Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

  • 1 month later...

Vandersteen zag er wel iets gezonder uit in De Zeven Schaken, al weet ik niet wat zijn leeftijd in dit album is. Maar goed, dat is ook wat eigen aan de hedendaagse stijl, veel van de randpersonages lijken magerder dan vroeger in het gezicht, met ingevallen kaken. Zie ook Krimson bijvoorbeeld. De gezichten zijn hoekiger.

 

Deze bevinding terzijde, dit is eindelijk nog eens een S&W album waar ik oprecht naar uitkijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 5/9/2023 om 16:11, esteban² zei:

Vandersteen zag er wel iets gezonder uit in De Zeven Schaken, al weet ik niet wat zijn leeftijd in dit album is. Maar goed, dat is ook wat eigen aan de hedendaagse stijl, veel van de randpersonages lijken magerder dan vroeger in het gezicht, met ingevallen kaken. Zie ook Krimson bijvoorbeeld. De gezichten zijn hoekiger.

 

Deze bevinding terzijde, dit is eindelijk nog eens een S&W album waar ik oprecht naar uitkijk.

Het is zeker geen slecht album.

Grijpt de sfeer van vroeger heel goed.

Link naar reactie
Op 12/9/2023 om 18:34, linthout zei:

Ze zijn er werkelijk in geslaagd om heel veel auteurs van vroeger nog iets te laten maken... En dat valt meestal nog behoorlijk mee. Het moet een fortuin aan auteursrechten kosten.... 400 pagina's!!! En erg weinig prietpraat tussen de verhalen door..

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat sommige auteurs ipv hun eigen oude strips een strip van iemand anders tekenden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 11/9/2023 om 13:37, TDPB zei:

Gisteren dat Kuifje hommage album eens vastgehad en doorbladerd. Die S&W-pagina's springen er nogal tussenuit.

Ondertussen al wat in zitten lezen, de kwaliteit is meestal behoorlijk hoog, maar het is een beetje jammer dat sommige reeksen er 2 of 3 keer instaan.

Maar het gaat hier over Suske en Wiske, en die staan er twee keer in. En beide keren hebben de auteurs Jerom en Sidonia ook gebruikt, terwijl die natuurlijk nooit in Kuifje hebben gestaan. Beter opletten tijdens de les de volgende keer!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 29/10/2023 om 15:26, WILCO zei:

Bestaan er nog intiemere scènes met Lambik en Sidonia dan deze uit de Rinoramp?

20231029_135921.jpg

 

Dit is geen retorische vraag. Mijn kennis van Suske & Wiske beperkt zich tot de Vandersteen- en Geertsperiode. Ik vraag me af of dergelijke scènes ook voorkomen in de albums van Verhaegen en Morjaeu?

Link naar reactie
24 minuten geleden, WILCO zei:

Bestaan er nog intiemere scènes met Lambik en Sidonia dan deze uit de Rinoramp?

 

24 minuten geleden, WILCO zei:

Dit is geen retorische vraag. Mijn kennis van Suske & Wiske beperkt zich tot de Vandersteen- en Geertsperiode. Ik vraag me af of dergelijke scènes ook voorkomen in de albums van Verhaegen en Morjaeu?

 

Onder Verhaegen zijn ze zo intiem geweest dat er een vrucht uit voort is gekomen.

 

afbeelding.png.8cad930eb477494b4874c1e3a160debb.png

 

 

34 minuten geleden, WILCO zei:

Ik ben momenteel De edele elfen aan het herlezen. Ook een topalbum. Op de cover staan de druk en de maand en het jaartal van verschijnen vermeld. Weet er iemand wat de reden daarvoor is?

Screenshot_20231030_165230_Gallery.jpg

 

Screenshot_20231030_165054_Gallery.jpg

 

 

Heeft te maken met album 200.

Vanaf dat punt stond dat op de cover tot en met 212.

 

285657.jpg.097628026850f3e44eae518191acd341.jpg330859.jpg.b9c0b0b2b649a7b46ac03e4eb527b7e3.jpg

 

Dat werd opgevolgd door een Willy Vandersteen 75-stempel.

 

afbeelding.png.3527da02b70a8d4e08869fe0bac6063b.png

 

334190.jpg.528e92ceaa04ac4b33fbb8c81722b19b.jpg334453.jpg.bc3bfec3c935079db1ceeeb31368dc05.jpg

Link naar reactie

Ik heb De Krijtkampioen gelezen, de laatste van Luc Morjaeu. Leuk album en veel verwijzingen naar andere Suske en Wiske-titels : Wilde Weldoener, Dulle Griet, Sissende Sampan, Jeromba de Griek, Sjeik El Rojenbiet, Tuf Tuf Club... Sommige verwijzingen zijn subtiel, bv. in de achtergrond. Meneer Snoek als winkelier en het trammetje uit Wattman komen er ook in voor. Evenals de Engelse benamingen voor Suske en Wiske : Willy en Wanda en Spike en Suzy.

 

krijtkampioen.jpg

Link naar reactie
Op 30/10/2023 om 20:20, WILCO zei:

 

Het gaat blijkbaar over het album de ongelooflijke Thomas. Een album dat zo te zien zeer slecht onthaald is geweest bij de lezers.

Screenshot_20231030_201237_Chrome.jpg

Tja, Als Merho zoiets doet met de Kiekeboes vind iedereen dat geweldig.

Ik herinner me het als een van de meer inventievere verhaalideeën.

Link naar reactie
Op 1/11/2023 om 14:33, TDPB zei:

Tja, Als Merho zoiets doet met de Kiekeboes vind iedereen dat geweldig.

Ik herinner me het als een van de meer inventievere verhaalideeën.


Het idee op zich was best tof gevonden, de uitwerking een pak minder. Al valt het album best mee, er zit hier en daar wel een fijn moment in.

En bij Kiekeboe ben je zo'n fratsen nu eenmaal gewoon, daar kan dat probleemloos, het is eigen aan dat universum. Bij Suske en Wiske voelden bepaalde details voor mij toch wel een beetje als iets dat ietwat tegen de geest van Vandersteen in ging, het wrong met datgene waar de reeks of de personages voor staan. In een Amoras of een hommage-album zou zo'n gegeven beter tot z'n recht komen, denk ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...