Ga naar inhoud

jaarlijks budget strips


Pilsudski

hoeveel spenderen jullie jaarlijks +- aan strips  

72 leden hebben gestemd

  1. 1. hoeveel spenderen jullie jaarlijks +- aan strips



Recommended Posts

Ik heb de afgelopen jaren nogal wat besteed aan oudere serie's die ik door herlezen compleet gemaakt heb.

Maar dat begint nu ten einde te lopen.

Doordat er niet zoveel beurzen waren ben ik eigenlijk al zo'n 2 jaar niet meer op beurzen geweest

meeste aankoop van de oude serie's was via last dodo en soms catawiki.

Maar 1 x per maand ga ik naar de lokale stripboekenzaak en dan vul ik het nieuwe aan van de lopende serie's die ik spaar en evt. nieuw uitgekomen albums wat me wat lijkt.

Ik gebruik vooral de site van Akim om te kijken wat er uitgekomen is.

Heb alleen niet zoveel ruimte in de kasten meer :)

hebben er meer last van volgens mij.

Link naar reactie

2020 en 2021 heb ik heel veel gekocht naar mijn normen, want daarvoor stonden mijn stripaankopen eigenlijk op een laag pitje. Dus moeilijk om er echt een budget op te kleven, ook al omdat dit een geval is van communicerende vaten met andere hobbies.

CInemabezoek bijvoorbeeld was in 2020 drastisch teruggelopen en zo ook andere activiteiten (omwille van ...), dus daardoor dat ik meer strips ben beginnen kopen en lezen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Ja, wegens plaatsgebrek bijna volledig gestopt met kopen (en Corona helpt ook). En de plaatselijke bibliotheek is goed voorzien van strips.

 

 

Bleek eerder uit een enquête hier op het forum al niet dat plaats de grootste hindernis was voor de striphobby?

Link naar reactie
25 minuten geleden, cinco zei:

 

Nu ben ik nieuwsgierig om te weten welke strips dat geweest zijn. :P

 

Niks buitengewoons hoor! Hoofdzakelijk aanvullingen op reeksen die ik al verzamelde  (soda, guust, buck danny, nero klassiek, blauwbloezen, blake & mortimer, XIII, Lady S) 

 

En dan heb ik nog  de eerste 5 delen van blacksad op de kop getikt, en de integrale van blueberry & lucky luke. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

@Hamirubi en @esteban² zijn samen met @dirk (monsieur toupet)blijkbaar de bibliotheekbezoekers van het forum :)

 

Ik heb op het vorige forum al eens een discussie gestart: in een bibliotheek horen wat mij betreft geen strips.

Nee, ik lees enkel over strips. Ik koop boeken en catalogi, en ik post voornamelijk in de nonsens-rubrieken van de Reep. 😁

Link naar reactie
2 uren geleden, Hamirubi zei:

 

Ik heb op het vorige forum al eens een discussie gestart: in een bibliotheek horen wat mij betreft geen strips.

Nee, ik lees enkel over strips.

 

Haha. Ik herken dat. Lezen OVER F1 is eigenlijk ook boeiender dan naar de wedstrijden kijken.

Link naar reactie
20 hours ago, TDPB said:

Niet overdrijven, he. Op een goedkoop rek van de plaatselijke doe-het-zelf zaak kan je die ook leggen.

Ik heb eens 2 kastdelen geteld van 200 hoog en 100 breed. Daar staan 1420 strips in. Die inbouwkasten kostten me €1000 per lopende meter. Strips verdienen een uniforme en degelijke opberging. Ieder diertje zijn pleziertje.

Link naar reactie

Vorig jaar in de 1500-2000 categorie.

De bedoeling is dit jaar 1 lager te zitten en vanaf de jaren daarna onder de 1000.

