Peter Motte Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Op mijn bib staan nog 45 ongelezen strips van de 12,85 m strips die ik heb (met dank aan @devilcreator om me op het idee te brengen om ze te meten), maar het voelt niet aan als een teveel, en hoeveel ervan in De Ultieme Stripbibliotheek zitten, weet ik nog niet - da's ook wel iets waar ik naar uitkijk.. Ten opzichte van begin dit jaar is het een verbetering, want toen had ik ook nog 37 ongelezen manga, en sinds gisteren zijn die allemaal uit. "Ghost in the Shell" had ik naar aanleiding van de film herlezen. Aan sommige ongelezen strips kwam ik nog niet toe (Rik Ringers en Lucky Luke), maar de meerderheid zijn strips in afwachting van de voltooiing van een reeks: Stomp, Kriss van Valnor (samen met enkele Thorgals) en Mermaid Project. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
cartoonesk Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Een stapeltje recente Spirou-weekbladen waar ik nog niet aan toe gekomen ben omdat ik tussendoor andere strips (of manga) lees of herlees. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 (sorry, dubbele post) Quote Link to comment
Waldorf Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Een vijftiental, denk ik. Ik moet Capricornus en Arq nog herlezen voor ik de laatste ongelezen delen kan lezen. Orbital idem. En de oogst van deze maand. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
nobody Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Voor't moment 1 TPB en ongeveer 180 losse comics. Quote Link to comment
Kool Thing Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 maar een stuk of 10 meer ( allemaal albums met dedi's in van Brussel en Breda ). Het valt goed mee Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Rik Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Géén. Ik (her)lees gemiddeld 1 boek per dag en ben dus aardig bij... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Kristof Berte Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Een stuk of 5 die maar blijven op mijn 'te lezen' stapel liggen, omdat ik eerst nog eens een eerder deel wil herlezen en daar niet aan toekom. En dan een stuk of 10 die ik recent kocht en nog geen tijd had om te lezen. Ik koop steeds meer en herlees steeds minder. Een negatieve evolutie. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
sanderg Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 ik ben in de loop der jaren vaak ontgoocheld geraakt door vele series (vooral van Dufaux- vreselijke scenarist vind ik dat, op Murena na (al was dat na de eerste cyclus ook niet meer wat t was) en misschien de eerste cyclus van De Klaagzangen..) omdat strips nou ook weer niet heel goedkoop zijn en de ruimte in mijn stripboekenkast ook niet onbeperkt is heb ik mezelf jaren geleden voorgenomen slechts nog reeksen te kopen die ik al volg, alles van Tardi en Marini en zo af en toe aan een nieuwe reeks te beginnen (undertaker was er zo een). Dit resulteert erin dat ik gekochte strips veelal direct na aankoop lees en mijn overige spaarzame vrije tijd aan tv series (westworld momenteel- echt heel tof!!) en mijn ps4 kan besteden 😁😁😁 vroeger was ik veel minder kritisch, dat kostte me een hoop geld aan strips die lang ongelezen bleven en waarvan ik er vele inmiddels heb weg gedaan. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Olav Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Geen. Ik moet wel toegeven dat ik steeds minder en minder nieuwe strips koop en/of lees. En wat ik begin te lezen, lees ik minder vaak ook volledig uit (zoals de laatste Largo W. bijvoorbeeld). Strips herlezen valt ook steeds vaker tegen dan verwacht. Ik denk dat ik eens een grote kuis ga doen in mijn strips... Wel makkelijker gezegd dan gedaan... Quote Link to comment
sanderg Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 strips herlezen valt mij eigenlijk alleen mee bij Hermann strips omdat dat vaak toch wel makkelijk weg te lezen verhaaltjes zijn die niet echt beklijven (bij mij dan), Van Hamme strips omdat die gewoon echt vaak steengoed zijn en blijven (vooral Thorgal), Blake en Mortimer en strips van Tardi Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
devilcreator Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 8 meter nog te lezen strips en dan nog 6 short boxes comics. Dus nog serieus wat werk. Quote Link to comment
SPeeDy Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 50, waarvan 2 integrales, 1 TPB met 3 volumes in één, 2 strips waarvan ik deel 2 heb maar deel 1 nog niet dus dat deel moet ik dan eerst zoeken, 3 Franse strips waarvan ik vrij zelden in "the mood" ben om eraan te beginnen. Voor mij is dit extreem veel, komt vooral door de beurzen de laatste tijd (en bv. in Breda kreeg je ook een paar strips gratis, dus dat maakt de stapel alleen maar groter...) + aantal bundelingen waar ik langer over doe om ze te lezen (Master Keaton 11&12, Fables 8, Ghost in the Shell). Dus momenteel tracht ik nieuwe aankopen zeer beperkt te houden tot achterstand is weggewerkt (maar sommige wil ik toch wel zonder te lang te wachten: Amoras 2, Red Rider 2, Trollen van Troy 22, aiaiaiai...). Quote Link to comment
