Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Dat is natuurlijk zo. Aan de andere kant biedt een hogere oplage tegen lagere prijzen hetzelfde resultaat. Dan moet je het omslagpunt berekenen. Maar de vraag is wat hier de keuze is.

Als veel mensen iets niet kopen omdat het te duur is, kom je logischerwijs uiteindelijk uit op lagere oplages tegen hogere prijzen. Maar zorgt die nu juist er weer niet voor dat mensen afhaken? Vandaar mijn vraag

Link naar reactie

Het is een cirkel. Een hogere oplage met softcovers betekent ook dat je meer moet verkopen. Meer verkopen betekent meer lezers die effectief willen kopen binnenhalen. Dat betekent meer kosten voor reclame,... en je bent vertrokken.

Je moet je markt dus heel goed kennen om te durven beslissen om naar softcover te gaan. Heb je dat, dan kan je de hardcovers voor een deel gebruiken om cashflow te leveren om de softcovers te ondersteunen. Microbe en Daedalus doen dat op een goede manier. Ik heb wel geen idee van hoe rood of zwart hun cijfers zijn.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Het is een cirkel. Een hogere oplage met softcovers betekent ook dat je meer moet verkopen. Meer verkopen betekent meer lezers die effectief willen kopen binnenhalen. Dat betekent meer kosten voor reclame,... en je bent vertrokken.

Je moet je markt dus heel goed kennen om te durven beslissen om naar softcover te gaan. Heb je dat, dan kan je de hardcovers voor een deel gebruiken om cashflow te leveren om de softcovers te ondersteunen. Microbe en Daedalus doen dat op een goede manier. Ik heb wel geen idee van hoe rood of zwart hun cijfers zijn.

De enige reguliere softcover in ons programma (44 pagina's = Tex Willer in kleur) wordt inderdaad ook ondersteund door een luxe hardcover die als beurseditie verschijnt, dat werkt prima. Enkel softcover zou denk ik niet echt een succes zijn, alhoewel de verkoopaantallen hoger liggen dan de dikke TW bundels die 17,95 kosten...

 

Bij onze nieuwe luchtvaartreeks, Gilles Durance, hebben we ook lang nagedacht over hc of sc. Uiteindelijk toch voor een betaalbare softcover gekozen, min of meer in lijn met Buck Danny en Tanguy & Laverdure. Ik hoop dat de verzamelaars zo uit hun comfort zone stappen en deze ook aanschaffen. Er komt ook bij deze reeks een speciale beurseditie te Haarlem, dus een hardcover met linnen rug (tevens handig voor die verzamelaars die juist zweren bij hardcover). Torpedo 1972 precies hetzelfde verhaal...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik heb me de laatste tijd door zowat alles van Terry Moore geworsteld, al is dit laatste niet echt correct want dit was puur genieten. Hier gaan we:

 

Strangers in Paradise 1-6: bundel 1, zie hoger. 2&3 gaan op hetzelfde  elan verder. Karakters worden prima uitgediept en hoofdmoot draait om de relatie tussen Francine, Katchoo (Katina) en David met kleurrijke nevenkarakters Casey, Tambi/Mary-Beth en Freddie de wakko advocaat (ex van Francine én Casey).

In delen 4&5 weet Moore echter precies niet echt meer waar hij naartoe wil, maar het blijft wel ok. Als er trouwens één strip is die de term Graphic Novel verdient, dan is het deze wel. Moore gebruikt naast de stripvakjes ook pagina’s met gedichten, liedjesteksten, schilderijtjes, en soms ook gewoon een paar bladzijden tekst alsof je een gewoon boek leest. Meestal haat ik lappen tekst in een strip, zoals die andere Moore (Alan) zo graag doet, maar hier is dat echter wonderwel geslaagd. 

Wat dat Jack The Ripper verhaal op het einde van deel 5 erbij komt doen in SiP is me wel een volkomen raadsel, alhoewel het wél origineel was. Maar toch was dit beter weggelaten.

