Ga naar inhoud

Toernooi van het schoonste doeninkske.


Yncke

Recommended Posts

2 hours ago, fantasiooo said:

image.thumb.png.ff7cd711800d8535df3fbffa8e238dd0.png

De villa van De Forlon, naast Villa Long-Cri (Baard & Kale 'Villa Long-Cri', door Will & Rosy).

 

Spirou_et_Fantasio_HC02_La_foire_aux_gangsters.thumb.jpg.9d525f12c4854b3afe6789d1a1954f20.jpg

Het huis van Robbedoes & Kwabbernoot (Robbedoes & Kwabbernoot 'Boeven op de kermis', door Franquin & Jidéhem).

 

Ik dacht zelf nog Villa Long-Cri te nomineren. Maar het personage aan wie die woonst toebehoort, speelt eigenlijk geen rol in het verhaal. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

Omdat modernistische villa's nu eenmaal mijn ding zijn: de woning van Krimson in Het rijmende paard. Grote ramen, met een goed uitzicht over de omgeving, want het woongedeelte is boven. Ik ben daar zot van.

 

personages_krimson2.jpg

 

En (gebaseerd op) een bestaande woning in Kalmthout, ergens in Heide. Ik weet dat ik er indertijd met de scouts, tijdens het klussen voor het kamp, nog gepasseerd ben. Ik weet echter niet meer exact waar de woning zich bevindt. 

Link naar reactie

Franka - 'De wraak van het vrachtschip'. De schuilplaats van de doodgewaande scheepsmagnaat en zijn gezinnetje. 

 

Het zou toch crimineel zijn om toch niet minstens één van Henk Kuijpers' vele droomwoningen te nomineren, en ik kies deze relatief eenvoudige tekening boven de architekturale architectorische bouwkundige designpareltjes in de latere albums.

 

franka.thumb.jpg.443736725cd3da35fa905acdaf7e8bb8.jpg

 

Omdat het mij doet denken aan een film die ik decennia geleden toevallig zag, waarin eveneens één of andere verdwenen zakenman op een afgelegen eiland was gaan wonen, het startschot van mijn zoektocht naar mijn eigen bescheiden verborgen paradijsje (maar dan zonder gezinnetje). 

 

 

Link naar reactie
18 hours ago, Tweetie said:

Kies de woonwagen van Undertaker. Of die van Pipo de Clown. Die past ook perfect in het toernooi. 

 

Bommelsteijn zou ook heel goed passen. 

 

Ja, verbaasd dat iemand dat kasteel van Bommel (dat wellicht de finale zou halen, samen met het nest van de Marsupilami) genomineerd heeft.

 

Ik dacht ook nog aan de woonwagen van Lambik & Jerom in 'De Straatridder', of Lambiks hutje aan de zee (in 'Het Bevroren Vuur' geloof ik, en opnieuw in 'De Vinnige Viking'). Het eiland van de hoofdpersonages in 'Pokervrouw'. 

Link naar reactie

Mijn tweede inzending is nu toch wel de woonst van een kapitalist. Maar het is een heel sympathieke kapitalist, een oudere man met een hart van crème fraîche, iemand wiens deur steeds openstaat voor kinderen en dieren. (Voor sommigen die dit verdacht zouden vinden kan ik je garanderen: dit alleen met eerbare bedoelingen). Een man met een verstand die normaal gezien niet in zijn hersenpan zou passen. Je raadt het: het betreft niet minder dan de woonst van professor Jeremias Gobelijn🥹

 

JEREMIAS GOBELIJN (PROFESSOR IN ALLES): BEGAAN VOOR UW WELZIJN!

IMG_6404.thumb.png.48633df9f5c71be34901f419f0e745f2.png
Gobelijns stulp is een uit de kluiten gewassen vrijstaande woning die neigt naar een kasteeltje. Een doeninkje die vroeger was weggelegd voor een notaris of burgemeester van het dorp . Het gebouw ligt in het midden van een afgesloten domeintje met gras en wat bomen en met een muur met intree aan de straatkant. 

 

Er is ook een vijvertje met zelfs een schuifaf, om soms ook eens te experimenteren met bepaalde vindingen. Principieel staat niets in de weg voor de eigenaar en buurtkinderen om daar in de zomer naar hartenlust te zwemmen en te zonnen, en tussen de bomen en struiken aan de rand verstoppertje te spelen. Met glaasjes fruitsap die voorzien zijn door onze goede man. (Ik kan me niet herinneren dat dit in deze stripserie voorviel, maar misschien in hun vrije tijd af en toe?). 🙂

 

Maar goed: een deel van de woning is voorzien als laboratorium, een ander deel doet dienst als opslagplaats voor goederen die zijn uitgevonden door onze knappe kop in afwachting dat het in de waterleiding moeten worden gekieperd. Maar het is wel een woonst, met slaapkamer, woonkamer, keuken, wasplaats, een garage (voor de uitgevonden vliegende tuigen) enz. Veel ruimte is echter ingericht voor de wetenschap, de rest is meer bijzaak voor de professor. Het is een voor kinderen grappige omgeving, want het herbergt soms verrassingen (wafeldeeg in de centrifuge, vuile kleding in de koelkast, enz).

 

Stem dus wetenschappelijk correct, stem G !!👍

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Lük Bey zei:

 

In 'Amoras' woont hij er nog steeds, er zijn wel wat verbouwingen gebeurd. 

186498540_163834449077834_40572205668376


de schoorsteen is weg, modernere stookmethodes maken deze toch minder “schoon”.

Een houtkachel, zou in mijn ideale doeninske wel gewenst zijn.

Dit ten opzichte van meer ruimte. Zie de uitbouw op het dak.

Maar misschien dat beelden van het interieur een andere kijk kunnen geven.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

@Rik Sorry, ik had 't over je tweede inzending.
@JPAR Geen covers, alleen pagina's.
@Simon Ik vrees dat dit geen woning is.

@ iedereen Ik heb een duimpje gegeven aan elke inzending die ik al in de administratie opnam (nog niet klaar). Als je je inzending veranderde nadat ik het duimpje gaf, zal ik dat niet gezien hebben.

Oei, had de regels niet goed gelezen dan. Maar het leek me wel een plek waar hij zich thuis voelt. ;) Maar jij beslist, als het niet voldoet dan leg ik mij daarbij neer. :) 

Link naar reactie

Mijn inzending:

IMG_0045.thumb.jpeg.2d1003bbb5d1827396f4e1a12a29e622.jpeg

 

huize Frankenstein! (Victor & Frenky, door Daniel van den Broek)


Over de toedracht van deze keuze zal wellicht nog een uitgebreid psychologisch verslag volgen. Maar dat is niet mijn roeping om dat hier te posten.

 

yncke dit is een foto. Een betere scan kan altijd volgen indien gewenst. 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...