Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

12 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Je kan boeken van L'association bestellen. Je kan je naam opgeven en je krijgt dan een gesigneerd exemplaar toegestuurd (kleine tekening + dedicace op jouw naam, behalve Guibert, die zet enkel zijn handtekening).

Het idee is goed, maar alleen franse boeken ........

 

Link naar reactie
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

Tof. Alleen die eerste zou ik niet weten wie de tekenaar is.

Betaalbaar? Want prijzen van dédicaces in albums die in bakken staan schrikken me meestal af (toch zeker in Brussel en als het gaat over Franstalige albums).

de eerste is Cromwell in anita bomba , vind ik heerlijk die strips , en was al lang op zoek naar iets van Cromwell ook, en ja die prijzen vielen mee , ik heb de prijs betaalt van wat nu de prijs is van een harde cover, dus echt een meevaller nog op da stripfestival .

Link naar reactie
56 minutes ago, Ambreville said:

Dédi Tip. Allesandro Barbucci en De la Torre komen zaterdag bij Forbidden Zone. het wordt pas een mini-festival als je weet dat om 5 uur, Hermann begint te signeren een paar honderd meter verder bij Skullbd.

Vergeet niet dat bij FZ dit dédis zijn waar met een luxe moeten kopen voor een dedi. Was ook recent zo bij Salomone. Mooie luxes dat wel, maar allemaal best prijzig dit terwijl Salomone maar 10€ was bij aankoop van een print in Breda.

Link naar reactie
16 uren geleden, belgiumdog zei:

Wat heeft de naam te maken met een mooie dedi ?? Dat speelt voor mij geen rol ,de tekening wel 

+heb ik het in mijn collectie ja of nee

 

Nu dus wel .

 

Mijn voorkeur heeft het toch wel degelijk dat het een Pour Marcel is. Natuurlijk koop ik ook wel eens dedies, omdat de tekenaar hier nooit komt of omdat hij niet meer onder ons is of dat het verkocht wordt voor de boekprijs met dedie erin ...:e002:, maar voor mezelf speciaal gemaakt is het leukst. Het is wel tof dat het in Nederlandse boeken is en voor een mooi prijsje, Miralles en Michetz zijn prima.....je hebt een mooie deal gedaan :e005: 

Link naar reactie

Idem. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een 'voor Rudy...' maar als dat niet kan, dan is dat geen ramp. Sommige tekenaars zijn nu eenmaal heel moeilijk te bereiken of zijn er gewoonweg niet meer. Ik kan me voorstellen dat als ik ooit er niet meer ga zijn, mijn kinderen die dédicaces van Will, Craenhals of Tibet  enz... beter kunnen verkopen en er een verzamelaar echt blij mee maken dan ze met het oud papier op straat te zetten.

Btw. van wie is de voorlaatste? Hij is van eind jaren negentig. Ik kan hem niet thuis brengen.

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Idem. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een 'voor Rudy...' maar als dat niet kan, dan is dat geen ramp. Sommige tekenaars zijn nu eenmaal heel moeilijk te bereiken of zijn er gewoonweg niet meer. Ik kan me voorstellen dat als ik ooit er niet meer ga zijn, mijn kinderen die dédicaces van Will, Craenhals of Tibet  enz... beter kunnen verkopen en er een verzamelaar echt blij mee maken dan ze met het oud papier op straat te zetten.

Btw. van wie is de voorlaatste? Hij is van eind jaren negentig. Ik kan hem niet thuis brengen.

Dat is een Recule ,en ja voor mij is het ook zo ze,ik heb dat liefst onder mijn naam ook,maar zo,n kans en voor zo,n prijs kon ik dat echt niet laten liggen hehe

Voor mij zijn die Cromwell en Miralles echt wel zeer moeilijke ,en die Michetz is ook wel knap gemaakt ,

Dus klopt wel dat het een buitenkans was daar,daardoor kon mijn dag daar echt niet meer stuk!!!

Het was ook wel een Frans handelaar ,dus hij wou die Nederlandstallige strips zo vlug mogelijk kwijt ook .

