Ga naar inhoud

Van welke populaire reeksen heb je nooit een album aangeschaft??


cinco

Recommended Posts

Ik kom dan op strips die vroeger in Robbedoes stonden zoals Natasja, Baard en Kale en de Vlaamse reeksen zoals Jommeke, Kiekeboe en FC de Kampioenen.

Van al de bovenstaande reeksen heb ik geen albums en ze ook nooit gekocht of zelfs gelezen...

Onbekend maakt onbemind zal hier ongetwijfeld de oorzaak van zijn.

 

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ook ik heb van FC De Kampioenen nog nooit een stripverhaal gekocht. Ik was net te oud toen de reeks van start ging.

Desondanks vind ik de reeks erg knap gemaakt - dat zeg ik oprecht: de tekeningen zijn gaaf en waarheidsgetrouw (best goed getekend), de reeks heeft een eigen smoel (los van de tv-reeks). Ik moet toch eens enkele verhalen gaan lezen. Misschien bevalt het wel.

Link naar reactie
2 minuten geleden, cinco zei:

Let wel, in de titel van de thread staat 'aangeschaft' en niet 'gekocht'.

Het verschil is miniem hoor

 

aanschaffen:

•kopen •zich aanschaffen: kopen.

het kopen om te gebruiken vb: ik heb een nieuwe computer aangeschaft Synoniem: aankopen

1) Aankoop 2) Aankopen 3) Aanmeten 4) Acquireren 5) Afnemen 6) Dekken 7) Door betaling in bezit krijgen 😎 Door betaling verwerven 9) Inkopen 10) Kopen 11) Overnemen 12) ...

Het verkrijgen van iets door middel van betaling met geld of iets wat daarmee gelijk staat. Categorie: Functionele activiteiten > verwerven.

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, TDPB zei:

Het verschil is miniem hoor

 

aanschaffen:

•kopen •zich aanschaffen: kopen.

het kopen om te gebruiken vb: ik heb een nieuwe computer aangeschaft Synoniem: aankopen

1) Aankoop 2) Aankopen 3) Aanmeten 4) Acquireren 5) Afnemen 6) Dekken 7) Door betaling in bezit krijgen 😎 Door betaling verwerven 9) Inkopen 10) Kopen 11) Overnemen 12) ...

Het verkrijgen van iets door middel van betaling met geld of iets wat daarmee gelijk staat. Categorie: Functionele activiteiten > verwerven.

 

 

Overnemen, verkrijgen, verwerven wordt er ook onder verstaan en dat zijn dus 3 manieren waar niet noodzakelijk betaling aan te pas komt.

Het was vooral belangrijk dat ook de strips die je vroeger als kind las en die door je ouders betaald werden, dat die meetelden als jouw strips in de context van de titelvraag. En mensen die omwille van contacten of omdat ze werken in de stripwereld bepaalde strips verkrijgen zonder te betalen maar er sowieso effectief voor kiezen om deze strips te bezitten.

 

Link naar reactie

- Niets van superhelden behalve Marini's Batman

- Geen albums van Nero behalve hommage door Kim

- Geen strips van Michel Vaillant

- Geen  FC De Kampioenen noch Vertongen en Co

- Geen Mini Mensjes

- Niets van Andreas 

- Niets van de reeks Vasco

- Niets van Tanguy en Laverdure

- Geen enkele Jeremiah 

- Geen albums van Jessica Blandy

- Geen Elfquest-verhalen

- Geen Jerom, J-Rom... 

- Ook nooit iets van Corto Maltese gekocht 

- Idem voor Canardo

 

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik ben nooit een fan geweest van het western genre, maar dit jaar heb ik strips zoals Undertaker en Tot De Laatste aangeschaft en nu is mijn nieuwsgierigheid toch wel geprikkeld geraakt naar wat er nog allemaal van dat niveau is in het genre.

 

Maar strips zoals Buck Danny of Michel Vaillant zal ik zo goed als zeker nooit aanschaffen.

 

Ik heb ook nooit iets van Roodbaard gelezen, maar de ganse hype hier rond die nieuwe Roodbaard maakt me dan ook weer nieuwsgierig.

