Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...

Recommended Posts

35 minuten geleden, Veto zei:

De Ridders van Heliopolis deel 4 : lang uitgekeken naar dit slotalbum. Ik ben en blijf grote fan van het tekenwerk van Jérémy na het lezen van dit vierde album. Ook de inkleuring is het vermelden waard. Expressieve gezichten, gedetailleerde decors, spelen met schaduw en licht, duizelingwekkende camerastandpunten... Jérémy blijft een grootmeester binnen het realistische genre. Voor Jodorowsky heb ik het nooit écht gehad. Ik maakte toch een uitzondering voor dit vierluik. Tot en met het derde deel kon ik de mix van historische personages (Napoleon, Lodewijk XI) en esoterisch-magisch gewauwel best wel smaken. Maar in dit vierde deel is het toch echt té veel van het goede. Ik verdenk er Jodorowsky van dat hij al schrijvend tot dit vierde album is gekomen. Er zit wel heel weinig samenhang tussen album 3 en 4. Plots komt de piste van Jack the Ripper erbij om uit te monden in van de pot gerukte sfeer van sciencefiction... Dit SF-sausje bovenop thema's als alchimie, esoterisme, androgynie en seksualiteit was er voor mij echt te veel aan. Tekenwerk : grote klasse, scenario : vooral voor Jodo-fans. En daar hoor ik vooralsnog niet bij.

485648.jpg

Jodorowski was ook niet in zijn gewone doen. Jeremy had één voorwaarde gesteld voor het maken. Dat alle vragen op het einde beantwoord zouden zijn, en hij zou de vragen die hij dacht dat beantwoord moesten worden afchecken met Jodo. Jodo heeft het uiteindelijk wel gedaan, maar het is zeker niet zijn normale doen. Vandaar de aliens die er met de horens bijgetrokken zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Watchmen

Vroeger las ik dit regelmatig, maar rond de periode vd film was ik de hype wat beu. 

Met de aankondiging v de nieuwe maxi serie rond Rorschach en de tv-serie die goeie kritieken kreeg, toch maar eens aan het herlezen en het blijft wel een klassieker. Zeer goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, mojo zei:

Watchmen

Vroeger las ik dit regelmatig, maar rond de periode vd film was ik de hype wat beu. 

Met de aankondiging v de nieuwe maxi serie rond Rorschach en de tv-serie die goeie kritieken kreeg, toch maar eens aan het herlezen en het blijft wel een klassieker. Zeer goed. 

Ja, bij mij ook een jaarlijks terugkerend ritueel, toch vraag ik mij steeds af wat de achterliggende gedachte over het verweven van

die piraten strip is?, het haalt toch het ritme uit het verhaal.

Het wordt hier min of meer gebruikt als mystificatie, maar EC heeft toch daadwerkelijk wat van deze typische "piracy comics" uitgebracht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Raven 1, goed begin, uitkijken naar een vervolg.

Orks & Goblins 6, een matig verhaal, met weer veel te veel gemijmer over het verleden van de hoofdpersonages. De reden waarom ik bij Dwergen ben afgehaakt. Dat gemijmer haalt de vaart er enkel maar uit en voegt (in mijn ogen) niets toe. 

Helaas nog niet toe gekomen aan de nieuwe serie De Drager. Ben benieuwd wat dat brengt, iemand deze al gelezen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben de Parker boeken van Darwyn Cooke aan het herlezen. De vorige keer is al een hele tijd geleden, want het enige wat ik me echt nog herinner is de sfeer die in die boeken hangt. De plot en de personages ontdek ik opnieuw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 18/7/2020 om 23:15, bouncer zei:

Ja, bij mij ook een jaarlijks terugkerend ritueel, toch vraag ik mij steeds af wat de achterliggende gedachte over het verweven van

die piraten strip is?, het haalt toch het ritme uit het verhaal.

Het wordt hier min of meer gebruikt als mystificatie, maar EC heeft toch daadwerkelijk wat van deze typische "piracy comics" uitgebracht.

Ik had het in het begin ook moeilijk met die piratenstrip, maar ondertussen zie ik de meerwaarde er wel van in. Het geeft een sfeer v onvermijdelijke doem mee aan het verhaal, vaak zijn de gebeurtenissen in de piratenstrip een reflectie/commentaar op wat zich op dat moment in het verhaal zelf afspeelt en de drenkeling die uiteindelijk zelf verdoemd is, is een allegorie op 1 vd personages. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

'Waar is Kiki gebleven?' een hommage album Baard en Kale. Zelden zo'n slecht boek gelezen. Het begin is aardig maar werd al maar slechter. Alsof de schrijver was begonnen maar zelf niet wist hoe te eindigen. Zit ook een gastrol in van Urbanus lijkt t wel 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Thorgal box 1 tot 36.

Ik had er meer van verwacht. Vooral van de tekeningen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...