Eens alle reeksen zijn aangevuld, ga ik automatisch minder kopen, wat me geld en opbergruimte spaart. (Want dat wordt nu al een ramp en ik zit nog niet eens aan de quarter life crisis-gerechtigde leeftijd)

Link naar reactie
37 minuten geleden, kbellon zei:

Ja het is maar een voornemen. En ik ben niet zo sterk in me aan mijn voornemens houden 😛 

 

Dan moet je de omgekeerde psychologie volgen en voornemen om minstens evenveel strips als vorig jaar te kopen.

Door je daarna niet aan je voornemen te houden, koop je er dan minder.

Link naar reactie
14 minutes ago, Blutch said:

Ik ben lang vrij zuinig geweest, maar de laatste twee jaar of zo ben ik meer integrales gaan kopen, dus dat drijft de zaak wel op. Het zal wel meer dan 500 zijn voor 2021.

Die integrales zijn idd. een merde voor het budget. Ook omdat je die zelden koopt voor de strips zelf. Met zeldzame uitzondering van de Bakelandt reeks (herkleuring, stukjes hertekend), koop je de meeste vooral voor het dossier. Dat durft dan wel eens aantikken. Ik merk ook dat je die boeken minder geneigd bent om terug uit het rek te halen dan een gewone strip.

 

 

 

Link naar reactie

Ik kan het ook niet tot de laatste cent zeggen. Al zeker niet omdat mijn andere hobby's ook geld kosten (actiefiguren, beeldjes...), maar omdat de grens miniem is door "gemeenschappelijke factoren" reken ik alles samen. 

 

Vorig jaar zat ik al zeker boven de € 5000. Sterker nog, ik probeer extra uren te doen op mijn werk om mijn aankoopwoede te rechtvaardigen. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Ambreville zei:

Die integrales zijn idd. een merde voor het budget...

 

... Ik merk ook dat je die boeken minder geneigd bent om terug uit het rek te halen dan een gewone strip.

 

En na een uur begin je zo een integrale wel in je handen te voelen.

Ik ben speciaal gaan powerliften om die dingen te kunnen vasthouden voor een langere periode en ik krijg nog kramp in mijn handen voordat ik één verhaal heb uitgelezen.

Link naar reactie
Op 14/2/2022 om 10:26, Ambreville zei:

Die integrales zijn idd. een merde voor het budget. Ook omdat je die zelden koopt voor de strips zelf. Met zeldzame uitzondering van de Bakelandt reeks (herkleuring, stukjes hertekend), koop je de meeste vooral voor het dossier. Dat durft dan wel eens aantikken. Ik merk ook dat je die boeken minder geneigd bent om terug uit het rek te halen dan een gewone strip.

 

Dat is bij mij toch anders. Ik koop vooral integrales van reeksen die ik nog niet had, of toch niet volledig, of om albums te vervangen die er slecht aan toe zijn. Al heb ik het nog niet over mijn hart kunnen krijgen om bv. mijn oude Blueberry's weg te gooien, waar ik indertijd zo veel zakgeld voor gespaard heb.

Link naar reactie
16 uren geleden, cinco zei:

 

En na een uur begin je zo een integrale wel in je handen te voelen.

Ik ben speciaal gaan powerliften om die dingen te kunnen vasthouden voor een langere periode en ik krijg nog kramp in mijn handen voordat ik één verhaal heb uitgelezen.

 

Ik betwijfel of powerliften helpt. Waar voel je de pijn? In je armspieren? Bij mij is het meestal in de polsen e.d.

Link naar reactie
1 uur terug, Blutch zei:

 

Dat is bij mij toch anders. Ik koop vooral integrales van reeksen die ik nog niet had, of toch niet volledig, of om albums te vervangen die er slecht aan toe zijn. Al heb ik het nog niet over mijn hart kunnen krijgen om bv. mijn oude Blueberry's weg te gooien, waar ik indertijd zo veel zakgeld voor gespaard heb.

 

Ik heb ook zo wat oude spul staan dat ik niet graag wegdoe.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...