 

Afgeleiden van Vlaamse tv-reeksen die ik niet bekijk, die ga ik natuurlijk ook niet in stripvorm kopen.

Al moet ik toegeven dat ik wel die eerste K3 heb omwille van Stallaert's tekeningen.

 

K3binnenwerk212.jpg

Link naar reactie

Buck Danny, Tanguy en Laverdure, Michel Vaillant, IRS, Largo Winch, Undertaker wegens te saai.

 

Blacksad, FC De Kampioenen, Vasco, Jessica Blandy, Rubine, Rattekopje, Jojo, Dommel, Jerom K. Blocks omdat je nu eenmaal niet alles kan kopen (en de bib had ze).

 

Kleine Robbe, César, Axel Moonshine, Capricornus, Mr. Kweenia en Geniale Olivier omdat ik wacht op een mooie integrale.

 

En dan zullen er nog wel zijn waar ik nu niet opkom.

Link naar reactie
Op 18/9/2020 om 16:27, Aleksandr zei:

oei, gepikt in de wachtzaal bij de huisarts?   :D

Ik ga ervan uit dat dit ironisch bedoeld is, maar het zou wel eens kunnen dat sommigen hier niet weten wie TDPB is. 

 

Wat mij betreft: ik heb een kast vol strips, maar daar staan niet tussen:

 

- superhelden

- BV-strips, TV-strips en aanverwanten (incl 'Urbanus' en 'Kampioenen' )

- auto- en vliegtuigstrips a la Vaillant, Danny etc (al heb ik lang geleden wel eens een 'Brokkenmakers' gekocht)

- Jommeke, Amoras, Bessy, Rode Ridder

- Thorgal, Jeremiah, Lanfeust, Lucky Luke, Blauwbloezen, Alex, Jerome K Bloks... De lijst van wat ik wel heb is veel korter. 

- geen enkele graphic novel tenzij enkele die ik gekregen heb

- Rooie Oortjes of Roze Bottel, maar verder wel het meeste van Dany

- Eigenlijk bijna niks recents, op enkele uitzonderingen na (zoals werk van Dupré, Stallaert, Verhaegen, Rouffa en TDPB)

 

Van sommige van de ontbrekende reeksen ga ik nog wel eens een paar albums selecteren ooit. 

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

eerste keer dat ik iemand deze mening zie hebben- wat vindt u wel n mooie tekenstijl?

Mij kon het ook maar matig bekoren. Heb mijn Thorgalbox recent verkocht. Ik vind de (hoofd)personnages in Thorgal zeer inconsistent getekend. Slechts mijn opinie uiteraard, en ik ben me er zeer goed van bewust dat velen Rosinski fenomenaal vinden.

Geef mij maar Corentin Rouge, Bonnet, Homs,...

Ieder diertje zijn pleziertje.

Link naar reactie
19 uren geleden, lukoste zei:

Onbekend is onbemind. In ieders kast zou alles van Charlier moeten staan.

Als studiemateriaal dan toch om te leren hoe je slim verhaalideeën kunt recyclen. Maar je maakt een grapje neem ik aan? 

 

Blueberry vanaf Het ijzeren paard tot Angel Face lijkt me precies genoeg Charlier. 

 

Misschien moet er in het bos van draadjes ook maar weer eens een Charlier-draadje komen. Wat is er nog leesbaar van zijn enorme output, wat heeft de tand des tijds niet doorstaan?

Link naar reactie
16 minuten geleden, cartoonesk zei:

Blijkt dat ik toch veel reeksen een kans heb gegeven, al was het maar met 1 album (gekocht of gekregen).

+1 Er zijn erg veel reeksen waarvan ik een of enkele deel/delen liggen heb, maar die eigenlijk de moeite niet zijn om helemaal te hebben: Robin Hoed, Dommel, Michel Vaillant, Roodbaard, Rik Ringers, Chick Bill ... 

Edit: vooral van spul uit het weekblad Kuifje heb ik vaker één enkel album om eens te proeven. Het weekblad Robbedoes kreeg ik wekelijks in de bus, en daaruit kocht ik enkel albums die ik goed vond.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...