeningen, leukste handelswaren, beste winkelcompositie, fijnste sentiment.

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Yncke zei:

@esteban² Nu zie ik dat je al drie inzendingen hebt: de Omgekeerde Rivier, Samson & Gert en Sarah&Robin. Bedoel je dat je daar eentje van vervangt door kleine Robbe?


Ow, dat was ik zelf al vergeten. :)  Goh ... keuzestress ... pech voor de Kleine Robbe dan maar?  Met een beetje pijn in het hart ga ik het bij mijn drie eerder ingezonden kandidaten houden.  Nogmaals Tanuki bedanken voor 't zoeken van het plaatje wel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 23/11/2021 om 21:19, Spiro zei:

Ik ga schaamteloos putten uit mijn eigen strip met de veilingzaal (waar alles begon). 😋644068932_blad6.thumb.jpg.bd2048d39513d7ed561cceced93befc9.jpg.

Ik voeg een aanmoedigingstekstje bij mijn inzending.

 

Waarom vind ik deze veilingzaal intrigerend, samen met de hoofdpersonages en het publiek in de zaal?  Omdat je ook kan bieden op gesloten loten van inboedels zonder te weten wat de inhoud is. Kan je eens lekker bekocht worden of een parel vinden. Oude strips zouden meegenomen zijn bv. Ik zou dat alleszins wel eens éénmaal willen riskeren. Inspiratie putte ik uit de serie "Auction Hunters". Tevens vind ik een veilingmeester in pak en das wel wat hebben. Een wat stoffige veilingzaal met veel rommel naast betere items, maar met "standing".

Link naar reactie
Op 29/11/2021 om 12:20, Spiro zei:

Uit "Het orakel van Delft" van de reeks Isabel van Will: een pittoreske kruidenwinkeltje. 

 

 

IMG_20211129_121530.jpg

 

 

En voor mijn tweede inzending een aanmoedigingstekstje:

Dit winkeltje (kruiden annex apotheker) nodigt uit om verschillende soorten thee's en kruiden te kopen, evenals middeltjes tegen nachtmerries. Een krakende plankenvloer, zakken, tonnen, bokalen her en der, drankjes,en een overmaat aan andere waren waarvan je je afvraagt of die ooit verkocht worden. Het vriendelijke oude vrouwtje. Dit is een winkeltje zoals er vroeger in Leuven wel een paar waren. 

Link naar reactie

Ter info: ik wijzig mijn afbeelding in laatste instantie, natuurlijk in samenspraak met Yncke.

Ik dien namelijk precies dezelfde rommelmarkt in, maar nu niet getekend door Willy Vandersteen (Suske & Wiske), maar wel door Dirk Stallaert (Pakkeman & Poulet).

 

Deze nieuwe marktplaats is eigenlijk net dezelfde als de vorige, maar Stallaert - de betere tekenaar - doet de recente strippagina 'in de stijl van' méér nostalgie, méér gezelligheid, méér winkelgevoel ademen. Herkenbaarheid troef!

De herkenbare figuren (verkoper en tegenbieder) en knipogen naar verschillende andere klassieke Suske en Wiske-albums maken het Stallaert-verkoopsstandje af.

 

PakkemanPoulet.jpg.49b37b1f466b01b47d42e70697e61c75.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...