Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Het heeft ook weinig meerwaarde. Als het project gelijkaardig is zoals dat van Jommeke heeft het een leuke covertekening als je alle boekjes naast elkaar zet. In tegenstelling tot Jommeke is er van Suske en Wiske veel meer tweedehands te vinden en in verschillende uitgaves. Jommeke was dus een interessante uitgave.

 

Volgens mij is het gewoon een leuk project in de ogen van de uitgeverij omdat ze direct toegang hebben tot het gros van het bronmateriaal. Dus moeten ze geen (of weinig) scans laten maken, zoals ze dat wel moeten doen met De Geuzen. Het idee dat de nieuwste verhalen misschien een boost in de verkoopcijfers zullen kennen na dit project zal ook wel een rol spelen. 
 

Voor de meeste stripverzamelaars (of liefhebbers) brengt het geheel sowieso weinig bij. 

Link naar reactie
2 minuten geleden, cinco zei:

Gaat het hier zoals bij de Jommekesuitgave om een kleiner formaat van paginagrootte dan de traditionele uitgaves?

 

De details zijn nog niet bekend. Op basis van de afbeelding die we gekregen hebben ter illustratie, kunnen we daar wel al van uitgaan. 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Gilles zei:

 

De details zijn nog niet bekend. Op basis van de afbeelding die we gekregen hebben ter illustratie, kunnen we daar wel al van uitgaan. 

 

Voor S&W is dat mogelijk problematischer dan voor Jommeke aangezien de S&W tekeningen vaak meer kleine details bevatten. Turen op te kleine vakjes is niet de meest aangename manier om deze verhalen tot je te nemen.

 

Iemand die dit puur vanuit bibliografisch oogpunt wil, of als referentiemateriaal, daarvoor kan deze collectie wel handig zijn indien men nog niet over een alternatief beschikt.

Link naar reactie

Ik heb eens door die recentste herdruk van de Tut-Tuf-Club gebladerd en de kwaliteit van de afbeeldingen is erg inconsistent. Soms onscherpe pagina's met oude inkleuring en dan weer haarscherpe bladzijden met wat op nieuwere inkleuring lijkt.

Voor  € 7,25 mogen ze die klassieke verhalen nu toch wel eens een betere behandeling geven.

 

afbeelding.thumb.png.5d2a5a793eb82319381417d0082a4bc4.png

Link naar reactie
5 uren geleden, cinco zei:

Ik heb eens door die recentste herdruk van de Tut-Tuf-Club gebladerd en de kwaliteit van de afbeeldingen is erg inconsistent. Soms onscherpe pagina's met oude inkleuring en dan weer haarscherpe bladzijden met wat op nieuwere inkleuring lijkt.

Voor  € 7,25 mogen ze die klassieke verhalen nu toch wel eens een betere behandeling geven.

 

afbeelding.thumb.png.5d2a5a793eb82319381417d0082a4bc4.png

Ik denk dat we sowieso over de kwaliteit van alles vanuit Standaard Uitgeverij en Co mogen klagen. Drukkwaliteit is echt naar beneden gegaan, reeksen worden niet afgemaakt, er worden rare beslissingen genomen, albums gaan minder lang mee en soms liggen nieuwe uitgaves al beschadigd in (meerdere) winkels. Nieuwe (her)uitgaves lijken ook minder serieus genomen te worden en qua marketing worden er echt hele domme keuzes gemaakt wat doelgroep betreft om de verkoopcijfers te doen stijgen. Vraag me af hoe auteurs en tekenaars het vinden om te zien hoe hun werk als boekjes voor op het toilet wordt behandelt. 

Link naar reactie

Viel me ook op toen ik enkele herdrukken van De Rode Ridder inkeek: nr. 97 De vesting en 99 De gijzelaars. Het lijkt wel alsof men een album op de kleurkopiemachine gegooid heeft. Onscherp en fletse kleuren. Abominabele kwaliteit. Wat een verschil met de originele kleurversies.

Link naar reactie
6 minuten geleden, acor zei:

 Het lijkt wel alsof men een album op de kleurkopiemachine gegooid heeft. Onscherp en fletse kleuren.

 

Ja, dat is ook een goede omschrijving voor sommige van die Tuf-Tuf-pagina's.

 

De herdruk van De Mysterieuze Mijn daarentegen ziet er wel erg goed uit.

