Ga naar inhoud

Vat de meest repetitieve verhaallijn van een reeks samen in één zin.


cinco

Recommended Posts

Jommeke: een hoop kinderen gaan op zoek naar een schat om die achteraf doodleuk weg te schenken aan een weeshuis.

Largo Winch: man aan het hoofd van een groep bedrijven wordt belazerd door één van zijn eigen directeurs.

Biebel: wannabe stripheld wil avontuur beleven, maar wordt hiervan belet door zijn eigen tekenaar.

De Familie Doorzon: iedereen binnen het gezin komt aan zijn seksuele trekken behalve de vader des huizes.

De Smurfen: misbegrepen man wil blauw ongedierte bestrijden in lokaal bos.

De Blauwbloezen: officiers duiden steeds dezelfde twee ongeschikte soldaten aan om een klus te klaren die eigenlijk hun militair petje te boven gaat.

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Vittorio zei:

Roodbaard: piraat bespreekt spannende avonturen met zoon. Zoon bespreekt spannende avonturen met derden

 

4w5o8oidSeB40R2YgU5LLe-pCPIQejj--smdGbhK

 

 

 

*aha-erlebnis*

 

Ik heb me altijd afgevraagd wie dat kereltje was bij de Asterix-piraten die daar éénmalig op het schip aanwezig was.

Hij leek me te specifiek getekend om geen verwijzing naar iemand te zijn.

 

afbeelding.png.fd45f79f274aeacd4b523becb38715ae.png

 

Die parodie van Roodbaard in Asterix gaat veel dieper dan ik ooit gedacht had.

Wist ik veel, ik had nooit Roodbaards gelezen.

 

Link naar reactie
3 hours ago, sanderg said:

Jeremiah: twee kerels komen in aan in een gehucht waar ze het aan de stok krijgen met de lokale 'chef', er wordt wat in de rondte geneukt waarna er een grote shoot-out volgt waarbij de twee kerels altijd winnen..

Hier was ik ook over aan het nadenken, nagel op de kop! 😂

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Suske en Wiske: De groep reist met de teletijdmachine naar het jaar X omdat één van hen een identiteitscrisis doormaakt, en het eindigt op een (meestal groen getinte) zedenles.

XIII: De identiteit die onze held dacht te hebben blijkt tóch weer niet te kloppen.

De Rode Ridder: Een dame met een D-cup heeft de hulp van Johan nodig tegen een dienaar van Bahaal (of als variant: ze is zélf een dienares van Bahaal)

FC De Kampioenen: Er is een misverstand...

Baard en Kale: Nemen het op tegen Stomp, die op het laatste nippertje weet te ontkomen.

Robert en Bertrand: Sluiten tijdelijk een wapenstilstand met Nummer 17 zo lang ze aan een welbepaalde zaak werken, meestal in opdracht van mijnheer of mevrouw Mangin.

 

Link naar reactie

Blake&Mortimer: professor met pijp en commandant van het Britse leger denken tevergeefs dat ze finaal afgerekend hebben met publieke vijand nr.1
 

Lanfeust: man met ongekende magische krachten moddert maar wat aan

 

Leo-universum: mislukte planeetkolonisatoren die switchen van partner als van onderbroek

 

 

 

 

 

 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 20/9/2020 om 16:40, cinco zei:

Jommeke: een hoop kinderen gaan op zoek naar een schat om die achteraf doodleuk weg te schenken aan een weeshuis.

Largo Winch: man aan het hoofd van een groep bedrijven wordt belazerd door één van zijn eigen directeurs.

Biebel: wannabe stripheld wil avontuur beleven, maar wordt hiervan belet door zijn eigen tekenaar.

De Familie Doorzon: iedereen binnen het gezin komt aan zijn seksuele trekken behalve de vader des huizes.

De Smurfen: misbegrepen man wil blauw ongedierte bestrijden in lokaal bos.

De Blauwbloezen: officiers duiden steeds dezelfde twee ongeschikte soldaten aan om een klus te klaren die eigenlijk hun militair petje te boven gaat.

 

 

 

 

 

Dat kan korter...

 

Jommeke: Kinderen zuigen.

Largo Winch: Kapitalisme zuigt.

Biebel: Tekenaar zuigt.

De Familie Doorzon: Seks zuigt.

De Smurfen: Gargamel zuigt

De Blauwbloezen: Oorlog zuigt.

 

Link naar reactie
  • 4 months later...

Om dat te staven enkele voorbeelden:

 

Karikaturisate en persoonlijkheid van bijpersonages in de eerste Lanfeust-cyclus vertonen regelmatig overeenkomsten met memorabele gastpersonages in Asterix.

 

PHI_0001.thumb.JPG.a64a6c56fa09746091516ffa239a2f89.JPG

 

Hebus tegen een groep soldaten heeft hetzelfde effect als Obelix tegen de legionnairs, maar met wat extra bloedvergieten. Zelfs de bibberende soldaten in de Lanfeustreeks maken gelijkaardige komische opmerkingen zoals de legionnairs in Asterix. ("Kunnen we nu meteen ontslag indienen, sergeant?")

 

PHI_0002.thumb.JPG.2292557fdefedc4c86fca43b194d5b99.JPG

 

afbeelding.thumb.png.07111b9369e1b4b3cdf3e006016f7299.png

 

 

Link naar reactie
  • 5 months later...

Batman: vleermuisfetishist mishandelt mensen met mentale problemen

Robbedoes-spinoffs en hommages: auteurs zijn geobsedeerd door de periode voor, tijdens en na WOII

X-Men: verstoten bevolkingsgroep maakt het zichzelf nog moeilijker door interne tweedracht

Garfield: antropomorfe kat is chagrijnig op alles en iedereen

Heinz: antropomorfe kat is chagrijnig op alles en iedereen, maar ditmaal is het grappig

Link naar reactie
16 minutes ago, SPeeDy said:


Jeremiah: Jeremiah en Kurdy komen ergens voorbij en trekken aan het einde weer verder

De Rode Ridder bij Biddeloo : De Rode Ridder komt ergens voorbij. De lokale heer is de slechterik. Aan het einde trekt hij weer verder.

 

De Rode Ridder bij Legendre/Bone : Johan staat er voor spek en bonen bij. Allis gedraagt zich als een klein kind. Merlijn probeert te doen alsof hij voor het scenario van belang is. En Malfrat komt op mysterieuze wijze terug tot leven om een zinloze dood te sterven. En Oh ja, Lancelot heeft het geheim van Peroxide ontdekt.

 

image.thumb.png.30e9c450398f7ccba940776f11817418.png

 

 

 

Link naar reactie
Op 20/9/2020 om 16:40, cinco zei:

De Blauwbloezen: officiers duiden steeds dezelfde twee ongeschikte soldaten aan om een klus te klaren die eigenlijk hun militair petje te boven gaat.

 

 

En sinds een hele tijd: Hierbij komen ze Kakkerlak tegen.

Of die indruk had ik toch bij de laatste albums die ik gelezen heb.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...