Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

8 minutes ago, linthout said:

Voor een boek wel. Voor aan mijn muur, als origineel, heb ik liever iets anders.

Dat ben ik met je eens..

Overigens - ontzettend jammer dat die Britse stripcultuur inderdaad zo weinig lijkt uit te breken naar andere landen. De enige uitzondering die ik ken is 'Storm'. Het werk van Don Lawrence, vind ik, heeft wel echt kenmerken van de Britse strip (o.a. qua bladindeling bijvoorbeeld).

Charley's oorlog lees ik ontzettend graag- dat is ook een typisch Britse strip. Keith Burns heeft de Johny Red serie van de tekenaar van Charley voortgezet. De oorpsronkelijke tekenaar, Joe Colquhoun, was echt een fenomenaal stripmaker. Ontzettend spijtig dat zijn werk niet meer gekend was tijdens zijn leven (er wordt daar ook wel het een en ander over opgemerkt in de aantekeningen bij de Charley albums- die man kon soms nauwelijks rondkomen van zijn werk begrijp ik).

Heel triest eigenlijk... wel in de lijn overigens met andere (nog veel bekendere) kunstenaars (Van Gogh, Rembrandt en Mozart om er een paar te noemen)

Link naar reactie
Op 8/11/2018 om 09:33, linthout zei:

De Britten hebben een totaal eigen stripcultuur die nagenoeg nooit uitbreekt naar andere landen toe..

Nu is het minder, maar een jaar of vijftien geleden hadden ze massa's eigen stripbladen.

Soms zitten daar echt leuke dingen tussen. In Beano en Dandy stonden een paar zeer grappige strips.

 

The Phoenix is al een aantal jaar een heel succesvol weekblad voor kinderen. 

Link naar reactie
Op 13-7-2018 om 12:56, Van Ditmar Strips zei:

Goed nieuws voor de Hans G. Kresse liefhebbers, Uitgeverij Arboris heeft voor september/oktober het eerste deel van de integrale Indianenreeks aangekondigd.

 

Korte beschrijving:
Hans G. Kresse werd beroemd met zijn Eric de Noorman, maar van jongs af aan lag zijn hart bij de Noord-Amerikaanse indianen. Gedurende zijn meer dan 50 jaar durende carrière zou hij regelmatig strips over indianen maken, met als hoogtepunt De indianenreeks, waar hij negen delen van
schreef en tekende. Het tiende bleef door zijn overlijden onvoltooid. Deze verhalen zullen met nieuwe letteringen en opgefriste kleuren gaan verschijnen in drie delen, die telkens ook een uitgebreid dossier over strip en auteur zullen bevatten, geschreven door Kresse-kenner Rob van Eijck.

Verschijnt in harde kaft en luxe editie.

Indianenreeks-1-voorl-cover_LR.jpg

27 november komt het uit?

Link naar reactie
3 uren geleden, Renegade zei:

O mooi, bol.com gaf aan vanaf 27 november verkrijgbaar.

Vast net zo iets als B&M op de Boekenbeurs; daar was B&M ook al op 2018-11-11 beschikbaar terwijl hij op 2018-11-23 pas in de winkels ligt. 

 

Maar met zo'n event is het voor Arboris belangrijk om het boek in ieder geval op tijd uit te brengen. 

 

Link naar reactie

Goed nieuws voor De Rode Ridder liefhebbbers!

Vanaf volgend jaar staan de eerste integrale edities van De Rode Ridder op het programma van Standaard Uitgeverij. De eerste drie integrale edities zullen het eerste half jaar verschijnen van 2019, in februari, april en in juni.
De boeken zijn ongeveer 240 pagina's dik zijn en zullen rond de € 35,00 gaan kosten. Meer details zodra die binnen komen.

rode-ridder.jpg

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Heel wat nieuwe titels van Standaard Uitgeverij gevonden:

 

Suske en Wiske:

347. Lambik Plastiek (maart 2019)

348. De Wrede Wensput (juni 2019)

 

Classics (april 2019):

21. Het Spaanse Spook
22. De Tartaarse Helm
23. De Koddige Kater
24. De Schone Slaper

 

Kronieken van Amoras:

4. Gardavu! (mei 2019)

 

De Rode Ridder:

261. Het Bloedkleed (februari 2019)

262. De Laatste Waarschuwing (april 2019)

 

F.C. de Kampioenen:

102: Bibi Carmen (maart 2019)

103: De Kampioentjes en de Kroonprins (juni 2019)

 

Vertongen & Co:

26. Formule H2O Bis (februari 2019)

27. Kapitein Mark (april 2019)

 

Bron: Amazon

 

En nog wat andere titels maar dan niet van Amazon, maar van Bol.com

 

Jommeke 293: Balletkoorts (Ballon Media) (februari 2019)

 

Nachtwacht 01: De Absorbant (Standaard Uitgeverij) (februari 2019)

======================================================

Zitten naar mijn mening wel albums tussen waar ik erg benieuwd naar ben🧐

Link naar reactie
12 uren geleden, esteban² zei:

 Enfin, ik wens de makers natuurlijk het beste. ;) Hopelijk heb ik ongelijk.

Gelet op de rij die stond aan te schuiven op de boekenbeurs een uur voor ze binnenkwamen denk ik dat je hoop uitkomt 😉

En zo is er voor de papa's ook nog iets aan, ik hou wel van die Stallaert-stijl.

