Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Dit heb ik ergens gemist, maar goed nieuws wat mij betreft

 

In productie bij Arboris:

Konvooi 15 (SC, release gepland voor april)

 

image.thumb.png.6e3ce3ce71ff5f748697dcfb62539052.png

 

In voorbereiding:

Konvooi - De jeugdjaren van Navis 5 (SC en HC, release gepland voor mei

 

image.thumb.png.861207b66b7630d2bfaa207966536d4d.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
42 minuten geleden, mojo zei:

Dit heb ik ergens gemist, maar goed nieuws wat mij betreft

 

In productie bij Arboris:

Konvooi 15 (SC, release gepland voor april)

 

image.thumb.png.6e3ce3ce71ff5f748697dcfb62539052.png

 

In voorbereiding:

Konvooi - De jeugdjaren van Navis 5 (SC en HC, release gepland voor mei

 

image.thumb.png.861207b66b7630d2bfaa207966536d4d.png

Ja, fijn.

 

Op de website staat ook al een tijdje aangekondigd dat er gewerkt wordt aan Sabels en Galjoenen 10. 

Hopelijk maakt men daar ook nu eens werk van.

Straks gaat een andere uitgeverij er mee lopen en kan het enkel gekocht worden in een dure box. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

image.thumb.png.a3695ea5fc3d899c18028a5ff3404691.png

 

Deze 2 collector packs zijn uitgekomen 15 april. Ze bevatten 6 delen die reeds vertaald zijn tussen 2013-2015. Nu zag ik dat deze collector packs dezelfde sleeves hebben als degene die ze in 2020 zijn beginnen uitgeven in het Engels.

 

Dus ik heb DDB eens een berichtje gestuurd via messenger en ze hopen in de toekomst de komende cycli ook te vertalen.

image.png

Link naar reactie
52 minuten geleden, kbellon zei:

 

 

Deze 2 collector packs zijn uitgekomen 15 april. Ze bevatten 6 delen die reeds vertaald zijn tussen 2013-2015. Nu zag ik dat deze collector packs dezelfde sleeves hebben als degene die ze in 2020 zijn beginnen uitgeven in het Engels.

 

Dus ik heb DDB eens een berichtje gestuurd via messenger en ze hopen in de toekomst de komende cycli ook te vertalen.

 

 

Gaat dat over de zoektocht naar de moeder van Zuko?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Op de website van de SSZ staat het 3e kwartaal 2021 van uitgeverij Daedalus. 

Voorheen voor mij een moment van vreugde omdat ik dan kon zien wanneer mijn favoriete series zouden worden vervolgt. Ik maakte dan gelijk een lijstje met de strips die ik wilde gaan aanschaffen. Helaas constateer ik per kwartaal dat het aantal strips dat ik wil gaan aanschaffen steeds minder wordt, met het 3e kwartaal als absoluut dieptepunt, namelijk 1 aankoop, de nieuwe van Bayram. Jammer (vooral voor mij zelf)!

  

Link naar reactie
1 uur terug, De Hollander zei:

Op de website van de SSZ staat het 3e kwartaal 2021 van uitgeverij Daedalus. 

Voorheen voor mij een moment van vreugde omdat ik dan kon zien wanneer mijn favoriete series zouden worden vervolgt. Ik maakte dan gelijk een lijstje met de strips die ik wilde gaan aanschaffen. Helaas constateer ik per kwartaal dat het aantal strips dat ik wil gaan aanschaffen steeds minder wordt, met het 3e kwartaal als absoluut dieptepunt, namelijk 1 aankoop, de nieuwe van Bayram. Jammer (vooral voor mij zelf)!

  

Toch ook wel mooie vervolgen zoals Venijn 3, Aspic 7, West legends 2, Androiden 8, Goud onder de sneeuw 3, Travis 13, Carmen McCallum 13 ennieuwe reeksen zoals dragonders van de grens & Babylone

Link naar reactie
3 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Iemand die deze reeks volgt? Waar gaat het eigenlijk over?

Die MacBride is een archeoloog die detectiveachtige zaakjes oplost:

 

Archeoloog Allan Mac Bride reist de wereld rond op zoek naar sporen van oude beschavingen, maar soms lijkt zijn zoektocht naar de waarheid wel een ingewikkeld politieonderzoek vol haken en ogen.

Allan Mac Bride is een avonturenreeks getekend in de klare lijn met een scenario waarin de wendingen zich vlot opvolgen...