SPeeDy Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 1 hour ago, devilcreator said: 8 meter nog te lezen strips en dan nog 6 short boxes comics. Dus nog serieus wat werk. 8 meter ? Quote Link to comment
devilcreator Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 7 minuten geleden, SPeeDy zei: 8 meter ? idd, ik koop heel regelmatig maar heb te weinig tijd om ze allemaal te lezen. En dan is er ook nog 1 jaar geweest waarbij ik alles bleef volgen, maar quasi geen enkele avond er heb gelezen. En dan loopt het zeer snel op. Ik kom nu nog boeken tegen die 4 jaar geleden gesigneerd zijn door een tekenaar en ik nog nooit gelezen heb. Maar ik ben wel blij dat ze in mijn collectie zitten. Zo kom ik nog eens echt goeie boeken tegen die ik soms al vergeten had. Quote Link to comment
stripuitgeverij Microbe Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 tussen de 100 en 200 Quote Link to comment
Tanuki Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 0 ik koop enkel strips die ik ook effectief lees. Verzamelen om te verzamelen is er bij mij niet bij. Quote Link to comment
Hamirubi Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Hier dan weer wel. Het is wel al enkele jaren geleden dat ik nog eens een strip van voor naar achter las. Ik lees wel veel over strips. En ik blijf strips en boeken over strips verzamelen! Concreet dus: zowat 80% van mijn collectie. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
linthout Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Van de meer dan honderd meter strips is er een meter of vijf die ik nog moet lezen. (maar waarschijnlijk nooit toe zal komen...) Quote Link to comment
bouncer Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Veel te veel ! Maar de aanblik van een gehele kamer vol met strips vergoedt veel. Als ondernemer te weinig tijd, plus nog een ( normaal !? ) gezinsleven. Sociale contacten ( veel gezever ) geminimaliseerd, T.V er uitgeflikkerd dit helpt al enigszins. Zondagochtend zo vroeg mogelijk het ideale leesmoment om achterstand in te halen. Tussen de coulissen door blijf ik echter door kopen/verzamelen. Lijkt me ook wel een vraag voor Arco met 39703 stripitems. Quote Link to comment
Timhardt Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Een tweetal denk ik. Ik lees en herlees heel veel. Ik hou dat een beetje bij op goodreads en lees elk jaar zeker 200 boeken en strips door elkaar. Wat ik niet goed (meer) vind doe ik weg. 2017 is zo het 4de of 5de jaar op rij dat ik meer verkoop dan koop. En ik zeg ook al een tijd dat die trent volgend jaar zal keren... Quote Link to comment
De Hollander Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Over het algemeen ben ik redelijk bij. Er zijn een paar strips die ik nog niet gelezen heb, dit betreft o.a het laatste album van De Schorpioen. Het punt is dat ik graag eerst weer wat delen herlees, voordat ik het nieuwe deel lees en een reeks als De Schorpioen vind ik irritant lang gaan duren, zowel de reeks zelf, als ook het verschijningsritme. Daar mijn tijd om te lezen beperkt is, heb ik er gewoon geen zin in. Quote Link to comment
De Hollander Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 5 minuten geleden, The Alderwood zei: Is er een nieuwe schorpioen uit Nee, kan je nagaan, hoelang die alweer staat. Triest eigenlijk! Quote Link to comment
Theodoor Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 5 uren geleden, Nesse zei: Honderden.... 3 uren geleden, Hamirubi zei: Ik lees wel veel over strips. En ik blijf strips en boeken over strips verzamelen! Concreet dus: zowat 80% van mijn collectie. Herkenbaar. Zelf durf ik mijn ongelezen strips niet meer te tellen maar het zijn er ook honderden. Wat ik de laatste drie jaar heb gekocht zit zelfs nog in de plasticzakken. Ik lees jaarlijks (veel) minder albums dan dat ik er koop en zo loopt de leesachterstand natuurlijk op. Vorige maand pas een album gelezen dat 9 (ja, negen) jaar geleden verscheen en dat ik toen ook heb gekocht. Niet verder vertellen, hé. 'k Heb ook de neiging om pas te beginnen lezen als een verhalenreeks of -cyclus is afgerond (om te vermijden dat ik delen moet herlezen om weer mee te zijn). Ach, zolang we er maar plezier aan beleven. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
marioboon Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Minder als tien. Maar dat komt vooral omdat ik voor m'n nieuwe stripen aantal nieuwe reeksen heb gekocht voor de research. Ik snap dat eigenlijk niet, leesachterstand.... Quote Link to comment
esteban² Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Veel meer dan ik zou willen. Tientallen. En die stapel groeit alleen maar. Niets aan te doen. Quote Link to comment