 

 

Link naar reactie

View this email in your browser

HAAL DE COMPLETE COLLECTIE IN HUIS!
Generaties lang al brengen Suske en Wiske leesplezier tot bij de Vlaamse en Nederlandse stripliefhebbers. Ons koppig Wiske, onverschrokken Suske, dwaze Lambik, hysterische Sidonia, oersterke Jerom en geniale Barabas: kleurrijke karakters waarmee Willy Vandersteen een onuitputtelijke voedingsboden creëerde voor originele avonturen. ‘Het eiland Amoras’, ‘Het gouden paard’, ‘De wilde weldoener’ en tientallen andere albums behoren tot het cultureel erfgoed van de Lage Landen.

Honderdduizenden mensen hebben wel enkele albums in huis maar wie heeft ze  allemaal?  Naar aanleiding van 75 jaar Suske en Wiske willen wij graag de volledige collectie beschikbaar maken voor zoveel mogelijk liefhebbers aan een zeer scherpe prijs. Dat kan als jullie ons helpen en mee crowdfunden aan “De Complete Collectie”.

De basiscollectie kost € 249, verzending inbegrepen! 

Link naar reactie

Ik had van Jommeke ooit eens zo een los exemplaar van zo'n ganse bundel (een vroegere collectie, niet die van vorig jaar) gekocht in het Kruidvat, dus ik kan dat even naast een regulier album leggen. (en dan daarnaast ook nog een ander nog kleiner pocket-formaat)

 

PHI_0019.thumb.JPG.cad476a50e0c2124ba329aa626ebf94a.JPG

 

En effe pagina's vergelijken. Links het formaat van deze bundels, rechts het origineel formaat.

 

PHI_0021.thumb.JPG.2216b08e28d1e19f88c40d4d69cf806c.JPG

 

Het hangt puur gevoelsmatig af van persoon tot persoon of die kleinere pagina's je liggen.

 

 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Gilles zei:

Ze willen minstens 2021 stuks verkopen.  Momenteel zitten ze bijna aan een vierde van dat doel. Het lijkt er op dat het een stuk populairder is dan hun eerste twee acties. 

 

In tegenstelling tot die andere acties kunnen ze hiermee ook een Nederlands publiek bereiken.

Link naar reactie

Aan de andere kant verbaast het me dat het zo snel gaat. Net omdat Suske en Wiske al 75 jaar verkoopt en herdrukt wordt zou je verwachten dat "normies" niet zo enthousiast zijn hierover. Velen hebben ofwel (veel) albums in huis of hebben geen interesse om te kopen tout court. 

Link naar reactie

Allee, ze geven een (eerste) cadeautje bij hun Suske en Wiske Ulule box. 

 

Quote

31 MEI 2021

Suske en Wiske en de Sterke Start

Wow, dit hadden we niet verwacht! Op enkele dagen tijd zijn er al meer dan 600 funders voor onze Suske en Wiske campagne! Een sterke start, en bovendien doet het enorm deugd om al die positieve reacties te lezen. 

We willen van de gelegenheid dan ook gebruik maken om onze allereerste crowdfunder persoonlijk te bedanken: 

Bedankt Peter-216! 

En omdat we ook alle andere vroege funders willen bedanken, geven we iedereen die intekent tot en met 15 juni een Grandioze Groeimeter cadeau (de afbeelding onderaan is een voorlopig beeld daarvan)! Dit geldt uitzonderlijk ook voor wie dus op de basiscollectie heeft ingetekend. 

Voor wie intekende op de verzamelaars- of all in collectie is er trouwens ook goed nieuws: de eerste kaap van 750 funders komt al in zicht! Dat wil zeggen dat de eerste art-print bijna vrijkomt. De auteur hebben we al weggegeven, dat is Martin Lodewijk, een icoon uit de Nederlandse stripwereld. We hopen alvast een schets te kunnen tonen wanneer de kaap van 750 bereikt is. 

Deel dus zeker deze actie, zodat we samen snel de 750 funders bereiken! 