Link naar reactie

Die vind ik lastig ik heb inderdaad wel eens een album gekocht omdat ik zag dat de tekenaar schitterende Dedies maakt. en de reeks niet compleet.

maar over het algemeen is het voor mij toch vooral dat ik een album / reeks al moet hebben wil ik aansluiten.

Wel ben ik iets terughoudender voor sommige beurzen met inkopen zodat als er een album / beurs editie nodig is ik die niet al heb. 

Link naar reactie

Aangezien ik wegens omstandigheden niet bepaald de kans heb om beurzen of dergelijke af te schuimen, bezit ik er zelf nog geen enkele.  Maar -nu ik wel volop interesse krijg- denk ik niet dat ik zou jagen op dédi (vanwaar dit woord eigenlijk?) waarvan de strips mij niet echt aanspreken.  Maar een prachtige tekening blijft een prachtige tekening, sowieso iets bijzonders om in bezit te hebben.  Al is het maar om soms vast te nemen en eens te bewonderen.  Fijn gevoel, toch?  Zeg dus nooit 'nooit'.  Zo heb ik ook interesse in art-boeken van animatiefilms die ik op zich eigenlijk niet echt schitterend vond, maar waarbij ik wel naar de tekeningen van de artiesten kan blijven staren.

Mijn ultieme droom-dédi moet er vast ééntje van Steven Dupré zijn. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik ben stripliefhebber en later ben ik daarnaast ook dedicaces gaan verzamelen.

Ik koop de strips die ik leuk vind en het liefst komen daar later dan wel eens dedies in.

Maar op beurzen richt ik mij op dedicaces en koop ik ook gewoon boeken (die ik niet ken) als de tekenaar daar aanwezig is.

Zo ontdek je nieuwe reeksen, die je misschien vanaf dan gaat verzamelen, maar het komt ook vaak voor dat het bij dit ene boek blijft, omdat ik het niet best vind. Het komt ook voor dat ik eigenlijk al weet dat ik het boek niet best zal vinden, maar dan vind ik het wel leuk om een dedie van die tekenaar te hebben en dan koop ik die ook gewoon (bijv. Andreas in Gent).

 

   

 

 

Link naar reactie

Ik koop ook vaak boeken omdat er nu eenmaal op bijvoorbeeld een beurs een dedi in gemaakt kan worden. In het begin kocht ik dan vaak de reeks tot aan het gesigneerde album, zodat ik het gekochte album zou 'snappen', ik heb hierbij te vaak voor mij oninteressante reeksen in huis gehaald. Als ik het album nadat ik het heb gelezen heb, wat ik nu dus gewoon doe zonder voorkennis, niet goed of interessant genoeg vind, hou ik het gewoon bij dat ene gesigneerd boek. Zo heb ik er inmiddels honderden staan en die koester ik.

Link naar reactie

Normaal gezien koop ik geen boeken puur voor een dédi. Meestal heb ik al boeken van de tekenaar, of had ik die zowiezo al op m'n verlanglijst gezet.

Op een beurs ga ik soms wel 'ns overstag voor strips die ik nog niet ken als de tekenaar er zit. Soms valt dan dan mee en zet ik de reeks (als die er is) verder, soms niet.

Paar vbn.:

- Engel/Duvel (Andolfo): signeerde deel 1, maar dat was toch niet wat ik ervan verwachtte. Delen 2&3 dus niet meer gekocht. Aangezien dit geen echt vervolgverhaal is maakte dat ook niet veel uit

- Ayak&Por (Van der steen): stond op m'n lijst. Toen ik dédi liet maken in deel 1 heb ik dan toch ineens maar 2&3 aangeschaft (door de mooie dédi in deel 1). Dat was een risico, maar heb daar geen spijt van gehad. Ik ben ondertussen nogal fan van Van der steen en zijn S&W en Zon ook gekocht. Ik moet wel zeggen dat ik aanschaf van zijn strips uitstel tot een beurs zodat er ineens een dédi in kan, omdat ik toch weet dat hij regelmatig ergens signeert. Maar als hij niet meer zou signeren koop ik zijn strips zowiezo verder

- Dating for Geeks (Rubenis): dit had ik zeker niet aangeschaft in de stripwinkel. Op beurzen zag ik hem echter signeren en vond dat wel toffe dédi's. Deel 1 aangeschaft en vond dat best wel grappig. Ondertussen 2&3 ook aangeschaft (met dédi...)