Link naar reactie
12 uren geleden, esteban² zei:

image.thumb.png.48d43d560a466ec72ed3ac3fdc579a41.png

Wat wringt dit zeg.  Ik blijf erbij, die tekenstijl is de verkeerde keuze met oog op de doelgroep.  En dat logo is veel te kinderlijk in combinatie met de rest.  Als een tang op een varken.  Dit gaat tussen twee stoelen vallen.  Enfin, ik wens de makers natuurlijk het beste. ;) Hopelijk heb ik ongelijk.

Ik zag de cover een tijdje geleden al en op Yieha kan je al een preview lezen, ik kan er veel over zeggen/discussiëren/zeuren...maar ik wacht wel met oordelen tot de andere delen(?) Er zitten goede dingen in, maar ook slechte. 

Link naar reactie
On 11/16/2018 at 12:36 PM, DeRillendeRots said:

Ik zag de cover een tijdje geleden al en op Yieha kan je al een preview lezen, i

Op  Yieha? Tiens, het is nochtans een Standaard-strip.

 

On 11/16/2018 at 12:36 PM, DeRillendeRots said:

k kan er veel over zeggen/discussiëren/zeuren...maar ik wacht wel met oordelen tot de andere delen(?) Er zitten goede dingen in, maar ook slechte. 

Ik geef er geen reet om, maar het is leuk nieuws.

Link naar reactie
3 uren geleden, De Hollander zei:

In de aanbiedingsfolder van Silvester valt mij op dat de prijzen met 1 euro zijn verhoogd. Hc 17,95 en Sc 8.95 of was dat al zo?

 

Silvester werkt sowieso al jaren met verschillende prijzen voor verschillende series, maar het kan i.d.d. zo zijn dat een aantal, of alle, series duurder worden vanwege de btw-verhoging... Maar ja, een euro erbovenop omdat de prijs 2,83% omhoog gaat, is er wel wat over. Van €16,95 naar €17,95 is een stijging van 5,89% en van €7,95 naar €8,95 is maar liefst een stijging van 12,58%. Het zal vast niet alleen om de btw gaan...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
6 hours ago, Daan said:

 

Silvester werkt sowieso al jaren met verschillende prijzen voor verschillende series, maar het kan i.d.d. zo zijn dat een aantal, of alle, series duurder worden vanwege de btw-verhoging... Maar ja, een euro erbovenop omdat de prijs 2,83% omhoog gaat, is er wel wat over. Van €16,95 naar €17,95 is een stijging van 5,89% en van €7,95 naar €8,95 is maar liefst een stijging van 12,58%. Het zal vast niet alleen om de btw gaan...

De inflatie komt nu pas op kruissnelheid. Dus ja...ook al de rest in de samenleving gaat nog maar eens de hoogte in.
Tijd om je werkgever nog maar eens aan de mouw te trekken voor wat extra daalders. Haha...indien hij er nog wat overhoudt natuurlijk...anders wordt het kappen met strippies. Of een 2e job erbij nemen. :lol:

Link naar reactie
31 minuten geleden, darthfrysk zei:

Vers van de Facebook- pagina van Marini; Gipsy Omnibus.

Lijkt engelstalig.

77FC4F8E-9C12-4395-8132-17EAD3882364.thumb.jpeg.42acf225911135b4ff98b205874850f2.jpeg

Is ook engelstalig. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
28 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik had die gemist. Via amazon.fr kunnen bestellen. Bij archonia is hij momenteel geblokkeerd.

Via bookdepo staat hij €20 goedkoper + gratis verzending. Hij gaat alleen langer onderweg zijn. 

 

https://www.bookdepository.com/Gypsy-Omnibus-Thierry-Smolderen/9781683835370?ref=grid-view&qid=1542747231947&sr=1-1

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur terug, Metabaron zei:

 

Yieha is toch al vanaf de lancering een initiatief van Ballon Media én SU, Peter.

Eigenlijk is Yieha gewoon een nederlandstalig interface voor Izneo. Ballon en SU zijn daar gewoon uitgeverijen in.

 

Wat dadelijk ook meer vertrouwen geeft in het systeem als de Franse en Engelse markten er ook in zitten.

 

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Ambreville zei:

Eigenlijk is Yieha gewoon een nederlandstalig interface voor Izneo. Ballon en SU zijn daar gewoon uitgeverijen in.

 

Wat dadelijk ook meer vertrouwen geeft in het systeem als de Franse en Engelse markten er ook in zitten.

 

Om heel precies te zijn, maken zowel Ballon Media als Izneo deel uit van de groep Média Participations. Omwille van die mogelijkheid tot synergie is Yieha van in het begin opgezet op de technische infrastructuur van Izneo.

 

In de huidige versie is het hele platform uniform gemaakt en is Yieha inderdaad de Nederlandstalige interface geworden, maar dat is enkel de technische kant van de zaak. Yieha blijft een joint venture van BM en SU. Izneo is de technische partner.

Link naar reactie

Zojuist op de site van de SSZ de aankondigingen van Ballon Media voor het 1e kwartaal 2019 doorgenomen. 

Per saldo moet ik het dan hebben van Dargaud, Glenat en Lombard. De laatste jaren zijn deze uitgeverijen echt wel een heel stuk minder gaan uitgeven. Ook nu zitten er wel weer een paar interessante titels bij, maar niet bijzonder veel (althans voor mij). Ik ga dus budget over houden voor de andere uitgeverijen, dus kom maar op met die aankondigingen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...