Link naar reactie

Nog eens een mail ontvangen van mijn favoriete uitgeverij

 

 

Neem een uitgever die streeft naar perfectie. Voeg daarbij een stripauteur die volledig controle wil over zijn levenswerk. Wat krijg je dan? Juist: vertraging.

Barry Windsor-Smith, die zijn halve leven besteedde aan het schrijven en tekenen van het boek MONSTERS, vierde gisteren zijn 72e verjaardag. De Nederlandse vertaling had eigenlijk tegelijk met de Amerikaanse editie moeten verschijnen, eind april, maar ligt door technische tegenslag nu pas bij de drukker. 

We verwachten dat het boek eind juni beschikbaar is, op groter formaat dan de originele versie én (in overleg met de auteur) met een aantal ‘past last minute’ verbeteringen in de teksten.

De deelnemers aan onze verloting via Facebook moeten dus ook nog even wachten op de bekendmaking van de winnaar. Wie die actie heeft gemist kán nog een kans creëren om een gratis exemplaar te winnen, door een van de berichten te liken of te delen.


De rest van onze planning liep intussen ook wat vertraging op, wat niet wil zeggen dat er geen nieuwe titels aangekondigd kunnen worden. Onderstaand een herzien overzicht.
 

ONLANGS VERSCHENEN:

 

 

1991 (Yuri Landman)

Ook dertig jaar geleden gebeurden er spannende dingen in de wereld. Maar Yuri had daar geen tijd voor, hij was te druk bezig met een ontgroeningskamp. Na twintig jaar stilte een nieuwe strip van de winnaar van de Aanmoedigingsprijs voor jonge stripmakers 1998 van de stad Breda.

• Paperback, 104 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-242-4 | € 19,91

• Lees de preview op https://issuu.com/sherpacomics/docs/yurilandman_1991_preview


VERSCHIJNEN EIND JUNI:

 

 


DE HERMETISCHE GARAGE (Moebius)
Bevat het stripverhaal “De hermetische garage” en een boeiende analyse van deze unieke strip!
• Groot formaat hardcover, 128 pagina’s zwart-wit | ISBN 978-90-8988-244-8 | € 55,00

• LUXE EDITIE met linnen rug en extra prent (99 ex.) | ISBN 978-90-8988-245-5 | € 85,00

• ULTRA LTD met linnen rug, bandstempel en leporelloprent (35 ex.) | ISBN 978-90-8988-246-2 | € 125,00

 


DOSSIER MALPERTUIS (Ibrahim R. Ineke)

De stripbewerking van de roman Malpertuis van Jean Ray had nogal wat voeten in de aarde. Dit dossier bevat veel informatie en onder andere een prachtige onbekende versie van 40 pagina’s in stripvorm!

In tegenstelling tot de aankondiging geen 2 cahiers, maar één luxe hardcover boek in een zeer beperkte oplage.

• Oblong hardcover, 68 pagina’s zwart-wit | Gelimiteerde oplage van 50 ex. | ISBN 978-90-8988-171-7 | € 34,95

 

 

DE TWEELINGPARADOX (Marcel Ruijters)

De opvolger van Eeuwig 1913, met weer Pola Kazoni in de hoofdrol. Ze is nu propagandaschrijfster voor het Communistische regime dat de macht heeft overgenomen nadat het Vasteland is ondergelopen en weer ingedijkt. Ze worstelt met haar tweede roman en drinkt te veel wijn, zich niet bewust van snode complotten die de poorten naar parallelle werelden zullen openen. De natuur was al dol, maar in de chaos die volgt zal Pola ineens een tweelingzus krijgen!

• Hardcover, 152 pagina’s zwart-wit | ISBN 978-90-8988-247-9 | € 24,95

• GELIMITEERDE EDITIE met gesigneerd prentje | ISBN 978-90-8988-248-6 | € 34,95
 


MONSTERS (Barry Windsor-Smith)
Volgens de Amerikaanse pers niets minder dan een meesterwerk!!! (Dat zeiden we zelf ook al, maar nu hoort u het van een ander)
• Groot formaat hardcover voor een coronaprijsje!, 368 pagina’s zwart-wit | ISBN 978-90-8988-240-0 | € 55,00

• LUXE EDITIE gesigneerd, met linnen rug (slechts 50 ex.) | ISBN 978-90-8988-241-7 | Voorintekenprijs tot 1 juli € 85,00 (daarna € 95,00)


 

PROMOTIE: MAAK KENNIS MET EEN TOPSTRIP
 

Vanaf eind juni zijn geselecteerde Sherpa-albums in de promotie! De boeken zijn sterk afgeprijsd, om lezers die de strips nog niet kennen op een voordelige manier te laten kennismaken met enkele bijzondere reeksen. Het gaat om de volgende titels:

Jonathan Cartland 1 (Blanc-Dumont), Afdwalingen (Andreas), Het 9e eiland (Ruijters), De zes reizen van Lone Sloane (Druillet), Arman & Ilva: Het recht van de sterkste + Het poppenhuis (Khing) en Storende Verhalen 2 (Khing). 

