Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Op 10/10/2019 om 20:35, Retardi zei:

Ja he. Dat vind ik wel jammer. 

 

Maar ik kon ook een grijns niet onderdrukken toen ik de stroken zag. Dat album word een hit. 

Dat plaatje voelt ook een beetje als een best-of.  De locatie op zich, het typische (ongepaste) gedrag van Lambik, de rake schoen van je-weet-wel-wie, Suske en Wiske met dergelijke reactie als page-turner.  Nog iets? :)  Het maakt mij vooral blij omdat ik in slechts 6 prentjes méér karakter zie dan in een volledig recent album en ik voor 't eerst sinds lange tijd weer onze échte helden meen te zien. 

Dat is overigens geen kritiek op het huidige team, die doen prima wat zij doen.  Maar dat er een groot verschil is, dat maakt een strook als dit wel duidelijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

 Het maakt mij vooral blij omdat ik in slechts 6 prentjes méér karakter zie dan in een volledig recent album en ik voor 't eerst sinds lange tijd weer onze échte helden meen te zien.

Beetje overdreven natuurlijk.

Alhoewel je je wel afvraagt hoe er vanuit de studio/uitgeverij gereageerd zal worden moest blijken dat dit (en het andere) back to basic album een groter succes zou zijn dan de reguliere reeks.

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

Dat plaatje voelt ook een beetje als een best-of.  De locatie op zich, het typische (ongepaste) gedrag van Lambik, de rake schoen van je-weet-wel-wie, Suske en Wiske met dergelijke reactie als page-turner.  Nog iets? :)  Het maakt mij vooral blij omdat ik in slechts 6 prentjes méér karakter zie dan in een volledig recent album en ik voor 't eerst sinds lange tijd weer onze échte helden meen te zien. 

Het effect van een goede reunie. Het idee dat je oude vrienden terugziet en dat ze nog net zo leuk zijn als toen. 

 

Het meest recente album wat ik heb gelezen is dat Jeroen Bosch album. Toen schrok ik wel even van het niveau. De makers doen hun best maar het is een beetje een invuloefening. Ik weet dat ik de doelgroep niet ben, maar dat wil niet zeggen dat ik de kleine menschen van nu geen goede Suske en Wiske gun. 

Link naar reactie
Op 9/10/2019 om 12:21, Tom B zei:

Strook uit het komende Geerts-album:

 

afbeelding.thumb.png.0480004c1990a33c64ec967a65b8f13e.png

 

Met minstens drie S&W-cliché's (en dat bedoel ik niet noodzakelijk negatief).

vintage Geerts... ben wel benieuwd naar het eindresultaat. hopelijk hetzelfde niveau als de "Parel in de lotusbloem", wat toen ook een éénmalig project was en waar hij héél veel tijd heeft ingestoken. Eigenlijk wel knap na zoveel jaar dat het er nog altijd krak hetzelfde uitziet. De hemdjes die dat klein zigzagstreepje hebben bvb

Link naar reactie

Het feestlogo dat in 2020 zal pronken op de albums ...

https://www.standaarduitgeverij.be/feestjaar-suske-wiske/

image.thumb.png.e2ad7587d77fd9af1fd9a64cf6b5196d.png

 

@cinco Ik zit (op enkele albums na) een beetje achter met de titels van het huidige team, maar ik denk dat mijn favoriet toch wel De Dartele Draak is.  Wat ik overigens niet het beste album vond, dat is met grote voorsprong: De Rillende Rots.  At least, imo. ;)  Suske De Rat mag ook genoemd worden.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, Waakwater zei:

Vraag aan honderd kinderen: zijn suske en wiske broer en zus, ja of nee. Wat zou het antwoord zijn?


Maar tussen Suske en Wiske bestaat toch eveneens zo'n spanning waarbij Wiske bijvoorbeeld stikjaloers is wanneer er een ander meisje naar hem kijkt?  Suske is van haar!  Toch ook niet gezond? :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, esteban² zei:


Maar tussen Suske en Wiske bestaat toch eveneens zo'n spanning waarbij Wiske bijvoorbeeld stikjaloers is wanneer er een ander meisje naar hem kijkt?  Suske is van haar!  Toch ook niet gezond? :) 

Inderdaad, je zou na meer dan 70 jaar dat ze samen zijn toch wel verwachten dat ze een beetje op elkaar uitgekeken zijn.😂

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
14 uren geleden, Waakwater zei:

Eikes, zijn broer en zus daar nu een koppel? Hoe fout kan je zijn?

