Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

8 uren geleden, cartoonesk zei:

 

 

 

@Willem @Ambreville

Sorry voor de late reactie! Ik was er even niet.

Et Franquin créa la gaffe gaat vooral om het interview (ongeveer 400 pagina's) maar toch met wat niet eerder uitgegeven illustraties.

Een goed boek met vooral tekeningen en schetsen en wat strips is Archief Franquin (uitgeverij Loempia, 1991). Ook met wat tekst (met fouten, er zat een papier bij met correcties van Franquin maar die ben ik allang kwijt).

Als het enkel om tekeningen en schetsen gaat zijn deze oblong boekjes van Marsu productions interessant :

Les monstres de Franquin (2 delen, monsters)

Les bestiaire de Franquin (2 delen, dieren)

Tronches à gogo (portretten)

Les doodles de Franquin (doedels)

Les signatures de Franquin (handtekeningen)

Deze kunnen prijzig zijn vanwege gelimiteerd en genummerd.

Een klassieker is Cauchemarrant met tekeningen en schetsen (vooral monsters) en een paar strips. In het Frans maar ik heb hem in het Duits (Alpträume).

Recenter is Bon Pour een mogelijkheid. Niet zo duur maar ook niet zoveel pagina's.

Dit antwoord is zonder veel research geschreven. Er zijn vast nog meer interessante boeken, zoals bv. een boekje met de getekende titels van Trombone illustré.

groetjes.

 

 

archief franquin.jpg

franquin monstres.jpg

franquin bestiaire.jpg

franquin cauchemarrant.jpg

franquin bon pour.jpg

franquin trombone.jpg

Heel erg bedankt voor de info.

Ik kan aan de slag zie ik wel.

 

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Willem zei:

Heel erg bedankt voor de info.

Ik kan aan de slag zie ik wel.

No problem. Je bent natuurlijk niet verplicht ze allemaal te kopen! Het is mijn persoonlijke "samenvatting" van wat interessant kan zijn als je vooral in de tekeningen van Franquin geïnteresseerd bent. Je kan bekijken wat jou zelf interessant lijkt en het zal er van af hangen wat je (nog) kunt vinden voor een normale prijs. Van de Marsu oblong boekjes heb ik er zelf twee (1 met monsters en 1 met dieren), gekocht op een stripbeurs maar niet goedkoop. Succes! :) 

 

Link naar reactie
Op 9/1/2023 om 10:33, cartoonesk zei:

Niet gekocht, niet cadeau gekregen, maar gewonnen bij de site van spirou.com! ❤️

 

kid.jpg

kid 2.jpg

 

Is de Kid Paddle wat goed? Bij de vorige vond ik het teveel recyclage van oudere moppen en was het originele erbij mij wat van. Ik heb in de nieuwe wel wat gebladerd maar twijfel nog.

Link naar reactie
34 minuten geleden, Lestat zei:

 

Is de Kid Paddle wat goed? Bij de vorige vond ik het teveel recyclage van oudere moppen en was het originele erbij mij wat van. Ik heb in de nieuwe wel wat gebladerd maar twijfel nog.

 

Ik vind het wel een amusante reeks.

Zoals vele one-pagers zijn het telkens variaties op dezelfde running gags.

 

- Kid Paddle die het monsterlijke van alles inziet...

 

1637593244_Screenshot2023-01-14at16-42-57Kid-Paddle-18-1.jpg(JPEG-afbeelding12091600pixels).thumb.png.c6284ef98a4055005237c2f61c42bc6b.png

 

- Zandconstructies die een lugubere twist kennen...

 

1572742199_Screenshot2023-01-14at16-41-19Kid-Paddle-18-7.jpg(JPEG-afbeelding12091600pixels).thumb.png.f700118ea43452e6d1ab73288597e1a2.png

 

- De dochter die haar vriend op het verkeerde moment aan de vader voorstelt...

 

932302360_Screenshot2023-01-14at16-42-28Kid-Paddle-18-4.jpg(JPEG-afbeelding12091600pixels).thumb.png.f3cf0421e9a72a325959a53036c7f89c.png

 

En ook weer:

 

- Game Over-grappen...

