Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Op 9/11/2021 om 08:33, Waldorf zei:

Franka lees ik wel graag, maar het zijn ook niet meer dan dertien in een dozijn avonturenverhaaltjes met wat gratuit bloot en de laatste albums overdreven gepsychologiseer. De tekeningen vind ik mooi, maar er is een tijd geweest dat ze net iets minder druk waren, en dat was mooier. En als je denkt dat Gilles de Geus hier ook speelt moet je wat gaan bijlezen over de val van Antwerpen. Dat Kuypers een betere tekenaar zou zijn dan Hermann is voor jouw rekening, het is wat vroeg op de dag om al te gaan schelden. Kuypers heeft ocharme een dikke vijfentwintig albums bij elkaar gefriemeld, Hermann heeft een Oeuvre.

Kleine opmerking nog- Hermann heeft inderdaad een heel oeuvre bij elkaar getekend maar opvallend genoeg zit daar mijns inziens geen enkele absolute klassieker a la het niveau 'Chninkel' bij..

Kuijpers heeft trouwens ook een dergelijke klassieker niet.. maar dat terzijde

Link naar reactie
5 uren geleden, sanderg zei:

Kleine opmerking nog- Hermann heeft inderdaad een heel oeuvre bij elkaar getekend maar opvallend genoeg zit daar mijns inziens geen enkele absolute klassieker a la het niveau 'Chninkel' bij..

 

Misschien niet als los album. Maar hij heeft wél drie à vier klassieke, vernieuwende reeksen bijeengetekend/geschreven.

Link naar reactie
38 minuten geleden, TDPB zei:

 

Misschien niet als los album. Maar hij heeft wél drie à vier klassieke, vernieuwende reeksen bijeengetekend/geschreven.

Qau reeksen is de oorspronkelijke Schemerwoude serie (van 10 delen) inderdaad een meesterwerk (met, naar mijn mening, niet een specificiek deel dat er bovenuit steekt en/of afzonderlijk genomen een klassieker is).

Hij had het bij die eerste 10 delen moeten laten overigens... maar goed (wie ben ik 🙂 

Link naar reactie
18 minuten geleden, sanderg zei:

Qau reeksen is de oorspronkelijke Schemerwoude serie (van 10 delen) inderdaad een meesterwerk (met, naar mijn mening, niet een specificiek deel dat er bovenuit steekt en/of afzonderlijk genomen een klassieker is).

Hij had het bij die eerste 10 delen moeten laten overigens... maar goed (wie ben ik 🙂 

En niet vergeten: Comanche, Jeremiah, Bernard Price zijn ook reeksen die tot de betere behoren. En in de collectie getekend van Lombard zitten ook heel mooie one-shots.

Link naar reactie
59 minuten geleden, bammar zei:

En niet vergeten: Comanche, Jeremiah, Bernard Price zijn ook reeksen die tot de betere behoren. En in de collectie getekend van Lombard zitten ook heel mooie one-shots.

Comanche heb ik gelezen en persoonlijk was ik er niet heel erg van onder de indruk. Waarschijnlijk was het voor de tijd waarin het gemaakt werd een baanbrekende reeks maar vanuit huidig perspectief bezien kan ik die status niet zo goed volgen..

Zelfde geldt overigens voor Jeremiah waarbij ik nog opmerk dat die reeks na - pak m beet- deel 10 had moeten stoppen.. Het is inmiddels echt (veel te veel) van hetzelfde geworden..

Bernard Prince heb ik nooit gelezen - op de een of andere manier heeft het me nooit aangesproken. Het ziet er ook een beetje uit als een foute jaren 80 tv serie als ik daar afbeeldingen van zie (heeft Jeremiah trouwens ook wel een beetje last van)🙂 

Wat betreft de one shots- ik vond Manhattan Beach 1954 erg goed (vreemd genoeg wel met Yves H aan het roer- gaat hier naar mijn idee om zijn enige goede scenario 🙂 ) maar ik hoor daar verder nooit iemand over.. Van de overige one shots heb ik er best veel gelezen maar er is me - behalve bloedbruiloft- weinig van bijgebleven... (en bij die laatste kwam de impact vooral door het feit dat mijn favoriete scenarist Van Hamme mede aan het roer stond)..

