Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

3 uren geleden, esteban² zei:

Bij de nieuwe aankondigingen van Dupuis loopt het al een tijdje fout in de Te Verwachten sectie. Wanneer je op komende maanden klikt, verschijnen de Franse edities.  Geven ze de NL sectie helemaal op? Ook het NL contactformulier werkt niet meer.

 

https://www.dupuis.com/catalogue/NL/accueil.html

Dupuis bestaat toch niet meer in Nederland. Is allemaal Standard geworden. Of heb ik het mis?

Link naar reactie
18 minutes ago, JPAR said:

Dupuis bestaat toch niet meer in Nederland. Is allemaal Standard geworden. Of heb ik het mis?

Dupuis bestaat al jaren niet meer in het Nederlands. Het verschil is dat voor Ballon, het een kernprodukt was, terwijl het nu voor SU een concurrent uit het verleden is die geneutraliseerd is. Buiten gegarandeerde verkoopkannonnen verwacht ik niet veel meer in het Nederlands onder het Dupuis-label.

 

 

 

Link naar reactie

Het is helemaal een soep geworden als je met het verleden vergelijkt. De integrales van de Mini-mensjes verschijnen bij Saga i.p.v. Dupuis. En er zijn meer van die dingen. Ravian verscheen zelfs tegelijk bij twee uitgevers: Sherpa en nog een andere (die ik me niet herinner, maar het is net die versie die ik heb)

Link naar reactie
1 uur geleden, hemweg zei:

Wie geeft deze dan uit?

 

dupuis.thumb.jpg.541fb8788ca9e0e39f8e3cb1a657d202.jpg

 

Dat vraag ik me ook af?

De Blauwbloezen komt toch ook nog steeds elk jaar onder Dupuis uit in het Nederlands?

De oudere, uitverkochte Bollie en Billie albums  worden momenteel heruitgegeven in een nieuw jasje, ook door Dupuis toch?

Buck Danny en Rommelgem zeker ook nog en Lamontagnes Wildwest...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
1 uur terug, Chorasan zei:

Dat vraag ik me ook af?

De Blauwbloezen komt toch ook nog steeds elk jaar onder Dupuis uit in het Nederlands?

De oudere, uitverkochte Bollie en Billie albums  worden momenteel heruitgegeven in een nieuw jasje, ook door Dupuis toch?

Buck Danny en Rommelgem zeker ook nog en Lamontagnes Wildwest...

Voor de meeste reeksen geldt: Lopende reeksen ooit onder Dupuis opgestart, behouden Dupuis als label. Nieuwe reeksen in het Nederlands, van het Franse Dupuis vertaald, krijgen het label 'Standaard uitgeverij'. Dit is zo ook voor Lombard, Glenat, Dargaud, Casterman. 

Link naar reactie
9 uren geleden, bammar zei:

Voor de meeste reeksen geldt: Lopende reeksen ooit onder Dupuis opgestart, behouden Dupuis als label. Nieuwe reeksen in het Nederlands, van het Franse Dupuis vertaald, krijgen het label 'Standaard uitgeverij'. Dit is zo ook voor Lombard, Glenat, Dargaud, Casterman. 

Zoals Bammar zegt.

Link naar reactie
Op 25/4/2023 om 22:54, bammar zei:

Voor de meeste reeksen geldt: Lopende reeksen ooit onder Dupuis opgestart, behouden Dupuis als label. Nieuwe reeksen in het Nederlands, van het Franse Dupuis vertaald, krijgen het label 'Standaard uitgeverij'. Dit is zo ook voor Lombard, Glenat, Dargaud, Casterman. 

Ik vind dit verschrikkelijk. Ik weet het, het is maar een labeltje, maar voor mij is er ook een zeker cachet bij die legendarische uitgevers, en ze hebben elk ook wat hun eigen stijl. In plaats van deze sterktes uit te spelen, veegt SU het allemaal uit.

 

Ik oefen verder op mijn Frans en koop niks van SU. Dat is wat ze willen vermoed ik.

Link naar reactie
1 uur terug, kurisu74 zei:

Ik vind dit verschrikkelijk. Ik weet het, het is maar een labeltje, maar voor mij is er ook een zeker cachet bij die legendarische uitgevers, en ze hebben elk ook wat hun eigen stijl. In plaats van deze sterktes uit te spelen, veegt SU het allemaal uit.

 

Ik oefen verder op mijn Frans en koop niks van SU. Dat is wat ze willen vermoed ik.

Het positieve is dat je Frans leert. Het negatieve is dat je je opwindt over welke uitgever er op een strip staat. Mij kan het niks schelen welke uitgever op een strip staat. Als het boek maar de moeite is. En de auteurs verdienen er even goed aan.