- Collages van afbeeldingen uit oude encyclopedieën...

- Kid die probeert binnen te geraken in een KNT-film...

- Problemen met de uitbater van de arcadehal en zijn hond...

 

afbeelding.png.a399060a5af4d54943f047615ad83da7.png

 

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Willem zei:

Dit weekend was de boekenbeurs van de Vincentiusstichting in de Brabant hallen in den Bosch.

Lekker rond neuzen tussen de boeken.

naast wat gewone boeken ook deze meegnomen

Jeugdsentiment.

Alle 13 delen lagen er en voor €2,00 p/st. kon ik ze niet laten liggen

1.jpg

2.jpg


Erg leuk reeksje! Het eerste drieluik is nog wat matig, maar daarna raakt Charlier op stoom met avontuurlijke scenarios. Dat verhaal hoog in de Andes vond ik het leukst.

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Op 14/1/2023 om 16:17, Lestat zei:

 

Is de Kid Paddle wat goed? Bij de vorige vond ik het teveel recyclage van oudere moppen en was het originele erbij mij wat van. Ik heb in de nieuwe wel wat gebladerd maar twijfel nog.

Ik vind het nog steeds een heel grappige strip! Het eerste wat ik lees in weekblad Spirou, samen met Le Petit Spirou. Tegenwoordig helpt Ian Dairin Midam bij de tekeningen. Dairin is bekend van de strip Katz in Spirou. Je ziet het wel bij de inkting.

 

katz.jpg

Link naar reactie
Op 15/1/2023 om 16:52, Willem zei:

Dit weekend was de boekenbeurs van de Vincentiusstichting in de Brabant hallen in den Bosch.

Lekker rond neuzen tussen de boeken.

naast wat gewone boeken ook deze meegnomen

Jeugdsentiment.

Alle 13 delen lagen er en voor €2,00 p/st. kon ik ze niet laten liggen

1.jpg

2.jpg

 

Kan ik begrijpen.

Link naar reactie

Een pakje uit de Poort:

 

Malaterre 1

Waar gebeurd

Het Venijn 1, 2 en 3 (omdat @cincodat warm aanbeveelt)

Sketchbook Guarnido (leek me leuk op de site, is wel een klein boekje als je het vast hebt)

En omdat het bij De Poort toffe peren zijn hebben ze er gratis nog Legende 2 bij gestoken. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Verschillende strips lagen aan halve prijis bij de AKO.

Ook onderstaande.

 

afbeelding.png.29472748f0cf3235bd49b15b31118ccb.png

 

Verder nog deze gekocht. Het verhaal en het tekenwerk van deze reeks staat natuurlijk als een huis, maar de integrale uitgave is nogal basic... geen dossier of zo.

Dus geen reden om te doubledippen als je de reeks al volledig in albumvorm bezit.

 

afbeelding.png.52fd81391a442a495028116a4d31d19c.png

Link naar reactie

Deze luxes van Asterix met de heringekleurde tekeningen in groot formaat, een ruim dossier en de reproductie van de originele tekeningen (alles samen 128 pagina's) zijn voor 49 euro/stuk toch wel de moeite waard.

Tenminste, zolang je geen completist bent, want slechts enkele albums hiervan zijn in het Nederlands verschenen.

(en in het Frans komen deze luxes ook slechts met mondjesmaat uit)

 

afbeelding.png.c58082e9c6b4464fc2983cd59b231366.png

Link naar reactie
4 hours ago, cinco said:

Deze luxes van Asterix met de heringekleurde tekeningen in groot formaat, een ruim dossier en de reproductie van de originele tekeningen (alles samen 128 pagina's) zijn voor 49 euro/stuk toch wel de moeite waard.

Tenminste, zolang je geen completist bent, want slechts enkele albums hiervan zijn in het Nederlands verschenen.

(en in het Frans komen deze luxes ook slechts met mondjesmaat uit)

 

afbeelding.png.c58082e9c6b4464fc2983cd59b231366.png

1 per jaar. Die hebben een vast schema.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...