In deel 6 gooit Moore nog eens alle remmen los om tot een schitterend einde te komen. SiP is humor, is emotie, is bewondering voor de mooie lijnvoering, is spannend, is gewoon alles wat ik als stripliefhebber verlang. Grote klasse! En het bewijs dat een strip niet in kleur hoeft te zijn.

En uit SiP zou ik makkelijk een tiental pagina’s kunnen indienen voor pagina van de eeuw.

SiP is afgerond, maar onlangs is toch een nieuw deeltje verschenen. Ik weet niet of ik dit een goede zaak vind, maar ga het toch niet kunnen laten om dit verder te kopen.

Ik zou niet rekenen op een vertaling naar het Nederlands, volgens mij gaat dat niet werken, in tegenstelling tot ik dat bij een Rachel Rising wél zou zien zitten. Vraag me niet waarom, het is een buikgevoel.

 

SiP kids: grappig tussendoortje met de SiP-personages als kinderen. Geen must, maar best ok.

 

Echo integraal: sf deze keer. Bij een experiment met een nieuw supersonisch pak gaat er iets mis. Een vrouw die in de buurt is wordt ongewild “eigenaar” van het pak, in de ruime zin van het woord: ze kan het niet uit doen. Meer verklap ik niet. Wel in kleur ditmaal, erg goed verhaal. Ook zeker de moeite. Er zit trouwens ook een klein beetje een cross-over met SiP in, leuk!

 

Rachel Rising: zie hoger in de thread

 

Last but nog least: Motor Girl. Als je de cover ziet en het boek doorbladert dan denk je “wat is dit voor iets onnozel, een meisje met een pratende gorilla?”, maar in de loop van het verhaal wordt duidelijk hoe de zaak in elkaar zit. Jessie woont op een autokerkhof en knutselt wat aan/herstelt wat auto’s. Ze is een oorlogsveteraan. Het terrein is van een oude dame. Op een dag wil iemand het terrein voor veel geld kopen. En dan heb je humor, actie, emoties. Bij deze strip heb ik echt tranen gelaten, zo puur. Persoonlijk beste van Moore tot hiertoe vind ik.

 

Dus: thriller/zombie = Rachel Rising, sf = Echo, romantiek/relationele toestanden mét de nodige actie en humor= SiP, humor/actie/emotionele rollercoaster=Motor Girl. Doen!

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Gelezen: Amorostasia - Cyril Bonin

In Parijs slaat een vreemde epidemie toe: mensen verstijven er tot levende standbeelden, en dat altijd tijdens een moment van fel opflakkerende passie. Wetenschappers komen vlug tot de vaststelling dat gevoelens van passionele liefde tot elke prijs vermeden moeten worden. Bonin focust op Olga, een jonge journaliste, die een armband moet dragen om onschuldige omstaanders moet waarschuwen dat zij sterke passie kan oproepen. De maatschappij verglijdt tot een plek waar elke vorm van genegenheid verdacht wordt.

Bonin is een auteur die de laatste jaren verschillende interessante strips gemaakt heeft: The time before, Schijn bedriegt. Ook deze Amorostasia is wat mij betreft een aanrader. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen: Katanga 2 - Diplomatie

In dit tweede deel van een drieluik zitten we volop in de actie: Katanga is afgescheurd van Kongo, de situatie wordt grimmig en de diamanten die in deel 1 verborgen werden moeten nu opgehaald worden. Maar dat wordt geen walk in the park.

Nury zet de geschiedenis een beetje naar zijn hand, maar de intriges, de hebzucht en het cynisme van de internationale politiek zijn allemaal levensecht. Deze reeks is een aanrader. Met een beetje kennis van de geschiedenis wordt ze nog beter.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heb onlangs een pakket gekocht van de verborgen geschiedenis (eerste 9 delen dacht ik).

 

Tekeningen vind ik niet echt fameus. Eerste album qua verhaal best te pruimen, bij deel 2 vond ik al wat moeilijker om volgen, en delen 3 en 4 ben ik helemaal verloren aan het lopen. Misschien moet ik ze aandachtiger lezen, maar ik weet eigenlijk niet waar ze naartoe willen. Ze sleuren er allerlei personages bij uit een bepaalde tijdsperiode waardoor het moeilijk om volgen is. Ik ben momenteel niet echt overtuigd.