Elk album kost slechts € 9,95. Ook geschikt om cadeau te geven!

 

 

 

VERSCHIJNEN IN JULI-AUGUSTUS-SEPTEMBER:

ZANDKASTEEL (Frederik Peeters & Pierre Oscar Lévy)

Heruitgave van dit mysterieuze boek, nu verfilmd als OLD door M. Night Shyamalan! De verwachte bioscooprelease is 23 juli a.s.!

• Paperback, 112 pagina’s zwart-wit | ISBN 978-90-8988-249-3 | € 19,95


JONATHAN CARTLAND 4: DE RIVIER VAN DE WIND (Michel Blanc-Dumont & Laurence Harlé)

Bevat een exclusief interview met scenariste Laurence Harlé. 

• Groot formaat hardcover, 56 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-230-1 | € 29,95 

• LUXE EDITIE met genummerde prent (niet gesigneerd) | ISBN 978-90-8988-231-8 | € 55,00


JONATHAN CARTLAND 5: DE VLOEK VAN HET WATER (Michel Blanc-Dumont & Laurence Harlé)

Dossier bevat onbekende westerntekeningen van Blanc-Dumont.

• Groot formaat hardcover, 56 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-232-5 | € 29,95 
• LUXE EDITIE met genummerde prent (niet gesigneerd) | ISBN 978-90-8988-233-2 | € 55,00

ALACK SINNER 2: DARK CITY BLUES (José  Muñoz & Carlos Sampayo)

Deze bundel bevat onder meer een niet eerder gepubliceerde strip van 80 pagina’s (!!) en een uitgebreid interview met tekenaar José Munoz! 

• Hardcover, 208 pagina’s zwart-wit. | ISBN 978-90-8988-166-3 | € 29,95

RAVIAN EN LAURELINE 15: DE SFEREN VAN DE MACHT (Jean-Claude Mézières & Pierre Christin)

• Hardcover, 72 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-237-0 | € 24,95

 

RAVIAN EN LAURELINE 16: GIJZELAARS VAN HET ULTRALUM (Jean-Claude Mézières & Pierre Christin)

• Hardcover, 72 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-238-7 | € 24,95

• LUXE SET, delen 15+16 met linnen rug. 3 extra prenten (niet gesigneerd!) | € 99,00


BERNARD PRINCE: GUERILLA VOOR EEN SPOOK + DE HETE ADEM VAN MOLOCH (Hermann & Greg)

Bevat tevens het korte verhaal Vijf over half elf (ook bekend als De wraak van Barney).

• Groot formaat hardcover, 112 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-235-6 | € 49,95

• LUXE EDITIE met linnen rug en 2 prenten (waarvan 1 gesigneerd) | ISBN 978-90-8988-236-3 | € 75,00

BLUEBERRY: DE LAATSTE KAART + HET EINDE VAN EEN LANGE RIT (Jean Giraud & Jean-Michel Charlier)

• Groot formaat hardcover, 96 pagina’s zwart-wit | ISBN 978-90-8988-250-9 | € 49,95



DIT NAJAAR ONDER MEER:

LUC ORIENT - ALLE AVONTUREN 4: HET ZESDE CONTINENT + DE VERSTOORDE VALLEI + DE KRISTALPOORT (Eddy Paape & Greg)
ROODBAARD 14: DE JONGE JAREN - DE BROEDERS VAN DE KUST + DE LEEUWENKUIL (Daniel Redondo & Christian Perrissin)
COMANCHE: EN DE DUIVEL BRULDE VAN VREUGDE + HET LIJK VAN ALGERNON BROWN (Hermann & Greg)
FREDDY LOMBARD: HET TESTAMENT VAN GODFRIED VAN BOUILLON + HET OLIFANTENKERKHOF (Yves Chaland)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...