Wat mezelf betreft: ik ben zeer trots dat uitgevers zoals Standaard, Bonte en Davidsfonds mijn werk uitgeven.

 

Link naar reactie

Ik zie het als een stukje puur Belgiche geschiedenis dat verloren gaat. SU associeer ik idd met Sus & Wis en mss inderdaad ook met Urbanus (al waren die nog bij Loempia toen ik ze kocht!) maar dus met wat je "Vlaamse" strips zou kunnen noemen (tss aanhalingstekens, want Jommeke is eerder Kempisch en Sus & Wis eerder Brabants ;) maar da's een andere onnozelheid die me al lang stoort...)

 

Het is inderdaad misschien dwaas, maar het stoort me genoeg om de hele uitgever nu links te laten liggen. Het verlies van Alexis en daarna Ballon was m.i. het ergste dat de verlaalde Belgische strip kon overkomen.

Link naar reactie
Op 28/4/2023 om 23:14, djkeos zei:

Tanguy en Laverdure # 36 (# 11 in Frankrijk ivm herstart vanaf 2002 onder de noemer 'Nieuwe avonturen van ...')

 

'Rood getij in de Zwarte Zee' (?)

 

te verschijnen in het najaar 2023. 

 

Arboris heeft recent # 33 in het Nederlands uitgebracht.

Screenshot_20230428-221302_2.png

Maar waar blijven T & L Classic deel 4 en 5?!

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Zomaar wat nieuwtjes uit Gouda (Strips op de Markt) vandaag:

 

- Rutger Gret (Dutch Lucky Luke) # 2 is in de maak (verschijnt bij uitgeverij Personalia, hopelijk nog dit jaar), hoofdzakelijk 

 

een bundeling van de in Stripglossy voorgepubliceerde pagina's maar ook met een aantal niet eerder gepubliceerde gags

 

- Apache Junction # 4 is in de maak door Peter Nuyten

 

- Jonge jaren van Blueberrry wordt mogelijk voortgezet door Peter Nuyten maar er zijn problemen met erfgenamen

 

(Corteggiani ?) begreep ik

 

- album Dutch # 1 zal verschijnen als voorpublicatie van verhaal # 2 (nu 16 pagina's af vertelde Ger A. me) in Eppo start,

 

later in 2023 is de bedoeling

 

- January Jones # 1 & 2 : dossier-editie (luxe) zal dan eindelijk gaan verschijnen in 2023/2024 (gebrek aan documentatie

 

was lang een obstakel maar daar wordt aangewerkt en gelijk met herdrukken van de delen 1 en 2 (HC) zullen de nog

 

ontbrekende delen dan eindelijk gaan verschijnen. Gaat per saldo maar om 14 extra pagina's en docu te verkrijgen bij

 

Martin Lodewijk, verzamelaars (Klariska & Hans bijvoorbeeld), Heuvel magazine wellicht en Eric Heuvel zelf, hoewel hij in

 

die tijd alle schetsen nog weggooide...

 

- Of deel # 4 van Nevada (titel: Jack London) ook bij L zal verschijnen is nog geen uitgemaakte zaak: de reeks werd als

 

drieluik aangeboden en nu is plots deel 4 aangekondigd in het Frans.....afwachten dus maar

 

- Fred de Heij is druk doende met Isa Locus # 4: Buiten de wet (voorpublicatie vanaf Eppo # 10 komende week) een

 

nieuwe Haas (met Rob van B.) zal er dit jaar niet meer van komen

 

 

Link naar reactie

Nog zoiets dat ooit werd aangekondigd en toch maar niet verschijnt: Lady Mechanika: Het monster van het ministerie van de hel.

Dat werd al een hele tijd geleden aangekondigd, zou uiteindelijk in april 2023 verschijnen, maar geen enkele catalogus van DDB liljkt het nog te vermelden.

Gelukkig heb ik dat niet besteld, zoals ik wel bij het artbook The Art of Andreas deed.

Link naar reactie
6 uren geleden, Peter Motte zei:

Nog zoiets dat ooit werd aangekondigd en toch maar niet verschijnt: Lady Mechanika: Het monster van het ministerie van de hel.

Dat werd al een hele tijd geleden aangekondigd, zou uiteindelijk in april 2023 verschijnen, maar geen enkele catalogus van DDB liljkt het nog te vermelden.

Gelukkig heb ik dat niet besteld, zoals ik wel bij het artbook The Art of Andreas deed.

@Peter Motte Lady Mechanika: Het monster van het ministerie van de hel. 1 & 2 verschijnen deze week bij DDB

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...