- Nexus (Bournay): op een beurs zag ik die strip liggen en tekenaar signeerde. Strip  'ns doorbladerd en zei me wel iets, dus gekocht. Blijkt achteraf dat deel 2 nooit verschenen is en vermoedelijk er ook nooit meer komt, dus dat is wel sneu. Anders had ik de reeks wel verder gekocht.

 

Dus signeren kan wel degelijk leiden tot aankoop (en verdere aankoop) van de strips, zelfs als de dédi zelf op niks trekt (bv. mijn aankoop van Eclipse vol.1. Minste dédi in m'n collectie, maar fantastische strip. Geen moment getwijfeld om vol.2 aan te schaffen).  

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Voor het voorgaande. Ik durf wel eens aan te schuiven en een boek te kopen bij een tekenaar die ik kompleet niet ken maar als ik zie dat de dédicaces leuk zijn. Getuige daarvan Ayak + Por. Een boek die ik anders nooit gekocht zou hebben en dat toch wel meeviel. Langs de andere kant is er maar een beperkte shortlist van tekenaars waarvoor ik echt overdreven moeite zou doen om een dédicace vast te krijgen. Barbucci staat wel op dat lijstje. Mijn allereerste dédicace ooit, eeuwen geleden was Rosinski in Hasselt. Dat haalde wel de druk van de ketel voor het vervolg ;)

 

De buit van vandaag. Barbucci en Fourmille in Brussel : 

 

IMG_0047(1).thumb.jpg.7d551416ac9cb9853f41a59818a0783f.jpg

 

Begeleid door Delatorre

 

 

 

IMG_0046.jpg

 

 

 

Link naar reactie

Gelukt... soms zijn ervan die queestes die dan ineens tot een einde komen. Een van “guilty pleasures” is een dedi van alle 10 tekenaars van “ eerste keer” ( overigens slechtste vertaling van een titel ooit maar dat is een ander verhaal)

 

met Dave mcKean’s bijdrage is mij queeste beëindigd en kan ik gerust gaan slapen 😁

 

naast Dave ook dank asn 

 

Alfred

Capucine

jerome d’aviau

virginie Augustin

Vince

Rica

Olivier Vatine

Cyril Pedrosa

En Dominique Bertail 

 

AA332001-AFCC-4628-B24F-BCD6356059BC.jpeg

E501ADFE-AC2D-4C6A-B522-0A8770D24C77.jpeg

Link naar reactie

220 kilometer (even naar Bonn gereden), 10€ parking, 17€ comics, schets , handtekeningen, 10€ lunchen met Eric.  Helemaal tof!!!

Eric Basaldua is dit, voor de mensen die hem niet van gezicht kennen.

 

24129932_10214205594994633_1837297181917046551_n.thumb.jpg.69bf2096cc8b859f8975527f8619909d.jpg24232099_10214206192369567_2908891041649291258_n.thumb.jpg.2329fae7db714573c4c67bb32bf95f1b.jpg24232099_10214206192369567_2908891041649291258_n.thumb.jpg.2329fae7db714573c4c67bb32bf95f1b.jpg24231735_10214206191769552_2053970799412876451_n.thumb.jpg.50fc4539fad1a5a58ffeb01cceba54ea.jpg24174234_10214205594034609_7562509614318251841_n.thumb.jpg.168d2b9d6e45c79746ce3099486cbc2e.jpg

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, velden8 zei:

 

Boomvavavoom heeft een ingewikkelde hobby. :e007:

 

hahahahahaha
ZO IS DAT :D

En ja, ik zie graag plezier gedeeld worden. Ik vind het heerlijk om te zien wie nu weer wie heeft getekend en waar en waarom! Dus dat plezier geef ik ook graag terug!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...