Ga naar inhoud

Toernooi


Yncke

Recommended Posts

2 uren geleden, Yncke zei:

Gelijkstand.PNG

 

Wie had dat gedacht. Duel 1 heeft al meteen een gelijkstand.

  @sanderg en @mister o hebben nog een dag extra om te pleiten voor hun winkel.

Inderdaad! De spanning is om te snijden 😄

Ik kan helaas niet meer in stelling brengen dan wat er feitelijk al is gezegd..

De winkel uit kuifje lijkt me een geweldige winkel om te bezoeken om de unieke en zeldzame spullen die er te koop worden aangeboden afkomstig van over de gehele wereld.. Zo te zien gaat het om stukken die in een museum niet zouden misstaan.

Waar vind je nou zoiets? (ik houd me van harte aanbevolen mocht iemand zo'n winkel kennen 😉





 

Link naar reactie
22 minutes ago, sanderg said:


Waar vind je nou zoiets?
 

Een zeer belangrijke vraag die een degelijk antwoord nodig heeft...

 

In de Jordaan natuurlijk.

 

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEJ_enBE861BE863&q=antiek+in+de+jordaan&sa=X&ved=2ahUKEwjt1qCNmfL0AhVOTBoKHZsRCSEQuzF6BAgBEAI&biw=1920&bih=937&dpr=1&safe=active&ssui=on

 

http://www.antiekcentrumamsterdam.nl/

 

Met eerbetoon aan de grootste stripheld van Nederland. 

https://www.parool.nl/kunst-media/franka-is-onze-grootste-stripheld~b1494092/

(Haar volgende avontuur zal vanwege Lockdown in haar flat doorgaan).

 

image.thumb.png.a3b0e39ca4158978701b4c89637d8364.png

 

 

 

Link naar reactie

jordaan.thumb.jpg.f41dd426a71ce61d597872bfe72e9e22.jpg

 

Als oud-Amsterdammer herken ik de Jordaan gezien vanuit de Westerstraat en met de Westertoren op de achtergrond. Dit is wat de meeste mensen van Amsterdam graag willen zien. De tekening geeft de jaren tachtig weer. Vandaag de dag is het echter zeer toeristisch met Nutella-winkels, bierfietsen en koetsjes.

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Een zeer belangrijke vraag die een degelijk antwoord nodig heeft...

 

In de Jordaan natuurlijk.

 

https://www.google.com/search?rlz=1C1GCEJ_enBE861BE863&q=antiek+in+de+jordaan&sa=X&ved=2ahUKEwjt1qCNmfL0AhVOTBoKHZsRCSEQuzF6BAgBEAI&biw=1920&bih=937&dpr=1&safe=active&ssui=on

 

http://www.antiekcentrumamsterdam.nl/

 

Met eerbetoon aan de grootste stripheld van Nederland. 

https://www.parool.nl/kunst-media/franka-is-onze-grootste-stripheld~b1494092/

(Haar volgende avontuur zal vanwege Lockdown in haar flat doorgaan).

 

image.thumb.png.a3b0e39ca4158978701b4c89637d8364.png

Dat zijn inderdaad leuke winkels! 

Het probleem met dergelijke winkels in Amsterdam is wel vaak de spullen die er worden verkocht veelal niet zo bijzonder zijn en dat de eigenaren te goed weten wat de waarde is...

Link naar reactie
1 minuut geleden, sanderg zei:

Het probleem met dergelijke winkels in Amsterdam is wel vaak de spullen die er worden verkocht veelal niet zo bijzonder zijn en dat de eigenaren te goed weten wat de waarde is...

Huizenprijzen in Amsterdam zijn extreem hoog. De koop of huur van de panden moet terug verdiend worden. 

Link naar reactie
Zojuist, hemweg zei:

Huizenprijzen in Amsterdam zijn extreem hoog. De koop of huur van de panden moet terug verdiend worden. 

Ik ken iemand die in de jaren zeventig voor 5.000 gulden een dubbel vrijstaand pand kocht. De trant was om de stad te verlaten. Na jaren van opknappen kan dit dubbele pand nu makkelijk voor 2.000.000 euro verkocht worden

Link naar reactie
2 minuten geleden, hemweg zei:

Huizenprijzen in Amsterdam zijn extreem hoog. De koop of huur van de panden moet terug verdiend worden. 

Klopt als een bus! Ik had daarover al een berichtje geplaatst in het Toernooi item bij deze battle met een linkje naar een Funda woninkje dat te koop staat in de Jordaan..

 

Dat maakt de antiekwinkels in de Jordaan wel minder interessant vind ik..