 

Link naar reactie

Gekocht :De Blauwbloezen 2, Asterix en obelix en hoe obelix in de ketel viel, en ook een kuifje in afrika

 

Ik loop als een bezetene strips aan te schaffen sinds dat ik een aantal jaar geleden mijn inboedel moest verkleinen... Ik had 3 muren met boeken en een gedeelte strips opgeruimd wegens ruimtegebrek, maar nu kan het weer. Ik verzamel, storm , franka, Blauwbloezen, Garfield, kuifje en Asterix en een agent 212. Lekker bezig.... Met lezen en een domper voor de financiën.... Haha. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
3 uren geleden, Willem zei:

vanmiddag weer in Den Bosch bij Neat Stuff geweest.

Kon nog net naar binnen.

Niet dat er veel mensen waren maar wat is er verschrikkelijk veel uitgekomen.

Ben uiteraard weer geslaagd.

Dat hoort er toch een beetje bij, in de winkels waar ik kom is het ook kruip door, sluip door.... hahaha

Link naar reactie
41 minutes ago, cinco said:

 

Welke had die blauwe rug?

Nr 16.

Lijkt me zo op het eerste gezicht de enige eerste druk onder 20. Mogelijk hadden de eerste drukken dus een gekleurde rug (?). Overigens ben ik er me er hierdoor pas van bewust dat Urbanus pas sinds 1983 verschijnt...en onlangs verscheen nr 196 al. Wat een tempo!

Link naar reactie
8 uren geleden, lukoste zei:

Lijkt me zo op het eerste gezicht de enige eerste druk onder 20. Mogelijk hadden de eerste drukken dus een gekleurde rug (?)

Ik denk het wel. Heb de eerste 12 liggen in eerste druk. Maar ze liggen in een kist waar ik nu niet meteen in kan (er liggen te veel spullen op oeps). Maar iemand anders zal dit wel kunnen bevestigen ;)

Link naar reactie
Op 26/11/2021 om 09:23, lukoste zei:

Nr 16.

Lijkt me zo op het eerste gezicht de enige eerste druk onder 20. Mogelijk hadden de eerste drukken dus een gekleurde rug (?). Overigens ben ik er me er hierdoor pas van bewust dat Urbanus pas sinds 1983 verschijnt...en onlangs verscheen nr 196 al. Wat een tempo!

 

15. Het vlooiencircus, heeft een witte rug. De rest is gewoon grijs. Volgens mij probeerden ze gewoon iets anders bij 15 en 16.

Link naar reactie

Gisteren van stripweb ontvangen (overigens heel net verpakt weeral en heel wat extra's zoals Noir Burlesque Making Off, thorgal ex-libris en nog 2x ex-libris):

-B&M De Laatste Zwaardvis
-Kiekeboe - De Patiënt Zero
-Lincoln
-Orpheus en Eurydike
-Het Weeshuis
-Thorgal - Neokora

 

Gisterenavond in de standaard boekhandel (Leuven shopping by night - wat een platte editie was dit spijtig genoeg)

-B&M 1,2,3

-Thorgal 38

 

Straks nog ophalen in mijn ssz:

-Blacksad 7

-Noir Burlesque

Link naar reactie
6 uren geleden, Gilles zei:

 

15. Het vlooiencircus, heeft een witte rug. De rest is gewoon grijs. Volgens mij probeerden ze gewoon iets anders bij 15 en 16.

Ben aan het kijken maar het papschoolgenie en Op Uranus zijn zwart

Het papschoolgenie is  met rood/witte en blauwwitte pagina's en Urbanus op Uranus ook

dus toch nog een nadere kleur

Link naar reactie
27 minuten geleden, Willem zei:

Ben aan het kijken maar het papschoolgenie en Op Uranus zijn zwart

Het papschoolgenie is  met rood/witte en blauwwitte pagina's en Urbanus op Uranus ook

dus toch nog een nadere kleur

 

Dat klopt, maar de eerste drukken van die albums waren geniet en hadden dus niet echt een kleur specifiek voor de rug. (Het ging hem specifiek over de kleur van de rug). 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...