Link naar reactie
3 uren geleden, Aerogi zei:

Heb onlangs een pakket gekocht van de verborgen geschiedenis (eerste 9 delen dacht ik).

 

Tekeningen vind ik niet echt fameus. Eerste album qua verhaal best te pruimen, bij deel 2 vond ik al wat moeilijker om volgen, en delen 3 en 4 ben ik helemaal verloren aan het lopen. Misschien moet ik ze aandachtiger lezen, maar ik weet eigenlijk niet waar ze naartoe willen. Ze sleuren er allerlei personages bij uit een bepaalde tijdsperiode waardoor het moeilijk om volgen is. Ik ben momenteel niet echt overtuigd.

Ik kan je helemaal volgen. Ongelofelijk dat deze serie volledig vertaald is geraakt in ons taalgebied. Totaal onnavolgbaar, blijkbaar verkoopt het wel. Maar gelukkig niet aan mij. Ik heb dit destijds bij de bibliotheek geleend. 

Link naar reactie

Zeer veel stripmoeheid de laatste weken. De nieuwste dingen kunnen me maar matig boeien.

 

Dan maar het amusante De Schorpioen herlezen. Momenteel deel 1 tot en met 4 achter de rug. Desberg vind ik absolute top. Marini wisselt hier echter de prachtigste prentjes af met hier en daar een miskleun. Ik vind hem voornamelijk de mist ingaan met vrouwengezichten. In zijn later werk gebeurt dat niet meer, of het valt me althans niet meer op. 

Link naar reactie

 

 

Afgelopen week heb ik nog maar eens de serie Betty en Dodge gelezen nadat ik in Gouda eindelijk het laatste deel ook kocht. Wat een topserie is het toch. Ik zal het altijd spijtig vinden dat het is stopgezet. Toch hebben de auteurs gekozen voor een open einde aan deel 8 en zelfs een opmaatje naar een volgend deel, zoals we gewend waren uit de vorige 7. Zal dat ooit nog komen..?

Link naar reactie

Ook ik herlas ouwe meuk: Soda 6 (Biecht in up-tempo), 7 (Sta op en sterf) en 8 (Dood in vrede)

Soda is een politieman in New York, maar zijn moeder denkt dat hij pastoor is. Soda (of voluit David Solomon) durft haar de waarheid niet te vertellen omdat zijn vader stierf bij het uitoefenen van diezelfde job. Elke dag kleed David zich om in de lift van het 23ste naar het gelijkvloers. In de jaren '80 en '90 was dit een erg moderne strip. 

Maar ook een kwart eeuw later blijft deze reeks overeind. De scenario's van Tome zijn voor een strip van 48 bladzijden vrij complex, spannend en vlot. Gazotti's frisse tekeningen met heldere kleuren en de grove humor geven de reeks een luchtige toon die contrasteert met het vele geweld. Graag herlezen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 9-5-2018 om 20:13, Koen zei:

40090008.jpg

 

De Demonenkoning (Shi #2)
(Zidrou, José Homs)

 

Ik was al uiterst lovend over deel 1 en nu kan ik opnieuw de superlatieven uit de kast halen. Zidrou toont zich hier nog eens als een meesterlijk stripauteur die deze keer historische feiten, spanning, avontuur en gruwel mengt tot een uiterst sterk verhaal. Zoals in vele van zijn strips ziet men de geëngageerde mens achter de auteur zeer duidelijk zonder dat er een belerend vingertje aan te pas komt.
Het gedetailleerde en dynamische tekenwerk van Homs is opnieuw absolute top. 
Wat een topper, wat een topper !!!!

 

 

+1 !!

