Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

5 uren geleden, JaxStrumley zei:

Zowel Geerts als Vandersteen hebben zich nogal eens schuldig gemaakt aan rammelende scenario’s (misschien onvermijdelijk in een krantenstrip), over-the-top sentimentaliteit en herhalingen (de talloze gemaskerden bijvoorbeeld).

 

Zegt de man met een pseudoniem...

Gemaskerden zijn dagelijkse realiteit.

Link naar reactie
4 uren geleden, sporoi zei:

 Rekening houdend natuurlijk dat ik  geen 10 jaar meer ben. 

 

👍🙂

 

4 uren geleden, sporoi zei:

 

 

Dat Geerts heeft gewerkt met scenario's van Vandersteen wist ik wel, maar niet welke verhalen. De toornige tjiftjaf bv maar ook de andere titels die je vermeld doen dan vermoeden dat hij nog meer een moraalridder (pilaarbijter) was geworden dan hij vroeger al was.

 

Het voordeel van de moraalridder uithangen is dat je scenario's kunt bedenken die altijd wat meer inhoud hebben dan gewoon lolbroekenavontuur. De keuze ervoor verbaast me dus niet. Maar inderdaad, te veel is te veel.

 

 

4 uren geleden, sporoi zei:

Ook zijn opmerking over Krimson snijdt hout: Vandersteen heeft er van in het begin een "zwarte clowns"figuur gemaakt in dat belachelijk pakje van hem in "Het rijmende paard" .Maar hij heeft zich goed herpakt in "Het zoemende ei". Daar was Krimson zonder clownspakje op zijn "best": intelligent, geslepen, moorddadig, cynisch. Dat is hij bij Geerts snel terug kwijtgeraakt.

 

Krimson is volgens mij een parodie op de gentlemen-bandiet, zoals bijv. Le Cerveau in de eerste Pink Panther films. Het type is een beetje verdwenen, al heeft The Joker er ook wel wat van.

Link naar reactie

Ik ga eens proberen van elke decennium een favoriet album te kiezen. (al heb ik naar schatting maar 25% van alle albums gelezen)

edit: hetzelfde gedaan bij Nero en Kiekeboe

 

jaren '40: de Bokkerijders

jaren '50 : de Zwarte Zwaan

jaren '60 : de Dulle Griet

jaren '70 : de Pompenplanters

jaren '80 : de Hellegathonden

jaren '90 : de Pottenproever

jaren '00 : de Kunstkraker

jaren '10 : Suske de Rat

 

Link naar reactie
18 uren geleden, TDPB zei:

Alleen al statistisch is dat pure onzin. In 1930 waren er twee miljard mensen. Ondertussen zitten we aan meer dan 6 miljard. Daar zit ongetwijfeld véél talent tussen.

Eén dagje rondsurfen naar (soms extreem jonge) tekenaars die hun kunsten vertonen op instagram en je wil als tekenaar nooit meer iets op papier zetten omdat je nog niet tot aan hun enkels komt.

Maar ik schreef toch dat er nog steeds heel veel supergoede tekenaars zijn? Wel verder lezen dan alleen dat waar je het niet mee eens bent.

Wat ik zei over komedie is persoonlijk. Ik had me beter moeten uitdrukken dat het hier een mening betreft.

En waarom zo persoonlijk? (of lees ik het verkeerd?) Wereldwijd zijn er ontelbare tekenaars beter dan ik maar dat belet me niet af en toe het potlood te nemen en me te uiten op papier!

Link naar reactie
2 uren geleden, cartoonesk zei:

En waarom zo persoonlijk? (of lees ik het verkeerd?) Wereldwijd zijn er ontelbare tekenaars beter dan ik maar dat belet me niet af en toe het potlood te nemen en me te uiten op papier!

oei, ja, sorry, nu ik dat opnieuw lees lijkt het inderdaad alsof ik het met die 'je' over jou heb, wat absoluut niet het geval was. Ik bedoelde een algemene je.

Dit ware beter geweest: Eén dagje rondsurfen naar (soms extreem jonge) tekenaars die hun kunsten vertonen op instagram en MEN wil als tekenaar nooit meer iets op papier zetten omdat men nog niet tot aan hun enkels komt.

Link naar reactie
8 minuten geleden, TDPB zei:

oei, ja, sorry, nu ik dat opnieuw lees lijkt het inderdaad alsof ik het met die 'je' over jou heb, wat absoluut niet het geval was. Ik bedoelde een algemene je.

