Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Eerste deel van UCC Dolores. Goede tekeningen.

Verhaal zijn spannende ruimteavonturen. Goed voor een half uur rust. (is dat een paradox?)

Ik had hier zoveel meer van verwacht. Tekeningen zijn idd prima. Maar dat verhaal ? Een doorslagje van 'Lanfeust van de Sterren', vond ik. En hierover was ik ook al veel minder enthousiast dan over de 'oorspronkelijke' Lanfeust-saga. Ik twijfel of ik het vervolg nog zal kopen...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Dit is maar het eerste deel. Het verhaal moet zich nog ontwikkelen.

Overigens verwacht ik hier geen Etienne-Vermeersch-kwaliteiten.

Als het dezelfde kwaliteit is als de oorspr. Lanfeust, zit het volgens mij wel goed.

Dat is het gewoon zoals "hun 1e album was beter", terwijl het 2e eigenlijk even goed is.

Lanfeust noch Lanfeust van de sterren heb ik gelezen, dus voor mij maakt het niet uit.

Link naar reactie
3 hours ago, Veto said:

Ik had hier zoveel meer van verwacht. Tekeningen zijn idd prima. Maar dat verhaal ? Een doorslagje van 'Lanfeust van de Sterren', vond ik. En hierover was ik ook al veel minder enthousiast dan over de 'oorspronkelijke' Lanfeust-saga. Ik twijfel of ik het vervolg nog zal kopen...

Ik had een beetje het omgekeerde. Ik was er niet zoveel van verwachtende - veel striptekenaars vallen een beetje zwak uit als scenarist -, maar ik was blij verrast. Al het plezante van wat een beetje eigen is aan een Arleston-achtig verhaal, zonder de vervelende typetjes die Arleston er een beetje teveel ingeschreven had in Lanfeust van de Sterren.

Link naar reactie

De vertaler heeft op blz 24 van 'UCC Dolores' wel een spelletje vergeten vertalen. Arleston deed dat ook vaak, van die spelletjes verbergen (vaak in piepklein lettertype en omgekeerd, ergens op een bordje of rondslingerend stuk papier) Hier was de vraag : Hoeveel bekende spaceships tel je in dit album? Ik ben niet meteen een kenner, dus heb ik het antwoord niet... Jullie wel? 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik had in elk geval een wrakstuk van de USS Enterprise gezien. Zelfs het nummer was juist.

Het zijn dus niet noodzakelijk volledige schepen.

En op p. 44 of zo staat een schip met de naam "Nostromo".

 

Overigens zou hij beter beter op z'n eigen schepen letten: de taxi die Mony komt ophalen verandert op elke blz wat meer in een mercedes.

 

 

Link naar reactie

kortverhaal

Term (vaak ook in twee woorden gespeld, vooral in Nederland) voor een enkelvoudige fictionele prozatekst van een beperkte omvang. Het kortverhaal onderscheidt zich van de novelle en a fortiori van de roman (vgl. hoofdstuk) door zijn geringere omvang en het ontbreken van bijv. nevenintriges. Het kortverhaal is dan weer normaal iets omvangrijker en uitgewerkter dan de anekdote. Van de schets onderscheidt het zich verder door het grotere belang van de handeling en doordat er meestal sprake is van een min of meer afgeronde vorm.

Link naar reactie

Amazonia 2 tot en met 5 in de boekhandel, en deel 1 via shakeitupguy die het hier aanbood in Te Koop.

Ik heb bij hem dan ook maar direct Samoerai Legenden 1 gekocht.

Deze keer kwam het goed uit dat hij deel 1 had en de rest in de winkels stond (maar zonder deel 1), en vorige keer had ik zelf deel 1 van Samoerai en kon ik bij hem deel 2 tot en met 7 kopen.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
23 minuten geleden, JPAR zei:

En we leven 'onbewust' niet 'onbewuste'. Maar dat terzijde. Ik snap zijn brief wel. Ik weet alleen niet of iedereen het kan waarderen.

Inderdaad een gewaagde zet, die zeker niet bij iedereen in het juiste keelgat zal schieten.

Ze lijken wel vaker gedurfde dingen bij je bestelling stoppen. Je wil niet weten wat voor postkaart de vorige keer bij mijn bestelling zat ! 🤭

(Toen had ik wel toevallig erotische manga besteld... dus het was nog wel berekend 🙃)

Link naar reactie
1 uur terug, BobFish zei:

Er zat ook een mooie, eerlijke brief bij :

Holy shit. Zijn sentiment jegens de megalomane internet giganten begrijp en deel ik op zekere hoogte wel, maar ik zou mijn klanten het bezit van materie niet relativeren. Ik wordt er een beetje somber van. Kreeg je er scheermesjes bij om er vroegtijdig een einde aan te maken?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...