Werner Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Gemiddeld een stuk of twintig. Maar tegen de tijd dat ik die gelezen heb, liggen er alweer twintig nieuwe. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Chorasan Posted November 14, 2017 Share Posted November 14, 2017 Veel, heel veel. Ik ga er geen getal op kleven want geen mens zou het geloven. Ik lees vooral veel boeken nu, en zelfs daarin heb ik er nog minstens 1000 te gaan. Enkel in films ben ik redelijk mee, series zijn ook een waarlijk drama. Ik hou gewoon van de aanblik van massa's goodies. Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Timhardt Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Ik heb ook geen achterstand omdat ik behalve strips lezen, tuinieren en wat schrijven geen hobbies heb. Ik ben een slechte tv kijker en social media interesseert me ook niet. Quote Link to comment
ivo Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Hier een twintigtal denk ik. Van bv. de recentste Lanfeust-cyclus moet ik tweede helft nog lezen. Vaak zijn het albums uit een cyclus die het langst blijven liggen: je moet vorige delen herlezen om weer mee te zijn, en dat zijn er soms ook weer een stuk of 4/5. Als je dan niet zoveel tijd hebt, ga je eerder voor die one-shot... Plus het feit dat ik 's avonds mijn tijd meestal opvul met tekenen (zie mijn instagram hier onder), niet met lezen of tv-kijken... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
devilcreator Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 12 uren geleden, marioboon zei: Minder als tien. Maar dat komt vooral omdat ik voor m'n nieuwe stripen aantal nieuwe reeksen heb gekocht voor de research. Ik snap dat eigenlijk niet, leesachterstand.... Mario, striptekenaars zouden hier blij voor moeten zijn want dat wil misschien zeggen dat verzamelaars de strips kopen als ze uitkomen en niet wachten totdat ze de verkoopprijs zakt. Als ze ze dan nog niet direct lezen is toch geen last voor jullie. Quote Link to comment
marioboon Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 51 minuten geleden, devilcreator zei: Mario, striptekenaars zouden hier blij voor moeten zijn want dat wil misschien zeggen dat verzamelaars de strips kopen als ze uitkomen en niet wachten totdat ze de verkoopprijs zakt. Als ze ze dan nog niet direct lezen is toch geen last voor jullie. eigenlijk maakt het voor ons niet uit wanneer en voor welke prijs de stripverkoper onze strips aan zijn klanten verkoopt, onze royalties zijn berekend op de verkoop aan de stripwinkelier. Plus, we krijgen die royalties pas ten vroegste 9 maanden na uitgave. Als we niet op voorhand een voorschot op die royalties hebben gekregen, tenminste. Quote Link to comment
Project_Z Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 216 stuks nog te lezen... Quote Z ! Link to comment
De Gehaaide Dolfijn Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Ik schat een vijftigtal. Het loopt altijd wat op als ik aan een dik(ker) boek bezig ben, en zakt daarna terug. Soms laat ik strips ook een paar jaar liggen uit "eerbied", het idee dat ik niet zomaar op een doordeweekse dag eraan kan beginnen maar er echt tijd voor moet uittrekken. Quote Link to comment
Aerogi Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Op zich niet zo veel, maar wel zo goed als alle Blake en Mortimers. Ik wil ze lezen in chronologische volgorde, maar ik heb het gevoel dat je daar echt de tijd voor moet hebben / maken. Ook van Axel Moonshine moet ik de meeste nog lezen. En diegenen die ik afgelopen weekend heb gekocht Quote Link to comment
Robertkees Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Inmiddels een flinke stapel. Ik noem mijzelf een herintreder qua strips, ik koop nu geregeld oude series/integrales die ik vroeger gemist heb of nooit compleet heb gelezen. Dan tikt het aardig aan. Vandaag nog deel 1-25 van Thorgal binnengekregen(2ehands) bijvoorbeeld. Daarnaast koop ik ook weer recente series. Maar ik zie het niet als achterstand maar als mooi vooruitzicht. Sommige strips leg ik aan de kant om bijvoorbeeld mee te nemen op vakantie. groet RJ Quote Link to comment
Veto Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Op dit moment geen enkel. Gisteren nog de nieuwste 'Atalante' en 'Wollodrin' gekocht en direct gelezen. Ik lees zo goed als altijd onmiddellijk wat ik koop. Ik heb een hekel aan leesachterstand. Herlezen is ook iets waarvan ik de laatste jaren meer geniet dan vroeger. Als Gert en ik een nieuw interview plannen, is het zo zalig om volledige reeksen van (veelal) tientallen albums te herlezen. Zo zijn we momenteel het hele oeuvre van Blanc-Dumont aan het herlezen. Heerlijk om ondermeer alle 'Cartland'-albums nog eens grondig door te nemen. Was alweer véél te lang geleden. Genieten! Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
WAdriaensen Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 1 uur geleden, De Gehaaide Dolfijn zei: Soms laat ik strips ook een paar jaar liggen uit "eerbied", het idee dat ik niet zomaar op een doordeweekse dag eraan kan beginnen maar er echt tijd voor moet uittrekken. 1 uur terug, Robertkees zei: Ik zie het niet als achterstand maar als mooi vooruitzicht. Aanstekelijke ideeën. Quote Link to comment
esteban² Posted November 15, 2017 Share Posted November 15, 2017 Inderdaad. Een positieve manier om naar de achterstand te kijken. En eigenlijk nog waar ook. :) Quote Link to comment
Recommended Posts