Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Misschien ooit nog een integrale? :) 

Als kind had ik trouwens helemaal niet door dat dit van Jean-Pol was.  Pas een tijdje terug zag ik nog eens zo'n strip van dichtbij en bedacht ik dat de lijnen toch wel op Kramikske leken.  't Zijn de gezichtjes die het meteen verraden.  En toen pas ging mijn lichtje branden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 25/6/2018 om 00:19, esteban² zei:

Misschien ooit nog een integrale? :) 

Als kind had ik trouwens helemaal niet door dat dit van Jean-Pol was.  Pas een tijdje terug zag ik nog eens zo'n strip van dichtbij en bedacht ik dat de lijnen toch wel op Kramikske leken.  't Zijn de gezichtjes die het meteen verraden.  En toen pas ging mijn lichtje branden.

 

Toevallig moet volgende week mijn dossier over Kramikske integraal 3 naar de drukker. Daarin staat een hoofdstuk over Jean-Pols medewerking aan Studio 100 en die dateert nog van voor de firma een feit was. Hij heeft het bedrijf zien groeien en ontwikkelen vanop de eerste rij. Het was ook zijn idee om met de stripreeks te beginnen, hoewel Gert Verhulst er eerst geen brood in zag. Omgekeerd vond Jean-Pol de aankoop van het Melipark om daar Plopsaland van te maken een zeer gevaarlijke onderneming.

 

Dat de verhalen van Kramikske in die integrales in zwart-wit zijn afgedrukt, komt trouwens door het ontbreken van bruikbaar materiaal voor de kleurenfilms. Dat materiaal werd indertijd door uitgeverij Het Volk achter slot en grendel gehouden. Na de verkoop van Het Volk door de groep van Het Nieuwsblad bleek het ofwel verdwenen ofwel onherstelbaar beschadigd. Ook daar wordt over gecommuniceerd, want het gaat om een van de grootste ontgoochelingen in Jean-Pols carrière nadat hij op eigen houtje de rechten van Kramikske wist te verkopen aan een Duitse uitgeverij. Om het in de integrales toch in kleur te kunnen afdrukken zouden ofwel de gedrukte albums opnieuw moeten gescand worden (= kwaliteitsverlies) ofwel moest alles opnieuw ingekleurd worden (= onhaalbaar hogere kosten). Nu zijn de zwart-witoriginelen opnieuw ingescand en zijn die reproducties tenminste zo zuiver en kwaliteitsvol mogelijk.

Link naar reactie
Op 29/6/2018 om 17:05, Raytheman zei:

Vandaag gekocht; Thorgal Alinoë. genummerd en gesigneerd. Ik had deze ooit al eens maar verkocht in een vlaag van verstandsverbijstering. Weet nog dat ik toentertijd 80 guldens moest betalen..

Deze kon ik voor 30 euro meenemen. Blij mee 🙂

alinoe.jpg

Waarmee helaas de stelling wederom is bewezen dat je strips voor je plezier moet kopen en niet als belegging...

Maar uiteraard gefeliciteerd met deze mooie aankoop :cheerf2:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Stripweekbladen, heel veel..Ik heb mij de afgelopen maanden gestort op weekbladen, heb er uiteindelijk aan toe gegeven, vind ik heerlijk om door te bladeren, de geur van oud papier en wanneer ik tijd heb, te indexeren..weet het, ben een nerd ;)

 

Zo heb ik via marktplaats en catawiki de volledige Kuifje jaargangen van 1971 tot en met het einde 1993 weten te bemachtigen (behalve 1973) in zeer mooie staat en compleet. De eerdere jaargangen zullen een stuk lastiger / prijziger worden ben ik bang (dus indien je wat hebt liggen en  er van af wil, pm etje :) )

 

Daarnaast een stuk of 25 bundels robbedoes aangeschaft, maar dat vind ik minder (slecht afgesneden vaak, minder leesbaar) wanneer ik eerlijk ben. Heb liever de losse nummers, dus dat is voor een later moment (mocht iemand veul hebben liggen, ik heb ook hier interesse in)

Link naar reactie
12 uren geleden, esteban² zei:

Wat is het eigenlijk, Zwendel?  Een getekende weergave van de werkelijkheid?  Of een soort van persiflage?

Het zijn lange (3 blz) gags rond gebeurtenissen die werkelijk plaatsgevonden hebben. Eerder verschenen in Eppo.

 

Het is goed, maar het probleem met Trump is dat je moeilijk dingen kunt bedenken die onnozeler zijn dan de dingen die hij zelf doet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...