Dit ware beter geweest: Eén dagje rondsurfen naar (soms extreem jonge) tekenaars die hun kunsten vertonen op instagram en MEN wil als tekenaar nooit meer iets op papier zetten omdat men nog niet tot aan hun enkels komt.

Is in orde, TDPB, ik had wel in mijn achterhoofd dat je het zo niet helemaal bedoelde. ;) 

Link naar reactie
Op 21/7/2022 om 16:22, cinco zei:

cover voor de Gulden Krijger

 

afbeelding.png.6016bef4fb4fb06d477243a782e9b311.png

 

Ik zit nog eens naar deze cover te kijken en hoewel ik hem weliswaar prachtig vind klopt er niet veel van. Als die stenen zo rond vliegen? Knap dat de drie personages onderaan niet gewond raken (of uberhaubt wegduiken). En wat zijn Suske en Wiske raar getekend? Heeft Wiske nou een jongenslichaam? En waarom hangt Suske's mond in zijn wang? 

Link naar reactie
2 uren geleden, DeRillendeRots zei:

 

En wat zijn Suske en Wiske raar getekend? Heeft Wiske nou een jongenslichaam?

 

Aangezien Wiske toch nog wat te jong is om de Fanny uit te hangen, heb ik de indruk dat ze niet te ver willen gaan kwestie vrouwelijke vormen. Daarom waarschijnlijk ook heel vaak die sjaal en die vest (of losse kleding) om haar borsten die ze in 2017 heeft gekregen wat te camoufleren en haar niet te seksualiseren.

 

1224758419_Screenshot2022-07-26at18-44-24reader-N.360-SuskeenWiske-Dedrijvendedokters.thumb.png.b49260e239a1e91c5cd6af928c132f18.png

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Theodoor zei:

"Mami Wata" van Suske en Wiske, iemand? 😉

Dat was een volwassen dame. Niet Wiske en maar goed ook want die is nog geen 18 voor zover ik weet. Niet dat ik daar flauw over wil doen maar 't moet een beetje serieus blijven hé.
Fanny is wel 18+, die mag dat.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Tanuki zei:

Dat was een volwassen dame. Niet Wiske en maar goed ook want die is nog geen 18 voor zover ik weet. Niet dat ik daar flauw over wil doen maar 't moet een beetje serieus blijven hé.
Fanny is wel 18+, die mag dat.

 

Hij bedoelt de controverse rond de Afrikaanse man.

Link naar reactie

De Goalgetter is eigenlijk een gestoorde plot.

Wiske die haar eigen ontvoering in scène zet omdat ze niet om kan met de plotse aandacht die Suske krijgt omwille van zijn even plotse voetbaltalent. Ze gaat zelfs zo ver dat ze een aanslag in een vol stadion pleegt en uiteindelijk komt ze er met een standje vanaf, alsof ze net niet honderden mensen in gevaar heeft gebracht.

 

afbeelding.png.9b4f006c747e156cfa36a0ce381c3efc.png

Link naar reactie
Op 26/7/2022 om 18:46, cinco zei:

 

Aangezien Wiske toch nog wat te jong is om de Fanny uit te hangen, heb ik de indruk dat ze niet te ver willen gaan kwestie vrouwelijke vormen. Daarom waarschijnlijk ook heel vaak die sjaal en die vest (of losse kleding) om haar borsten die ze in 2017 heeft gekregen wat te camoufleren en haar niet te seksualiseren.

 

1224758419_Screenshot2022-07-26at18-44-24reader-N.360-SuskeenWiske-Dedrijvendedokters.thumb.png.b49260e239a1e91c5cd6af928c132f18.png

 

 

 

 

Dat klopt maar zo bedoel ik het niet. Dit komt denk ik omdat ze op de cover van 364 een broek draagt. Daarmee verdwijnt het slanke in haar benen en heupen. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
7 uren geleden, SAVANTAS zei:

Even een S&W zijstap: weet iemand of SU plannen heeft om ook de albums van Jerom en die van Biggles als integralen uit te gaan brengen? Of zou Biggles daarvoor een te obscure strip zijn in het Vandersteen-ouvre?

 

Zou er bij SU iemand werken die nog weet dat Vandersteen een Biggles-strip heeft gemaakt? :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...