Link naar reactie

De Medici's - Cosimo De Oude: Firenze moet de Europese stad zijn die ik al het meest bezocht heb. Niet zozeer de bekende trekpleisters, maar de monumentaliteit die de stad uitstraalt is overweldigend. Wat weggestoken in het hart van de stad naast de San Lorenzo basiliek ligt de grafkapel van de Medici's. Een fascinerend monument en persoonlijk hoogtepunt van een bezoek aan Firenze. Om maar te zeggen dat ik echt benieuwd was naar de opener van deze reeks over de Medici's. En ik was zeker niet teleurgesteld. Verwacht geen actie, buitensporig geweld of wilde achtervolgingen. Wel een hele brok tekst en een verhaal waarbij men de tijd neemt om intriges gedetailleerd uit te werken. De tekeningen zijn braaf, doch sfeervol en ondersteunen het geheel prima. Aanrader voor wie een uur (jaja een volledig uur gelezen aan een SC) de tijd wil nemen om het verhaal van de peetvader van deze legendarische familie van mecenassen te leren kennen.

 

Long John Silver 1-4: eindelijk deze beruchte piratenreeks ook kunnen lezen. Deel 1 was goed. Delen 2 en 3 zijn werkelijk belachelijk goed. Jammer genoeg vond ik de apotheose in deel 4 persoonlijk wat over the top. Desalniettemin heel graag gelezen. 

Link naar reactie
Gast Kontiki
23 minuten geleden, Chia zei:

is dat een oneshot dat van de medici's?

Eigenlijk afgeronde verhalen per album. Ook een van de meevallers die ik de jongste tijd heb gelezen.

Link naar reactie

BROCÉLIANDE - WOUD VAN HET KLEINE VOLKJE / 1. De Fontein van Barenton 

 

Fijn, amusant fantasyverhaal, rond de magier Merlijn die de mooie Vivian probeert te verleiden. Intelligent scenario met veel humor vam Olivier Peru, geen standaard fantasy verhaal als van Istin waarvan ik het gevoel heb dat ik het a tig keer heb gelezen. Ook aardig tekenwerk dat qua stijl goed bij het verhaal past. 

Deel 1 is ook helemaal los van de rest te lezen, al is dit deel zzeker geen reden om niet verder te lezen in deze reeks. Aanrader!

Link naar reactie
Gast Kontiki

Het ging hier laatst over Soda en de eerste tekenaar daarvan. Ik verwijs liefhebbers van Warnant door naar deze pagina waarop zopas een integrale is aangekondigd van Timotheus O. Wang, uiteraard enkel in het Frans. De uitgeverij gaf onder meer een integrale uit van Sandrons Slemper en Slof en dat is voor mij vooralsnog een van de best verzorgde (zowel qua inhoud als vorm) integrales die ik al heb gekocht.

 

http://www.hematine.be/blog/timothee-octave-wang/

Link naar reactie

De Praagse Coup

Myles Herman, Graham Greene, The Third Man, koude oorlog spionage,... Weinig kans dat ik dit slecht zou vinden. Als er iemand trouwens tips heeft voor Graham Greene boeken, steeds welkom. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 26/5/2018 om 14:03, mojo zei:

Als er iemand trouwens tips heeft voor Graham Greene boeken, steeds welkom. 

Our man in Havana is zeer goed. The quiet American is ook zeer goed, en naderhand visionair gebleken. Naast mijn bed ligt al een tijdje een vergeelde pocket klaar van The power and the glory. Vorig jaar is The heart of the matter opnieuw uitgegeven in het Nederlands. Ook zeer goed. Dit zijn echter geen thrillers zoals The third man.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelezen Prometheus 1 t/m 12.

Al met al bijzonder. Bec rekt het verhaal enerzijds enorm op, anderzijds maakt hij het ook weer erg boeiend. Tja en dan is er na 12 delen het einde. Ik kan er niet teveel over zeggen, want dan zit jou gelijk met een spoiler, maar ik ben wel benieuwd wat anderen er nu van vinden? Is dit nu goed of is het eigenlijk best suf? Zelf ben ik er nog niet helemaal overuit. Herlezing zal uiteindelijk het antwoord moeten geven. Wat vinden jullie?

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Prometheus loopt gewoon verder. In het Frans is deel 17 al aangekondigd.

Ja, maar stond er toen niet op de site van SSZ dat dit losstaande verhalen zijn.

 

Kan het helaas niet checken, het deel “op stapel” werkt niet op de ipad. Althans ik kan niet naar beneden scrollen of doe ik iets verkeerd?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...