Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
eriktex

Gilles de Geus

Recommended Posts

wat n topnieuws!! Gilles is de beste Nederlandse strip ooit! 

ik hoop wel echt vurig dat t n lang verhaal zal zijn... maar ik vraag het me af.. in de crowdfundactie van destijds had de  ze t er meen ik over dat ze met n lang verhaal meer dan n jaar bezig zijn.. weet niet of Kolk zo lang daarvoor nu heeft uit kunnen trekken

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bron Stripspeciaalzaak.be op FB

We vroegen Hanco Kolk inmiddels meer details over de Gilles de Geus-integrale en we kwamen van een kale reis terug. Het bericht in het Rotterdamse magazine Gers! bleek bij publicatie onjuist te zijn. Er was wel contact met uitgevers, waarvan een in een verder gevorderd stadium, maar uiteindelijk werd die deal niets terwijl Gers! de uitspraak al had genoteerd. Momenteel is dus helemaal geen sprake van een integrale en elk bericht daarover is prematuur.

Deel dit bericht

Link naar bericht

nou, de vreugde was helaas van zeer korte duur... 😞

t bericht blijkt niet te kloppen... SSZ heeft navraag gedaan bij Kolk...

balen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Na deze teleurstelling valt het me wel zwaar om de vrolijke Koen uit te hangen op de verjaardag van mijn dochter... 😥

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een nieuw avontuur van Gilles zou fantastisch zijn! Zouden ze dan verder gaan met het eerdere verhaal dat ze in gedachten hadden? De Universiteit, over de zoon van Willem die het studentenleven ontdekt enzo? Dat vond (en vind) ik een geweldig uitgangspunt.

Ik vond het erg jammer dat de crowdfunding het niet had gered toen. Is het toevoegen van een nieuw verhaal in een integrale een nieuwe poging om het te financieren? Er moet toch wel een werkende manier zijn om het geld bij elkaar te krijgen..

Wat me sowieso een goed idee lijkt is een bepaald soort promotie om een groter publiek te vinden. Ik denk dat heel veel mensen Gilles de Geus geweldig zouden vinden, maar dat het probleem is dat ze het gewoon niet kennen. Als je het mij vraagt zou het enorm helpen als er digitaal goede fragmenten uit de strip te vinden zouden zijn. Een paar pagina's uit langere verhalen die zonder context al heel leuk zijn, en een paar van de korte verhalen uit Spionage. Er zijn wat previews op de site van Silvester, maar dat zijn alleen de eerste paar pagina's en de bestanden zijn eigenlijk wat te klein en iets te moeilijk leesbaar. Als goede fragmenten van de strip makkelijk online te verspreiden zijn denk ik dat dat tot veel meer geïnteresseerden en kopers leidt. Ik denk dan ook aan de grote online aanwezigheid van Dirkjan, hoewel ik me daarbij weleens afvraag of er niet té veel online staat.

Ik heb zelf ooit een stukje van Gilles op het Nederlandse 'subforum' van Reddit gezet en dat ging best wel goed (het aantal forumleden was toen nog veel kleiner dan nu): https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/2glfql/200_jaar_geleden_de_eerste_prinsjesdag_en_willem/ Ik denk dat er veel mensen enthousiast te maken zijn voor deze strip, onder andere door de historische setting die veel Nederlanders interesseert. Het probleem is vooral dat er weinig is om online te delen, en dat geldt voor veel (Nederlandse) strips.

Zie overigens ook deze recentere Reddit post over de korte Agent 327 animatiefilm: https://www.reddit.com/r/thenetherlands/comments/6cwnn9/korte_animatiefilm_teaser_van_de_nederlandse/ Ik ga er op zich wel van uit dat dit meer mensen geïnteresseerd heeft gekregen in de strips. In ieder geval, door een strip als Gilles de Geus bekender te maken, is het hopelijk wat sneller rendabel om dat laatste album te maken. Ik hoop echt dat het er komt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
32 minutes ago, The Alderwood said:

Ik heb nog nooit een aflevering van De Geus gelezen. 

nou, hup! aan t werk! beschamend dit... 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb er ook nog niks van gelezen. Die Nederlandse strips hadden het in die tijd toch moeilijk om hier verdeeld te worden denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minutes ago, Zwendel said:

Heb er ook nog niks van gelezen. Die Nederlandse strips hadden het in die tijd toch moeilijk om hier verdeeld te worden denk ik.

ik begin te begrijpen waarom strips n Frans bolwerk blijven;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
45 minuten geleden, Zwendel zei:

Ik ken het zelfs niet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Zwendel said:

Als Belgische fan van de Nederlandse strip kan ik je zeggen dat er destijds inderdaad een gering tot onbestaand aanbod was van Gilles de Geus nieuwe strips. Als occasie vond je ze gemakkelijker.

Vandaar dat ik tot een paar jaar geleden regelmatig naar Nederlandse stripbeurzen ging. Daar valt heel wat te vinden dat - vaak onterecht - bij ons helemaal niet bekend is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gilles de Geus is samen met Douwe Dabbert het beste wat Nederland op stripgebied te bieden heeft!

Deel dit bericht

Link naar bericht

In het Leuvense nooit ook maar enig probleem gehad met het aankopen van Nederlandse strips. Gobelijn en Het Besloten land hebben zolang ik al strips bij hen aankoop (plusminus 35 jaar)  steeds de nieuwste Nederlandse uitgaven aangeboden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...