Ga naar inhoud

Hoe heeft 2020 jouw stripkoopgedrag beïnvloed?


cinco

Recommended Posts

Ik heb dit jaar veel meer strips gekocht dan gewoonlijk.

En dat komt omdat verschillende van mijn andere interesses plat lagen.

Bioscopen met beperkt filmaanbod niet of deels toegankelijk, daardoor ook minder releases op dvd & blu-ray.

De videogame-industrie die ook wat zit te sputteren.

Beperkte bewegingsvrijheid. Dus dan eindig je al wat sneller met een strip op een stoel of een zetel.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het heeft bij mij toch wel invloed gehad. Ik probeerde mijn aankopen van boeken en strips wat te beperken, en dat werd geholpen doordat een plaatselijke stripbeurs wegviel. Anders had ik waarschijnlijk toch een tiental strips meer gekocht.

 

Oh wow, jij hebt door de situatie minder strips gekocht en ik heb er meer gekocht.

Of hoe dezelfde omstandigheden totaal tegengestelde effecten kunnen hebben op mensen.

Link naar reactie

De huidige maatschappelijke situatie heeft mijn koopgedrag weinig beïnvloed. Mijn persoonlijke situatie heeft daar meer in de pap te brokken gehad. In 2019 heb ik, naast heel wat andere persoonlijke veranderingen, een huis gekocht met m'n vriendin. Mijn zolder gaat ergens in 2021 afgewerkt worden, waardoor ik eindelijk een plek zal hebben voor m'n verzameling. Alles staat momenteel gestockeerd in een extra kamer. 

 

Een groot deel van m'n budget ging wel naar comics en strips. Door gebrek aan tijd heb ik daar nog niet zoveel van gelezen. Op de koop toe is er weinig orde in m'n opslagruimte, dus kom ik er ook niet aan toe om daar veel verandering in te brengen. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Aleksandr zei:

net veeeel meeeer gekocht als de laatste jaren - wel meestal tweedehands op een onlineforum - heb nu een reuze lees- en sorteerachterstand en kan vermoedelijk nog wel voort tot de lockdown in augustus 2021.

 

Enkele reeksen die eruit springen, waarvan je veel albums hebt aangeschaft?

Link naar reactie
7 minuten geleden, lordofindifference zei:

maar ook een bewuste keuze om minder te kopen ( een gebrek aan plaatsruimte dient zich aan... :( )

 

 

Plaats is soms een belangrijker factor dan geld bij deze hobby.

Alvast de reden waarom ik bijna altijd voor SC ipv HC ben gegaan.

En als er iemand anders bij je woont, kan je moeilijk verwachten dat je de strips de kasten laat domineren.

Sinds juli wonen we opnieuw groter. Dus meer ruimte voor strips.

Maar voor hoelang? Ik ben al eens van groter naar kleiner gegaan (appartement) en toen is er van bepaalde strips afscheid genomen.

 

Link naar reactie

In de zomer hield ik door een ander uitgavepatroon en doordat er veel strips werden uitgesteld budget over, toen heb ik wat boeken aangeschaft die ik normaliter met pijn in mijn hart in de winkel had laten liggen. Daar heb ik nu een beetje spijt van: ik heb nu nauwelijks genoeg te besteden om alle uitgestelde én geplande boeken in huis te halen.

Link naar reactie
Op 25/12/2020 om 19:54, Gilles zei:

De huidige maatschappelijke situatie heeft mijn koopgedrag weinig beïnvloed. Mijn persoonlijke situatie heeft daar meer in de pap te brokken gehad. In 2019 heb ik, naast heel wat andere persoonlijke veranderingen, een huis gekocht met m'n vriendin. Mijn zolder gaat ergens in 2021 afgewerkt worden, waardoor ik eindelijk een plek zal hebben voor m'n verzameling. Alles staat momenteel gestockeerd in een extra kamer. 

 

Een groot deel van m'n budget ging wel naar comics en strips. Door gebrek aan tijd heb ik daar nog niet zoveel van gelezen. Op de koop toe is er weinig orde in m'n opslagruimte, dus kom ik er ook niet aan toe om daar veel verandering in te brengen. 

 

Nu ik er langer bij heb stilgestaan moet ik mezelf min of meer tegenspreken. 2020 heeft mijn koopgedrag wel sterk beïnvloed op gebied van preorderen. Omdat het steeds moeilijker werd om Amerikaanse omnibussen aan te schaffen gedurende dit jaar heb ik er veel meer in preorder staan dan voorheen (om niet te zeggen dat ik het voor dit jaar eigenlijk niet deed). Sommige boeken hebben het Europese grondgebied amper of niet bereikt, er gaan heel wat uitgaves veel sneller out of print. Bijgevolg...

Link naar reactie

Zelfde hoeveelheid, maar het allemaal wat bij elkaar laten komen en de SSZ paar keer minder bezocht.

Wel veel minder gelezen voor het 2e jaar op rij, maar daar zat de ziekte van de zoon voor veel tussen. Nu dat allemaal achter de rug lijkt, geraak ik niet terug in lees-modus.

Ongeveer 100 strips leesachterstand. Is me nog nooit eerder overkomen.

Link naar reactie
7 uren geleden, Gilles zei:

Omdat het steeds moeilijker werd om Amerikaanse omnibussen aan te schaffen gedurende dit jaar heb ik er veel meer in preorder staan dan voorheen (om niet te zeggen dat ik het voor dit jaar eigenlijk niet deed). Sommige boeken hebben het Europese grondgebied amper of niet bereikt, er gaan heel wat uitgaves veel sneller out of print. Bijgevolg...

Hoezo? Koop je veel DC Comics??

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...