Je moet dringend "het eiland Amoras" eens herlezen. Suske is een geadopteerd weeskind van Amoras, en waar de ouders van Wiske gebleven zijn zal een mysterie blijven. De enigen die schijnbaar familie zijn, zijn Wiske en Sidonie.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Tanuki zei:

Je moet dringend "het eiland Amoras" eens herlezen. Suske is een geadopteerd weeskind van Amoras, en waar de ouders van Wiske gebleven zijn zal een mysterie blijven. De enigen die schijnbaar familie zijn, zijn Wiske en Sidonie.

Het eiland Amoras kwam vlak na de oorlog. Kinderen zonder één of meerdere ouders die bij familie woonden waren toen zo geen uitzondering. 

Ik denk ook met een simpele broer-zus relatie dat Suske en Wiske nooit zo ver geraakt waren.  Denk maar aan al die jaloerse kuren van Wiske.

 

 

 

Link naar reactie

 

20 uren geleden, Waakwater zei:

Ondertussen is ook in de wet opgenomen dat stiefkinderen, dus kinderen die geen bloedband hebben maar wel in één huis wonen, geen seksuele relatie met elkaar mogen hebben.

 

De wet is het minste van hun problemen.

Het is het testament van Vandersteen dat Suske en Wiske zal weerhouden om hun diepste verlangens beantwoord te zien.

Link naar reactie
9 uren geleden, cinco zei:

De wet is het minste van hun problemen.

Het is het testament van Vandersteen dat Suske en Wiske zal weerhouden om hun diepste verlangens beantwoord te zien.

Ach, wat ze allemaal tijdens hun privéleven doen, daar hebben we het raden naar.  We zien alleen maar de "film" waarin ze acteren.  :e012:

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
Op 23/10/2019 om 13:59, Waakwater zei:

Ondertussen is ook in de wet opgenomen dat stiefkinderen, dus kinderen die geen bloedband hebben maar wel in één huis wonen, geen seksuele relatie met elkaar mogen hebben. Wel'n beetje mee zijn met je tijd hé. 

Incest is niet strafbaar in Belgie. Als familieleden van welke aard dan ook met elkaar in bed willen duiken, doen ze maar (mits er, zoals bij alle andere seksuele relaties, geen minderjarigen of gezagsposities aan te pas komen. Dus zolang S&W onder de 16 zijn moeten ze oppassen- alhoewel, nu Suske al wat grijs in de slapen begint te worden...). Er is misschien wel een relatief huwelijksverbod tussen stiefbroer en -zus, maar dan moeten ze maar een uitzondering aanvragen. De kans is klein dat die niet gegeven zal worden.

Link naar reactie
Op 24/10/2019 om 10:16, cinco zei:

 

De wet is het minste van hun problemen.

Het is het testament van Vandersteen dat Suske en Wiske zal weerhouden om hun diepste verlangens beantwoord te zien.

Hoewel ze af en toe wel eens rond durven schrijven, zoals in De Ongelooflijke Thomas.

Link naar reactie

De kwakkelende kwakzalver al gelezen?  Het kon mij niet bekoren.  

 

"Voor dit derde hommagealbum aan Suske en Wiske plaatsen Krings en Zidrou de humor weer helemaal centraal in de door Willy Vandersteen geschapen wereld van Suske en Wiske. Met als resultaat een hilarisch eerbetoon aan de man die door Hergé ‘de Bruegel van het beeldverhaal’ werd genoemd."

 

Humor? Hilarisch? Ik heb geen enkele keer kunnen lachen.   

 

image.thumb.png.49b4fec83f2650b83bda1ee2d0d4ba4f.png 

 

Persoonlijk vond ik het een slap verhaal, en ook het tekenwerk vond ik niet geweldig.  Een verhaal voor kleine kinderen. 

 

image.png.4f6460edbc2365fcef6d6b60c5fc7d0d.png

 

 

 

Lees de eerste 15 pagina's maar, dan krijg je een beeld.  

 

https://stripspeciaalzaak.be/beelden/Previews/Standaard-Uitgeverij/SW-Kwakkelende-Kwakzalver.pdf

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...