Het aardige aan de Kuifje winkel is naar mijn idee nu juist dat dit echt een achteraf winkel lijkt te zijn waar je nog echt leuke vondsten kunt doen voor een - wellicht- schappelijke of onderhandelbare prijs met de gezellig excentrieke verkoper

Link naar reactie
Zojuist, hemweg zei:

Ik ken iemand die in de jaren zeventig voor 5.000 gulden een dubbel vrijstaand pand kocht. De trant was om de stad te verlaten. Na jaren van opknappen kan dit dubbele pand nu makkelijk voor 2.000.000 euro verkocht worden

ja, ik heb wel eens tegen mijn ouders gekscherend gezegd dat ze in de jaren 60 - 70 wat pandjes hadden moeten kopen in Amsterdam 🙂 

Maar ja.. toen wist ook niemand dat het in de toekomst zo anders zou zijn.

De Jordaan is van oudsher echt een volkswijk waar vroeger veel mensen in armoede leefden.. Daar kun je je nu echt niets meer bij voorstellen..

Een aardig artikel daarover:
https://onh.nl/verhaal/armoede-in-de-jordaan

Link naar reactie
32 minutes ago, sanderg said:

ja, ik heb wel eens tegen mijn ouders gekscherend gezegd dat ze in de jaren 60 - 70 wat pandjes hadden moeten kopen in Amsterdam 🙂 

Maar ja.. toen wist ook niemand dat het in de toekomst zo anders zou zijn.

De Jordaan is van oudsher echt een volkswijk waar vroeger veel mensen in armoede leefden.. Daar kun je je nu echt niets meer bij voorstellen..

Een aardig artikel daarover:
https://onh.nl/verhaal/armoede-in-de-jordaan

Geef toch gewoon toe dat je voor Henk wil stemmen :)

 

Stedelijk vastgoed kan een goudmijn zijn.  Wat opkopen, wat politiek lobbywerk, een wijk wordt hip. En kassa. 

Als je dan bedenkt hoe gezellig het vroeger was... Die dierenwinkel, die kapper, de Garage van Ome Cor...

 

Dan ga je toch dadelijk terug en verander je je stem in eentje voor Henk Kuipers.

 

 

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Ambreville zei:

Geef toch gewoon toe dat je voor Henk wil stemmen :)

 

Stedelijk vastgoed kan een goudmijn zijn.  Wat opkopen, wat politiek lobbywerk, een wijk wordt hip. En kassa. 

Als je dan bedenkt hoe gezellig het vroeger was... Die dierenwinkel, die kapper, de Garage van Ome Cor...

 

Dan ga je toch dadelijk terug en verander je je stem in eentje voor Henk Kuipers.

 

Ik heb zeker een zwak voor Kuijpers! 

 

Zie mijn tweede inzending 😉

 

ik heb echter ook een zwak voor kuifje.. en dan met name voor het eenhoorn tweeluik..

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

a, ik heb wel eens tegen mijn ouders gekscherend gezegd dat ze in de jaren 60 - 70 wat pandjes hadden moeten kopen in Amsterdam 🙂 

Niet alleen in Amsterdam. Dit geldt voor vrijwel ieder stad in Nederland.

De Uilenburg, een wijk in het centrum van Den Bosch, kon je in de jaren '70 volledig opkopen voor de prijs van een garagebox vandaag de dag...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

Als je dan toch aan het tijdreizen bent, kan je eerst even langs Wuhan in 2019 passeren... een kleinigheidje uit de wereld helpen...

Ja, dat zou ook mooi zijn al zou je dan wel net die ene persoon moeten vinden die het betreffende broodje vleermuis wil kopen... Dat zou al bijzonder lastig zijn laat staan dat je hem dan ook nog moet overtuigen het niet te doen..

Link naar reactie
3 minutes ago, sanderg said:

Ja, dat zou ook mooi zijn al zou je dan wel net die ene persoon moeten vinden die het betreffende broodje vleermuis wil kopen... Dat zou al bijzonder lastig zijn laat staan dat je hem dan ook nog moet overtuigen het niet te doen..

En dan bestelt die kerel een Broodje Aap omdat de vleermuizen op waren...

 

image.thumb.png.12697fba6d79676ec367205e8b2f0094.png

 

Even nog een sfeerbeeldje van Amsterdam voor het virus binnensmokkelen om iedereen naar Ronde 1 van het Toernooi te lokken.

 

image.thumb.png.fbe0f2d7ce633a5f577ec97b98fb274d.png

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

En dan bestelt die kerel een Broodje Aap omdat de vleermuizen op waren...

 

image.thumb.png.12697fba6d79676ec367205e8b2f0094.png

 

Even nog een sfeerbeeldje van Amsterdam voor het virus binnensmokkelen om iedereen naar Ronde 1 van het Toernooi te lokken.

 

image.thumb.png.fbe0f2d7ce633a5f577ec97b98fb274d.png

Krijg je smeergeld van Mister O (degene die de Kuijpers uit ronde 1 heeft genomineerd) toegestopt of zo Ambreville? 🙂

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...