 

Op de mail staat er een (voorlopige) afbeelding bij van die groeimeter. Hij gaat tot 150 cm. SU gaat er nog steeds van uit dat het gros van het publiek van Suske en Wiske bestaat uit kinderen (of ouders en grootouders die ze kopen voor de kinderen). 
Denk jullie dat ook? Volgens mij bestaat het publiek voornamelijk uit volwassenen met nostalgische gevoelens voor de reeks en verzamelaars. Dat valt natuurlijk niet te bewijzen. 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Ja, was het trouwens ook niet zo dat het gros van de kinderen die S&W nog lezen enkel focussen op de nieuwere verhalen?

Overwegend wel. Dat zijn ook degene die je nog in de winkels vindt. Bij de plaatselijke Standaard Boekhandel in Torhout staan enkel nog verhalen van de laatste 3 jaar of zo. Niks ouders.

Link naar reactie
2 minuten geleden, acor zei:

Bij de plaatselijke Standaard Boekhandel in Torhout staan enkel nog verhalen van de laatste 3 jaar of zo. Niks ouders.

 

Dus alleen die waarin Wiske met die sjaal rondloopt?

In de Standaard Boekhandels waar ik kom liggen er wel nog albums van het kleinere formaat.

En de recente herdrukken zijn er nu ook bijgevoegd.

Link naar reactie
Op 30/5/2021 om 23:01, cinco zei:

Daar gaat die vierde muur weer.

 

afbeelding.thumb.png.d54a5f35f6263b947b9ccfed602c777d.png

 

Rondje mierenneuken:
Tiens, een helicopter gaat dan toch gewoon in autorotatie? En het valt mij nu pas op dat 'm ook geen staartrotor heeft...  prof Adhemar zou zeggen dat dat wetenschappelijk niet verantwoord is.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Tanuki zei:

Rondje mierenneuken:
Tiens, een helicopter gaat dan toch gewoon in autorotatie? En het valt mij nu pas op dat 'm ook geen staartrotor heeft...  prof Adhemar zou zeggen dat dat wetenschappelijk niet verantwoord is.

 

Dat is geen helikopter. Het ontwerp van de Gyronef is al meer dan zestig jaar onveranderd.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Weet ik, en het is me nooit opgevallen voordien. Maar die draaiende schroef gaat er wel voor zorgen dat de hele Gyronef mee gaat draaien, tenzij een staartrotor die beweging tegengaat. Dat de voorwaartse beweging door de twee straalmotoren gebeurt maakt daarbij niet uit.
Uitzondering op het gebeuren is wanneer je twee rotoren hebt die in tegengestelde richting draaien, zoals bij de Chinook, de Russische Ka50 Kamov (coaxiale rotoren) en recent de marsheli Ingenuity

Link naar reactie
1 hour ago, Tanuki said:

 Dat de voorwaartse beweging door de twee straalmotoren gebeurt maakt daarbij niet uit.

Zeker?

Ik vraag me af hoe klein de hoek zou mogen zijn van die motoren ten opzichte van de as van de gyronef om al voldoende te zijn om te compenseren... 't Zijn per slot van rekening toch straalmotoren.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Yncke zei:

Zeker?

Ik vraag me af hoe klein de hoek zou mogen zijn van die motoren ten opzichte van de as van de gyronef om al voldoende te zijn om te compenseren... 't Zijn per slot van rekening toch straalmotoren.

 

Dan gaat de pitch van de hoofdrotor weer moeten compenseren voor straalmotoren die niet recht naar achter stuwen en het toestel in een bocht brengen. Volgens mij was die Barabas een fantast.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
16 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Dan gaat de pitch van de hoofdrotor weer moeten compenseren voor straalmotoren die niet recht naar achter stuwen en het toestel in een bocht brengen. Volgens mij was die Barabas een fantast.

De Gyronef mist een staartrotor. Het toestel zal dus om zijn as gaan tollen als het gaat vliegen. De straalmotoren zijn géén extra voortstuwing maar dienen voor het aandrijven van de mainrotorhead. De plaatsing is erg onlogisch omdat hij verwijderd is van de mainrotor... 1 motor zou overigens volstaan..

Barabas is dus een fantast...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Als jullie denken dat de Gyronef moeilijk te controleren valt...

 

image.png.d53f7577009242a7f312047e96a7128c.png

 

De jets van de Gyronef zou je kunnen gebruiken voor Notar. Probleem was dat dat systeem zo crappy was, dat het in 94 al werd afgevoerd. Je kan het ook niet controleren via rotatiesnelheid zoals bv.de escs doen op een drone wat de aansturing veel moeilijker maakt.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...