Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...

Recommended Posts

Dan Cooper integraal 3. Met de blik van nu bekeken zijn de scenario's van de 3 Dan Cooper verhalen uit deze bundel simplistisch en voorspelbaar. Toch leuk om deze vintageverhalen opnieuw te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Thorgal 36: nog een jeugdjaren en dan stop ik ermee.

Dwergen 6: qua lappen tekst B&M naar de kroon steken, maar wél goed

Orks&Goblins 1: sterk begin van deze nieuwe Elfen spin-off

Rode Ridder 259&260: gewoon ontspannend, maar Legendre begint nu precies al aan writer’s block te lijden 😕

East of West 8: niet makkelijk, maar toch erg knappe apocalyps-reeks

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ramiro Integraal: heerlijke verhalen die de tand des tijds prima hebben doorstaan.

Maar "gevraag" en "pelfgrims" binnen 1 plaatje....

Mijn God, is er nou niemand die het allemaal even naleest voor het naar de drukker gaat.

20181229_204123.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sword Daughter 1-4 (Brian Wood/Mark Chater)

mix v Northlanders en de mangas Lone Wolf and Cub en Blade of the immortal. Een dorp wordt uitgemoord door de bende vd Forty Swords. 10 jaar later gaan een vader en de dochter die hij in de steek liet op zoek naar wraak. Het is intrigerend, maar speelt een beetje teveel met tijd en chronologie naar mijn zin. Knap tekenwerk van Chater. 

DF0C1557-6F3B-4BF0-9E04-6B7897512E4E.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sandman: Overture

Mijn grootste ‘probleem’ met de reeks Sandman is dat ik niet altijd fan ben van de tekeningen/inkleuring. Gelukkig lossen de heringekleurde versies al veel op voor mij. Wat JH Williams III echter presteert in Overture is fantastisch. Voor de eerste keer ben ik echt onder de indruk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎29‎/‎12‎/‎2018 om 20:45, Anthony zei:

Ramiro Integraal: heerlijke verhalen die de tand des tijds prima hebben doorstaan.

Mijn God, is er nou niemand die het allemaal even naleest voor het naar de drukker gaat.

20181229_204123.jpg

Heb dit weekeinde de integrale ook gelezen. Er zijn inderdaad nogal wat spelfouten. Meestal een misplaatste letter, maar soms ook een ontbrekend woord. Ik denk dat het de originele vertaling is met een nieuwe lettering. Bij het lezen vroeg ik mij af hoe het komt dat in strips zo veel dergelijke fouten voorkomen. In boeken is dat toch niet zo. Kan er bij strips geen spellingscorrector op losgelaten worden?

De verhalen zijn na meer dan 40 jaar best nog leesbaar. Een goed initiatief van DDB. Ik was wel teleurgesteld over het dossier. Dat zijn eigenlijk dezelfde kunsthistorische uitweidingen die in destijds in de strips verschenen zijn. In de strips staan zelfs meer dossiers in. Ik begrijp ook niet waarom verwezen wordt naar de verschijning in Femmes d'aujourd'hui. Ramiro verscheen ook in de Nederlandstalige tegenhanger Het Rijk Der Vrouw. Ik had ook een dossier verwacht over Ramiro zelf, zoals de uitstekende dossiers bij de integrales van Arboris of Sherpa. Niets daarvan in deze integrale. Dat mocht toch voor deze prijs. Ik kan mij niet voorstellen dat er niets over het ontstaan, de verhalen etc van Ramiro te vertellen valt. Het verhaal de Charlatan heeft een heel andere stijl dan de andere ? Getekend door een assistent ???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/12/2018 om 20:45, Anthony zei:

20181229_204123.jpg

Op 2/1/2019 om 17:04, Lefranc zei:

Heb dit weekeinde de integrale ook gelezen. Er zijn inderdaad nogal wat spelfouten. Meestal een misplaatste letter, maar soms ook een ontbrekend woord. Ik denk dat het de originele vertaling is met een nieuwe lettering. Bij het lezen vroeg ik mij af hoe het komt dat in strips zo veel dergelijke fouten voorkomen. In boeken is dat toch niet zo. Kan er bij strips geen spellingscorrector op losgelaten worden?

De verhalen zijn na meer dan 40 jaar best nog leesbaar. Een goed initiatief van DDB. Ik was wel teleurgesteld over het dossier. Dat zijn eigenlijk dezelfde kunsthistorische uitweidingen die in destijds in de strips verschenen zijn. In de strips staan zelfs meer dossiers in. Ik begrijp ook niet waarom verwezen wordt naar de verschijning in Femmes d'aujourd'hui. Ramiro verscheen ook in de Nederlandstalige tegenhanger Het Rijk Der Vrouw. Ik had ook een dossier verwacht over Ramiro zelf, zoals de uitstekende dossiers bij de integrales van Arboris of Sherpa. Niets daarvan in deze integrale. Dat mocht toch voor deze prijs. Ik kan mij niet voorstellen dat er niets over het ontstaan, de verhalen etc van Ramiro te vertellen valt. Het verhaal de Charlatan heeft een heel andere stijl dan de andere ? Getekend door een assistent ???

Bedankt om dit te posten. Ik was al een tijdje over een mogelijke aanschaf aan het twijfelen omdat het toch een stevige aankoop is en ik weinig vertrouwen heb in die uitgever. In de previewpagina’s die ik online vond, zaten geen fouten, maar blijkbaar zijn het er dan toch wel wat. Het leest ook behoorlijk stroef allemaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laatste blauwbloezen (Sallie). Ik kan de reacties hier alleen maar onderschrijven: flin-ter-dun verhaaltje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Topic nog eens bovenhalen.

Deze week een 10-tal Kiekeboe gelezen tussen nummers 10 en 50 ongeveer (De Taart, Anonieme Smulpapen, Black Out, Edelweissmotief, Kies Kiekeboe,...). Lichtjes geniaal vaak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bij mijn vader Jerome K Jerome Bloks ontleend vanaf deel 12. Ik was de serie een beetje uit het oog verloren en ga ze op het gemak eens herlezen en bijlezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Natasja Integrale 1: Genoten van de eerste twee verhalen (albums). Het verhaal Paniek In De Lucht valt tot nu toe tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Robert en Bertrand 64 Paniek in Saltshire: slechts 28 pagina’s en gewoon een stevig, vermakelijk verhaal. Ik begin dit soort reeksen steeds meer te missen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen